Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

“Βροχή” ερωτήσεων δέχθηκαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι από τον Γενικό Γραμματέα του υπ. Παιδείας

Στόχος του υπ. Παιδείας είναι να γίνουν οι κρίσεις Σχολικών Συμβούλων πριν το καλοκαίρι-Εντός δύο εβδομάδων το οργανόγραμμα των Σχολικών Συμβούλων, στη σημερινή συνάντηση η οποία διήρκεσε περίπου μια ώρα.
Δημοσίευση: 06/03/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Βροχή” ερωτήσεων δέχθηκε το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γιάννη Παντή,  στη σημερινή 45λεπτη συνάντηση.

Τα ερωτήματα του Γενικού Γραμματέα προς τους Σχολικούς Συμβούλους, περιστρέφονταν, γύρω απο :

1. Ποιες είναι οι σχέσεις των Σχολικών Συμβούλων  με τους εκπαιδευτικούς;

2. Ποια είναι η σχέση των Σχολικών Συμβούλων με το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας;

3.  Υπάρχει τρόπος να εφαρμοστεί  η  εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας από τους Σχολικούς Συμβούλους;

4. Από ποιον παίρνει εντολές ο Σχολικός Σύμβουλος;

5. Ποια είναι η σχέση των Σχολικών Συμβούλων με τους γονείς και μαθητές;

6. Όταν οι Σχολικοί Σύμβουλοι εντοπίζουν εκπαιδευτικούς που χρειάζονται επιμόρφωση υπάρχει τρόπος   να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα;

Στο τελευταίο ερώτημα οι Σχολικοί Σύμβουλοι απάντησαν πως    υπάρχει  ενδοσχολική επιμόρφωση και ανίχνευση των επιμορφωτικών αναγκών.

Μέχρι το καλοκαίρι οι κρίσεις

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι μέχρι το καλοκαίρι να γίνουν οι νέες κρίσεις των Σχολικών Συμβούλων,δήλωσε ο κ. Παντής  και ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία αναμένει την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με το νόμο που έγιναν οι επιλογές των Διευθυντών Σχολείων, προκειμένου να προχωρήσει σε νέο νομοθετικό πλαίσιο.

Θητεία Στελεχών Εκπαίδευσης

Για το ζήτημα εφαρμογής δύο ι=θητειών για τους Σχολικού Συμβούλων ο Γενικός Γραμματέας ξεκαθάρισε πως εάν στο νέο νόμο υπάρξει τέτοια διάταξη δεν θα αφορά θητείες  του παρελθόντος, δεν θα ληφθούν υπόψιν δηλαδή.

Οργανόγραμμα

Μέσα στος επόμενο δεκαπενθήμερο θα ανακοινωθεί το οργανόγραμμα των στελεχών εκπαίδευσης, τόνισε ο Γενικός Γραμματέας.

Οι αποζημίωση των μετακινήσεων των Σχολικών Συμβούλων

Τέλος τέθηκε το θέμα περικοπής  των αποζημιώσεων των μετακινήσεων των Σχολικών Συμβούλων.

H ανακοίνωση της ΠΕΣΣ

Η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων, σχετικά με τη συνάντηση με τον κ. Παντή, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Σε συνέχεια των συναντήσεων της ΠΕΣΣ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017, συνάντηση με τον κ. Ιωάννη Παντή, Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που αφορούν το θεσμικό ρόλο, τις αρμοδιότητες και το έργο των Σχολικών Συμβούλων.

Επίσης, τέθηκε το θέμα των αποζημιώσεων των μετακινήσεων των Σχολικών Συμβούλων.

Η ΠΕΣΣ ζήτησε εκ νέου συνάντηση με την πολιτική ηγεσία πριν την τελική  διαμόρφωση των θέσεων του Υπουργείου.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ         Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ        ΑΡΒΑΝΙΤΗ - ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ  ΤΟΤΑ

 

Σχόλια (21)

 
Πε19
10 Μαρ 2017 17:21

@Σχ. Σύμβουλος και Κώστας
Αξιότιμε κ. Σύμβουλε όταν τα απαιτούμενα προσόντα για την θέση σας είναι αυτά του απλού καθηγητή Β/μιας (πιθανόν να έχετε πολύ περισσότερα) και πληρώνεστε σαν αναπληρωτής καθηγητής ΑΕΙ νομίζω ότι το ελάχιστο είναι η καθημερινή παρουσία σας σε κάποιο σχολείο της παιδαγωγικής σας ευθύνης.
Ο απλός εκπαιδευτικός (δεν θέλω να πω μάχιμος) ειδικά αν είναι πρόσφατα διορισμένος:
1)Θα έχει δώσει ΑΣΕΠ (εσείς το πιθανότερο όχι αφού πρώτη φορά λειτούργησε το 1998 άρα το 2012 αν είχατε δώσει ΑΣΕΠ θα ήσασταν οριακά δεκτός αφού απαιτούνται >12 έτη υπηρεσιάς).
2) Θα έχει (πιθανόν ) μεταπτυχιακά και Διδακτορικό και γλώσσες ( ίσως εσείς, πράγμα που δεν πιστεύω, δεν έχετε).
3) και το σημαντικότερο πληρώνεται με λιγότερα από 1000€.
4) Για να συμπληρώσει το ωράριό του πηγαίνει σε 2 ή και περισσότερα σχολεία ( πολύ πιθανόν και την ίδια μέρα που να σας βρει να σας υπογράψει κατά την αποχώρησή σας).
λίγο περισσότερο σεβασμό παρακαλώ.

 
ΗΡΑ*
10 Μαρ 2017 09:04

@ σχολ. συμβ. & kostas

Παρατήρηση : Ούτε παρα - , ούτε παρε- πιπτόντως αλλά ΠΑΡΕΜΠΙΠΤΟΝΤΩΣ. Τα πράγματα είναι απλά, απλούστερα δεν γίνεται: παρά + εν + πίπτω = παρεμπίπτω και εξ αυτού το επίρρημα παρεμπιπτόντως. Έλεος, παίδες και κόρες Ελλήνων! Καλοπροαίρετα πάντα και μεταξύ σοβαρού κι αστείου... Πάμε τώρα παρακάτω : Το "παρακάτω" βέβαια αφορά κυρίως τον ( ή την;) σχολ. σύμβ.. Το "λόγον διδόναι", η λογοδοσία δηλαδή στα νεοεελληνικά, δεν αφορά μόνο το δάσκαλο αλλά ΚΑΙ τον σχολικό σύμβουλο. Τώρα αν ο καλόs συνάδελφος (kostas) θέλει σώνει και καλά να ... επιβεβαιώσει την παρουσία του σχολ. συμβούλου δια της υπογραφής του, ας τα βρει με το διευθυντή του σχολείου στο οποίο υπηρετεί και ως εκ τούτου είναι υφιστάμενός του ( του διευθυντή). Είτε με είτε χωρίς την υπογραφή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων ο διευθυντής του σχολείου ασφαλώς θα καταχωρήσει την επίσκεψη - οι επισκέψεις του Σχολ. Συμβ. διακρίνονται σε τυπικές,άτυπες, ουσιαστικές, προγραμματισμένες και μη ... - τουλάχιστον στο ημερολόγιο του σχολείου. Αυτά τα ολίγα ως προς το το τυπικό - γραφειοκρατικό μέρος. Πέρα απ' αυτό όμως υπάρχει και το ουσιαστικό μέρος. Αλλά αυτό αν το ανοίξουμε, αναγκαστικά θα πάει μακριά η βαλίτσα. Ας τ' αφήσουμε λοιπόν προς το παρόν,..

 
kostas
10 Μαρ 2017 06:27

Κύριε σχολ.Σύμβουλε ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ και όχι παραπεπιπτωντος,εμείς είμαστε κάθε μέρα στο σχολείο χωρίς επίδομα θέσης ΕΥΘΥΝΗΣ,450€,και χωρίς εξοδα μετακίνησης!!!
Επίσης ερχόμαστε όλοι στα «επιμορφωτικά σεμινάρια» που μας καλείτε .
Έλεος πια.

 
σχολ. συμβ.
09 Μαρ 2017 18:55

@kostas

συμφωνώ μαζί σου Κώστα όταν λες ότι ...Κάθε σχολικός σύμβουλος κάθε μέρα να βρίσκεται σε ένα σχολείο από 8-13:15,και πριν μας αποχαιρετίσει να απαιτείται η υπογραφή όλων μας για τη βεβαίωση της παρουσίας του,

να είσαι εσύ το πρωί στο σχολείο που θα παίρνεις την υπογραφή μου, όπως και το μεσημέρι στις 13 15 που θα ξαναυπογραφεις.

Παραπεπιπτωντος εσύ κάνεις μάθημα στα παιδιά μου? τι άλλες αρες μαρες κουταμάρες θα λες

Ελεος πλεον

 
Στράτος
08 Μαρ 2017 15:53

Επειδή πάντως ακόμη δεν βγήκε η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ και ισχύει το καθεστώς επιλογής Διευθυντών σχολείων του 2015, η ΔΔΕ Πέλλας προκήρυξε την πλήρωση των θέσεων Διευθυντών τριών (3) σχολείων με βάση το καθεστώς αυτό.

 
kostas
08 Μαρ 2017 06:22

Κάθε σχολικός σύμβουλος να έχει 20 σχολεία στην περιφέρεια ευθύνης του και κάθε μέρα να βρίσκεται σε ένα σχολείο από 8-13:15,και πριν μας αποχαιρετίσει να απαιτείται η υπογραφή όλων μας για τη βεβαίωση της παρουσίας του.

 
Στράτος
07 Μαρ 2017 23:15

Την Παρασκευή 10 Μαρτίου συνεδριάζει η Ολομέλεια του ΣτΕ. (H Ολομέλεια συνεδριάζει μία φορά το μήνα).

 
Στράτος
07 Μαρ 2017 21:06

Σύμφωνα με άρθρο της ΑΥΓΗΣ αύριο Τετάρτη οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα συναντηθούν με τον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.

 
Charis
07 Μαρ 2017 20:30

Με βάση τα παραπάνω επιχειρήματα, πρέπει και Προϊστάμενοι υπηρεσιών, Στρατηγοί ανά διαστήματα, κατά περίπτωση, να επιστρέφουν σε θέση νεοδιόριστου υπαλλήλου ή να υπηρετούν και πάλι τη στρατιωτική θητεία τους.

 
Απόστολος
07 Μαρ 2017 18:36

Οι θητείες για θέσεις ευθύνης στο Δημόσιο είναι πράξη αντισυνταγματική και προσκρούει στην αρχή της Αξιοκρατίας. Δεν μπορεί κανένας να αποκλείεται από κάποια θέση. Όποιοι υποστηρίζουν τέτοιες ανοησίες είναι άσχετοι. Οι θέσεις αυτές δεν είναι πολιτικές όπως του δημάρχου ή του βουλευτή. Αν θέλει η ηγεσία του Υπουργείου να δώσει ευκαιρίες και στους μη συμβούλους να μην πριμοδοτεί με μόρια τις ως τώρα θητείες. Σοβαρευτείτε επιτέλους! Επίσης οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν περάσει αξιολογήσεις πλήρως αντικειμενικές εδώ και 12 χρόνια. Στην αντίληψή μου δεν έχει πέσει η πολιτική παρέμβαση στο έργο των επιτροπών επιλογής ούτε με το ΠΑΣΟΚ ούτε με την ΝΔ. Αυτά τα ολίγα.

 
σχολική σύμβουλος
07 Μαρ 2017 17:27

θεωρώ πως η κυβέρνηση μας εμπαίζει, και η ΠΕΣΣ είναι αδύναμη να υπερασπιστεί το θεσμό. Αφήνει ίσως η πιο σημαντική θέση της εκπαίδευσης για τον εκπαιδευτικό και ανεξάρτητη από πολιτικά κόμματα, να κουρελιάζεται τα τελευταία χρόνια. Θα ήθελα πολύ να ξέρω τι απάντησαν στις παραπάνω "ερωτήσεις". Μπορείτε να πείτε να σταματήσουν να πειραματίζονται με την εκπαίδευση! δεν τους φταίει ούτε το οργανόγραμμα, ούτε το καθηκοντολόγιο. Αυτό που πρέπει να κάνουν με μεγάλη ικανότητα είναι σωστές κρίσεις. Όταν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν αρκετά προσόντα, διδασκαλείο, msc, σεμινάρια και την ικανότητα πλέον να αναζητούν στο διαδίκτυο επιμορφώσεις, άρθρα, τόμους συνεδρίων κλπ ο σχολικός σύμβουλος θα πρέπει να έχει ανώτερη επιστημονική γνώση αλλά συγχρόνως και την εμπειρία από την εφαρμογή της στην τάξη. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη να μαθαίνουν καινούργια πράγματα και να βλέπουν μέσα από δειγματικές διδασκαλίες πως εφαρμόζονται στην τάξη, έχουν ανάγκη να έχουν κάποιον να τους υποστηρίζει, να τους βοηθάει κλπ και ναι, μάχιμος δεν είναι μόνο ο εκπαιδευτικός της τάξης αλλά και ο σχολικός σύμβουλος που επιλέχθηκε γιατί έχει τα προσόντα γιαυτή την θέση και μπορεί να κάνει καλά την δουλειά του (είμαι σχολική σύμβουλος τα δύο τελευταία χρόνια)

 
ΜΑΡΙΑ ΚΩΣΤΗ
07 Μαρ 2017 16:17

Πιστεύω ότι δεν πρέπει να υπάρχουν σχολικοί σύμβουλοι χωρίς διδακτική εμπειρία.
Μπορεί επίσης να υπάρχει περιορισμός για περισσότερες από δύο συνεχείς θητείες. Να υπάρχει δηλαδή μια παύση, έτσι ώστε να υπάρχει ανανέωση.
Να υπάρχει και αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης τους με συγκεκριμένο αριθμό μορίων.
Αν και κατά την γνώμη μου ο θεσμός δεν προσφέρει πολλά και θα έπρεπε να αλλάξει,

 
Στράτος
07 Μαρ 2017 15:23

Στην ιστοσελίδα του Υπ. Παιδείας δημοσιεύτηκε:

06-03-17 Συνάντηση του Γ.Γ. Υπουργείου Παιδείας με το Δ.Σ. Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων

Ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Γιάννης Παντής συναντήθηκε σήμερα με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων.

Στην συνάντηση συζητήθηκαν όλα τα θέματα που απασχολούν τους Σχολικούς Συμβούλους και ο κ. Παντής, αφού άκουσε τις προτάσεις τους, δεσμεύτηκε ότι θα ενημερώσει τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου εν όψει τελικών αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

 
K.M.
07 Μαρ 2017 15:07

Θα ήθελα να στείλω μνμ στον κ.Υπουργό, να θεσμοθετήσει ώστε οι Σχολικοί Σύμβουλοι να έχουν κάνει μια θητεία τουλάχιστον Διευθυντές σχολικής μονάδας, ώστε να έχουν εικόνα τι συμβαίνει στα σχολεία (από κάθε άποψη).
Η Διευθυντική θητεία δε, να μοριοδοτείται γενναία.

