Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Το νομοσχέδιο “σκούπα” για την παιδεία, όπως ψηφίστηκε στη Βουλή

Ποια θέματα ρυθμίζει το πολυνομοσχέδιο “σκούπα”
Δημοσίευση: 10/02/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με πολλές νομοτεχνικές βελτιώσεις, που προέκυψαν και από παρατηρήσεις Βουλευτών της αντιπολίτευσης, ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία το πολυνομοσχέδιο “σκούπα” και για τιςντρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Για να ανοίξετε το πολυνομοσχέδιο με όλες τις διορθώσεις, όπως ψηφίστηκε, πατήστε εδώ

 Ποια θέματα ρυθμίζει το πολυνομοσχέδιο “σκούπα”

 Ηλεκτρονικές εξετάσεις για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας

Θεσμοθετούνται οι ηλεκτρονικές εξετάσεις για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και διευκολύνεται η διαδικασία πιστοποίησης του επιπέδου γλωσσομάθειας σε περιοχές της περιφέρειας. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια βελτίωσης των συνθηκών διενέργειας των υπαρχόντων εξετάσεων καθώς και αξιοποίηση του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού και της τεχνογνωσίας που έχουν αναπτύξει φορείς του Δημοσίου.

Ενιαίος Αριθμός Μαθητή

Καθιερώνεται ο Ενιαίος Αριθμός Μαθητή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας,  καθίσταται δυνατόν να μελετηθεί αξιόπιστα το φαινόμενο της σχολικής διαρροής και να προκύψουν δράσεις, με στόχο τη δραστική της μείωση.

Σχολικές Εκδρομές

Επανέρχονται στις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ οι αρμοδιότητες έγκρισης και διενέργειας του συνόλου των σχολικών εκδρομών και των πάσης φύσεως μετακινήσεων των μαθητών και εκπαιδευτικών στο εσωτερικό και εξωτερικό.

Ενδοσχολικές επαναληπτικές εξετάσεις

Μετατίθενται οι επαναληπτικές εξετάσεις των μαθητών/τριών (μετεξεταστέοι) από το Σεπτέμβριο στον Ιούνιο, μέτρο που τους διευκολύνει, καθώς έχουν πρόσφατη τη μελέτη για την εξεταστική περίοδο του Μαΐου.

Επίσης προστίθεται μια τρίτη ευκαιρία απολυτηρίων εξετάσεων για τους μαθητές/τριες της Γ΄τάξης τον Σεπτέμβριο, ώστε οι μετεξεταστέοι να μη χάσουν μια χρονιά αλλά να μπορέσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε δημόσια ή ιδιωτικά ΙΕΚ ή όπου αλλού επιθυμούν.

Απουσίες μαθητών

Δεν υπολογίζονται οι απουσίες μαθητών/τριών που έχουν κληθεί να συμμετάσχουν σε καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με πανελλήνια ή πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια εμβέλεια.

Μετεγγραφές μαθητών

Ρυθμίζονται οι μετεγγραφές μαθητών/τριών εσπερινών λυκείων, έτσι ώστε να λαμβάνεται υπόψη η συνολική μαθητική πορεία τους και όχι μόνο η τελευταία εγγραφή τους.

Ιθαγένεια

Ρυθμίζονται θέματα ελληνικής ιθαγένειας για τις περιπτώσεις ανηλίκων που έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς εννέα τάξεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή έξι τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως τύπου σχολείου.

Καθαριότητα  των σχολικών μονάδων

Ρυθμίζονται εκκρεμή ζητήματα, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες για την καθαριότητα  των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2017-2018 και παρατείνεται για ένα ακόμα διδακτικό έτος το μεταβατικό στάδιο που αφορά την απασχόληση του υφιστάμενου προσωπικού με συμβάσεις μίσθωσης έργου.

Καθηγητές Φυσικής Αγωγής

Παρέχεται η δυνατότητα, να διατίθενται εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, σε Εθνικά ή Δημοτικά Κολυμβητήρια που υλοποιούν αθλητικά εκπαιδευτικά προγράμματα υπό την εποπτεία του ΥΠΠΕΘ.
 
ΕΕΠ και ΕΒΠ

Αναγνωρίζεται βαθμολογικά η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και του ΕΕΠ και ΕΒΠ, κατ΄ αναλογία με ό,τι ισχύει στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.

Μεταθέσεις

Ρυθμίζονται διαδικαστικά θέματα για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών που πλέον θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Κοινή συνεδρίαση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ,

Η κοινή συνεδρίαση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, για την συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, μπορεί να πραγματοποιείται πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Ειδική Αγωγή

Ρυθμίζονται θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ορίζεται με ορθολογικό τρόπο η κατανομή των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα τμήματα  γενικής εκπαίδευσης και προβλέπεται γι’ αυτούς η μη προσμέτρηση του βαθμού της διδασκόμενης δεύτερης ξένης γλώσσας. Καθορίζεται ο τρόπος πιστοποίησης της επάρκειας της γνώσης της γραφής Braille, προβλέπονται τα δικαιολογητικά που πρέπει να συνοδεύουν τις αιτήσεις των γονέων ή κηδεμόνων των μαθητών για υποστήριξη από ειδικό βοηθό ή από σχολικό νοσηλευτή. Καθορίζεται με σαφήνεια ο ελάχιστος και ο ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στις ΣΜΕΑΕ και ρυθμίζονται θέματα αποσπάσεων των τακτικών αιρετών του ΕΕΠ και ΕΒΠ. Αίρεται ο αποκλεισμός των ΑμεΑ από τις εισαγωγικές εξετάσεις στις ανώτερες δραματικές σχολές, καθώς καταργείται σχετική αναχρονιστική διάταξη του ΠΔ 370/1983.

Επαγγελματική εκπαίδευση

Ρυθμίζονται ζητήματα για την επαγγελματική εκπαίδευση, όπως θέματα μαθητών ναυτιλιακού τομέα και του μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ (αναβολή στρατού μαθητών του μεταλυκειακού έτους μαθητείας, μη πραγματοποίηση μαθημάτων στη διάρκεια των σχολικών διακοπών για το έτος αυτό, συμπερίληψη όλου του δημόσιου τομέα στους φορείς που μπορούν να δεχτούν ως μαθητευόμενους απόφοιτους ΕΠΑΛ κ.ά.)

Μαθητεία

Ρυθμίζονται επίσης θέματα για τη μαθητεία  για τους σπουδαστές των ΙΕΚ. Ορίζεται ότι η διαχείριση του μεταλυκειακού έτους μαθητείας των ΕΠΑΛ γίνεται από τη διεύθυνση επαγγελματικής εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ.

Υποψήφιοι με σοβαρές ασθένειες

Ρυθμίζονται θέματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορούν υποψηφίους με σοβαρές ασθένειες. Ρυθμίζεται πλέον οριστικά το δικαίωμα διεκδίκησης νέας θέσης εισαγωγής σε ποσοστό 10% το επόμενο ή μεθεπόμενο έτος, μετά τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Απόφοιτοι ΕΠΑΛ- Υποψήφιοι για τα ΑΕΙ

Διευρύνεται η πρόσβαση των αποφοίτων ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε άλλες σχολές, πέραν των συναφών, που θα είναι κοινές για όλους τους τομείς σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια (στο 1% των θέσεων). Επανέρχεται το 1% των επιπλέον θέσεων σε ΤΕΙ για αποφοίτους εσπερινών ΕΠΑΛ, με δυνατότητα μάλιστα επιλογής αν θα διαγωνιστούν με το σύστημα των ημερησίων ΕΠΑΛ, για ΤΕΙ και Πανεπιστήμια ή μόνο για το ειδικό ποσοστό των εσπερινών, για ΤΕΙ.

Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης

Δημιουργείται διεύθυνση στο ΥΠΠΕΘ για την εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των ξένων σχολείων, των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών, με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Νέα τμήματα Τουρισμού

Επανιδρύονται δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Τουρισμού που με το σχέδιο «Αθηνά» είχαν κλείσει και μετασχηματιστεί σε κατευθύνσεις άλλων Τμημάτων. Το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου με έδρα τη Χίο.

 Πολυτεχνική Σχολή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ιδρύεται Πολυτεχνική Σχολή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, που θα περιλαμβάνει τα υπάρχοντα Τμήματα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών, Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής και Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, ώστε να κατοχυρωθούν τα επαγγελματικά Δικαιώματα των αποφοίτων των Τμημάτων αυτών.

 Ακαδημία  Αθηνών

Ρυθμίζονται θέματα χρηματοδότησης του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών.

 Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Ως προς το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.) ρυθμίζονται θέματα προγραμμάτων σπουδών, διδακτικών συγγραμμάτων, φοιτητικών αδειών, εργασιακά θέματα διδασκόντων, και δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας εκδοτικού οίκου.

Ιδρυμα  Κρατικών Υποτροφιών

Ρυθμίζονται θέματα διοικήσεως του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) και αναγνώρισης τίτλων σπουδών Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.).

Εκπαιδευτικές άδειες των καθηγητών των ΑΕΙ

Ρυθμίζεται το θέμα των εκπαιδευτικών αδειών των καθηγητών των ΑΕΙ που απέχουν τρία έτη από την αφυπηρέτηση.

 Εθνική  Σχολή  Δημόσιας Υγείας

Εξορθολογίζεται το καθεστώς των διδασκόντων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας σε σχέση με το έργο που παρέχουν που εκκρεμούσε από το 1994.

 Φοιτητικό Επίδομα -Περίθαλψη

Ρυθμίζονται θέματα χορήγησης στεγαστικού επιδόματος, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης φοιτητών καθώς και θέματα εξεταστικής περιόδου για τους επί πτυχίω φοιτητές.

 ΕΕΠ-ΕΔΙΠ

Ρυθμίζεται, με ακαδημαϊκά κριτήρια, η δυνατότατα ένταξης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους κλάδους του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.

 ΕΤΕΠ-ΕΔΙΠ

Δίνεται η δυνατότητα στα μέλη Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.), που είχαν εκλεγεί και καθυστέρησε ο διορισμός τους λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης, να ενταχθούν στον κλάδο του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), εφόσον έχουν τα απαραίτητα προσόντα.

 ΕΤΕΠ

Ρυθμίζονται θέματα ένταξης στον κλάδο Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) μονίμων υπαλλήλων και Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) και δίνεται η δυνατότητα στα Τμήματα ένταξης να αποφασίζουν με ακαδημαϊκά κριτήρια. Η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση εκπαιδευτών μη τυπικής εκπαίδευσης.

 Αναγνώριση προυπηρεσίας

Ρυθμίζονται θέματα συμβάσεων μίσθωσης έργου και εργασίας όπως η αναγνώριση προϋπηρεσίας σε αυτοχρηματοδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα.

 Υπότροφοι ΑΕΙ

Διευκρινίζεται το καθεστώς απασχόλησης των ακαδημαϊκών υποτρόφων.

 Μονιμοποίηση ωρομισθίων ΤΕΙ

Ρυθμίζεται το πρόβλημα εκπαιδευτικών των Τ.Ε.Ι. που δικαιώθηκαν με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις ως προς το πρόβλημα ένταξής τους στο Τ.Ε.Ι.

Ετικέτες: 
Βουλή

Σχόλια (5)

 
Επικουρος
10 Φεβ 2017 12:47

Η διόρθωση "εφόσον συμπληρώνουν 3ετία" στο άρθρο 30, παρ. 2β που υπάρχει στο pdf αρχείο (σελ. 49) πατώντας το σχετικό Link στη σελίδα που είμαστε, περιπλέκει ακόμη τα πράγματα. Η διάταξη όπως ήταν:

β) Οι υπηρετούντες κατά την έναρξη ισχύος του παρό-
ντος με τετραετή θητεία επίκουροι καθηγητές έχουν τη
δυνατότητα να υποβάλουν την προβλεπόμενη στην περι-
πτ. α) αίτηση εντός δύο μηνών από την έναρξη ισχύος
του παρόντος.

ουσιαστικά έδινε το δικαίωμα σε όποιον Επίκουρο το επιθυμούσε είτε να μονιμοποιηθεί είτε να εξελιχθεί εφόσον είχε τα προσόντα της επόμενης βαθμίδας.

Με το "εφοσον συμπληρώνουν 3ετία..." δεν προσδιορίζεται το πότε τη συμπληρώνουν...Πριν την ισχύ του νόμου ? , μετά την ισχύ του νόμου ? , εντός του 2017?, τη μέρα ισχύος του Νόμου?

Κατά τη γνώμη μου, ο αρχικός νομοθέτης ήθελε να βοηθήσει όσους είχαν τα προσόντα της επόμενης βαθμίδας να ξεκινήσουν τις διαδικασίες νωρίτερα, πιθανώς εφόσον συμπλήρωναν 3ετία εντός του 2017. Με αυτή τη λογική, η παραγρ. β) πρέπει να μείνει ως έχει ή να συμπληρωθεί με το "...εφόσον συμπληρώνουν 3ετία εντός του 2017...".

Με τη διόρθωση που βλέπω στο pdf αρχείο (σελ. 49) που έχει ανεβάσει το esos.gr, τα πράγματα περιπλέκονται και κανείς επίκουρος δεν θα ξέρει τι να κάνει αν γραφτεί στο Νόμο έτσι ακριβώς αυτή η διάταξη χωρίς άλλες διευκρινίσεις....

 
Μόνιμος Επικουρος
10 Φεβ 2017 15:09

Ουσιαστικά αυτή η διάταξη θα δημιουργήσει αναστάτωση όπως είχε γίνει με τη διάταξη του Ν.4405 (13-7-16) για τη δυνατότητα σε Μόνιμους Επίκουρους να ζητήσουν εξέλιξη όποτε το επιθυμούν. Τότε είχε ακολουθήσει εγκύκλιος που πάλι περιέπλεκε τα πράγματα. Κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει και τώρα αφού υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες Επίκουρων Καθηγητών.

