Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Δεν τίθεται θέμα παράτασης θητείας των Διευθυντών Σχολείων

Εν αναμονή έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ για το νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 20/02/2017
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν τίθεται θέμα , ούτε υπήρξε σκέψη για παράταση της θητείας των Διευθυντών Σχολείων. Οι κρίσεις για την επιλογή των νέων Διευθυντών θα γίνουν  κανονικά με όποιες τροποποιήσεις χρειαστούν να γίνουν στον υφιστάμενο νόμο μετά την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Την απάντηση αυτή λάβαμε από ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, ύστερα από ερώτησή μας σχετικά με τις φήμες που κυκλοφορούν ότι θα παραταθεί η θητεία των Διευθυντών των σχολείων, η οποία λήγει στις 31 Ιουλίου.

Ετσι απ ότι φαίνεται οι νέες κρίσεις χρονικά θα ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι, εάν υποθέσουμε ότι:

Α. Η απόφαση του ΣτΕ επί της συνταγματικότητας για το ισχύον σύστημα επιλογής Διευθυντών θα εκδοθεί το αργότερο μέσα στο Μάρτιο.

Β. Ο υπουργός Παιδείας θα προχωρήσει πριν το Πάσχα σε τροποποίηση του νόμου “Μπαλντά-Κουράκη”.

Γ. Οι διαδικασίες υποβολής αιτήσεων από τους υποψηφίους Διευθυντές να ξεκινήσουν  μετά τις γιορτές του Πάσχα.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι

Η  πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα προχωρήσει ταυτόχρονα με τους Διευθυντές Σχολείων και για τους Σχολικούς Συμβούλους, για του οποίους έχει δοθεί δυο φορές παράταση στη θητεία.

Για τους Σχολικούς Συμβούλους υπάρχει και η εκκρεμότητα σχετικά με τις προθέσεις του υπουργού Κ. Γαβρόγλου για τις αρμοδιότητες. Ο υπουργός δεν έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά του , εάν και θεωρείται δεδομένη η απόφαση για αλλαγές στο θεσμό.

 

 

Σχόλια (19)

 
Παπ.ς Σ.
20 Φεβ 2017 11:31

Η απαίτηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση είναι πλέον απαίτηση και των εκπαιδευτικών, τα στελέχη των σχολικών μονάδων πρέπει να είναι αυξημένων προσόντων. Εκπαιδευτικοί με σπουδαία βιβλιογραφία στο ενεργητικό τους παραμελούνται.... δεν λαμβάνεται υπόψη στις κρίσεις και δεν μοριοδοτείται. Η πολιτεία δεν δείχνει να το εκτιμάει αυτό ιδιαιτέρως, μοριοδοτεί όμως τη συνδικαλιστική δράση, τη συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια!!!
Πρέπει να μελετήσει το Υπουργείο όλες τις απαραίτητες παραμέτρους προκειμένου οι επόμενοι Διευθυντές σχολείων να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των νέων τεχνολογιών... Σήμερα, Διευθυντής χωρίς πιστοποιήσεις ξένης γλώσσας και υπολογιστών είναι πρόβλημα για το σχολικό περιβάλλον και την εκπαιδευτική διαδικασία...
Με εκτίμηση
Παπ. Σ.
Εκπαιδευτικός

 
ΠΟΛΙΤΗΣ
20 Φεβ 2017 13:01

Αν ο τρέχων νόμος επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων (ν.4327/2015) κριθεί αντισυνταγματικός, οι νέες κρίσεις θα γίνουν υπό την εποπτεία διευθυντών εκπαίδευσης που έχουν επιλεγεί με διαδικασίες (ν.4327/2015 και ν. 4351/2015) που ενσωμάτωσαν τον δυνάμει αντισυνταγματικό νόμο; Άντε να δούμε τι θα μηχανευθεί το Υπουργείο Παιδείας, και οι περί αυτό, για να ξεπεράσει τη σκόπελο.

 
F2
20 Φεβ 2017 13:25

Δηλαδή, τίθεται και παρατίθεται θέμα παράτασης, αν δε βγει σε ένα με ενάμιση μήνα η απόφαση του ΣτΕ -- η οποία και δεν ξέρουμε καθόλου τι θα λέει. Αυτό είπε και ο Περιφερειακός Δ/ντής Κρήτης κ. Τερζάκης σε συναντήσεις με Δ/ντες σχολείων την Παρασκευή.

Από εκεί και πέρα, τι ακριβώς συνιστά ουσιαστικό προσόν και τι όχι είναι αρκετά πολύπλοκο θέμα. Προσωπικά έχω συναντήσει όλες τις πιθανές παραλλαγές νομίζω:

- Διευθυντές που δεν είχαν μαζεμένους τίτλους, πιστοποιήσεις κ.λπ., είχαν πάρει τη θέση λόγω προϋπηρεσίας ή/και κομματικών δεσμών και ήταν λίγο ως πολύ ακατάλληλοι για τη θέση.

- Διευθυντές που δεν είχαν μαζεμένους τίτλους, πιστοποιήσεις κ.λπ., είχαν πάρει τη θέση λόγω προϋπηρεσίας ή/και κομματικών δεσμών και ήταν εξαιρετικοί ως διευθυντές σχολείου, με αξιέπαινο έργο από κάθε άποψη.

- Διευθυντές με διδακτορικά, ξένες γλώσσες, σεμινάρια, πιστοποιήσεις κ.λπ., που τα μάζευαν σε βάρος των καθηκόντων τους ως δάσκαλοι και δημόσιοι υπάλληλοι και κόντεψαν να τινάξουν το σχολείο στον αέρα.

- Διευθυντές με πλούσια τυπικά προσόντα όπως οι παραπάνω, που ήταν επίσης εξαιρετικοί στη διοίκηση του σχολείου και στη δουλειά τους γενικότερα. Μάλιστα έχω στο μυαλό μου μια περίπτωση που ο συγκεκριμένος διευθυντής ήταν τόσο δυσάρεστος στο Σύλλογο που τελικά δεν ψηφίστηκε για τη θέση καθόλου, παρά το γεγονός ότι το σχολείο του δούλευε άψογα.

Για να είμαι ειλικρινής, η τελευταία περίπτωση μου φαίνεται πιο συχνή, δηλαδή κάποιος με πολλά τυπικά προσόντα συνήθως δείχνει και ότι έχει τη διάθεση και βρίσκει τα κίνητρα για να κάνει και τη δουλειά. Τώρα, αν είναι αρεστός ή όχι σε κάποιους άλλους, δε νομίζω ότι θα έπρεπε να μετράει τόσο όσο το αν είναι τελικά συνεργάσιμος, εργατικός και σταθερός σε λογικές απόψεις.

 
loyk
20 Φεβ 2017 13:49

συμφωνω με πολιτη. οι σημερινοι δ/ντες εκπ/σης δεν θα νομιμοποιουνται να κανουν κρισεις αφου θα εχουν ψηφιστει απο μη νομιμο οργανο. μυλος!!!!!

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
20 Φεβ 2017 16:01

Συμφωνώ κι εγώ με πολίτη!!!!Ποιός νοιάζεται όμως για τα νόμιμα;
Άλλωστε και η επιλογή τους έμπαζε από παντού....
Για να δούμε αν θα έχουν το θάρρος να κάνουν κρίσεις εκ του μηδενός και αυτοί που θα αξιολόγησουν να είναι με το νέο νόμο ( ποιός ξέρει τι θα προσθέσουν και πάλι για να βολέψουν ημέτερους....)

 
Achilleas troupekis
20 Φεβ 2017 16:03

Είναι απαράδεκτο ο σχολικος διευθυντης να υπηρετει στην ίδια σχολική μονάδα πάνω από δύο θητείες.

