Placeholder

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Θέμα διδασκαλίας ξένων γλωσσών στα δημόσια σχολεία έθεσε ο υπ. Παιδείας

Δημοσίευση: 06/02/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Δεν καταλαβαίνω γιατί τα δικά μας παιδιά δεν μπορούν να μάθουν τις Γλώσσες με μια επάρκεια μέσα στο σχολείο και αναγκαζόμαστε να έχουμε αυτήν την  πολυσημία της δυνατότητας για να μαθαίνουμε τις Γλώσσες.

Β.  Καταλαβαίνω όλες τις δυσκολίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί άλλα και πάλι τίθεται ένα πολύ σοβαρό θέμα εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο όπως και της μη υπονόμευσης αυτού του σχολείου και του προγράμματος του με άλλου είδους δραστηριότητες.

Τα παραπάνω είπε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , όπου συζητήθηκε εν μέσω αντεγκλήσεων  το νομοσχέδιο «σκούπα» και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

«Με τις ρυθμίσεις που εισάγουμε μπορούμε και ενισχύουμε την προετοιμασία των μαθητών σε αυτά τα μαθήματα ενώ είναι απολύτως αυτοματοποιημένη η διαδικασία των εξετάσεων» τόνισε ο υπουργός Παιδείας  και σημείωσε τα εξής:   «Γνωρίζετε επίσης ότι έχουμε εξασφαλίσει αρκετά σοβαρές πιστώσεις από το ΕΣΠΑ και για την επιμόρφωση και για την ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής ως προς τα θέματα Γλωσσομάθειας».

 

 

Σχόλια (9)

 
Θανασης
07 Φεβ 2017 08:10

Με 2ώρες εβδομαδιαίως σε 27 άρι τμήμα, "κόπυ πάστε" θα μάθουν τα παιδιά.

 
Maria
07 Φεβ 2017 15:20

Ούτε εγώ καταλαβαίνω κ. υπουργέ γιατί τα παιδιά μου (2) που είναι στο πολυτεχνείο πρέπει να πάνε φροντιστήριο για να περάσουν το μάθημα;;

 
AD
07 Φεβ 2017 15:37

Οι μαθητές στο δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο κάνουν πολλές ώρες, Αρχαία, Νέα, Ιστορία Θρησκευτικά κλπ. κλπ. κλπ. Ξέρουν τα παιδιά μας ΕΛΛΗΝΙΚΑ;; Πως λοιπόν κ. υπουργέ περιμένετε με 2 ώρες εβδομαδιαίως οι μαθητές να μάθουν μια ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ;;;;;
Το μάθημα της δεύτερης ξένης γλωσσάς ήταν κάποτε 3ωρο και για χάριν των Αρχαίων έγινε 2ωρο. Τι ακριβώς περιμένετε από μαθητές και καθηγητές;;;

 
ΚΩΣΤΑΣ
07 Φεβ 2017 18:21

Αυτό που δεν καταλάβατε τόσα χρόνια σας το είπε λίγο παρακάτω ένας συνάνθρωπος μας . Έχουμε 2-3 ώρες εβδομαδιαίως και 24 με 27 παιδιά στην τάξη , ενώ στα φροντιστήρια έχουν από 4-10 παιδιά στο τμήμα και 8 με 12 ώρες την εβδομάδα....Δεν πιστευω πως δεν το καταλάβετε μάλλον εν τη ρύμη του λόγου το είπατε... ειδάλλως υπάρχει πρόβλημα...

 
Αγγλογαλλογερμανός
14 Μαρ 2017 20:01

Δι
Η λύση λοιπόν για κάποιους είναι τα 10άρια τμήματα και αντί 2 ώρες να βάλουμε, ας πούμε, 4 ώρες. Βάλτε και 2 ώρες από μένα και κάντε τις, 6 ώρες.

Να κάνω μια ερώτηση προς τους προλαλήσαντες: Γιατί την εποχή που ήταν 3 ώρες τα Αγγλικά, δεν μάθαινε κανείς, ακόμα και σε σχολεία που ήταν με 8 μαθητές και ακόμα λιγότερους; Ξέρω σχολεία που έκαναν Αγγλικά και κυρίως Γαλλικά ή Γερμανικά με 3 και 2 μαθητές. Κανείς δεν έμαθε τίποτα.

Έχω πάει σχεδόν σε όλη την Ευρώπη και αυτό με τη γλωσσομάθειά τους είναι μύθος, δεν ισχύει. Ξέρουν ξένες γλώσσες οι Άγγλοι, οι Γάλλοι, οι Πορτογάλοι, οι Ιταλοί ή οι Ισπανοί; Όχι βέβαια.
Όσοι ξέρουν μια ξένη γλώσσα, έχουν απλώς διάφορα πάρε-δώσε με τα αντίστοιχα κοντινά τους κράτη, μικρότερα κόστη και συνεπώς έτσι μαθαίνουν τη γλώσσα. Ούτε σε φροντιστήρια ούτε σε σχολεία τα μαθαίνουν.

Και το βασικό ερώτημα είναι: άντε και μαθαίνουν καλύτερα Αγγλικά, Γαλλικά κλπ. Ε Και;
Αυτό είναι το πρόβλημα της Ελλάδας; Οι ξένες γλώσσες; Έτσι θα πάει η Ελλάδα μπροστά;
To πρόβλημα δεν είναι οι ξένες γλώσσες αλλά η αποψίλωση των βασικών-παραγωγικών μαθημάτων.
Θυμίζω: Μαθηματικά 4-5 ώρες, Φυσική 2! ώρες, Χημεία 2! ώρες.

Όποιος χρειάζεται για να σπουδάσει έξω, μαθαίνει τη γλώσσα σε λίγους μήνες. Εκτός κι αν μαθαίνουμε επί 10 χρόνια μια ξένη γλώσσα για να πούμε δυο λέξεις όταν πάμε ένα ταξιδάκι στη ζωή μας στην Ευρώπη ή τα χρειαζόμαστε για να γίνουμε τα γκαρσόνια των ξένων.
Τα μεγάλα κράτη της Ευρώπης προσπαθούν διακαώς να προωθήσουν τις γλώσσες τους στις δευτεροκλασάτες χώρες και εκμεταλλεύονται τα ΕΣΠΑ για δικό τους τελικά όφελός.

 
καθηγήτρια Γαλλικών
28 Μαρ 2017 22:45

Έμαθα πολύ καλά αγγλικά, και χωρίς να το καταλάβω, κάνοντας μια ώρα την ημέρα την 1η σχολική ώρα, επί 12 χρόνια, δηλ. σε όλο το δημοτικό και γυμνάσιο-λύκειο στο ιδιωτικό σχολείο που πήγαινα. Η ξένη γλώσσα χρειάζεται, μιας και αποτελούμε μια από τις μικρότερες γλωσσικές κοινότητες στην Ευρώπη. Η εκμάθησή της είναι εύκολη, όμως απαιτεί πολύ συχνή εξάσκηση και καλά - και πολλά - βιβλία. Αυτά τα δυο λείπουν από το δημόσιο σχολείο. (Μιλώ για τα μίνιμουμ αφήνοντας έξω τα πολυμέσα.) Διαφορετικά το μάθημα στερείται νοήματος. Όμως δεν υπάρχουν χρήματα. Και επιπλέον, τα φροντιστήρια πώς θα επιβιώσουν ; Κουβέντα να γίνεται. Καληνύχτα σας.

 
Στ. Γ.
08 Ιουλ 2017 13:55

Αλήθεια τα παιδιά στο Λύκειο θα αποκοπούν τελείως από τη διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας; Μήπως την μπερδέψατε με το ποδήλατο;
Ζητώ συγγνώμη αν είμαι ελλειπώς πληροφορημένη.

 
Ελεύθερος
09 Ιουλ 2017 19:56

Το ΙΕΠ και το υπουργείο βάζουν υποχρεωτικά αγγλικά στα παιδάκια από Α΄ και Β΄ δημοτικού, στην δε ΣΤ΄ η ύλη περιλαμβάνει μέχρι και βιογραφικό σημείωμα στα αγγλικά!
Απεναντίας, στο λύκειο που πήζει το μυαλό και υπάρχει η ωριμότης αλλά και η ανάγκη για τέτοια πράγματα πάνε να εξοβελίσουν τα αγγλικά τελείως.

 
ΒΛΕΤΣΑΣ ΣΠ.
05 Μάιος 2018 11:33

Οι περισσότεροι μαθητές πηγαίνουν από πολύ μικρή ηλικία σε φροντιστήρια αγγλικών. Στη συνέχεια αρκετοί αρχίζουν και μια δεύτερη ξένη γλώσσα, οι περισσότεροι γερμανικά. Πιθανότατα δεν υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο με τόσα φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Η ανεπάρκεια του δημόσιου συστήματος δημιούργησε τόσα φροντιστήρια και τώρα η ύπαρξή τους την ανατροφοδοτεί. Στη σχολική αίθουσα υπάρχουν μαθητές δύο ταχυτήτων: οι προχωρημένοι των φροντιστηρίων και οι υπόλοιποι. Είναι σαν να βάλει κανείς παιδιά της τρίτης λυκείου μαζί με άλλα που κάνουν το μάθημα της πρώτης γυμνασίου.

Παραβλέποντας αυτή την πραγματικότητα το εκπαιδευτικό σύστημα εξισώνει δυνατούς και αδύναμους μαθητές. Ζημιωμένοι από την ισοπέδωση βγαίνουν όλοι. Όμως ενώ οι δυνατοί χάνουν απλώς το χρόνο τους, οι άλλοι χάνουν την ευκαιρία της γνώσης και συχνά βρίσκονται στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Αν συνυπολογίσουμε ότι πολλοί αδύναμοι μαθητές προέρχονται από φτωχές ή προβληματικές οικογένειες, κατανοούμε ότι η υστέρηση στο σχολείο μπορεί να τους δώσει μειωμένες δυνατότητες στην αγορά εργασίας και να τους καταδικάσει στη φτώχεια. Οι μαθητές αυτοί θα έπρεπε να βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής του συστήματος, αλλά εδώ τέτοια ζητήματα θεωρούνται πολυτέλεια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean