Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Υπάρχει αξιόπιστη, προσιτή και πάμφθηνη επιμόρφωση;

Δημοσίευση: 12/02/2017

Γιάννης Π. Πλατάρος-Μαθηματικός

Η απάντηση στο ερώτημα,  είναι «προφανώς και υπάρχει!»

•    Αξιόπιστη : Να παρέχεται αποκλειστικά από Πανεπιστημιακά ιδρύματα.

•    Προσιτή :  «Εξ αποστάσεως» σύγχρονη ή ασύγχρονη ή μεικτού τύπου,  για όλους τους κατοίκους, όλων των διαμερισμάτων  της Ελλάδος.

•    Δημοκρατική: Ένεκα του προηγούμενου λόγου.

•    Πάμφθηνη: Λόγω του «εξ αποστάσεως» (Μηδέν κόστος μεταφορών, μηδέν διαμονής, μηδέν διατροφής, μηδέν μετακινήσεων,  σχεδόν μηδέν για βιβλία και σημειώσεις (ηλ. Βιβλία)

Η μορφή είναι περίπου η παρακάτω :

Κάθε εκπαιδευτικός δικαιούται μια δωρεάν παρακολούθηση  ειδικού προσφερομένου μεταπτυχιακού μαθήματος ανά Ακαδημαϊκό εξάμηνο, που θα ανήκει σε ομάδα μαθημάτων τα οποία  θα οδηγούν σε κάποιο ειδικό τίτλο ή και μεμονωμένο. 

Τα προσφερόμενα θα τα καθορίζει το Υπουργείο, από τα ήδη προσφερόμενα μαθήματα στα ΑΕΙ. Όχι επί τούτω δημιουργούμενα.

Ο φορέας επιμόρφωσης, δεν πρέπει να είναι ένας (πχ. Το ΕΑΠ) αλλά όλα τα ΑΕΙ. Τους εκπαιδευτικούς θα επιλέγουν τα ίδια τα ΑΕΙ, με κάποια λογική σειρά προτεραιότητας.

Η πιστοποίηση στο Α΄επίπεδο λ.χ. είναι εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση.

Οι επιμορφούμενοι, εφ΄όσον περάσουν το μάθημα κατά τα προβλεπόμενα, συνεχίζουν χαλαρά, προαιρετικά.

Αν δεν το περάσουν, υπάρχει και δεύτερη εξεταστική, αλλά με παράβολο –εξέταστρο. Υπάρχει και Τρίτη με παράβολο εξέταστρο και μετά, τέλος η χρηματοδότηση του Κράτους για τα  επόμενα εξάμηνα. (Λεφτά δεν υπάρχουν.)

Κάθε  μάθημα, έχει τις πιστωτικές Ακαδημαϊκές μονάδες του.

Ο πτυχιούχος εκπαιδευτικός ανανεώνει, δυναμώνει, επικαιροποιεί, αναβαθμίζει, ανελίσσει ποιοτικά το πτυχίο του και συνεχίζει ανοδικά κατά τα Ακαδημαϊκά κρατούντα , δια βίου. 

Τα μεταπτυχιακά μαθήματα –συμπληρώματα πτυχίου, ενισχύουν τον εκπαιδευτικό και για διεκδίκηση θέσεων στελεχών εκπαίδευσης αφού θα μετρούν συγκεκριμένα.

Εννοείται θα υπάρχει και φίλτρο για αποφυγή επικαλύψεων γνώσεων. Να μαθαίνουν όλοι κάτι πραγματικά νέο και χρήσιμο για την δουλειά τους.

Όλες οι άλλες επιμορφώσεις πρέπει να καταργηθούν εντελώς και να μείνουν οι επιμορφώσεις Β΄ επιπέδου, η Α΄ επιπέδου (που δεν παρέχεται  εδώ και 16 χρόνια) και οι εξ ορισμού, ειδικές Υπηρεσιακές, βραχυχρόνιες.

Να δούμε πώς πρέπει να επανεκκινήσει  η επιμόρφωση στο Α΄επίπεδο:

•    Υποχρεωτική για όλους.

•    Εντός Σχολείου, εντός ωραρίου, αυστηρά.