 
ante pali
20 Φεβ 2017 16:07

Να δούμε πόσες φορές θα ασχοληθούμε ακόμα με το συγκεκριμένο ζήτημα. Τα νέα ήθη και έθιμα της εκτελεστικής εξουσίας (της τωρινής) είναι ότι μπορεί αυθαίρετα να νομοθετεί, μετά όποιος νομίζει ότι θίγεται να τρέχει στα δικαστήρια και στο ΣΤΕ. Στη συνέχεια αν το ΣΤΕ κρίνει περί αντισυνταγματικότητας, δε βαριέσαι δεν έγινε και τίποτα, διορθώνουμε και συνεχίζουμε. Λοιπόν επειδή μας κούρασε το ζήτημα, να βγει επι τέλους η απόφαση και να ασκήσουμε τα νόμιμα δικαιώματα μας, με αγωγές και αν υφίσταται ζήτημα και με μηνύσεις. Αρκετά με τη διάλυση των σχολείων. Το να σχολιάζουν και να διαρρέουν ετούτο η το άλλο έχει κουράσει, αλλά να πω ακόμα, είναι σίγουροι ότι θα κυβερνούν μέχρι το καλοκαίρι; Λέω αν είναι σίγουρο αυτό, αν όχι ας δούμε επί της απόφασης του ΣΤΕ τι θα πράξουμε και η εκτελεστική εξουσία να μη μας κουράζει άλλο και να μη ζημιώνει το δημόσιο (σε περίπτωση αγωγών αν η απόφαση του ΣΤΕ κρίνει αντισυνταγματικότητα). Έχει πολύ δρόμο η συγκεκριμένη υπόθεση δεν θα τελειώσει έτσι απλά, όσο απλά σε κατεπείγουσα διαδικασία νομοθετήσανε για δικούς τους λόγους, τώρα οι καιροί αλλάξανε και αλλάζουν συνεχώς.

 
Μαριλένα
20 Φεβ 2017 16:22

Αυξημένη μοριοδότηση των αντικειμενικά μετρήσιμων προσόντων και ηλεκτρονική γραπτή εξέταση αντί συνέντευξης (ναι, θα πρέπει να ξέρουν να γράφουν σε υπολογιστή οι υποψήφιοι...)

 
PE19
20 Φεβ 2017 17:35

Φοβάμαι ότι θα αλλάξει ο νόμος προς το χειρότερο. Δηλαδή φανταστείτε ένα νόμο με φανερή ψηφοφορία, με μοριοδότηση αλλά 4327 (διδακτική εμπειρία από το ΚΠΕ και την "επαπειλούμενη" εγκυμοσύνη) αλλά και συνέντευξη μαγειρείο.
Τα καλύτερα έρχονται !!!!!!

 
Π. Μαυρος
20 Φεβ 2017 19:55

κι όλα αυτά γιατί;; Να κάνουν και μάθημα 8ωρες... ενω οι συναδελφοι που τους ψήφισαν να έχουν γραμματειακή υποστηριξη αφου σε όλες τις μεγαλές πόλεις περισσεύουν άπειροι εκπαιδευτικοί...

 
Αμερόληπτος
20 Φεβ 2017 21:39

@Μαριλένα
Πόσο απλά λοιπόν είναι τα πράγματα. Το δικαιότερο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης είναι αυτό που προτείνεις. Τόσο δύσκολο είναι να καταλάβουν όλοι πως η επαυξημένη μοριοδότηση των αντικειμενικά μετρήσιμων προσόντων και η εξέταση, γραπτή ή ηλεκτρονική, αντί της συνέντευξης θα έλυνε οριστικά και δημοκρατικά το ζήτημα. Αλλά με ποιο τρόπο τότε θα έκαναν "παιχνίδι τακτοποίησης ημετέρων" οι κυβερνώντες ;

 
Dimitris
20 Φεβ 2017 22:26

Γιατί PE19 βάζετε στην ίδια κλίμακα τη διδακτική εμπειρία από το ΚΠΕ με τις άδειες επαπειλούμενης κύησης; Τι άλλο γίνεται στα ΚΠΕ παρά καθημερινά εκπαιδευτικά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για μαθητικές ομάδες; Δεν είναι διδασκαλία αυτό; Να μην τρελαθούμε κιόλας!

 
ΚΩΣΤΑΣ
20 Φεβ 2017 23:43

Εν αναμονή έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ για το νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης
Καλά , είναι απίστευτα !! Από το Σεπτέμβρη πήγαμε Γενάρη μετά Φλεβάρη και τώρα Μάρτη. Άντε καλό Πάσχα!!!Πόσο χελωνοειδείς διαδικασίες. Κι ύστερα φταίει ο κάθε εκπ/κός που θέλουν να τον αξιολογήσουν !!Κρίμα για την ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ!!

 
Ηλίας
21 Φεβ 2017 00:43

Απλή και λογική η πρόταση της Μαριλένας...

Επίσης να πω πως επειδή ένα κριτήριο είναι μετρήσιμο ή αντικειμενικό δε σημαίνει πως από μόνο του αρκεί για τη διασφάλιση της ποιότητας.

 
PE19
21 Φεβ 2017 09:10

@Dimitris
Αγαπητέ μου φυσικά και γίνεται πάρα πολύ καλή δουλειά και εκπαίδευση στα ΚΠΕ.
Όμως αφού δεν θεωρείται η πανεπιστημιακή διδασκαλία, διδακτική υπηρεσία όπου ο διδάσκοντας βάζει βαθμούς !!!!! θα θεωρείται διδακτική υπηρεσία η εκπαίδευση στα ΚΠΕ και ακόμα χειρότερα η υπηρεσία σαν ΕΚΦΕ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ ή ΣΣΝ ή δεν ξέρω εγώ τι ακόμα περίεργο?
Το παράδειγμα του ΚΠΕ το έφερα για φανεί η τρέλα του νόμου. Ή πριμοδοτείς αυστηρά και μόνο το χρόνο διδασκαλίας σε σχολείο ή τη συνολική δημόσια υπηρεσία. Οι αλχημείες της "διδακτικής" υπηρεσίας είναι για να ευνοούν κάποιους ή καλύτερα να ζημιώνουν κάποιους άλλους.
Προσωπικό παράδειγμα Διδακτορικό με εκπαιδευτική άδεια 4 χρόνων και 1 χρόνο απόσπαση σε πανεπιστήμιο μοριοδότηση 4 - 4 -1 = -1 μόριο. Να το κάνω πενηνταράκια? Αν δεν είχα κάνει διδακτορικό και δεν δίδασκα σε πανεπιστήμιο 1 χρόνο αλλά έκανα 3 παιδιά θα έλειπα περισσότερο και θα είχα και 1 μόριο παραπάνω. Sorry! 3.5 μόρια γιατί θα μετρούσε το μεταπτυχιακό που είχα πριν διοριστώ. Αυτά τα καλά έχει ο 4327 ότι λιγότερο τόσο καλύτερα !!!!!!

 
geo
21 Φεβ 2017 09:33

Η παραταση θα δοθει διοτι απλα δεν γινεται να γινει τιποτε αλλο. Τα εχουν μπερδεψει τοσο, που ο,τι και να κανουν, μονο χειροτερα μπορουν να γινουν τα πραγματα. Θα το αφησουν να σερνεται και να περασουν την καυτη πατατα στους επομενους. Οι οποιοι ο,τι και να κανουν, θα πεσουν παλι βροχη οι αγωγες. Καιρος ομως ειναι να θεσμοθετηθει η προσωπικη ευθυνη και αυτοι οι οποιοι εβαλαν τις υπογραφες τους κατω απο τον 4327, να υποστουν τον καταλογισμο οσων θα πληρωσει το ελληνικο δημοσιο, δηλαδη εγω, εσυ και ολοι μας.

 
kostas
21 Φεβ 2017 10:41

Να αφήσουν στην άκρη κάθε συνταγή και να δώσουν εξετάσεις οι υποψήφιοι,απαντώντας σε σενάρια καθημερινότητας της σχολικής ζωής και σε θέματα νομοθεσίας.Ο καθένας ερμηνεύει τους νόμους κατά το δοκούν .

 
ΗΡΑ*
21 Φεβ 2017 11:12

Για να δούμε, πού θα "κάτσει" η μπίλια των σχολίων αυτή τη φορά! Εγώ ποντάρω στο τριάντα έξι (36)... Ίδωμεν !

 
ΠΕ70
21 Φεβ 2017 13:18

Απορω με τη σπουδη που ειχαν να κανουν αρον-αρον τους διευθυντες σχολειων και εκπαιδευσης.Την ιδια σπουδη δειχνουν και τωρα που δεν την εχουν ομως για τους σχολικους συμβουλους που κατα δηλωση του Υπουργου στο εσος στις 14 Δεκεμβριου θα αποφασιζε γι αυτο σε δυο μηνες.Αναρωτιεμαι ομως με τι συνθεση των υπηρεσιακων συμβουλιων θα κανουν τις κρισεις αφου αν κρινει το ΣτΕ την αντισυνταγματικοτητα δεν μπορουν να μετεχουν διευθυντες σχολειων και οι νυν διευθυντες εκπαιδευσης διοτι οποιος κανει προσφυγη για τετοιες συνθεσεις θα δικαιωθει.Ο κ Πλαταρος τι αποψη εχει περι αυτου διοτι η γνωμη του ειναι παντα σαφης και εμπεριστατωμενη

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean