Ανοιχτή επιστολή στον κ. Υπουργό Παιδείας της Σχολικής Συμβούλου Μαργαρίτας Γερούκη
Κύριε Υπουργέ, είμαι Σχολική Σύμβουλος και άφησα να περάσει μια βδομάδα από τότε που για δεύτερη φορά αρνηθήκατε να συναντηθείτε με τους εκπροσώπους των Σχολικών Συμβούλων, για να σας γράψω.
Ήμουν βλέπετε πολύ θυμωμένη.
Ήμουν θυμωμένη γιατί παρακολουθώ ότι κάνετε συναντήσεις με δεκάδες φορείς κι εκπροσώπους αλλά όχι με τις/τους Σχολικούς Συμβούλους.
Κακώς κατά τη γνώμη μου διότι όφειλε να είναι ενημερωμένος για το καθηκοντολόγιο μας.
Ήθελε για παράδειγμα ο συνεργάτης σας να μάθει τι κάνουμε στα σχολεία ή στα γραφεία μας και ποιες είναι οι σχέσεις μας με παιδιά και γονείς.
Πριν φτάσουμε σε αυτό ελπίζω ο συνεργάτης σας κι εσείς να είστε ενημερωμένοι για τον τρόπο επιλογής μας το μακρινό 2012.
Επιτρέψτε μου να πω δύο λόγια σε περίπτωση που σας έχει διαφύγει.
Κύριε Υπουργέ το 2012 οι Σχολικοί Σύμβουλοι όλοι με δεκάχρονη και πλέον εμπειρία στην εκπαίδευση περάσαμε από αξιολόγηση των ακαδημαϊκών μας προσόντων: πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, συγγραφικό έργο, ξένες γλώσσες κ.α..
Η μοριοδότηση από αυτή τη διαδικασία ανακοινώθηκε δημόσια.
Στη συνέχεια όσοι βρεθήκαμε «μπροστά» σε αυτούς τους πίνακες περάσαμε από μια συνέντευξη-εξέταση όπου έπρεπε να αναλύσουμε ένα τυχαίο εκπαιδευτικό θέμα (από τράπεζα θεμάτων) σε μια επιτροπή του Υπουργείου σας. Η τελική μοριοδότηση αυτών των διαδικασιών μας έφερε στις θέσεις όπου με τρεις συνεχείς παρατάσεις κατέχουμε ως σήμερα.
Από τα παραπάνω κ. Υπουργέ εύκολα κάποιος, ακόμη και μη ειδικός στα εκπαιδευτικά θέματα, μπορεί να συμπεράνει ότι το σώμα των Σχολικών Συμβούλων απαρτίζεται από στελέχη με υψηλά ακαδημαϊκά και άλλα προσόντα αλλά και εμπειρία στην εκπαίδευση.
Ως ακαδημαϊκός και ο ίδιος δε θα έπρεπε να «φοβάστε» να μας συναντήσετε. Επιπλέον από τα παραπάνω ίσως καταλάβατε ότι η επιλογή μας ήταν μια ανοιχτή, διάφανη και στο βαθμό που η ανθρώπινη φύση επιτρέπει όσο το δυνατό πιο αξιοκρατική διαδικασία.
Δυστυχώς δε θα μπορούσατε να πείτε το ίδιο και για άλλα «στελέχη» του Υπουργείου σας. Ίσως και εξ αυτού να υπήρχαν «ψυχολογικές αναστολές» να μας συναντήσετε. Τώρα, όσο αφορά το ρόλο μας.
Κύριε Υπουργέ ελπίζω να σας ενημέρωσε ο συνεργάτης σας για αυτά που κάνουμε. Από σοβαρό ερευνητικό έργο, αρθρογραφία και παρουσιάσεις σε συνέδρια, ξεκινάω από κάτι που είναι κοντά στην εμπειρία σας για να κρατήσω το ενδιαφέρον σας, μέχρι υποστήριξη στο γονιό που για μια ακόμη φορά είδε το παιδί του να μην έχει εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης.
Αυτό δεν είναι πάντα όσο «απλό» ακούγεται.
Μπορεί να έχουμε πάει σε εισαγγελείς για να προστατέψουμε παιδιά που κακοποιούνται, μέχρι να έχουμε επιμεληθεί νέα εκπαιδευτικά προγράμματα πρόληψης της κακοποίησης.
Συχνά διδάσκουμε και διδασκόμαστε και πάντα προσπαθούμε να στηρίξουμε τις / τους μάχιμους εκπαιδευτικούς σε μια καθημερινότητα που γίνεται όλο και πιο σκληρή για όλους και όλες μας.
Όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα που δεν αναφέρω για να μην καταχραστώ το χρόνο σας κ. Υπουργέ κάνουμε καθημερινά σε συνθήκες που γνωρίζετε ότι είναι δύσκολες.
Με δικά μας μέσα, με δική μας βενζίνη, όσοι έχουμε την τύχη να δουλεύουμε σε απομακρυσμένες περιοχές, με ωράρια για τα οποία κάποιοι πρόσφατα από τη κυβέρνησή σας ζήτησαν υπερωριακή αποζημίωση.
Κ. Υπουργέ για το γεγονός ότι όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα δεν είχατε την ευκαιρία να μάθετε, αφού αρνηθήκατε ακόμη μια φορά να συναντηθείτε με τους εκπροσώπους μας, είμαι θυμωμένη.
Για να είμαι ειλικρινής νιώθω επίσης πολύ αδικημένη από τη στάση σας. Θεωρώ ότι δε μου αξίζει και δε μας αξίζει τέτοια μεταχείριση. Φυσικά είμαι στη διάθεσή σας αν θελήσετε να μάθετε περισσότερα για το έργο μας αλλά και για τις προτάσεις μας να βελτιώσουμε την εκπαίδευση στη χώρα.
Σας ευχαριστώ που με διαβάσατε
Με εκτίμηση
Μαργαρίτα Γερούκη PhD Σχολική Σύμβουλος Α/θμιας, 4η περιφέρεια Χανίων
Κυκλοφορεί στους κύκλους των εκπαιδευτικών η πληροφορία πως θα καταργηθούν οι θέσεις σχολικών Συμβούλων και πάρα πολλοί επικροτούν αυτή την άποψη. Απίστευτο! Υποστηρίζω τον ρόλο των Συμβούλων, ο οποίος θα μπορούσε να είναι σπουδαίος αν το σύστημα λειτουργούσε. Ο σχολικός σύμβουλος δεν είναι μέντορας, ούτε administrator, ούτε coach . Ο Σχολικός Σύμβουλος δεν ενισχύει την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού με υποδειγματικές διδασκαλίες, αλλά φροντίζει να αναδείξει καλές πρακτικές μέσα από το διάλογο και τη συνεργασία ομοτίμων. Ενισχύει τη δουλειά του εκπαιδευτικού προς όφελος των μαθητών. Αντί λοιπόν να βελτιώσουμε το ρόλο του και να ενισχύσουμε την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών επειδή δεν μπορούμε να κάνουμε τα αυτονόητα θα διαλύσουμε το θεσμό κι έτσι θα λύσουμε όλα τα ζητήματα. Θα ακολουθήσουμε τις απόψεις του πλήθους όπως και με την επιλογή Διευθυντών; Θλιβερό...