Τι είπε ο Γ.Γ. της ΟΙΕΛΕ για το πολυνομοσχέδιο «σκούπα» για την παιδεία

07/02/2017

Άκουσε το άρθρο

Στη σημερινή συζήτηση  στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του πολυνομοσχεδίου “σκούπα” για την παιδεία, με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, ο Γενικός Γραμματέας της ΟΙΕΛΕ Γ. Χριστόπουλος, διατύπωσε τις ακόλουθες θέσεις:

Σήμερα για μας, για την ιδιωτική εκπαίδευση, είναι μια ιστορική ημέρα, καθώς επανιδρύεται, μετά το σκανδαλώδες κλείσιμό της το 2014, η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.

Θέλουμε να ξεκινήσουμε με το πολύ μεγάλο ζήτημα του Κρατικού Πτυχίου Γλωσσομάθειας, το τεράστιο ζήτημα αδιαφάνειας που υπάρχει στο χώρο της πιστοποίησης της γλωσσομάθειας και στο χώρο της πληροφορικής, αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα.

Ο χώρος πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων, λοιπόν, και για τη γλωσσομάθεια και για την πληροφορική, είναι δυστυχώς, εδώ και δεκαετίες, ένα πεδίο επιχειρηματικής άσκησης παράνομων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, εις βάρος της ελληνικής κοινωνίας και κυρίως των μη προνομιούχων. Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας είχε φέρει και στην Κομισιόν και στο Advisor Group για την ισοτίμηση των προσόντων στοιχεία και η Κομισιόν είπε στην ελληνική πολιτεία να πάρει αυστηρά μέτρα για την καταπολέμηση της αδιαφάνειας.

Εμείς θεωρούμε, ότι αποτελεί αναγκαιότητα η ενίσχυση του κρατικού τίτλου γλωσσομάθειας. Οι τίτλοι που παρέχουν οι ιδιωτικοί φορείς θα πρέπει να ελεγχθούν εξονυχιστικά, για να αδειοδοτηθούν. Το ότι παρέχουν ισότιμους τίτλους σήμερα, δεν σημαίνει ότι παρέχουν ουσιαστική και ποιοτική γνώση και η ισοτίμηση πρέπει να είναι μια αυστηρή διαδικασία, καθώς οι τίτλοι αυτοί παρέχουν πιστοποίηση δημόσιου αγαθού, άρα πρέπει να υπάρχει δημόσιος και κοινωνικός έλεγχος, ώστε να αποτρέπονται οι διαδικασίες αδιαφάνειας, που επικρατούν σήμερα.

Εμείς, επίσης, πιστεύουμε ότι η διαδικασία πιστοποίησης γλωσσομάθειας θα πρέπει να δίδεται κατά κύριο λόγο μέσα από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, μέσα από το σχολείο. Είναι ώρα η ελληνική κοινωνία να αναπνεύσει από το οικονομικό βάρος της προσφυγής σε ιδιωτικούς φορείς αμφίβολης ποιότητας. Όπως προείπαμε, υπάρχουν ομάδες επιχειρηματικών και οικονομικών συμφερόντων, που εκμεταλλεύονται το νομοθετικό κενό που υπάρχει στο κομμάτι της πιστοποίησης γλωσσομάθειας, η νομοθεσία είναι ακόμα προ-κατοχική, και εκδίδουν τίτλους σπουδών αμφίβολης νομιμότητας, φορείς, χωρίς κανέναν έλεγχο και χωρίς καμία διασφαλισμένη ποιότητα λειτουργίας.

Ο ΕΟΠΠΕΠ ιδρύθηκε για να ελέγχει τους φορείς αυτούς, όμως, τουλάχιστον μέχρι το 2014, το Υπουργείο Παιδείας δεν επικαλούνταν τον ΕΟΠΠΕΠ, τον παρέκαμπτε, με αποτέλεσμα να έχουμε τρομακτικά φαινόμενα αδιαφάνειας, όπως, για παράδειγμα, στο διαγωνισμό πρόσληψης της ΝΕΡΙΤ, που το φέραμε στις εισαγγελικές αρχές, όταν ένα φροντιστήριο - φάντασμα στη Βέροια έδινε πτυχίο γλωσσομάθειας σε υπαλλήλους, οι οποίοι έμεναν στην Αθήνα και δεν είχαν σπουδάσει βεβαίως ποτέ.

Άρα, λοιπόν, πρέπει να υπάρχει σοβαρή διαδικασία ισοτίμησης, πτυχίων ισότιμων με το κρατικό πτυχίο γλωσσομάθειας.

Σχετικά με τη Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. Εμείς, χαιρετίζουμε την επανίδρυσή της, είναι απαραίτητο να τονιστεί και να καταγραφεί στα πρακτικά της Επιτροπής, ότι η κατάργηση της Διεύθυνσης το 2014 προκάλεσε χάος στην ιδιωτική εκπαίδευση. Είτε, έγινε εσκεμμένα, είτε από πολιτική αστοχία, είτε από ισχυρές πιέσεις, το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Για να μη θεωρηθεί ότι η ΟΙΕΛΕ επιτίθεται κομματικά πρέπει να πούμε, ότι ο τότε Υπουργός, που αποφάσισε την κατάργηση της Διεύθυνσης, ισοπέδωσε το έργο της κυρίας Γιαννάκου, που προέρχεται από τον ίδιο κομματικό χώρο, η οποία είχε ενισχύσει αποφασιστικά το ρόλο της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Είμαστε, λοιπόν, ιδιαίτερα ευτυχείς, γιατί αυτή η περίοδος χάους λήγει και αποκαθίσταται το Σύνταγμα. Συμφωνούμε, ότι είναι σημαντικό να ενωθούν πάλι οι αρμοδιότητες σε μια Διεύθυνση. Θέλουμε, κλείνοντας, να επισημάνουμε τρία σημαντικά θέματα, τα οποία θεωρούμε ότι πρέπει να μπουν άμεσα στο νομοσχέδιο.

Πρώτον, σήμερα τα ξένα σχολεία αδειοδοτούνται, χωρίς ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα και χωρίς κτιριακό έλεγχο, όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα ιδιωτικά σχολεία. Ενώ τα σχολεία των πρεσβειών και τα ιδρυθέντα με διακρατικές συμφωνίες είναι, σε γενικές γραμμές, νόμιμα, τα υπόλοιπα λεγόμενα ξένα σχολεία έχουν σοβαρότατα ζητήματα νομιμότητας και πρέπει σήμερα με διάταξη να αντιστοιχηθούν με τα υπόλοιπα.

Δεύτερον, είναι απαράδεκτο φαινόμενο, εδώ και δεκαετίες, ευρωπαίοι εκπαιδευτικοί, που εργάζονται σε ξένα σχολεία να έχουν διαφορετικές εργασιακές σχέσεις από ότι έχουν οι Έλληνες συνάδελφοί τους και μάλιστα συχνά οι εργασιακές αυτές σχέσεις είναι μεσαιωνικές. Η Ομοσπονδία ζητά την άμεση κατάθεση διάταξης σε αυτό το νομοσχέδιο, όπου θα εξισώνονται οι εργασιακές σχέσεις Ελλήνων και ξένων εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο.

Και τρίτον: Με νομοθετική παρέμβαση του τότε Υπουργού το 2014 καταργήθηκε η πειθαρχική δικαιοδοσία των  διευθύνσεων εκπαίδευσης στα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας και στα κέντρα ξένων γλωσσών. Ζητούμε με διάταξη να επανέλθει η πειθαρχική αρμοδιότητα των διευθύνσεων εκπαίδευσης για τους συγκεκριμένους αυτούς φορείς ώστε να υπάρχει αποτελεσματική εφαρμογή του νόμου 4415/2016 ο οποίος επιχειρεί να φρενάρει τα οξυμένα φαινόμενα μαύρης εργασίας και φοροδιαφυγής στον συγκεκριμένο χώρο.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