Οι επόμενες κινήσεις του υπ. Παιδείας για τους Διευθυντές Σχολείων

Η νομιμοποίηση ενεργειών των Διευθυντών Σχολείων δεν υφίσταται, από τη στιγμή που οι δικηγόροι επιδώσουν την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ στο υπουργείο Παιδείας

13/03/2017

Άκουσε το άρθρο

Διεξόδους από τις τεράστιες “παρενέργειες” που θα προκαλέσει στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης η ακυρωτική απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, αναζητά ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, σύμφωνα με πληροφορίες του esos.

Η πρώτη και βασική σκέψη του υπουργού Παιδείας είναι  να διασφαλιστεί η νομιμότητα της σχολικής μονάδας, όπως:

-συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων,

-καταχώρηση απουσιών,

-οργάνωση εκδρομών ,  

-διεξαγωγή των ενδοσχολικών, απολυτηρίων και Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Η νομιμοποίηση των παραπάνω δεν υφίσταται, από τη στιγμή που οι δικηγόροι επιδώσουν την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ στο υπουργείο Παιδείας

Επειδή ο υπουργός Παιδείας οφείλει να δώσει λύσεις , άμεσα, στα παραπάνω μεγάλα προβλήματα, ήδη στο υπουργείο συζητούνται οι εξής δύο λύσεις:

α. Να διορίσει με νόμο προσωρινά τους νυν Διευθυντές στις θέσεις που ήδη βρίσκονται (σ.σ.  αλλά προσκρούει στην απόφαση του ΣτΕ ), ή

β. Να επαναφέρει με νόμο, προσωρινά,  στις θέσεις των Διευθυντών τους Διευθυντές προ των κρίσεων του 2015

Και για τις δύο παραπάνω λύσεις ή όποιες άλλες προτείνει η Νομική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας ο κ. Γαβρόγλου θα ζητήσει συναντήσεις με τους τομεάρχες παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης, προκειμένου να εξασφαλίσει της συναίνεση, προς χάριν του δημοσίου συμφέροντος.

Παράλληλα ο κ. Γαβρόγλου έχει έτοιμο το Προσχέδιο Νόμου  για την επιλογή στελεχών, το  οποίο θα θέσει σε ολιγοήμερη δημόσια διαβούλευση.

Επιδίωξη του υπουργού Παιδείας είναι  πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι νέοι Διευθυντές που θα προκύψουν από τις νέες κρίσεις, να είναι στις θέσεις τους.

Πάντως στελέχη του κυβερνώντος κόμματος επιμένουν στην ψηφοφορία, έστω και φανερή, αιτιολογημένη. Πρόκειται για πρόταση που πριν τεθεί σε διαβούλευση θα εξεταστεί, νομικά,  από την πλευρά του υπουργείου .  

 

Σχόλια (33)

Πικραγκάθης
|

Επειδή πολλά ακούγονται περί αξιοκρατίας. Μέχρι το 2015 το μοντέλο ήταν τόσο "αξιοκρατικό" που επέτρεπε να επιλέγονται οι εκλεκτοί της εκάστοτε κυβέρνησης. Όποιος \α ισχυριστεί το αντίθετο αν κάνει μια απλή έρευνα. Ας ψάξει πόσοι διευθυντές \ντριες της θητείας πριν από το 2015 βρισκόταν στα ψηφοδέλτια της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ. Απλό. Για να μη μιλήσουμε για παλιότερες ένδοξες περιόδους, όπου η κυβέρνηση επέλεγε το 100% των διευθυντών.
Για το μέλλον υπάρχει μόνο μια λύση αν θέλουμε να μην γίνουν ξανά τα σχολεία πεδίο συγκρούσεων όπως έγιναν τα προηγούμενα χρόνια. Ή μόνο αντικειμενικά προσόντα (χρόνια υπηρεσίας και πτυχία) ή επιλογή απο το Σύλλογο Διδασκόντων σαφής και αιτιολογημένη με μυστική ψηφοφορία.

