Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπε ο Αντιπρόεδρος του Συν. Ιδιωτικών Σχολείων για το πολυνομοσχέδιο «σκούπα» για την παιδεία

Δημοσίευση: 07/02/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στη σημερινή συζήτηση  στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του πολυνομοσχεδίου “σκούπα” για την παιδεία, με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Χριστόδουλος Κακαβιάρης, διατύπωσε τις ακόλουθες θέσεις:

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι των φορέων, πρώτα απ' όλα να ευχαριστήσω την Επιτροπή για την πρόσκληση. Σήμερα, λοιπόν, καλούμαστε να συζητήσουμε για ένα σχέδιο νόμου που αφορά τη ρύθμιση θεμάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για ένα σχέδιο νόμου που ποτέ ο Υπουργός δεν μας κάλεσε να ακούσει τις προτάσεις μας και να υπάρξει κάποιος διάλογος πριν διαμορφωθεί και πάρει το δρόμο της Βουλής, για ένα σχέδιο νόμου που πληροφορηθήκαμε το περιεχόμενο του μόλις την Παρασκευή το απόγευμα, όταν αναρτήθηκε από τη Βουλή.

Θα μου επιτρέψετε, λοιπόν, να περιοριστώ σε κάποια λίγα σχόλια και προβληματισμούς. Όσον αφορά στο κεφαλαίο γ΄, άρθρο 7 παράγραφος 1, που αναφέρεται στον ενιαίο αριθμό μαθητή, που εκδίδεται μετά την εγγραφή του μαθητή σε σχετικό πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, δεν καταλαβαίνουμε σε ποιο σύστημα αναφέρεστε, αλλά φανταζόμαστε ότι εννοείτε το «myschool». Εάν έχουμε μαντέψει σωστά, για το συγκεκριμένο σύστημα, έχουν διαπιστωθεί αρκετά προβλήματα που αφορούν την ασφάλεια των δεδομένων και τα οποία εικάζουμε ότι δεν έχουν επιλυθεί.

Ο Σύνδεσμος μας έχει προσφύγει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε συνέχεια της απόφασης 139/2014 που εξέδωσε η Αρχή μετά από προσφυγές της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και συλλόγων γονέων και κηδεμόνων. Εξ όσων γνωρίζουμε η Αρχή έχει ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας από την 1η Δεκεμβρίου 2016 να απαντήσει και μάλιστα σε 20 ημέρες, αλλά προφανώς δεν έχει λάβει καμία απάντηση.

Επιγραμματικά σας αναφέρω μερικές από τις 20 υποδείξεις της Αρχής: Κρυπτογράφηση της βάσης δεδομένων του «myschool», κατάργηση της πρόσβασης σε όλους τους χρήστες, πλην του διευθυντή της σχολικής μονάδας στα ονομαστικά στοιχεία μαθητών και γονέων, τους αριθμούς μητρώου και της τάξης εγγραφής, ενεργοποίηση της δυνατότητας καταγραφής των ενεργειών κάθε χρήστη, κατάρτιση σχεδίου ασφάλειας του πληροφοριακού συστήματος, πρόσβαση μόνο από ηλεκτρονικούς υπολογιστές που διαθέτουν IP του πανελληνίου σχολικού δικτύου.

Επιπροσθέτως προκύπτει πρόβλημα και μετά το είδος των στοιχείων που ζητούνται να καταχωρηθούν, διότι μέρος αυτών αποτελούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τα οποία όπως γνωρίζεται για να ζητηθούν και να καταχωρηθούν, πρέπει πρωτίστως να τεκμηριωθεί η αναγκαιότητα της πράξης αυτής. Έχουμε ήδη καταθέσει την προσφυγή του συνδέσμου στα Πρακτικά και προτείνουμε, να περιμένουμε πρώτα την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και μπορεί κάτι τέτοιο να προβλεφθεί στο νομοσχέδιο. Δεν είμαστε αντίθετοι στον ενιαίο αριθμό μαθητή, αλλά να εφαρμοστεί μόλις το σχετικό πληροφοριακό σύστημα πάρει την κατάλληλη έγκριση από την Αρχή.

Συνεχίζουμε την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου, και ένα συνοπτικό σχολείο σε σχέση με τις εκδρομές, γιατί δεν δίνεται μια μικρή ώθηση στα σχολεία ως προς την αυτονομία; Σας προτείνουμε να κάνετε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση με τον εμπιστευτεί και το Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας με το Σύλλογο Διδασκόντων, να κινηθούν σύμφωνα με το προγραμματισμό που έχουν σχεδιάσει και αποφασίσει, να αποφύγουμε όλη αυτή την γραφειοκρατία. Υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει τα πάντα για την οργάνωση και την υλοποίηση των εκδρομών. Προς την κατεύθυνση του συγκεντρωτισμού και όχι της αυτονομίας θεωρούμε ότι είναι και το άρθρο 15, με τη σύσταση της αυτοτελούς Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. Αναρωτιόμαστε με τη σύσταση αυτής της Διεύθυνσης στο Υπουργείο, επιδιώκει να αναβαθμίσει και να οργανώσει καλύτερα τις υπηρεσίες που μας υποστηρίζουν και μας εποπτεύουν;

Πώς μια Διεύθυνση θα διασφαλίσει την ποιότητα; Δεν το έκαναν επαρκώς οι Διευθυντές Εκπαίδευσης μέχρι σήμερα; Πώς θα ορίζεται αυτή η ποιότητα και τι σημαίνει χειρισμός του προσωπικού και των ιδιοκτητών; Πώς μπορεί ο ιδιοκτήτης να ελέγχεται πειθαρχικά από το δημόσιο φορέα; Είναι πειθαρχικός υφιστάμενος; Έχουμε την αίσθηση ότι απλά δημιουργείται μια υπηρεσία ανάμεσα στα Γραφεία Εκπαίδευσης στις Περιφέρειες και την πολιτική ηγεσία, που θα προσθέσει και άλλη γραφειοκρατία, μιλάμε για το 6% του μαθητικού πληθυσμού, αυτό είναι το ποσοστό των μαθητών που φοιτούν στα ιδιωτικά σχολεία και δεν μπορούμε να καταλάβουμε, δεν αιτιολογείται επαρκώς η δημιουργία νέων τμημάτων που συνεπάγεται με αύξηση προσωπικού, γραφειοκρατίας, αύξηση του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας.

Ολοκληρώνοντας το θέμα αυτό, εφόσον συσταθεί η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, πρώτον σας προτείνουμε να κατάργησε το άρθρο 20, της Υπουργικής Απόφασης του 2002, που αφορά αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκπαίδευσης σχετικές με την ιδιωτική εκπαίδευση, το έχουμε ήδη καταθέσει και δεύτερον σας ζητούμε να διασφαλίζεται το τρόπο που θα λειτουργήσει, να διασφαλίσετε ότι η Διεύθυνση αυτή θα είναι στεγανή, τηρώντας απαρέγκλιτα τις διατάξεις περί ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Δυστυχώς η μέχρι τώρα εμπειρία μας δεν μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε. Θα κλείσω με μια παρατήρηση που αφορά το άρθρο 9, τη βαθμολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας, κύριε Υπουργέ, σας ζητούμε να οριστούν αναλυτικά οι περιπτώσεις προϋπηρεσίας εκπαιδευτικού που μπορεί να αναγνωρισθεί ως δημόσια προϋπηρεσία του. Σας ευχαριστώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.