Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπε η Πρόεδρος της ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο «σκούπα» για την παιδεία

Δημοσίευση: 07/02/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στη σημερινή συζήτηση  στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του πολυνομοσχεδίου “σκούπα” για την παιδεία, με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, η Πρόεδρος της ΟΛΜΕ   Ελένη Ζωγραφάκη-Τελεμέ, , διατύπωσε τις ακόλουθες θέσεις:

Να μην κάνουμε τις ίδιες παρατηρήσεις με την Δ.Ο.Ε., ως προς το χρόνο. Παίρνουμε σήμερα το πρωί την πρόσκληση και είναι η δεύτερη φορά. Νομίζω ότι πρέπει να το λάβει σοβαρά υπόψη της η Επιτροπή, γιατί τα συλλογικά όργανα πρέπει να έχουν αποφασίσει και συλλογικά πριν εκπροσωπηθούν, για να τοποθετηθούν στη Βουλή.

Όσον αφορά  στο πρώτο κεφάλαιο, για το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Πάγια θέση της Ο.Λ.Μ.Ε. ήταν να μπορεί να δίδεται μέσα από το σχολείο κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και σε γλώσσες και σε υπολογιστές.

Έχω να κάνω μια ένσταση και μια παρατήρηση ως προς το κόστος. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι θα είναι περίπου το μισό κόστος σε σχέση με τους ιδιωτικούς φορείς. Η Ο.Λ.Μ.Ε. θεωρεί ότι πρέπει να είναι μηδενικό το κόστος για τους συμμετέχοντες.

Η παρατήρηση που μας αφορά είναι στο τρίτο κεφάλαιο, κυρίως, για τη ρύθμιση των θεμάτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχουμε μια επιφύλαξη με τον ενιαίο αριθμό μαθητή και για το αν υπάρχουν στοιχεία προσωπικών δεδομένων που δεν θα έπρεπε να είναι. Άρα, βάζουμε ένα ερωτηματικό.

Ένα δεύτερο ερωτηματικό ή, αν θέλετε πρόταση. Συμφωνούμε με τη ρύθμιση, η έγκριση όλων των μαθητικών εκδρομών να υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας και να φύγουν από άλλους φορείς. Είναι ένα σοβαρότατο ζήτημα για το πως γίνονται οι μαθητικές εκδρομές, το πλαίσιο και έχουμε παραδείγματα τιμωρίας συναδέλφων με ποινικά δικαστήρια κ.λπ., που πρέπει να το δει συνολικά το Υπουργείο Παιδείας.

Συμφωνούμε για τις άδειες στα παιδιά, μέχρι δεκαπέντε μέρες, για ειδικές εκδηλώσεις.

Στο άρθρο 9, αναγνώριση βαθμολογικής υπηρεσίας, που μας εξαιρούσε ο προηγούμενος νόμος και το Προεδρικό Διάταγμα. Θεωρούμε ότι είναι σε μια θετική κατεύθυνση, γιατί μόνο οι εκπαιδευτικοί είχαν εξαιρεθεί από την αναγνώριση προϋπηρεσίας μέχρι 7 χρόνια.

Βέβαια, θέση της Ο.Λ.Μ.Ε. είναι ότι ζητάμε ταυτόχρονα, όχι μόνο ένταξη αλλά και μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας.

Στα ζητήματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, έχουμε αντίρρηση στο να διατίθενται συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φυσικής αγωγής, έστω και με το ειδικό προσόν, για να καλύπτουν ανάγκες και προγράμματα στα δημοτικά ή εθνικά κολυμβητήρια.

Στο ίδιο θέμα σε σχέση με τις διαθέσεις εκπαιδευτικών. Στο άρθρο 12 παράγραφος 8, που μιλάει για ολική ή μερική διάθεση εκπαιδευτικών σε Ι.Ε.Κ. και Σ.Δ.Ε., που σημαίνει σε σχολεία που είναι εκτός της τυπικής εκπαίδευσης. Άρα, ανοίγουν άλλα ζητήματα.

Παρόμοια ζητήματα ανοίγουν και με το άρθρο 3, με τη μαθητεία που ναι μεν ορίζεται σαφώς ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θα απασχολούνται κατά τις αργίες και τις σχολικές διακοπές, ενώ θα έχει, όμως, το πρόγραμμα της μαθητείας, ακυρώνεται το τέσσερα ένα, οπότε θα κάνουν τα μαθήματα.

Για την ειδική αγωγή, δεν θα πω τίποτα, γιατί συμφωνούμε και το ανέλυσε πλήρως ο συνάδελφός της Δ.Ο.Ε.. Άρα, οι ίδιες παρατηρήσεις και από τη μεριά της Ο.Λ.Μ.Ε.. Είμαστε συνολικά αντίθετοι με όλες τις ρυθμίσεις για την ειδική αγωγή, γιατί πιστεύουμε ότι χειροτερεύουν την κατάσταση. Αντί να ενισχύουν και να ενισχύονται οι δομές της ειδικής αγωγής, προσπαθεί στη λογική των περικοπών να κοπούν τμήματα και στη γενική εκπαίδευση, στον υπολογισμό και προφανώς, στα ειδικά σχολεία.

Σε σχέση με το ΣΑΕΠ, όπου συμμετείχε και η Ο.Λ.Μ.Ε., βλέπουμε ότι γίνεται πια μόνο με υπηρεσιακούς παράγοντες στη λογική της επιτάχυνσης των διαδικασιών και μπορούν να καλούνται μόνο ειδικοί πανεπιστημιακοί ή φορείς από τα τεχνολογικά ιδρύματα, για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. Θεωρούμε ότι και η Ο.Λ.Μ.Ε. πρέπει να έχει μια θέση.

Τέλος, στο άρθρο 18, που καταργείται το ΕΣΥΠ και είναι το ΕΣΕΚΑΤ., ενώ βλέπουμε ότι παραμένουν στη συγκρότηση του καινούργιου φορέα όλοι οι φορείς που ήταν στο ΕΣΥΠ.

Μια παρατήρηση ότι φεύγει η ΑΔΕΔΥ. Δεν ξέρω γιατί αφαιρείται η ΑΔΕΔΥ, ενώ μπαίνουν φορείς του ιδιωτικού τομέα, ΓΣΕΕ, επιμελητήρια, άλλα υπουργεία.

Είναι ένα πρόβλημα, στο τι θα επιτελεί αυτό το καινούργιο Συμβούλιο, ποιος θα είναι ο ρόλος του με τη διασύνδεση της αγοράς και την εφαρμογή της νομοθεσίας και των κοινοτικών οδηγιών, σε σχέση με την αγορά, την κατάρτιση και εάν συνδεθεί το Εθνικό Σύστημα Παιδείας, σε σχέση με τα ζητήματα της αγοράς και τις ευρωπαϊκές οδηγίες, εμείς θα είμαστε αντίθετοι.

 

 

Ετικέτες: 
ΟΛΜΕΒουλή

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