james
|

H απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας είναι σαφής. Ο νόμος με τον οποίον ορίσθηκαν οι υπηρετούντες Διευθυντές είναι αντισυνταγματικός. Αυτό αφορά πρόσωπα, που τώρα ασκούν διοίκηση, περίοδο που κρίθηκαν και τοποθετήθηκαν, ενέργειες που έκαναν, όλα κρίθησαν παράνομα. Επομένως παύει η ισχύς όλων των παραπάνω: προσώπων, ενεργειών, των πάντων. Αυτό σημαίνει νέα πρόσωπα, έστω και για βραχύβιο διάστημα, με έστω τυπικό σύστημα επιλογής. Το υπουργείο σκέφτεται, λέει με νόμο, να διορίσει τους υπηρετούντες Δ/ντες εκ νέου. Δεν έχει αντιληφθεί ότι μαζί με τις διαδικασίες επιλογής τους, που κρίθηκαν αντισυνταγματικές, εκτοπίζονται και τα πρόσωπα που κρίθηκαν. Ο διορισμός, αν το Υπουργείο προχωρήσει των ίδιων προσώπων, είναι αυτονόητα αντισυνταγματικός. Συνεπώς εφαρμόστε την εκπαιδευτική νομοθεσία, που δεν έχει κενό νόμου ούτε αδιέξοδα και αφήστε τις αλχημείες. Τα λάθη πληρώνονται όπως και τα μαγειρέματα. Άλλωστε ο Δ/ντης του σήμερα, στην εποχή των managment, είναι αχρείαστος. Θεσμός υποβαθμισμένος. Τίποτα περισσότερο. Αναβαθμίστε την ισχύ των Συλλόγων, αφού συλλλογικά είναι όλα και αφήστε τον ένα, που είναι πια δευτερευούσης σημασίας.

Q
|

#ΦΥΓΕΤΕ

Πέτρος Γ.
|

@MAK αγαπητέ φίλε άδικα γράφεις τα αυτονόητα.Μπλέξαμε μ΄αυτούς και δύσκολα θα ξεμπλέξουμε...

asternos
|

Ναι συνάδελφοι, η τοποθέτηση των προηγούμενων διευθυντών θεωρώ ότι σαν προσωρινή λύση είναι η πιο ανώδυνη.
Με λύπη μου όμως βλέπω πως ακόμα αρκετοί του ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν έχουν συνετιστεί με τις επαναλαμβανόμενες αντισυνταγματικότητες

Κρίσεις στελεχών
|

Κάποια στιγμή οι διαρροές του Υπουργείου θα πρέπει να σταματήσουν να υποτιμούν τη νοημοσύνη μας.
- Η νομική υπηρεσία του υπουργείου δεν ενέκρινε το νόμο μπαλτά-κουράκη; τώρα τι ακριβώς θα μελετήσει;
- το πολιτικό προσωπικό (αντιπρόεδρος βουλής και πρώην υπουργός πολιτισμού) θα απολογηθούν;
- οι σύμβουλοι μπαλτά-κουράκη που είναι ακόμη στο υπουργείου θα μπουν και σε άλλα project του ΙΕΠ;
- η συνδιάσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον πρώην πρόεδρο ΟΛΜΕ συζήτησε για το θέμα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο;

kostas
|

Γραπτές εξετάσεις με ερωτήματα σχετικά με τη νομοθεσία και επίλυση σεναρίου για πρόβλημα που προκύπτει καθημερινά στα σχολεία.Ας ρωτήσουν τι πρέπει να καταγράφει στα πρακτικά του Συλ/γου Διδ/ντων και ποια από αυτά με ευθύνη του υλοποιεί;
Να τους βάλουν να συντάξουν πρακτικό χωρίς να έχουν μπροστά τους το προηγούμενο !!

ΑΝΝΑ
|

Ας μπει ο αρχαιότερος προσωρινά διευθυντής, στο σχολείο μου και στα όμορα δημοτικά σχολεία, οι αρχαιότεροι δεν ξέρουν από πού ανοίγει ο υπολογιστής . Αυτά προς ενημέρωση των αρχαιότερων που ψαχνουν να βρουν παράθυρο χωρίς να έχουν κανένα αλλο προσόν εκτός από την προϋπηρεσία να γίνουν διευθυντές έστω και για λίγους μήνες. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, κι εγώ δεν συμφωνώ με ψηφοφορίες μυστικές ή φανερές οι οποίες είναι άκρως διχαστικές

Γιάννης
|

Μελέτη περίπτωσης:
Δύο νεοι υποψήφιοι με τα ίδια χρόνια διδακτικής προϋπηρεσίας, χωρίς διοικητική προϋπηρεσία με μόνη διαφορά τα τυπικά προσόντα. Ο ένας έχει αυξημένα κατά πολύ ο άλλος όχι. Ο παλιός δεν ενδιαφέρεται να ξαναγίνει δντης και επιστρέφει στην οργανική του.
Στην ψηφοφορία ο μη έχων τα επιπλέον τυπικά προσόντα υπερτερεί κατά μία μόνο ψήφο. Δντης γίνεται ο έχων τα περισσότερα τυπικά προσόντα.
Ο αρχαιότερος συνάδελφος ούτε που θέλει να ακούσει για διευθυντιλίκια ...

olala?
|

Τραλαλά τραλαλό, οι περισσότεροι δεν πήραν χαμπάρι, μόλις επιδοθεί με εξώδικο η απόφαση στο Υπουργείο, άντε να γίνουν οι οποιεσδήποτε πράξεις από οποιαδήποτε όργανα, άντε βάλτε υπογραφές, άντε κάντε πανελλήνιες εξετάσεις, όλα αυτά και άλλα τόσα δεν υφίστανται από παράνομα στελέχη. Για τα προηγούμενα χρόνια θα πρέπει να υπάρξει προσβολή της όποιας απόφασης στη βάση εννόμων συμφερόντων και έτσι ακαριαία θα καταπίπτει. Τα στελέχη που ήταν πρώτα στα μετρήσιμα μόρια και δεν επιλέχτηκαν θα κάνουν αγωγές και θα τις κερδίσουν με αποζημιώσεις χοντρές. Όποιος καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα πετάει εκτός διοίκησης την τωρινή υπό την προϋπόθεση ότι ήταν πρώτος στα μετρήσιμα μόρια. Ποιό απλά δεν γίνεται να τα πούμε. Συμβουλευτείτε και κανένα νομικό και αφήστε οι περισσότεροι τις αμπελοφιλοσοφίες. Τα σχολεία αποτελούν διοικητικό θεσμό βεβαίως και κοινωνικό. Γνωρίζετε τι σημαίνει διοικητικός θεσμός ο οποίος αποτελεί αποκεντρωμένη υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας; Γνωρίζετε η δεν θέλετε να καταλάβετε ότι υπόκειται αυτός ο θεσμός σε θεσμικό πλαίσιο σε κάθε του διαδικασία, πάνω απ΄όλα στις Συνταγματικές αρχές; Δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα, διαβάστε οι περισσότεροι περί διοίκησης θα καταλάβετε καλύτερα. Και δεν είναι το σχολείο ΙΧ. Άντε καλά κρασιά.

Χρήστος
|

Αγαπητοί φίλοι συστήνω μακροθυμία άλλωστε το διάστημα που απομένει μέχρι τις νέες κρίσεις στελεχών είναι μικρό. Σας διαβεβαιώ ότι είμαι ένας από τους ιδιαίτερα αδικημένους από το προηγούμενο σύστημα. (πολύ υψηλά στα τυπικά, στο 10/00 των συνυποψηφίων μου στο νομό....και αν επίσης ψήφιζε η σύζυγός μου-το εννοώ- θα είχα καταλάβει τη θέση του Δ/ντη, ή αν δε ψήφιζε ο κουμπάρος τον συνυποψήφιο κουμπάρο του) πάλι θα έβγαινα. Αυτό που θέλω εν τέλει να καταθέσω είναι ότι κάθε άλλο παρά μυστική είναι η ψηφοφορία (πηγαδάκια στα καφέ μετρούν τις ψήφους). Το έζησα από μέσα. Το 60/00 των σχολείων είχε έναν υποψήφιο και να πάει κάποιος ξένος υποψήφιος τον καιρό του χάνει.

Αρίσταρχος
|

@ Φιλόλογος
«Ας οριστεί ο αρχαιότερος, η αναστάτωση στα σχολεία θα είναι αρκετά μικρότερη.»

Εκπλήσσομαι, πως κάποιος που δηλώνει φιλόλογος και διδάσκει στους μαθητές του:

[Aθηναίος:] Σ' όποια δηλαδή πόλη ο νόμος υποτάσσεται και ακυρώνεται από τους άρχοντες, βλέπω πολύ γρήγορη την καταστροφή της. Σ' όποια όμως πόλη ο νόμος είναι απόλυτος κυρίαρχος των αρχόντων και οι άρχοντες δούλοι του νόμου, βλέπω καθαρά ότι υπάρχει σωτηρία κι όλα τα καλά που έχουν δώσει οι θεοί στις πόλεις.
(Πλάτων, Nόμοι, Δ, 715d)

προσπαθεί να καταστρατηγήσει τους νόμους με φτηνές και παραπλανητικές δικαιολογίες, δες ιδεοληψίες της Αριστεράς και της Προόδου....

@ Στράτος
Η επιλογή των Διευθυντών Εκπ/σης έγινε από σώμα που δεν είχε νομιμοποίηση. Τι δεν καταλαβαίνεις;

@best
Είναι σαν να ζητάς να παραιτηθούν οι βουλευτές και να μην λαμβάνουν την βουλευτική τους αποζημίωση….

@ www
Δεν είναι το δικαιότερο, αλλά αυτό που επιφέρει αντισυνταγματικότητα νόμου. Οι διευθυντές αλλάχθηκαν με αντισυνταγματικό νόμο και η τοποθέτησή τους έγινε βάση του αντισυνταγματικού νόμου που δεν ισχύει πλέον. Άρα δεν έχει γίνει ποτέ η τοποθέτησή τους.

@ Στράτος
Το δημόσιο συμφέρον δεν έχει εκ των προτέρων ένα σαφές περιεχόμενο. Στο πλαίσιο αυτό, «όποιος ασκεί ή επιδιώκει να ασκήσει δημόσια εξουσία, επιδιώκει µε την επίκληση του δημοσίου συμφέροντος την πολιτική του νομιμοποίηση», γεγονός αρκετά επικίνδυνο και ιδεοληπτικό αλλά δεν θα με εξέπληττε από μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

@ Γιώργος
Μάλλον ο φόβος για το χάσιμο της θέσης σου λειτουργεί ώστε να παραπέμπεις στο μέλλον κάθε λύση ώστε να μην θιχθούν να κεκτημένα σου.

Freeman
|

Δεν ξέρω τι σκέφτεται το υπουργείο και πρόκειται να πράξει. Πάντως αυτοί που κατέφυγαν στη δικαιοσύνη δεν κατέφευγαν για να ελέγξουν τη συνταγματικότητα του νόμου, κατέφυγαν γιατί διεκδικούν τη θέση με βάση τη νομιμότητα της διαδικασίας. Συνεπώς αν με την αφαίρεση των μορίων της ψηφοφορίας είναι πρώτοι θα διεκδικήσουν τη θέση και θα την πάρουν. Το άρθρο για τη μυστική ψηφοφορία κρίθηκε αντισυνταγματικό, όχι όλος ο νόμος.

etsi einai
|

Έτσι είναι Κώστα όπως τα λες, αλλά βλέπεις οι περισσότεροι συνεχίζουν να σχολιάζουν άνευ ουσίας, ενώ υπάρχει πλέον τελεσίδικη απόφαση του ΣΤΕ. Παιδιά δεν έχετε ιδέα που οδηγείτε η εκπαίδευση (δεν έχει πάτο) και η κοινωνία φυσικά. Aν ήταν τόσο δημοκρατικό και ωφέλιμο το παραβάν, θα το είχαν εφαρμόσει όλα τα προηγμένα κράτη, δεν είναι έτσι όμως, εύχομαι να μη στερέψει το ΑΤΜ, ή να μη βγάζει ξαφνικά δραχμούλες χωρίς αντίκρισμα.

KOSTAS
|

Τώρα πια ΜΥΛΟΣ.

Ούτε τα απολυτήρια των τελευταίων δύο ετών είναι έγκυρα, ούτε προφανώς οι εγγραφές φοιτητών στα Πανεπιστήμια (χωρίς απολυτήριο πως είναι αυτό δυνατό;), ούτε η προαγωγή των μαθητών από τάξη σε τάξη, ούτε..., ούτε...

Δημήτρης Κ.
|

Το υπουργείο σε οποιοδήποτε νόμο δεν πρέπει να επιμένει στο λάθος βάζοντας τους εκπαιδευτικούς να "σκοτωθούν μεταξύ τους" και να πρέπει να αξιολογούν θετικά ή αρνητικά την προσωπικότητα, τα προσόντα, τον αγώνα και την διάθεση για προσφορά των συναδέλφων τους.
Θα πρέπει, επίσης, να πάρει υπόψη του αν θέλουν οι εκπαιδευτικοί να συμμετέχουν σε μια μορφή αξιολόγησης. και που πιθανώς θα τους φέρει απέναντι σε πιθανές διοικητικές και ποινικές εμπλοκές, δεδομένου ότι πλέον θα υπάρχει η υπογραφή τους και θα πρέπει να αποδείξουν την "αξιολογική τους έκθεση" , τους χαρακτηρισμούς τους και την κρίση εκτός των τυπικών προσόντων και της προσωπικότητας( ικανός-ανίκανος, συνεργάσιμος ή μη κλπ) σε οποιαδήποτε προσφυγή του κάθε ενδιαφερόμενου υποψηφίου.
Θα πρέπει επιτέλους στο νέο Νόμο να ανεξάρτητα και ισότιμα να μοριδοτηθούν όλα τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων (διδακτορικά, μεταπτυχιακά, δεύτερα πτυχία, ξένες γλώσσες, χρήση Η/Υ, επιμορφώσεις, προϋπηρεσία, διοικητική εμπειρία κλπ)
Ελπίζουμε να μην δούμε παράλογα φαινόμενα στη μοριοδότηση, όπου Διδακτορικό στα Παιδαγωγικά και Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση στην εκπαίδευση έπαιρναν 4 μόρια, όταν Μεταπτυχιακό και Διδασκαλείο 4,5 (δηλαδή το Διδασκαλείο ήταν ανώτερο του Διδακτορικού). Γλωσσομάθεια επιπέδου Γ2 1 μόριο (όσο 1 χρόνο προϋπηρεσίας)
Η επιβράβευση της «ήσσονος προσπάθειας» σίγουρα δεν είναι το καλύτερο παράδειγμα για τα παιδιά μας, τους μαθητές μας, που μοχθούν να μάθουν ξένες γλώσσες, να επιμορφωθούν και ελπίζουν σε ένα περιβάλλον αξιοκρατίας, όπου επιβραβεύονται οι επιμελείς, οι ικανοί και οι άξιοι και όχι οι συγγενείς μας, … «τα χαμογελαστά παιδιά» και … «η παρέα μας από τον καφέ του Σαββατοκύριακου».

ALEXANDROS
|

Κραυγές άναρθρες, έναρθρες αλλά κραυγές χωρίς νόημα. Δεν κρίθηκε ο νόμος αντισυνταγματικός αλλά το άρθρο που αφορά τη μυστική ψηφοφορία. Αν δεν υπάρξει μυστική ψηφοφορία και με μια απλή γενικόλογη αιτιολόγηση, ο ίδιος νόμος θα είναι συνταγματικός. Απλά και καθαρά πράγματα!!!

Γιώργος
|

Στράτος απόλυτα σωστή τοποθέτηση.
Ας τελειώσουν οι κραυγές και ας περιμένουμε το νέο σχέδιο νόμου.