 
ΜΑΚ
07 Μαρ 2017 14:58

Αν γινουν οι κρισεις το καλοκαιρι συμπληρωνουν με 2ετη παραταση και 4 χρονια θητεια συνολικα 6 χρονια στην ιδια θεση τη στιγμη σε λιγοτερο χρονο εγιναν 2 επιλογες διευθυντων σχολειων και εκπαιδευσης και παμε αισιως στις τριτες.Καλη θητεια λοιπον.Οπως δε εγραψε και ο κ.Πλαταρος στο εσος στις επιλογες τους του 2011 με αλλο νομο η κ.Διαμαντοπουλου απαιτησε απο οσους ειχαν αλλες θεσεις ευθυνης(διευθυντες σχολειων,εκπαιδευσης κλπ)πρωτα να παραιτηθουν απο τις θεσεις τους και μετα να καταθεσουν τα δικαιολογητικα αν ηθελαν να ειναι υποψηφιοι σχολικοι συμβουλοι.Ετσι με αυτον τον νομο αποκλεισθηκαν υποψηφιοι προσοντουχοι και κατι που ωφελησε αποκλειστικα τους ηδη υπαρχοντες συμβουλους του 2007.Οσο για το ερωτημα του κ.Παντη "απο ποιον παιρνει εντολες ο συμβουλος"το ειχαν ηδη λυσει εδω και χρονια .Επειδη ειναι συμβουλοι ηταν ισοτιμοι παρεδροι του Παιδαγωγικου Ινσιντουτου.Πατωντας σε αυτο θεωρουνταν ανωτεροι ολων.Γι αυτο το λογο σε καθε συναντηση,διαλεξη,ημεριδα κλπ απαιτουσαν να προσφωνουνται και να χαιρετιζουν πρωτοι εναντι ολων των παρισταμενων.Πηραν δε με το νομο Μπαλτα και Φιλη και τα διδακτικα μορια . Οταν ανεβηκε ο ΣΥΡΙΖΑ αρνηθηκε να συναντηθει ο Υπουργος με την Πανελληνια Ενωση Διευθυντων Εκπαιδευσης δειχνοντας την θεληση να τους "τελειωσουν"οπως και εγινε με τους αντισυνταγματικους νομους Μπαλτα και Φιλη.Τωρα ο Υπουργος δεν συναντα και τους Συμβουλους.Ας σκεφτουν το λογο μηπως ειναι ιδιος με των Διευθυντων Εκπαιδευσης.

 
ΠΟΛΙΤΗΣ
07 Μαρ 2017 14:45

Πάντως είναι προφανές ότι ΓΓ και Σχολικοί Σύμβουλοι αποκατέστησαν ένα modus vivendi, πετάξαν όλοι τις γραβάτες ...

 
teosd
07 Μαρ 2017 13:15

Σχολικός Σύμβουλος χωρίς αρμοδιότητες αξιολόγησης είναι κενό γράμμα. Τι θα κάνει δηλαδή (επί τοις ουσίας) ο σύμβουλος θα αμπελοφιλοσοφεί με τους καθηγητές επί παντός επιστητού ? Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει κάποιος σύμβουλος πρέπει να είναι να έχει περάσει από διευθυντής. Πως αλλιώς θα ελέγξει κάποιον (διευθυντή) αν δεν έχει θητεύσει στην θέση αυτή. Και φυσικά δεν νοείται σύμβουλος ο οποίος είναι μακριά από την σχολική πραγματικότητα πάνω από 10-12 χρόνια. Φανταστείτε ανώτερο όριο συνεχούς θητείας ο σύμβουλος τα 12 χρόνια, δεν είναι καθόλου τρελό και φυσικά δεν αποκλείει κανένα στην ουσία π.χ.
όριο για Δ/ντης τα 10 χρόνια εκπ/κης υπηρεσίας, + 4 χρόνια Δ/ντης = 14, + 12 σύμβουλος = 26, μετά μπορεί να πάει κάποιος Δ/ντης εκπαίδευσης ή Δ/ντης Σχολείου και μετά αν θέλει πάλι σύμβουλος. Είναι απόλυτο λογικό σενάριο.