Η μόνη λύση πιστεύω είναι να παραμείνει η διάταξη όπως έχει (χωρίς διορθώσεις) και να ισχύει για όλους τους Επίκουρους Καθηγητές ανεξαρτήτως του πότε κλείνουν 3ετία.
Σε αντίθετη περίπτωση, θα υπάρξουν υποψίες ότι κάποιος ή κάποιοι "παίζουν" με τα νεύρα των Επίκουρων Καθηγητών σαν να έχουν κάτι μαζί τους.
Άλλωστε, γιατί να περιμένει 3 χρόνια ένας Επίκουρος όταν υπερπληρεί τα προσόντα του Αναπληρωτή ή ακόμα και του Καθηγητή 1ης βαθμίδας?

Να θυμίσω ότι:
1) Στα ΤΕΙ έχουν γίνει πρόσφατα Καθηγητές 1ης βαθμίδας χωρίς κρίση-εκλεκτορικό (απλά με νόμο), μέλη ΕΠ βαθμίδας Αναπληρωτή Καθηγητή σε πρωσοποπαγή θέση χωρίς να έχουν διδακτορικό. Συνεχίζουν να βγαίνουν Νόμοι και τροποποιήσεις για την απευθείας εξέλιξη μελών ΕΠ/ΔΕΠ σε πρωσοποπαγή θέση.
2) Έχουν διοριστεί Αναπληρωτές Καθηγητές (τουλάχιστον 3 στο ΤΕΙ που υπηρετώ) χωρίς να έχουν υπηρετήσει ούτε 1 μέρα σε προηγούμενη βαθμίδα σε ΑΕΙ της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αλλά ούτε και σε ερευνητικά κέντρα.
3) Έχουν γίνει Επίκουροι Καθηγητές στα Πανεπιστήμια (και Πολυτεχνεία) μέσα σε 1μιση χρόνο από το ΦΕΚ εκλογής σε Λέκτορα, κάνοντας χρήση του Ν.4009/2011 και ορισμένες τροποποιήσεις του που τους έδινε τέτοια δυνατότητα, δεν κάνανε κάτι παράνομο...

Από την άλλη, έχουν διοριστεί Καθ.Εφαρμογών κάτοχοι διδακτορικού με προσόντα Αναπληρωτή που περιμένουν 10 χρόνια τουλάχιστον να φτάσουν στη βαθμίδα του Αναπληρωτή. Επί χρόνια ήταν ισότιμοι με Καθ. Εφαρμογών απόφοιτους ΚΑΤΕΕ και έπαιρναν μισθό μικρότερο από Καθηγητές Β'θμιας εως ότου βγήκε το ενιαίο μισθολόγιο λόγω κυρίως του μικρότερου χρονοεπιδόματος που παίρναν αφού έκαναν διδακτορικό αντί να υπηρετούν στη Β'θμια.

Τελικά:

Για ποιους ισχύει η 3ετία?
Για όσους πάνε με το σταυρό στο χέρι?
Για όσους σκύβουν το κεφάλι και δουλεύουν χωρίς πλάγια μέσα?
Μήπως κάποιοι πρέπει να απολογηθούν για τα "δύο μέτρα και δύο σταθμά" που εφαρμόζουν?

 
Nana
10 Φεβ 2017 17:56

Η συγχωνευσεις των ειδικοτητων των εκπαιδευτικων που ειναι?ποτε θα το ψηφισουν αυτο?του χρονου?

 
Αρίσταρχος
10 Φεβ 2017 21:02

Άλλη μια Παρασκευή και δεν δημοσιεύεται η απόφαση του ΣΤΕ, για την προσφυγή της «Πανελλήνιας Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης».

 
Mary
11 Φεβ 2017 00:56

Και οι δύο παραπάνω Επίκουροι σχολιαστές έχουν απόλυτο δίκαιο. Πρέπει να να παραμείνει η διάταξη όπως έχει (χωρίς διορθώσεις) και να μπορούν όλοι να αιτηθούν μονιμοποίηση ή εξέλιξη ή ανανέωση θητείας χωρίς χρονικό περιορισμό. Ειδικά όσοι έχουν και άλλα χρόνια θητείας σε ΑΕΙ. Ο περιορισμός δε των δύο μηνών στους έχοντες τριετία με τετραετή θητεία και η αναδρομική ισχύ του νόμου για όσους υπέβαλαν ήδη αίτημα για μονιμοποίηση μοιάζει φωτογραφικός. Οι υπόλοιποι με τετραετή θητεία ας περιμένουν να λήξει η θητεία τους και βλέπουμε...

Κοντεύω δέκα χρόνια στο Τμήμα από τη βαθμίδα του λέκτορα. Πόσα άλλα δείγματα γραφής να δείξω και πόσο να περιμένω για να κριθώ για μονιμοποίηση;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.