Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Σε ποια τμήματα των ΑΕΙ μπορούν να εισαχθούν οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ

Δείτε το ΦΕΚ
Δημοσίευση: 07/11/2017
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καθορίστηκαν , με απόφαση  που υπέγραψαν ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και ο υφυπουργός Δ. Μπαξεβανάκης, οι Σχολές, τα τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις  Τμημάτων των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς των ΕΠΑ.Λ. για πρόσβαση των αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση .

Η απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Για να ανοίξετε το ΦΕΚ πατήστε εδώ

Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας:

Α. Με την δημοσίευση αυτής της απόφασης, υλοποιείται στην πράξη η νομοθετική δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας (ν. 4386/16 και 4452/17) για τη διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ σε σχολές και τμήματα των ΤΕΙ, αλλά για πρώτη φορά και σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων. Επίσης, για πρώτη φορά προβλέπεται κοινή ομάδα σχολών σε ΤΕΙ, Πανεπιστήμια και Στρατιωτικές σχολές στις οποίες έχουν πρόσβαση όλοι οι απόφοιτοι.

Β. Το Υπουργείο Παιδείας με αυτή την απόφαση, μαζί  με το σύνολο των  αλλαγών που προωθεί στη δομή και το περιεχόμενο των ΕΠΑΛ, υλοποιεί την εκπαιδευτική του πολιτική για την ουσιαστική στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.

 

 

Ετικέτες: 
ΕΠΑΛ

Σχόλια (6)

 
Γαβριήλ Ζώτος
04 Μαρ 2017 00:17

Το ποσοστό 1% των επί πλέον θέσεων, για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΕΠΑ. Λ. στα πανεπιστημιακά τμήματα είναι πολύ μικρό. Αν δοθεί ένα σημαντικό ποσοστό τότε , αρκετοί μαθητές / τριες που σήμερα διαλέγουν το Γενικό Λύκειο , πιστεύω πως θα στραφούν προς τα ΕΠΑ. Λ. , με αποτέλεσμα και το μαθησιακό επίπεδο στα ΕΠΑ. Λ. εκτιμώ πως θα ανέβει αλλά και οι επιτυχόντες στα πανεπιστημιακά τμήματα θα έχουν πάρει βασικές τεχνικές και επαγγελματικές γνώσεις , με τις οποίες θα βοηθηθούν να ενταχθούν πιο ομαλά στα τεχνικά μαθήματα των πανεπιστημιακών τμημάτων από ότι οι μαθητές / τριες των Γενικών Λυκείων οι οποίοι, έρχονται σε επαφή με τεχνικές γνώσεις, για πρώτη φορά και μάλιστα σε πανεπιστημιακό επίπεδο.

 
Εκπαδευτικός Επαλ
02 Οκτ 2017 15:09

Το ποσοστό 1% που επιτρέπει την εισαγωγή των μαθητών των Επαλ στα ΑΕΙ είναι "ντροπιαστικά" χαμηλό καθώς υποτιμά τους ίδιους τους μαθητές των Επαλ. Φέτος υπήρξαν μαθητές των Επαλ που με 16500 μόρια και πάνω δεν εισήχθησαν στα ΑΕΙ. Από την άλλη μαθητές των ΓΕΛ με κάτω από 10000 μόρια μπήκαν. Στην προσπάθεια αναβάθμισης των Επαλ θεωρώ ότι πρέπει να δοθεί λίγη προσοχή και σε αυτό το θέμα. Να μην δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις για το μαθησιακό επίπεδο των τεχνικών λυκείων και για τις δυνατότητες των μαθητών τους.

 
Jimmys_b
02 Οκτ 2017 19:19

@Γαβριήλ Ζώτος, συμφωνώ αλλά μόνος σου δίνεις απάντηση στη διαπίστωση σου, "αρκετοί μαθητές / τριες που σήμερα διαλέγουν το Γενικό Λύκειο , πιστεύω πως θα στραφούν προς τα ΕΠΑ. Λ.". Ακριβώς για αυτό το λόγο δεν θα αυξηθεί το ποσοστό, και για αυτόν ακριβώς το λόγο αναπαράγονται τα στερεότυπα για την Τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση !

 
ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΕΠΑΛ
12 Οκτ 2017 11:28

Για ακόμη μια φορά αναρωτιέται κανείς πως το υπουργείο παιδείας και η ηγεσία του χαίρεται και ζητωκραυγάζει για την κατάφορη αδικία έναντι των μαθητών των ΕΠΑΛ στις πανελλήνιες εξετάσεις που διεξήχθησαν φέτος.
Βλέποντας κανείς τους πίνακες αναρωτιέται : «χρειάζεται να έχεις ιδιαίτερα εξειδικευμένες μαθηματικές γνώσεις για να δεις ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ αντιμετωπίστηκαν ακόμη μια φορά ως μαθητές β και γ κατηγορίας ως προς το ποσοστό εισαγωγής τους στα πανεπιστήμια.»
Οι πίνακες όπως τους δημοσιεύει το υπουργείο παιδείας είναι ξεκάθαροι και τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους.
78.725 υποψήφιοι από το ΓΕΛ εισήγαγαν 39,706 στα πανεπιστήμια. Δηλ. περίπου 1 στους 2. Ομοίως 848 υποψήφιοι απο τα εσπερινά ΓΕΛ εισήγαγαν στα πανεπιστήμια 430 μαθητές, δηλ. περίπου 1 στους 2.
Στην αντίπερα όχθη 3332 υποψήφιοι από τα ημερήσια ΕΠΑΛ εισάγουν στα πανεπιστήμια 278 μαθητές δηλ. 1 στους 12 και 583 μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ εισάγουν στα πανεπιστήμια 16 μαθητές δηλ. 1 στους 37.
Μήπως κύριοι των υπουργείων και των αποφάσεων θα έπρεπε να σκεφτείτε ότι όταν δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (συνολικά) εισαγωγής στα ΑΕΙ στο 1% αδικείτε τους μαθητές αυτούς έναντι των αντιστοίχων φοιτούντων στα ΓΕΛ; Οι μαθητές αυτοί, σαφέστατα δεν είναι μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Είναι πολίτες αυτής της χώρας με γονείς (και πολλές φορές και τους ίδιους) φορολογούμενους ΑΚΡΙΒΩΣ με τον ίδιο τρόπο όπως και οι υπόλοιποι. Γιατί λοιπόν αντιμετωπίζονται διαφορετικά; Γιατί κλείνετε την πόρτα των πανεπιστημίων στα παιδιά της τεχνικής εκπαίδευσης; Γιατί αποτρέπετε τους μαθητές (έμμεσα) απ’ο την επιλογή των αντίστοιχων σχολείων; Γιατί δημιουργείτε σχολεία δυο κατηγοριών και την εντύπωση ότι οι μαθητές που φοιτούν στα ΕΠΑΛ δεν είναι «άξιοι» να μπουν στα πανεπιστήμια και να φοιτήσουν σε αυτά;
Ίσως θα ήταν εντιμότερο από μέρους σας να κλείνατε τελείως την πρόσβαση στα πανεπιστήμια από τα ΕΠΑΛ και να μην «ξοδεύεστε» σε ανόητες ευφημολογίες των κατορθωμάτων σας, υποτιμώντας την νοημοσύνη του κόσμου. Ή μήπως τελικά αυτό επιδιώκετε;

 
Τριανταφυλλιά
22 Οκτ 2017 21:06

Να κάνω μια ερώτηση?! Ενδιαφέρομαι για κτηνιατρική,αλλά είμαι από ΕΠΑΛ, γίνεται με τον 1% να το επιτύχω αυτό?!

 
Ευάγγ.Παρασκευάς
10 Δεκ 2017 00:47

Το 1% είναι προκλητικά χαμηλο ποσοστο. Μιλάμε για 1 μαθητη το πολυ σε καθε πανεπιστημιο. Δηλ αν ο πρωτος συγκεντρωση 18500 μορια δηλαδη σχεδον αριστα ,και ενας 18450 (επισης αριστα) θα εισαχθει ΜΟΝΟ ενας...
Νομιζω ενα ποσοστο τουλαχιστον 3% θα ήταν πολυ δικαιο να ισχύσει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.