ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

κύριε υπουργέ είμαι πολύ θυμωμένη-Αρνηθήκατε να συναντήσετε τους Σχολικούς Συμβούλους

Ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας όφειλε να είναι ενημερωμένος για το καθηκοντολόγιο μας.
Δημοσίευση: 13/03/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανοιχτή επιστολή στον κ. Υπουργό Παιδείας της Σχολικής Συμβούλου Μαργαρίτας Γερούκη

Κύριε Υπουργέ, είμαι Σχολική Σύμβουλος και άφησα να περάσει μια βδομάδα από τότε που για δεύτερη φορά αρνηθήκατε να συναντηθείτε με τους εκπροσώπους των Σχολικών Συμβούλων, για να σας γράψω.

Ήμουν βλέπετε πολύ θυμωμένη.

Ήμουν θυμωμένη γιατί παρακολουθώ ότι κάνετε συναντήσεις με δεκάδες φορείς κι εκπροσώπους αλλά όχι με τις/τους Σχολικούς Συμβούλους.

Έμαθα από δημοσιογραφικά ιστολόγια ότι ο συνεργάτης που σας αντικατέστησε στη συνάντηση (σ.σ. ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Παντής) έκανε πολλές ερωτήσεις γύρω από τη θέση και το έργο μας.

Κακώς κατά τη γνώμη μου διότι όφειλε να είναι ενημερωμένος για το καθηκοντολόγιο μας.

Ήθελε για παράδειγμα ο συνεργάτης σας να μάθει τι κάνουμε στα σχολεία ή στα γραφεία μας και ποιες είναι οι σχέσεις μας με παιδιά και γονείς.

Πριν φτάσουμε σε αυτό ελπίζω ο συνεργάτης σας κι εσείς να είστε ενημερωμένοι για τον τρόπο επιλογής μας το μακρινό 2012.

Επιτρέψτε μου να πω δύο λόγια σε περίπτωση που σας έχει διαφύγει.

Κύριε Υπουργέ το 2012 οι Σχολικοί Σύμβουλοι όλοι με δεκάχρονη και πλέον εμπειρία στην εκπαίδευση περάσαμε από αξιολόγηση των ακαδημαϊκών μας προσόντων: πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, συγγραφικό έργο, ξένες γλώσσες κ.α..

Η μοριοδότηση από αυτή τη διαδικασία ανακοινώθηκε δημόσια.

Στη συνέχεια όσοι βρεθήκαμε «μπροστά» σε αυτούς τους πίνακες περάσαμε από μια συνέντευξη-εξέταση όπου έπρεπε να αναλύσουμε ένα τυχαίο εκπαιδευτικό θέμα (από τράπεζα θεμάτων) σε μια επιτροπή του Υπουργείου σας. Η τελική μοριοδότηση αυτών των διαδικασιών μας έφερε στις θέσεις όπου με τρεις συνεχείς παρατάσεις κατέχουμε ως σήμερα.

Από τα παραπάνω κ. Υπουργέ εύκολα κάποιος, ακόμη και μη ειδικός στα εκπαιδευτικά θέματα, μπορεί να συμπεράνει ότι το σώμα των Σχολικών Συμβούλων απαρτίζεται από στελέχη με υψηλά ακαδημαϊκά και άλλα προσόντα αλλά και εμπειρία στην εκπαίδευση.

Ως ακαδημαϊκός και ο ίδιος δε θα έπρεπε να «φοβάστε» να μας συναντήσετε. Επιπλέον από τα παραπάνω ίσως καταλάβατε ότι η επιλογή μας ήταν μια ανοιχτή, διάφανη και στο βαθμό που η ανθρώπινη φύση επιτρέπει όσο το δυνατό πιο αξιοκρατική διαδικασία.

Δυστυχώς δε θα μπορούσατε να πείτε το ίδιο και για άλλα «στελέχη» του Υπουργείου σας. Ίσως και εξ αυτού να υπήρχαν «ψυχολογικές αναστολές» να μας συναντήσετε. Τώρα, όσο αφορά το ρόλο μας.

Κύριε Υπουργέ ελπίζω να σας ενημέρωσε ο συνεργάτης σας για αυτά που κάνουμε. Από σοβαρό ερευνητικό έργο, αρθρογραφία και παρουσιάσεις σε συνέδρια, ξεκινάω από κάτι που είναι κοντά στην εμπειρία σας για να κρατήσω το ενδιαφέρον σας, μέχρι υποστήριξη στο γονιό που για μια ακόμη φορά είδε το παιδί του να μην έχει εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης.

Αυτό δεν είναι πάντα όσο «απλό» ακούγεται.

Μπορεί να έχουμε πάει σε εισαγγελείς για να προστατέψουμε παιδιά που κακοποιούνται, μέχρι να έχουμε επιμεληθεί νέα εκπαιδευτικά προγράμματα πρόληψης της κακοποίησης.

Συχνά διδάσκουμε και διδασκόμαστε και πάντα προσπαθούμε να στηρίξουμε τις / τους μάχιμους εκπαιδευτικούς σε μια καθημερινότητα που γίνεται όλο και πιο σκληρή για όλους και όλες μας.

Όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα που δεν αναφέρω για να μην καταχραστώ το χρόνο σας κ. Υπουργέ κάνουμε καθημερινά σε συνθήκες που γνωρίζετε ότι είναι δύσκολες.

Με δικά μας μέσα, με δική μας βενζίνη, όσοι έχουμε την τύχη να δουλεύουμε σε απομακρυσμένες περιοχές, με ωράρια για τα οποία κάποιοι πρόσφατα από τη κυβέρνησή σας ζήτησαν υπερωριακή αποζημίωση.

Κ. Υπουργέ για το γεγονός ότι όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα δεν είχατε την ευκαιρία να μάθετε, αφού αρνηθήκατε ακόμη μια φορά να συναντηθείτε με τους εκπροσώπους μας, είμαι θυμωμένη.

Για να είμαι ειλικρινής νιώθω επίσης πολύ αδικημένη από τη στάση σας. Θεωρώ ότι δε μου αξίζει και δε μας αξίζει τέτοια μεταχείριση. Φυσικά είμαι στη διάθεσή σας αν θελήσετε να μάθετε περισσότερα για το έργο μας αλλά και για τις προτάσεις μας να βελτιώσουμε την εκπαίδευση στη χώρα.

Σας ευχαριστώ που με διαβάσατε

Με εκτίμηση

Μαργαρίτα Γερούκη PhD Σχολική Σύμβουλος Α/θμιας, 4η περιφέρεια Χανίων

Σχόλια (7)

 
aganaktismenos
13 Μαρ 2017 15:56

Αγαπητή κυρία Γερούκη σας διάβασα εγώ ,δεν ξέρω ο υπουργός.........Επεσα σε βαθιά μελαγχολία .....Αλλά αν θέλεις να παραιτηθείς γιατί σε καταπονούμε ,μπες στην τάξη ,έλα στην τάξη σε περιμένουμε για να μην σε ταλαιπωρούν με τόσα που τραβάτε.....Υ.Γ. Μέχρι τις επιλογές που πίστεψέ με θα την ζητήσουν την θέση σου χιλιάδες .... Συγνώμη για την ταλαιπωρία σου.......ΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΠΟΥ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ στην θητεία που δεν έχει τέλος.

 
DEEEEP
13 Μαρ 2017 19:48

@aganaktismenos. Το παραμύθι με την τάξη δεν έχει δράκο γιατί όλοι οι νόμοι προέβλεπαν πολυετή διδακτική προϋπηρεσία - δλδ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ- και στην πράξη όλοι οι Σ.Σ. έχουν πολύ περισσότερα από 15, προκειμένου να έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση. Τι ενοχλεί που θέλουν οι Σ.Σ. να κριθούν ; Συνάδελφος - δλδ Σ.Σ. ; 15 χρόνια παρατάσεις ; Ποιος φοβάται τόσο ; Εποχή ανθρωποφαγίας !

 
εκπαιδευτικός
13 Μαρ 2017 21:02

λυπάμαι για τον Υπουργό και τους συνεργάτες του γιατί οδηγούνται απο γνώμες συνδικαλιστών που είναι γνωστό ότι δεν θέλουν τους σχολικούς συμβούλους γιατί; αυτοί το γνωρίζουν ίσως κάποιοι να μην κάνουν καλά την δουλειά τους αλλά δεν "χτυπάς" έναν θεσμό για κάποια ανίκανα πρόσωπα. θέλουν να αλλάξουν το καθηκοντολόγιο; μιλάνε για μέντορες ας τους πει κάποιος ότι οι μέντορες είναι μόνο για τους νεοδιόριστους και ας δούνε τι γίνετε σε άλλα προηγμένα κράτη, μιλούνε για διαρκή επιμόρφωση ποιός θα την κάνει; κάποιος φορέας που θα πάρει κάτι χιλιάδες ευρώ και μετά τι; άλλη μια επιμόρφωση ποιός θα υποστηρίξει τον εκπαιδευτικό να την εφαρμόσει στην τάξη; λυπάμαι και για τους συναδέρφους που τα βάζουν με τους σχολικούς συμβούλους για τις παρατάσεις στη θητεία τους ενώ ο μοναδικός υπεύθυνος για αυτό είναι ο Υπουργός και οι συνεργάτες του. Και κάτι ακόμη ο βαθμός δυσκολίας μιας δουλειάς εξαρτάται απο το πόσες αποφάσεις χρειάζεται να παίρνεις και άλλα που δείχνουν πως δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης σε μια θέση ευθύνης και της τάξης. Όσο για τα σχόλια του τύπου σε όποιον δεν αρέσει να γυρίσει στην τάξη δείχνει ζήλια, κακία και μηδενισμό σε έναν άνθρωπο που πήρε ένα αξίωμα μόνο με τα προσόντα του και όχι με κομματικές τακτικές (ίσως η μοναδική θέση ευθύνης χωρίς πολιτικό σπρώξιμο).

 
Τάκης
14 Μαρ 2017 08:05

O Γενικός Γραμματέας δεν είναι συνεργάτης, είναι ο Γενικός Διευθυντής όλου του υπουργείου, αν δεν το γνωρίζετε κυρία Γερούκη!!!

 
Δημήτρης
14 Μαρ 2017 14:15

Αγαπητέ, Τάκη,
είτε γνώριζε είτε δεν γνώριζε η κ. Γερούκη πως ο κ. Παντής είναι Γ.Γ. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. μικρό το κακό! Άλλα είναι τα προβλήματα:
1) Υπάρχουν στελέχη που βρίσκονται σε ομηρεία εδώ για 2 σχεδόν χρόνια.
2) Η "επιθετική στάση" του κ. Γ.Γ. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. όπου αντί να δώσει απαντήσεις -σύμφωνα με τις ανακοινώσεις και τα ρεπορτάζ- ζήτησε απαντήσεις και
3) Η υποτονική ανακοίνωση και αντίδραση της Π.Ε.Σ.Σ.

 
Mr Νίκος
17 Μαρ 2017 00:45

Ενδιαφέροντα αυτά. Το καλύτερο ανέκδοτο όμως είναι το γνωστό παλιό που είπε ο σχολιαστής, που υπονοεί ότι τάχα ένα στέλεχος φοβάται να μπει στην τάξη, τη στιγμή που δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, πολλοί από αυτούς με ελάχιστη εμπειρία, δηλώνουν ότι τα καταφέρνουν μια χαρά. Όσο για τον κο Γ.Γ. όσο και για τον ίδιο τον υπουργό, γιατί δεν λέει κανείς να μπουν και αυτοί σε τάξη, τάξη ΕΠΑΛ μάλιστα, από αυτά που σύμφωνα με τις ανακοινώσεις έχουν αναβαθμιστεί εσχάτως

 
Λίνα
18 Μαρ 2017 08:27

Κυκλοφορεί στους κύκλους των εκπαιδευτικών η πληροφορία πως θα καταργηθούν οι θέσεις σχολικών Συμβούλων και πάρα πολλοί επικροτούν αυτή την άποψη. Απίστευτο! Υποστηρίζω τον ρόλο των Συμβούλων, ο οποίος θα μπορούσε να είναι σπουδαίος αν το σύστημα λειτουργούσε. Ο σχολικός σύμβουλος δεν είναι μέντορας, ούτε administrator, ούτε coach . Ο Σχολικός Σύμβουλος δεν ενισχύει την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού με υποδειγματικές διδασκαλίες, αλλά φροντίζει να αναδείξει καλές πρακτικές μέσα από το διάλογο και τη συνεργασία ομοτίμων. Ενισχύει τη δουλειά του εκπαιδευτικού προς όφελος των μαθητών. Αντί λοιπόν να βελτιώσουμε το ρόλο του και να ενισχύσουμε την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών επειδή δεν μπορούμε να κάνουμε τα αυτονόητα θα διαλύσουμε το θεσμό κι έτσι θα λύσουμε όλα τα ζητήματα. Θα ακολουθήσουμε τις απόψεις του πλήθους όπως και με την επιλογή Διευθυντών; Θλιβερό...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