•    Πάμφθηνα, από Πληροφορικούς της Δευτεροβάθμιας που δεν θα πάνε λ.χ.  στα Δημοτικά να κάνουν το πρόγραμμα «Ζωγραφική» στην απογευματινή παιδοφύλαξη. Την «ζωγραφική» να την κάνουν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ-70 που έχουν πιστοποίηση στο Α΄επίπεδο και να απασχοληθούν όλοι οι Πληροφορικοί στην επιμόρφωση όλων των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, με εργασιακή μορφή «συμπλήρωσης ωραρίου» ή με «δύο υπερωρίες /εβδομάδα.»

•    Οι ώρες διδασκαλίας είναι 75.  Η παλιά μορφή των 48, δεν φθάνει ούτε για μυρωδιά.

•    Γίνεται από εγχειρίδιο-μπούσουλα με 25 τρίωρα  διακριτά μαθήματα. Το μάθημα γίνεται σε κοινό τρίωρο, μία μέρα την εβδομάδα, στο τέλος του  ωραρίου ανά ομάδα Σχολείων, μετά τις 11.30 π.μ.,  έως 2.00 μ.μ. το πολύ.  Ασκήσεις για κάθε μάθημα θα γίνονται στο εργαστήριο του Σχολείου και ασκήσεις  σε ερωτήσεις πιστοποίησης στο σπίτι (όλα υπάρχουν είναι εύκολα και προσιτά και  τζάμπα)

•    ΟΙ επιμορφούμενοι, οφείλουν να πιστοποιηθούν  εντός τριών περιόδων πιστοποίησης. Λογικές εξέταστρων δεν χωρούν σε υποχρεωτικά και εντός ωραρίου καθήκοντα, απλώς, όποιος δεν πιστοποιείται σε τρεις περιόδους επαναλαμβάνει την επιμόρφωση. Να υπάρχουν και αξιόπιστες εξετάσεις πιστοποίησης.   Όχι φυσικά διαβλητές διαδικασίες του αμαρτωλού παρελθόντος, όπου για μια φυσιολογική εξέταση  1-1.30 ώρας, για τον πλέον αργό, διετίθεντο 4 ώρες εξέτασης (!) Δεν θα αναλύσω τι σήμαιναν αυτές οι «4 ώρες εξέτασης» αλλά όλοι έχουν ακουστά για «πιστοποιημένους -  μαϊμού» ιδίως στελέχη της Εκπαίδευσης, πράγμα που τεκμαίρετο από αντικειμενικό παρατηρητή, με κριτήριο  το πόσους  κύκλους έκανε ο δείκτης δεξιάς χειρός πάνω από το πληκτρολόγιο ώστε να ανευρεθεί το  πλήκτρο «Α»

Τα παραπάνω ας θεωρηθούν ως απότοκα καλής πίστεως, κάποιου που έχει παρακολουθήσει πολλές επιμορφώσεις και έχει μια βιωματική σχέση και εμπειρία.

Στην συγκεκριμένη Οικονομική συγκυρία που διερχόμαστε τολμώ να πώ, ότι κάτι ωσάν τα παραπάνω προτεινόμενα, θα είναι περισσότερο αποτελεσματικά απ΄όλα τα προηγούμενα τεχθέντα («με τα πάρτι» στα οποία αναφέρθηκε ο . κ. Υπουργός, αλλά δεν έδωσε καμία λεπτομέρεια.) Ας υλοποιήσει το Υπουργείο τέτοιες δράσεις, δηλ. με μεταπτυχιακά μαθήματα εξ αποστάσεως και αλληλοδιδακτική πρακτική, εντός Σχολείου, από  τους Πληροφορικούς.

Η υπόλοιπη Ανθρωπότητα, δεν βλέπει την χρεωκοπία μας και προχωρά.

Πρέπει και εμείς, παρ΄ όλα   τα τεράστια προβλήματα –ογκόλιθους που έχουμε, να παρακολουθήσουμε ακόμα και καλύτερα από πριν,  χωρίς  τα λεφτά της εποχής «που δέναν τα σκυλιά με τα λουκάνικα» και η οποία, για όσους υπήρξε, δεν πρόκειται να ξαναέλθει ποτέ πια.