 
ΛΗΔΑ
07 Μαρ 2017 12:06

@ΗΡΑ* Πολύ σωστή! Όλα τα ερωτήματα που τέθηκαν από τον κ. Γ.Γ. βρίσκονται απαντημένα στο Καθηκοντολόγιο (ΦΕΚ 1340/2002). Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο η Πολιτεία έχει περιγράψει το ΓΙΑΤΙ υπάρχουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, ΠΟΙΕΣ είναι οι αρμοδιότητές τους ακριβώς, ΠΟΥ προσφέρουν υπηρεσία και σε ΠΟΙΟΝ και ΠΩΣ λογοδοτούν. Φυσικά, η Πολιτεία είχε και την υποχρέωση αυτά τα 15 χρόνια να ρυθμίσει τις αδυναμίες της παραπάνω Υπουργικής Απόφασης, κάτι που δεν τόλμησε ποτέ να κάνει αναλογιζόμενη το όποιο κόστος. Ας κάνουμε λοιπόν αυτό το απαραίτητο βήμα μπροστά, με όραμα και με μόνη εμπιστοσύνη μόνο ανάγκη του μάχιμου εκπαιδευτικού και όχι στην ιδιοτέλεια κάθε τυχάρπαστου διαδρομιστή.....Μια πραγματική ανάγκη των εκπαιδευτικών που περιγράφεται μόνο με όρους ποιότητας, που δεν αποτιμάται με τις γνωστές μονάδες μέτρησης, μια ανάγκη που αναδύεται την ώρα που ο εκπαιδευτικός έρχεται μπροστά σε 25 μαθητές, μόνος στην τάξη.

 
ΗΡΑ*
07 Μαρ 2017 09:59

"Βροχή" ερωτήσεων, λέει, δέχτηκαν τα μέλη του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) από τον Γ.Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Παντή κατά τη σημερινή ( χθεσινή) προγραμματισμένη συνάντηση. Μάλλον θα αιφνιδιάστηκαν τα μέλη του προεδρείου της ΠΕΣΣ, ίσως να είχαν προετοιμαστεί μάλιστα από πριν για το ποιος θα πει τι, όταν ο κ. Παντής αντί να συνεχίσει να παίζει καθυστερήσεις (άμυνα), ήξεις αφήξεις και άλλα λόγια ν΄αγαπιόμαστε, επέλεξε την τεχνική " η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση" βομβαρδίζοντάς τους με μια σειρά ερωτήσεων. Άλλες - δυστυχώς ελάχιστες- εύστοχες, άλλες άσχετες κι άλλες υποβολιμαίες...
Η πρώτη ερώτηση για τις σχέσεις σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών στόχο είχε μάλλον να αιφνιδιάσει την ΠΕΣΣ και να πάει τη συζήτηση εκεί που ήθελε ο κ. Παντής. Άλλωστε τι σόι απάντηση θα μπορούσαν να δώσουν τα μέλη της ΠΕΣΣ και πόσο αξιόπιστη θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε απάντηση, αφού κάθε σχολικός συμβουλος διαμορφώνει τις δικές του προσωπικές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς της Περιφέρειας αρμοδιότητάς του. Και εν πάση περιπτώσει "οι σχέσεις των σχολικών συμβούλων με τους εκκπαιδευτικούς" ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙ; με την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας; την παρουσία του στα σχολεία; την εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος; την καταλληλότητα και αποτελεσματικότητα των επιμορφωτικών ημερίδων; ΜΕ ΤΙ; Κι ακόμη: Μήπως η ίδια ερώτηση θα έπρεπε να τεθεί και στους εκπαιδευτικούς της κάθε Περιφέρειας ενός εκάστου σχολικού συμβούλου για να δούμε κατά πόσο συμπίπτουν οι εκτιμήσεις και των δύο πλευρών;
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ εγώ θα ρωτούσα τα μέλη της ΠΕΣΣ:

Τι θα λέγατε να Ε Π Α Ν Α Φ Ε Ρ Ο Υ Μ Ε την 10ετή Π Ρ Α Γ Μ Α Τ Ι Κ Η διδακτική εμπειρία ως βασική προϋπόθεση για να υποβάλει κανείς αίτηση προκειμένου να γίνει σχολικός σύμβουλος.
Και "καπάκι" να έρθει συμπληρωματικά η ακόλουθη ερώτηση: Αλήθεια, υπάρχουν σχολικοί σύμβουλοι που Δ Ε Ν δ ια θ έ τ ο υ ν δ ι δ α κ τ ι κ ή ε μ π ε ι ρ ία και π ό σ ο ι είναι αυτοί;
... και αμέσως μετά ετούτη η ερώτηση : Τι θα λέγατε αν η μοριοδότηση του μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου να γίνεται ανάλογα με το β α θ μ ό
σ υ ν ά φ ε ι α ς με τη σχολική πραγματικότητα στην πιο γενική της μορφή κι όχι ανεξάρτητα απ' αυτό; Π.χ. γιατί να μοριοδοτείται το ίδιο ένα διδακτορικό για... το αυγό του Κολόμβου με αυτό που έχει ως αντικείμενο ( έρευνας) τη σχολική τάξη;

Τι θα λέγατε αν για την επιλογή/ επανεπιλογή των σχολικών συμβούλων λαμβάνονταν υπόψη κ α ι το Π Ρ Α Γ Μ Α Τ Ι Κ Ο ΣΥ Μ Β Ο Υ Λ Ε Υ Τ Ι Κ Ο Ε Ρ Γ Ο στην περιφέρεια ευθύνης του σε τομείς όπως: α) Επιμόρφωση, β) παρουσία στα σχολεία, γ) έρευνες σε μικρο -κλίμακα ( στην Περιφέρειά του), δ) καινοτομίες, ε) εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων και αξιολόγησή τους κ.λπ. κ.λπ.

Αυτά τα ελάχιστα, ε ν δ ε ι κ τ ι κ ά και μόνο, για να σταματήσουμε επιτέλους να "παίζουμε τις κουμπάρες" κι αν θέλουμε πραγματικά να αλλάξουμε σελίδα, τουλάχιστον εις ό,τι αφορά την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης και εν προκειμένω αυτή των σχολικών συμβούλων. Και να σταματήσει επιτέλους αυτό το παραμύθι περί ι δ ε ο λ η ψ ί α ς και "πράσινα άλογα".
Και κάτι τελευταίο: Η ιδέα για περιορισμό της θητείας των σχολικών συμβούλων σε δύο κι άλλα τέτοια γλαφυρά καλύτερα να σταματήσουν, γιατί σίγουρα θα υπάρξουν πάλι προβλήματα συνταγματικότητας ενός τέτοιου περιοριστικού μέτρου.
Σημείωση : Περιττό βέβαια να επαναλάβω ότι δεν έχω καμία σχέση με τον μνημονιακό ΣΥΡΙΖΑ...

 
Pe19
07 Μαρ 2017 09:53

@JDK
Αν κάποιος είναι σύμβουλος δηλαδή θα πρέπει να ελέγχει και να συμβουλεύει τους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να έχει ιδία αντίληψη περί των τεκτενόμενων στην τάξη.
Ένας σύμβουλος που διανύει την 2η ή 3η θητεία του στην καλύτερη περίπτωση η τελευταία φορά που ήταν σε σχολείο ήταν πριν 10 χρόνια. Η Ελληνική κοινωνία έχει αλλάξει εκ βάθρων τα τελευταία 10 χρόνια πως λοιπόν θα δίνει συμβουλές με δεδομένα του 2004 ή 2007 το 2017? Ειδικά για τους συμβούλους θα πρέπει να υπάρχει μια ανατροφοδότηση κάθε 10 χρόνια είτε σαν διευθυντής ή σαν μάχιμος εκπαιδευτικός.

 
JDK
06 Μαρ 2017 22:23

Ο περιορισμός της επιλογής των ΣΣ με 2 θητείες, θεωρώ ότι είναι μια ιδεοληψία που έχει ως αρχή τη μη θεσμοθέτηση της αντικειμενικής αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης . Το στέλεχος της εκπαίδευσης κρίνεται και αν είναι άξιο προχωράει. Η αντίληψη της καθιέρωσης της ισότητας των ανίσων είναι ένα μεγάλο λάθος καθώς είναι λάθος να πριμοδοτείται το στέλεχος της εκπαίδευσης με μόρια με βάση τα χρόνια της υπηρεσίας του στο θεσμό και όχι με το έργο που παρήγαγε. Ας γίνουν επιτέλους αυτά τα αυτονόητα πράξη.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.