Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Κεραμέως: Με δύο από τις 70 ρυθμίσεις το νομοσχέδιο «σκούπα» χαρακτηρίστηκε «Επείγον»

«Να αποσυρθούν οι διατάξεις και να εισαχθούν με την κανονική διαδικασία».
Δημοσίευση: 06/02/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανέβασε τους «τόνους» η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας νίκη Κεραμέως, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , όπου συζητήθηκε εν μέσω αντεγκλήσεων  το νομοσχέδιο «σκούπα» και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η Νίκη Κεραμέως , απευθυνόμενη στον υπουργό Παιδείας  Κώστα Γαβρόγλου του είπε:

Α. Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου, αν μου επιτρέπετε τον όρο, «σκούπα».

Β. Αφορά και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια, Ειδική Αγωγή και επίσης, Δια Βίου Μάθηση και τολμώ να πω, ότι αγγίζει τα περισσότερα από τα φάσματα της εκπαίδευσης.

Γ. Αποτελείται από 30 άρθρα, αλλά επί της ουσίας οι ουσιαστικές ρυθμίσεις, εάν τις μετρήσετε είναι επάνω από 70, διότι έχετε ακολουθήσει μια τακτική, θα σας εξηγήσω κ. Υπουργέ, όπου εντός των ίδιων άρθρων υπάρχουν ρυθμίσεις, οι οποίες είναι τελείως διαφορετικών ζητημάτων και θα σας το εκθέσω εν συνεχεία με αποκορύφωμα το άρθρο 19, «Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», η οποία έχει από τη μεταφορά μιας συλλογής που δωρίσθηκε στο Ελληνικό Δημόσιο το 1991, μέχρι μεταθέσεις εκπαιδευτικών και ένα σωρό άλλα ζητήματα.

Δ. Την Παρασκευή, κ. Υπουργέ, στείλατε μια επιστολή στον κ. Πρόεδρο της Βουλής, το λέω για τα πρακτικά, αριθμός Πρωτοκόλλου 474, ημερομηνία 3/2/2017, και εκεί εξηγείτε το επείγον και λέτε, ότι υπάρχουν δύο λόγοι που δικαιολογούν το επείγον.

Ε. Αναφέρεστε αφενός στα θέματα διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων και αφετέρου στις αιτήσεις για μεταθέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ζ. Μας λέτε, λοιπόν, ότι υπάρχουν αυτές οι δύο ρυθμίσεις οι οποίες δικαιολογούν το επείγον και ερωτώ, πρώτο ζήτημα που τίθεται, εφόσον γνωρίζαμε ότι λήγουν αυτές οι προθεσμίες, γιατί φέρνετε ένα τέτοιο νομοσχέδιο στο παρά ένα, πριν από την εκπνοή αυτών των προθεσμιών, οι οποίες ήταν γνωστές στους πάντες;

Η. Δεν ξέραμε όλοι ότι οι αιτήσεις για τις Πανελλήνιες γίνονται εντός Φεβρουαρίου; Δεν ξέραμε ότι οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών επίσης, οι αιτήσεις για αυτές τις μεταθέσεις γίνονται εντός Φεβρουαρίου;

Θ. Γιατί συστηματικά φέρνετε νομοσχέδια στο παρά ένα;

Ι. Δεύτερο ζήτημα, εγώ να δεχθώ κ. Υπουργέ, με κάθε καλή πρόθεση, ότι σας πήραν οι ημέρες, οι μήνες, δεν προλάβατε να νομοθετήσετε, εδώ, όμως, δεν μιλάμε μόνο για τις δύο αυτές ρυθμίσεις.

Κ.  Εσείς θέλατε, επικαλούμενος τις δύο αυτές τις ρυθμίσεις και άλλες δύο που μας είπατε τώρα, να περάσετε ένα νομοσχέδιο που έχει πλήθος άλλων ρυθμίσεων - 68 άλλων ρυθμίσεων, αν τις έχουμε μετρήσει  σωστά - χωρίς διάλογο.  

Λ. Εξηγείστε μου,  γιατί είναι τόσο επείγον, και παίρνω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, να μεταβιβαστεί στο ΕΚΠΑ η δωρεά του Φοίβου Ανωγειανάκη, δωρεά ελληνικών μουσικών οργάνων του 1991, που προβλέπεται στο άρθρο 19; Είναι επείγον αυτό;

Μ. Εσείς ο ίδιος, κ. Υπουργέ, έχετε συνομολογήσει ότι μόνο αυτά τα δύο άρθρα είναι επείγοντος χαρακτήρα, στην επιστολή σας προς τον κ. Πρόεδρο της Βουλής και όχι τα άλλα.

Ν. Άρα, ζητάμε το αυτονόητο. Ζητάμε κατ’ ελάχιστον όλες οι λοιπές ρυθμίσεις, δηλαδή αυτές που ο ίδιος ο κ. Υπουργός, αναγνωρίζει ότι δεν είναι επείγουσες, να αποσυρθούν και να εισαχθούν με την κανονική διαδικασία.

Ξ. Κύριε Υπουργέ, με όλο το σεβασμό αν πραγματικά σας ενδιαφέρει ο διάλογος για την Παιδεία, όπως λέτε και πραγματικά θέλω να πιστεύω ότι σας ενδιαφέρει, τότε οφείλετε κατ’ ελάχιστον να επιτρέψετε να γίνει αυτός ο διάλογος.

Ο. Το Σαββατοκύριακο, φαντάζομαι, γίναμε αποδέκτες πάρα πολλών μηνυμάτων από πάρα πολλούς φορείς οι οποίοι πιάστηκαν εξ απήνης από το νομοσχέδιο αυτό και θέλουν να ακουστούν.

Π.  Εμείς μόνο ως Ν.Δ. έχουμε τριάντα φορείς, τους οποίους θα προτείνουμε και οι οποίοι πρέπει να εισακουστούν επειδή ακριβώς, θίγονται πάρα πολύ σοβαρά ζητήματα. Πώς όλοι αυτοί οι φορείς θα ακουστούν επί τόσο σημαντικών ζητημάτων εντός τριών ωρών, πραγματικά, αδυνατώ να το κατανοήσω.

Ρ. Κύριε Υπουργέ, θα θέλαμε την απάντησή σας, δεν θέλετε το διάλογο; Δεν θέλετε να συζητήσουμε επί της ουσίας επί αυτών των θεμάτων; Να επαναλάβουμε ότι υπάρχουν κάποια θέματα επείγοντα.

ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Ο Εισηγητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Θανάσης Μιχελής συμφώνησε με τις   αιτιάσεις του   υπουργού Παιδείας και τόνισε: “Από μέρους μου θα ήθελα ιδιαίτερα να επισημάνω την αποτρεπτική ημερομηνία για τις δηλώσεις επιλογής των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την αντίστοιχη για τις κενές οργανικές θέσεις, άρα και τις αιτήσεις εκπαιδευτικών για τις μεταθέσεις. Είναι αδύνατον να πάνε πέρα από το πρώτο 15μερο του Φεβρουαρίου”.


Χρυσή Αυγή

Ο Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου, Χρυσή Αυγή Αντώνης Γρέγος  τόνισε:

Α. Είναι η συνήθης τακτική που εφαρμόζετε και εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας και είμαι βέβαιος, και θα το δούμε στην πορεία, ότι και σε αυτό το νομοσχέδιο όταν θα έρθει στην Ολομέλεια θα δούμε πλήθος από άσχετες τροπολογίες και θα θέλαμε να δεσμευτείτε ότι δεν θα δεχθείτε καμία τροπολογία, διότι το έχουμε δει πάρα πολλές φορές.

Β. Αν μη τι άλλο με αυτή την τακτική δημιουργείτε τρομερό άγχος και στους γονείς και στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς. Σίγουρα αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να συνεχιστεί, διότι αν μη τι άλλο δεν δίνεται ο χρόνος για τις τοποθετήσεις ούτε στους Εισηγητές ούτε στους Ειδικούς Αγορητές ούτε στους Βουλευτές να τοποθετηθούν με σαφήνεια για αυτά τα σοβαρά προβλήματα. Δεν μπορούμε να δεχθούμε αυτή τη διαδικασία.

ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΔΗΜ.ΑΡ.

Ο Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΔΗΜ.ΑΡ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος υπογράμμισε τα εξής:

Α.  Κύριε Υπουργέ, φέρνετε σήμερα ένα νομοσχέδιο το οποίο αφορά στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος και το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Ένα νομοσχέδιο στο οποίο, τουλάχιστον για τα δύο αυτά θέματα, δεν έχουμε καμία αντίρρηση. Τα θέματα αυτά αφορούν τα άρθρα 1 - 6. Από το 7 μέχρι και το 29, όμως, μιλάμε για ένα μίνι νομοσχέδιο επί παντός επιστητού.

Β. Σε μια εποχή που, ουσιαστικά, βαίνουμε προς μια δεύτερη φάση του εθνικού διαλόγου, πιστεύουμε και θεωρούμε ότι θα έπρεπε, εν τοις πράγμασι, να σεβαστείτε ότι ο διάλογος θα γίνει πράξη και ότι η διαβούλευση θα φτάσει κάτω κάτω.

Γ. Εδώ καταργείτε το ΕΣΥΠ με ένα άλλο συμβουλευτικό σώμα. Δημιουργείτε δεδικασμένα, τα οποία αφορούν την δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τα οποία χρειάζεται διάλογος και διαβούλευση. Εάν πιστεύετε ότι δύο ζητήματα χρήζει να έρθουν στη Βουλή και να ψηφιστούν, φέρτε τα με τροπολογίες.

Δ. Πιστεύω ότι το εν λόγω νομοσχέδιο πρέπει να το πάρετε όλο πίσω. Να πάμε στο διάλογο, να πάμε σε διαβούλευση, να ολοκληρωθεί η συζήτηση που γίνεται αυτή τη στιγμή με το ΙΕΠ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στη συνέχεια φέρτε το να το ψηφίσουμε, όπου συμφωνούμε και όπου διαφωνούμε να θέσουμε τις θέσεις μας και τις απόψεις μας.

Ε. Πιστεύω ότι για το καλό του διαλόγου για την παιδεία, εάν πράγματι το εννοείτε, θα πρέπει να πάρετε πίσω αυτό το μίνι νομοσχέδιο, δηλαδή ουσιαστικά τα άρθρα 7 - 29.

Κ.Κ.Ε.

Ο Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε. Γιάννης Δελής τόνισε:

Α. Να δηλώσουμε εξαρχής ότι είμαστε αντίθετοι με τη διαδικασία που επελέγη από το Υπουργείο, δηλαδή τη διαδικασία του επείγοντος, παρά το ότι είναι μια συνηθισμένη πρακτική, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά ρυθμίσεις γύρω από την εκπαίδευση, αφού συνήθως μ’ αυτή τη διαδικασία έρχονται. Διαδικασία του επείγοντος που, με βάση και τα όσα είπε ο Υπουργός αλλά και τα όσα περιέχονται στο νομοσχέδιο, νομίζουμε ότι οι ισχυρισμοί του Υπουργού για την αιτιολόγηση του επείγοντος δεν τεκμηριώνονται από το ίδιο το νομοσχέδιο, αφού πρόκειται για ένα πακέτο ετερόκλητων ρυθμίσεων.

Β. Υπήρχε όλος ο καιρός για να έρθει με την κανονική διαδικασία. Είχατε και έχετε όλο τον καιρό, αλλά αντ’ αυτού επιλέγετε τη γρήγορη εξέταση των θεμάτων που θίγει αυτό το νομοσχέδιο.

ΑΝΕΛ

Ο Ειδικός Αγορητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Κώστας Κατσίκης   διατύπωσε την εξής θέση:

Δεχόμαστε τους λόγους που εξέφρασε ο κ. Υπουργός για να χαρακτηρίσει επείγουσα τη σημερινή συζήτηση. Επιπλέον, αρκούμαστε σ' αυτούς τους λόγους και συμπληρώνουμε ότι όλα αυτά τα θέματα τα οποία είτε αποτελούσαν και παραμένουν ως προβλήματα, είτε η σημερινή συζήτηση προσπαθεί να βελτιώσει τα θέματα στην παιδεία και να καταπολεμήσει παθογένειες που συναντώνται σ' αυτή, σε κάθε περίπτωση, μέσα από το διάλογο που θα ακολουθήσει, μέσα από τις τοποθετήσεις και μέσα από τις γνώσεις που έχουμε όλοι μας, θα μπορέσουμε να εκφράσουμε την πεποίθησή μας για τα θέματα αυτά.

Ένωση  Κεντρώων

Η Ειδική Αγορήτρια της Ένωσης Κεντρώων  Θ. Μεγαλοοικονόμου τόνισε:

Νομίζω, ότι υπάρχουν πάρα πολλά θέματα που απασχολούν, ειδικά για την Παιδεία, και το «επείγον» δεν το θεωρώ ότι θα μπορέσουμε να λάβουμε υπ' όψιν όλες τις προϋποθέσεις. Οπότε, δεν συμφωνούμε με το «επείγον».


Ποτάμι

Ο Ειδικός Αγορητής του «Ποταμιού» Γιώργος Μαυρωτάς σημείωσε τα εξής:

Α. Από ό,τι ακούσαμε και από τον κ. Υπουργό, όντως υπάρχουν κάποια θέματα τα οποία είναι επείγοντα στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, δηλαδή, αυτό περί της Εθνικής βιβλιοθήκης, των Πανελλαδικών Εξετάσεων, των μετακινήσεων των καθηγητών, τα οποία είναι θέματα που έχουν να κάνουν με ημερομηνίες συγκεκριμένες κ.λπ., αυτά, όμως, αποτελούν μια πολύ μικρή μειοψηφία του νομοσχεδίου. Είναι, δηλαδή, 3-4 άρθρα, σε ένα σύνολο 30 άρθρων.

Β. Επίσης, σ' αυτό που αναφέρθηκε ο κ. Υπουργός, ότι υπάρχουν και κάποια άρθραε ερμηνευτικού χαρακτήρα και διορθωτικού σε σχέση με προηγούμενα νομοσχέδιο, είναι ακριβώς αποτέλεσμα αυτής της πρόχειρης νομοθέτησης που γίνεται με τις διαδικασίες του επείγοντος. Δηλαδή, επειδή στο παρελθόν κάναμε πάλι την ίδια διαδικασία με τα επείγοντα, ξέφυγαν πράγματα, δεν έμεναν τα νομοσχέδια στη διαβούλευση έτσι ώστε, ο οποιοσδήποτε να δει αυτό που τον ενδιαφέρουν και να διορθώσει πράγματα, και καταλήγαμε να έρχονται και να «περνάνε» σε δύο μέρες. Να έρχονται στη συνέχεια επόμενα νομοσχέδια, να διορθώσουν τα προηγούμενα και μετά θα έρθει και κάποιο άλλο νομοσχέδιο να διορθώσει αυτά τα οποία θα ψηφίσουμε σήμερα.

Γ. Είναι μια κακή νομοθετική πρακτική αυτή και δε νομίζουμε, για παράδειγμα, ότι θέματα των μετατάξεων των ΕΔΥΠ είναι τόσο επείγον ή του Ανοικτού Πανεπιστημίου ή της Πτυχιακής Εξεταστικής, η οποία νομοθετήθηκε για φέτος πριν από μερικές και μέρες. Γιατί να το ξαναφέρουμε με τη διαδικασία του «επείγοντος»;

Δ. Γι' αυτό, πιστεύουμε, ότι δεν είναι όλα επείγοντα στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και δεν συμφωνούμε με το να πάει όλο το νομοσχέδιο αυτό με τη διαδικασία του «επειγόντως».

 

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