 

Σχόλια (10)

 
Παναγιώτης Τσιωτάκης
13 Φεβ 2017 01:31

Ενδιαφέρουσα πρόταση, έχει σωστές και ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις.

Σχετικά με τους e-μεντορες που χρειάζεται η εκπαίδευση και που θα αποτελέσουν ατμομηχανή για την προώθησή της προς εμπρός, μάλλον σωστά επιλέγονται οι πληροφορικοί.

Βεβαίως, το αντικείμενο της Πληροφορικής στην εκπαίδευση μάλλον δεν είστε κατάλληλος να το περιγράψετε, ούτε την αναγκαιότητα και το περιεχόμενό του. Δε χρειάζεται να δημιουργήσετε κενό για τους πληροφορικούς για να αναλάβουν νέους ρόλους. Μπορείτε απλά να προσθέσετε τους νέους αυτούς και αναγκαίους ρόλους.

Όσο σημαντικοί πιθανόν να είναι για την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής, άλλο τόσο απαραίτητοι είναι για την εκπαίδευση των μαθητών για τη νέα εποχή, που τα παιδιά δε μαθαίνουν ζωγραφική.
Μια ματιά στο μέλλον (ήδη παρελθόν για την Αγγλία) National curriculum in England: computing programmes of study πιθανόν να σας πείσει ότι δε θα σχεδιάζεται για πάντα η εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα με όραμα το 1960.
Αν χρειάζεται και άλλη τεκμηρίωση για το γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής, ευχαρίστως να το πράξω, αλλά η έμφαση πρέπει να δοθεί στην πρόταση για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

 
Αρης
16 Φεβ 2017 11:41

Όλες οι απόψεις μπορεί να είναι θετικές αρκεί να είναι τεκμηριωμένες.
Τα επίθετα υπερθετικού βαθμού και ο δογματισμός ΔΕΝ συνεισφέρουν σε προτάσεις για την παιδεία.
Στην "Εσπερία", έχουν ήδη αποτελέσματα. Ας τα διερευνήσουμε (όπως αναφέρει και ο συνάδελφος παραπάνω).

 
Γιάννης Σαλονικίδης
16 Φεβ 2017 19:16

Ποια επιμόρφωση, που πραγματοποιήθηκε από οποιονδήποτε φορέα σε βάθος 25ετίας, έχει ερευνητικά δεδομένα σχετικά με την αποτελεσματικότητά της, δηλ. αν είχε τελικά θετικό αντίκτυπο στη μαθησιακή διαδικασία;

Και προσθέτω πως η εξ αποστάσεως επιμόρφωση μπορεί να φαίνεται ότι είναι δωρεάν - πιο οικονομική είναι το ορθό - δεν παύει όμως να έχει πολλές αδυναμίες που σχετίζονται με την ίδια τη φύση του επιμορφωτικού στόχου. Δηλ. Πώς μαθαίνουν καλύτερα οι ενήλικες.;

