Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Βουλή: Τι απάντησε η πρόεδρος της ΟΛΜΕ σε ενδεχόμενη μείωση του αριθμού των ειδικοτήτων

Δημοσίευση: 31/01/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κυρία  Ζωγραφάκη, εξακολουθείτε η ΟΛΜΕ να έχει τη θέση για τρία συναπτή έτη για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και ποια η θέση σας για τυχόν μείωση γνωστικών αντικειμένων στο Λύκειο; Ή πολύ περισσότερο, πως στέκεστε απέναντι σε μια ενδεχόμενη μείωση ή σύμπτυξη του αριθμού των ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Αυτά  ήταν τα ερωτήματα  που απηύθυνε ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Κωνσταντόπουλος, προς την πρόεδρο της ΟΛΜΕ Ελ. Ζωγραφάκη, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η πρόεδρος της ΟΛΜΕ, απάντησε ως εξής:

"Όσο αφορά την ερώτηση του κυρίου Κωνσταντόπουλου για το αν η ΟΛΜΕ έχει εγκαταλείψει τη θέση της σε σχέση με την επαγγελματική εκπαίδευση τρία χρόνια και ένα χρόνο, που σημαίνει αυτό που λέγαμε εμείς μεταλυκειακό έτος, προφανώς δεν την έχει εγκαταλείψει και επιμένουμε σε αυτή. Αν μιλάμε τώρα για το οραματικό πεδίο, που σημαίνει ότι θα έχουμε για μας τη δεκάχρονη υποχρεωτική και θα περάσουμε και από το στάδιο σύγκλισης των τύπων των σχολείων μέχρι να φτάσουμε στον ενιαίο τύπο σχολείου, προφανώς μετά θα δεις ποιες θα είναι οι βαθμίδες και τι θα κάνεις και σε σχέση με την εξειδίκευση που θα χρειάζονται κάποια πράγματα ή τους δρόμους που θα οδηγούν στην τριτοβάθμια.

Δεύτερη ερώτηση είναι για το αν συμφωνούμε με μείωση αντικειμένων και ωρών στο λύκειο και τη συνδυάζω με την ερώτηση του κ. Μηταφίδη για το θέμα και του στόχου της ελεύθερης πρόσβασης, πρέπει να κάνουμε βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Εμείς θέλουμε να πούμε ότι στην προσπάθεια της αναβάθμισης του λυκείου, που το θεωρούμε πολύ κεντρικό και κομβικό ζήτημα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια λέμε ότι πρέπει να γίνουν πολύ μεγάλες και ριζικές αλλαγές στο λύκειο. Η κριτική που κάνουμε είναι ότι είναι λάθος να ξεκινάς από το ωρολόγιο πρόγραμμα, γιατί οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα με τα ίδια αναλυτικά προγράμματα, περιεχόμενο και διδακτικές μεθόδους, προφανώς, δεν θα φέρουν καμία αλλαγή στο λύκειο για να αντιμετωπίσουν τις παθογένειες.

Άρα, λοιπόν, θεωρούμε ένα κομβικό στοιχείο τη σταδιακότητα εφαρμογής με επιμόρφωση εκπαιδευτικών μετά από συζήτηση και, δεύτερον, επειδή το έχει ανάγκη η νέα γενιά και το σχολείο, πρέπει να συνομολογείται ότι πρέπει να εκπαιδεύονται βήμα-βήμα σε όλες τις βαθμίδες, γιατί δεν μπορεί να ξεκινάει αυτό μόνο από το λύκειο. Πρέπει να προϋπάρχει και στις προηγούμενες βαθμίδες. Άρα, λοιπόν, πρέπει πρώτα να πάμε σε αναλυτικά προγράμματα – και αυτά θέλουν ένα χρόνο – στις μεθόδους διδασκαλίας, πώς θα εφαρμοσθούν και πώς θα υπάρχει ενιαίο πρόγραμμα που θα ξεκινάει με βάση και τα γνωστικά αντικείμενα και το τι θέλουμε, θα ξεκινάει από το δημοτικό σε σχέση με τις ηλικίες και θα προσαρμόζεται στις ηλικίες του γυμνασίου. Κάποια πράγματα θα πρέπει να ολοκληρώνονται χωρίς επαναλήψεις, άρα θα προχωράς μετά σε εμβάθυνση. Αν χρειαστεί, δεν είμαστε αρνητικοί στο ότι πρέπει να ενοποιηθούν αντικείμενα, αλλά είναι θέμα και επιστημονικών επιτροπών και βάσει των αναγκών του σήμερα, άσχετα με τα εργασιακά δικαιώματα και τι γίνεται με τις ειδικότητες.

Όσο αφορά το ζήτημα, η πρόταση της ΟΛΜΕ περιλαμβάνει σε αυτό το μεταβατικό διάστημα να παραμείνουν οι πανελλαδικές εξετάσεις με τα χαρακτηριστικά που έχουν τώρα υπό το Υπουργείο Παιδείας, όπως σας είπα.

Νομίζω ότι, για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των ταυτόχρονων αλλαγών και στο λύκειο με τα αναλυτικά προγράμματα, αλλά και για να ισχυροποιείται και το σχολείο, επειδή συμφωνούμε με την εκτίμηση ότι ο τρόπος οργάνωσης των πανελλαδικών εξετάσεων καθορίζει όλη τη μορφή του λυκείου, πρέπει να γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις, γιατί δεν μπορεί να απαιτεί το Υπουργείο ή η Επιτροπή Εξετάσεων στις οδηγίες να απαντά στη σελίδα τάδε, παράγραφος τάδε μέχρι τάδε, γιατί, αν είναι αυτές οι απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων, προφανώς, όποια προσπάθεια αλλαγής και να γίνει στο λύκειο την ακυρώνουμε.

Βλέπουμε και είναι και δεδομένο ότι το ζήτημα της πρόσβασης ή εισαγωγής στην τριτοβάθμια είναι και επιθυμία – και εγώ νομίζω ότι πρέπει να παλέψουμε με πάρα πολλά ζητήματα για να αλλάξει το λύκειο – και έχει πολύ ισχυρή κοινωνική βάση ή πεποίθηση, αυτό το παλιό που έρχεται από πολύ παλιά στην ελληνική κοινωνία «μάθε παιδί μου γράμματα», που σημαίνει να ξεπεράσεις οικονομικές, κοινωνικές και ταξικές ή οποιεσδήποτε ανισότητες. Είναι πολύ ισχυρό, άρα πρέπει και όσο αφορά τον προσανατολισμό της κοινωνίας και σε σχέση με τις επιλογές, να δούμε συνολικά αυτά τα ζητήματα. Το αδιάβλητο δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να αλλάξεις τον τρόπο, τα θέματα, το τι εξετάζεις και ποια ύλη εξετάζεις. Είναι άλλο τα χαρακτηριστικά του αδιάβλητου και άλλος ο τρόπος και το τι απαιτείς από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

 Βέβαια, δεν υποτιμάμε και το τυχαίο του κάθε τρίωρου που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για ένα μαθητή που πρέπει και αυτά στην πορεία σιγά-σιγά να απαλύνονται και να μην είναι το τυχαίο γεγονός".

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