 
ΗΡΑ*
17 Φεβ 2017 12:01

Δεν ξέρω πώς την έχει δει ο κ. Πλατάρος αλλά τα πράγματα με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν είναι τόσο απλά όπως τα παρουσιάζει παραπάνω. Με το να διανθίζει το ... μαθηματικό του μοντέλο με βαρύγδουπες και πιασάρικες έννοιες και γενικόλογες διατυπώσεις δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι προσεγγίζει σωστά το πρόβλημα. Να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά: Τ ο ίδιο το αρχικό έρώτημα του κ. Πλατάρου - "υπάρχει αξιόπιστη, προσιτή και πάμφθηνη επιμόρφωση;" - θέτει το πρόβλημα σε λανθασμένη βάση, με αποτέλεσμα να έρθει ως φυσικό επακόλουθο ΑΜΕΣΩΣ και η απάντηση από τον ίδιο : " Προφανώς και υπάρχει!" (sic). Από 'κει και κάτω όλα τα υπόλοιπα ΕΠΡΕΠΕ να προσαρμοστούν σ' αυτήν την απάντηση! Για να είναι αξιόπιστη η επιμόρφωση, λέει ο κ. Πλατάρος, πρέπει να παρέχεται από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Δεν είναι του παρόντος να ασχοληθούμε εδώ διεξοδικά τι σημαίνει "αξιόπιστη", γιατί απλούστατα δεν είναι αυτό το ζητούμενο.Το ζητούμενο είναι άλλο και κατά την ταπεινή μου γνώμη το ακόλουθο: Ποια πρέπει να είνα τα χαρακτηριστικά - ως προς το περιεχόμενο, τη μορφή, τη διαδικασία και τη στόχευση - των διαφόρων επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς προκειμένου αυτά να είναι αποτελεσματικά και πρακτικά χρήσιμα για αυτούς; Η απάντηση είναι μία και μάλιστα τελείως διαφορετική απ' αυτήν του κ. Πλατάρου: Για να να είναι πρακτικά χρησιμα τα επιμορφωτικά προγράμματα θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες για να κάνουν τη δουλειά τους καλύτερα. Οι πραγματικές επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών ανιχνεύονται, καταγράφονται, ομαδοποιούνται στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό και διαφοροποιούνται όπου αυτό ΔΕΝ είναι εφικτό και στη βάση αυτών των ενεργειών εκπονούνται τα σχετικά προγράμματα. Μετά το πέρας της υλοποίησης των προγραμμάτων φορείς και επιμορφωτές αξιολογούνται από τους αποδέκτες της επιμόρφωσης (και όχι μόνο!) για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων. Έγινε κάτι παρόμοιο μέχρι τώρα από τα διαφορα πανεπιστημιακά ιδρύματα που υλοποίησαν επιμορφωτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς τα τελευταία 20 -25 χρόνια και δεν το πήραμε χαμπάρι; Ο Γιάννης Σαλονικίδης στο παραπάνω σχόλιό του θέτει το δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση / έρευνα των επιμορφωτικών προγραμμάτων για την αποτελεσματικότητα και πρακτική τους χρησιμότητα με το πολύ εύστοχο ακόλουθο ερώτημα: Ποια επιμόρφωση, που πραγματοποιήθηκε από οποιονδήποτε φορέα σε βάθος 25ετίας, έχει ερευνητικά δεδομένα σχετικά με την αποτελεσματικότητά της, δηλ. αν είχε τελικά θετικό αντίκτυπο στη μαθησιακή διαδικασία; ΚΑΜΙΑ , λέω εγώ και σπεύδω αμέσως να διευκρινίσω ότι με τον όρο "αξιολόγηση ή έρευνα" δεν εννοούμε σε καμιά περίπτωση τα τεχνικά δελτία και τις λοιπές γραφειοκρατρικές διαδικασίες που συνοδεύουν τα διάφορα (πάμπολλα!) χρηματοδοτούμενα από κονδύλια της Ε.Ε. επιμορφωτικά προγράμματα προκειμένου να εκταμιευτούν τα χρήματα! Όχι, δεν συνιστά αξιόπιστη και επιστημονικά έγκυρη προσέγγιση, ως προς την αποτελεσματικότητα πάντα, το τεχνικό δελτίο...
Μιλάμε όλη την ώρα για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς... Αυτό κι αν είναι γενικόλογο ! Απ' όλα έχει αυτός ο μπαχτές ! Υπάρχουν εκπαιδευτικοί της Πρωτροβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας.
Στην πρωτοβάθμια υπάρχουν δάσκαλοι/ες και ειδικότητες. Για τους δασκάλους υπάρχουν οι παραγωγικές σχολές ( Παιδαγωγικά Τμήματα), κάτι που δεν ισχύει για τη Δευτεροβάθμια στο σύνολό της. Δάσκαλοι/-ες "παλιοί"και "νέοι" Οι νέοι ως επί το πλείστον είναι αναπληρωτές κι αυτό δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάρτιση και υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων. Αλλες οι επιμορφωτικές ανάγκες των μεν,άλλες των δε και φυσικά άλλες των ειδικοτήτων. Στη δε Δευτεροβάθμια με την πανσπερμία των ειδικοτήτων τα προβλήματα είναι πολύ πιο σύνθετα και πιο δύσκολα...
Τα περί "προσιτής", "πάμφθηνης" και "δημοκρατικής" επιμόρφωσης δεν θα τα σχολιάσω, ιδιαίτερα την... κομψή αιτιολόγηση της "δημοκρατικής" επιμόρφωσης: ένεκα του προηγούμενου λόγου, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Πλατάρος!

 
Γιάννης Πλατάρος
17 Φεβ 2017 17:39

@ Γιάννης Σαλονικίδης.
Αγαπητέ Γιάννη:
Να σχολιάσω, ότι οι ενήλικες μαθαίνουν «καλύτερα» εξ αποστάσεως, αφού:
1) Δεν υπάρχει ως σκοπός της Εκπαίδευσήςτους η κοινωνικοποίηση όπως στην Γενική Εκπαίδευση.
2) Έχουν την ωριμότητα να χρησιμοποιήσουν τα διάφορα εργαλεία και λογισμικά.
3) Οι ενήλικοι, έχουν αυξημένη «προδρομική διευκόλυνση» δηλαδή, αυξημένη δυνατότητα εκμάθησης νέων πληροφοριών, που οφείλεται στην παρουσία ήδη εμπεδωμένων πληροφοριών.
4) Αυξημένη κατανόηση παλαιοτέρων πληροφοριών, που οφείλεται στην πρόσληψη των νέων (Αναδρομική διευκόλυνση)
Τα παραπάνω ισχυρίζεται η Γνωστική Θεωρία της Ψυχολογίας.
Όπερ έδει δείξαι.

 
Πλατάρος Γιάννης
17 Φεβ 2017 23:23

@ΗΡΑ*
Σας έχω καλύψει και κατά βάθος συμφωνείτε.
*Το Υπουργείο θα επιλέγει επιμορφωτικά πακέτα από προσφερόμενα.
* Θα λαμβάνονται υπ΄όψιν οι πρότερες γνώσεις ανά πτυχίο.
* Οι Εκπαιδευτικοί θα επιλέγουν ελεύθερα μεν, από πακέτο δε.
*Το πακέτο θα έχει σκοπό και στόχο, εννοείται δεν θα είναι ασύνδετο. Θα είναι σχεδιασμένο για τις πραγματικές τους ανάγκες, ανάλογα με την χρονολογία λήψης πτυχίου, ΑΕΙ, μαθήματα, που διδάσκει κτλ Όλα αλγοριθμοποιούνται.
* Δεν υπάρχει πιο αξιόπιστη επιμόρφωση από άλλο φορέα εκτός από τα ίδια τα ΑΕΙ.
* Θα παρέχονται και προπτυχιακά μαθήματα που θα δίνουν δικαίωμα διδασκαλίας σε Β΄ανάθεση σε ορισμένες ειδικότητες.
Και για την ταμπακιέρα καμία τοποθέτηση!
Τοποθετούμαι εγώ μιας και μπορεί να μην το κατάλαβε ο κόσμος έτσι όπως το έγραψα:
1) Σε ΑΕΙ, με κανονική εγγραφή και κανονική εξέταση με άλλους φοιτητές.
2) Η λήψη μεταπτυχιακού μαθήματος, συνηγορεί υπέρ της επαγγελματικής κατοχύρωσης και αναβάθμισης του επιμορφούμενου. Είναι επιμόρφωση ανάωτερη, με πιστοποίηση και με πιστωτικές αακαδημαϊκές μονάδες. ΕΓΚΥΡΗ! ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΕΓΚΥΡΗ. Για την επαγγελματική ανέλιξη και εξέλιξη ΟΛΩΝ. Με προοπτική ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ σε μεταπτυχιακό τίτλο. Μεταπτυχιακό μερικής απασχόλησης.
Δεν πάω αλλού. Την πρόταση την καταθέτω με αγάπη για όλο τον κλάδο.
Μόνο επιμόρφωση στα ΑΕΙ λοιπόν...
Με ελαχιστοποίηση του κόστους. Η έννοια του κόστους αναλύθηκε επαρκώς: Σπουδών, διαμονής, διατροφής, μετακινήσεων. Διατροφή, διαμονή και μετακίνηση έχουν κόστος ΜΗΔΕΝ. Τί δεν καταλάβατε; Να βάλω και το κόστος της πρότερης άστοχης επιμόρφωσης; Τα λεφτά χωρίς αντίκρυσμα;
Τώρα όμως θα έχει αντίκρυσμα...
Πολιτική βούληση χρειάζεται και όραμα...

 
ΗΡΑ*
18 Φεβ 2017 09:59

@ Γιάννης Πλατάρος

Κύριε Πλατάρε, είστε μαθηματικός και γνωρίζε ασφαλώς καλύτερα από μένα ότι την αρχαία μαθηματική φράση " όπερ έδει δείξαι" δεν τη χρησιμοποιούμε επί παντός του επιστητού. Και σίγουρα όχι στις κοινωνικές επιστήμες, όπως είναι η Ψυχολογία με τα τουλάχιστον 7 -8 βασικά παρακλάδια της και τις καμιά δεκαριά θεωρίες μάθησης. Αλλά ακόμη και στα Μαθηματικά για να καταλήξουμε στο " 'οπερ έδει δείξαι" θα πρέπει να συνηγορούν όλοι οι "κρίκοι της αλυσίδας", από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο. 'Αλλο πράγμα, κ. Πλατάρε, να έχετε δίκαιο κι άλλο να θέλετε σώνει και καλά να έχετε δίκαιο! Και επειδή θέλετε σώνει και καλά να έχετε δίκαιο, "κατασκευάζετε" - ως μη έδει -επιχειρήματα που είναι ανυπαρκτα στις διάφορες (κοινωνιο-)γνωστικές θεωρίες μάθησης προκειμένου να στηρίξετε τον ισχυρισμό σας ότι η εξ αποστάσεως επιμόρφωση είναι καλύτερη από την δια ζώσης !!! Αυτά τα ελάχιστα και μόνο αυτά, κ. Πλατάρε, από κάποιον που ΚΑΤΙ γνωρίζει από θεωρίες μάθησης, από κοινωνικοποίηση. από πρόσληψη - αποθήκευση - επεξεργασία - ανάλυση και ερμηνεία πληροφοριών κ. λπ. κ. λπ...

 
Γιάννης Πλατάρος
18 Φεβ 2017 14:22

@ΗΡΑ
Είναι δυνατόν να υποστηρίζω ότι το εξ αποστάσεως είναι καλύτερο από το δια ζώσης; ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ;
Απλώς θεωρώ δεδομένα τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ:
1. Λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν.
2. Πώς μπορεί να γίνει ΚΑΙ αποτελεσματική ΚΑΙ έγκυρη επιμόρφωση ΚΑΙ μαζική ΚΑΙ Δημοκρατική ΚΑΙ για πολύ περισσότερους ΚΑΙ με ελαχιστοποιημένο κόστος;
Η απάντηση για μένα είναι προφανής:
α)Από ΑΕΙ και μόνο από ΑΕΙ.
β) Με συνθήκες εξέτασης ΙΔΙΕΣ, πως και για όλους τους φοιτητές. (Δηλ. με πιστοποίηση ΕΓΚΥΡΗ, όπως έχουν μόνο το Β΄επίπεδο και ΟΧΙ το Α΄επίπεδο ως παραδείγματα διαφορετικά που πρέπει να διατηρηθούν, με διόρθωση μόνο για το Α΄)
γ) Με επιλογή των αντικειμένων ΕΛΕΥΘΕΡΑ και κατά ΟΡΕΞΙΝ μεν από τους ΕΝΗΛΙΚΟΥΣ επιμορφούμενους, ΑΛΛΑ ΚΑΙ από πακέτο ειδικά σχεδιασμένο επιστημονικά γι αυτούς και για τις προσωπικές, επιστημονικές και εκπαιδευτικές ανάγκες τους, με σταθμισμένο και προεξάρχον το Δημόσιο συμφέρον.
δ) Με επιμόρφωση που ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΩΣ. Με επιμόρφωση που o καθένας που έχει εξουσία να μην μπορεί να την απαξιώσει αφού θα είναι με ακαδημαϊκές πιστωτικές μονάδες με αναγνώριση σε όλη την ΕΕ.
Σας προκαλώ να μου υποδείξετε καλύτερη, λυσιτελέστερη, εγκυρότερη αποτελεσματικότερη, και πάντα με ελαχιστοποιημένο κόστος /επιμορφούμενο.
Αναμένω και αν μου την υποδείξετε, ευχαρίστως να αναθεωρήσω και να ζητήσω και συγγνώμη.
Όσον αφορά την απάντηση που έδωσα στον κ. Γιάννη Σαλονικίδη και χρησιμοποίησα το Ευκλείδειο ό.έ,δ. φυσικά και είναι σχήμα λόγου. Και για τα μαθηματικά έχουμε αβεβαιότητες. Κι αυτά είναι ένα «ελάχιστα αντιφατικό σύστημα» Με βάση αυτή την αλήθεια, δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε κανένα πόρισμα καμίας άλλης επιστήμης, αφού όλες υπόκεινται σε παραδοχές μη προφανείς, δεν είναι πειραματικές ή είναι ελάχιστα κτλ
Ο συνάδελφος έβαλε ΕΡΩΤΗΜΑ:
«Πώς μαθαίνουν καλύτερα η ενήλικες;»
Απάντησα με τα εξ όσων γνωρίζω, ότι τουλάχιστον εξ αποστάσεως, μαθαίνουν καλύτερα από ανηλίκους, αφού ούτε περαιτέρω κοινωνικοποίηση χρειάζονται και οι πρότερες γνώσεις που έχουν είναι υπόστρωμα για καλύτερη εμπέδωση των νέων, ενώ και οι νέες πληροφορίες θα προκαλέσουν καλύτερη κατανόηση των παλιών . Απλώς χρησιμοποίηση και όρους της Ψυχολογίας για να τεκμηριώσω αυτό τον εύλογο ισχυρισμό.
Θέλω να σας πώ, ότι ανέκαθεν ήμουν υπέρ της επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών για πάρα πολλούς λόγους προφανείς που άπτονται και του προσωπικού τους συμφέροντος και της κοινωνίας. Επειδή δε έχω παρατηρήσει όπως όλος ο κόσμος ότι οι Συλλογικές μας εκφράσεις περί άλλων «αγωνίζονται» πάντως όχι για τα καίρια προβλήματα του κλάδου, είπα να δώσω έναν αγώνα πειθούς. Δεν αποφασίζω, μονάδα είμαι, αλλά ελπίζω, ότι αν τύχει και διαβάσει την γνώμη μου ο εξουσιαστής πολιτικός, που έχει πρόβλημα διαχείρισης κονδυλίων και πιέζεται μπορεί να επιλέξει τις γενικές λύσεις που προτείνω, οι οποίες πάντα λαμβάνουν υπ΄όψιν τους και την πραγματικότητα και το εφικτό και το οικονομικό και το λογικό και το καινοτόμο και το λυσιτελές του πράγματος. Όπως ξέρετε, οι πολιτικοί φορείς δεν παράγουν πολιτική. Μόνο συνθήματα για χειροκροτητές και ψηφοφόρους. Δεν θέλουν πολίτες σκεπτόμενους. Το ίδιο και ο συνδικαλισμός. Η δική μας, κατά-δική μας, έκφραση εργασιακή. Εκεί λυπάμαι διπλά. Επειδή ακόμα πιστεύω ότι είμαστε συγκριτικά με όλους τους άλλους απασχολούμενους στο Δημόσιο ο καλύτερος κλάδος γι αυτό επιμένω να προτείνω δημοσίως λόγο με επιχειρήματα γνωρίζοντας βαθύτερα ότι ρίχνω τουφεκιές στον αέρα, αλλά και ότι μπορεί να πετύχουν και κανένα πουλί διερχόμενο κατά λάθος...

 
ΗΡΑ*
19 Φεβ 2017 08:34

@ Γιάννης Πλατάρος
Ας τ' αφήσουμε καλύτερα, γιατί στον τομέα της αμπελοφιλοσοφίας δεν τα πάω καθόλου, μα καθόλου καλά.....

 
Γιάννης Πλατάρος
19 Φεβ 2017 12:42

Έχετε δίκιο, το τρολάρισμα των απόψεων, είναι ολόκληρη επιστήμη.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.