Στράτος
|

Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα:
1. Το ΣτΕ κρίνει, εφόσον κληθεί, έναν νόμο συνταγματικό ή αντισυνταγματικό. Στη δεύτερη περίπτωση αναπέμπει τον νόμο στην κυβέρνηση για να υπάρξει διόρθωση. Δεν νομοθετεί το ΣτΕ. Η κυβέρνηση νομοθετεί.
2. Καθένας έχει το δικαίωμα να διεκδικεί σε Διοικητικά Δικαστήρια ό,τι κρίνει ότι δικαιούται με βάση τους νόμους και τις δικαστικές αποφάσεις. Όσοι κρίνουν ότι με την απόφαση του ΣτΕ ανοίγει για τους ίδιους δρόμος διεκδίκησης απωλεσθέντων επιδομάτων, θέσεων, μορίων σε θέση θητείας κλπ μπορούν να προσφύγουν στα Διοικητικά Δικαστήρια προσπαθώντας να στοιχειοθετήσουν τις διεκδικήσεις τους. Το αν, πότε, πόσοι και σε ποιο βαθμό θα δικαιωθούν θα φανεί μετά από καιρό.
3. Η κυβέρνηση (και το Υπουργείο Παιδείας) δεσμεύεται από τις τελεσίδικες αποφάσεις των Δικαστηρίων και μάλιστα του ΣτΕ. Ωστόσο εναπόκειται στην κυβέρνηση να κινήσει τις διαδικασίες και να ενσωματώσει μέσω νομοθετικών πρωτοβουλιών, εγκυκλίων και άλλων αποφάσεων τις δικαστικές αποφάσεις. Προφανώς στις περιπτώσεις αυτές προηγείται στενή συνεργασία με τη νομική υπηρεσία κάθε Υπουργείου η οποία άλλωστε για το λόγο αυτό υπάρχει. Τέλος παράλληλα με την εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων η κυβέρνηση οφείλει να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον. Εν προκειμένω η νομική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας θα γνωμοδοτήσει με ποιο τρόπο θα εφαρμοστεί η απόφαση του ΣτΕ για την επιλογή Διευθυντών σχολείων. Προφανώς απαιτείται νέος νόμος επιλογής στελεχών (ήδη το Υπουργείο έχει συντάξει προσχέδιο τέτοιου νόμου) και εκκίνηση των διαδικασιών επιλογής στελεχών για την επόμενη χρονιά.

Άμεση και βίαιη αλλαγή των Διευθυντών σχολείων, με όποιο τρόπο κι αν επιχειρηθεί είναι πολύ πιθανό να προσκρούσει στο "δημόσιο συμφέρον" και να θέσει σε κίνδυνο κρίσιμες διαδικασίες με κυριότερη την διεξαγωγή των πανελλαδικών, προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθητών.

Πανος
|

Η μόνη βιώσιμη λύση είναι το υπουργείο να φέρει σε ισχύ τους αξιολογικους πίνακες που ίσχυαν το 2011-2015 και ισχύουν μετά από την απόφαση του ΣτΕ. Με τη χρήση τους λύνεται το πρόβλημα και με τους συναδελφους που συνταξιοδοτήθηκαν . Διαφορετικα και οι επόμενες επιλογές στελεχών θα έχουν πρόβλημα, διότι δεν είναι συνταγματικό να μη μοριοδοτειται η θητεία σε θέση ευθύνης.Δε συμβαίνει πουθενά στο δημόσιο.. Αν δηλ δε μοριοδοτηθουν όσοι έχουν τώρα έννομο συμφέρον και δικαιωθούν στα δικαστήρια τότε θα έχουμε ένα διαρκές ντομινο -μπαχαλο ..Με νόμους κυβερνάς κι όχι με εμμονές.

οlala?
|

Το σύννομο ή όχι κρίθηκε, για όσους αντιλαμβάνονται περί ΣΤΕ και εκτελεστές του αποφάσεις. Όποιος έχει έννομα συμφέροντα, αν αυτά δεν ικανοποιηθούν από τις άμεσες αποφάσεις του Υπουργείο, τότε βεβαίως και η δικαιοσύνη θα αποφασίσει, όποιος κατάλαβε κατάλαβε. Δεν κάνουμε πολιτική, μιλάμε και κινούμαστε πάντα στη βάση του Συντάγματος και των αρχών του, το ζήτημα αυτό κρίθηκε τελεσίδικα. Οφείλουμε όμως να δώσουμε 2 - 3 μέρες (ο Λοβέρδος μίλησε ξεκάθαρα), όχι περισσότερο, η μόνη διασφάλιση των εννόμων συμφερόντων του καθενός είναι η δικαιοσύνη. Και να μη ξεχνάμε ότι η αγωγή δεν αφορά μόνο επιδόματα αλλά και άλλες βλάβες που επήλθαν στους διοικούμενους, θα έλεγα σημαντικότερες. Για όλα αυτά το λόγο έχουν τα δικαστήρια και μόνο. Θα είναι αφελής κανείς να πιστεύει ότι θα δικαιωθεί με οποιοδήποτε άλλο τρόπο.

Nik the Gryk
|

Βλέπω ότι οι του ΣΥΡΙΖΑ παραμένουν αμετανόητοι.
Δεν τους συνέτισε το ηχηρότατο ράπισμα που δέχτηκαν από τη δικαιοσύνη.
Από κάτι τέτοιους παρασύρθηκε η κυβέρνηση και δημιούργησε το μεγαλύτερο πρόβλημα στην παιδεία από την μεταπολίτευση κι εδώ.
Ελπίζω να ακουστούν οι φωνές των λογικών και των ορθολογικών μέσα στα "όργανα" του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης.
Η παιδεία δεν αντέχει πειραματισμούς φανατικών, ιδεοληπτικών, δήθεν αριστερών κτλ.
Αν θέλει να γλυτώσει από παρενέργειες μη σύννομων επιλογών, ας πράξει το αυτονόητο. Επιλογή διευθυντών με βάση το πλήρες βιογραφικό, με συνέντευξη που θα εξασφαλίζει ότι δεν θα μπουν άνθρωποι με προσόντα αλλά και με ψυχολογικά και άλλα προβλήματα, και τέλος. Ούτε ψηφοφορίες, ούτε δοσοληψίες, ούτε ιδεοληψίες.
Ως προσωρινή λύση προτείνω επαναφορά των προηγούμενων διευθυντών και όπου έχουν συνταξιοδοτηθεί ή έχουν αλλάξει σχολείο, για το επόμενο τρίμηνο ο αρχαιότερος εκπαιδευτικός του σχολείου.

ph
|

Υποθέτουμε ότι σε Συλ. Διδ. υπάρχουν 10 συνάδελφοι.
Οι 5 αιτιολογημένα βαθμολογούν με 9 ή 10.
Οι 3 κάπου στη μέση 7 ή 8 και
οι 2 βαθμολογούν με 3 ή 4 ή 5 έναν υποψήφιο.
Ο υποψήφιος, έχοντας τις αιτιολογίες, απευθύνεται στο δικαστήριο για συκοφάντηση, προσβολή....
Αν οι τελευταίοι έχουν δίκιο, οι πρώτοι 5 αυτόματα είναι ακατάλληλοι για να αξιολογήσουν. Αν έχουν άδικο και λειτούργησαν συμφεροντολογικά πρέπει να τιμωρηθούν.
Ήθελα να δείξω με το παράδειγμα ότι κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και πολλές έχθρες στους Συλ. Διδ.

www
|

Εφόσον ο νόμος κρίθηκε αντισυνταγματικός, το δικαιότερο, το λιγότερο διαταρακτικό για τη λειτουργία των σχολείων και χωρίς οικονομικό κόστος είναι να επανέλθουν οι προηγούμενοι στις θέσεις τους και να δοθεί ένας χρόνος παράταση ώστε να γίνουν οι κρίσεις με τη σωστή σειρά: των Διευθυντών Εκπαίδευσης, των Σχολικών Συμβούλων και τελευταίων των διευθυντών σχολείων. Επιτέλους, ας γίνει κάτι σωστό σε αυτή τη χώρα. Ας μη γίνει και πάλι κάτι στο πόδι! Διαφορετικά, όλοι μπορούμε να σκεφτούμε ότι το μόνο που ενδιαφέρει την πολιτική ηγεσία είναι η τακτοποίηση των "ημετέρων" και όχι το καλό των σχολείων.

Φιλόλογος
|

Η θητεία των προηγούμενων διευθυντών ούτως ή άλλως θα έληγε. Αρκετοί από αυτούς πήραν σύνταξη, όπως προαναφέρθηκε, κάποιοι ενδεχομένως να έχουν πάρει μετάθεση (ελάχιστοι ίσως), αρκετοί ίσως έχουν πάρει απόσπαση σε άλλο σχολείο, αρκετοί νυν διευθυντές υπηρετούσαν πριν το 2015 σε άλλα σχολεία, όσοι σκέφτονται την επιστροφή σε καρέκλες που θεωρούν ότι τους ανήκουν, καταλαβαίνουν αυτό τι θα σημαίνει για τα σχολεία; Θα φύγει κάποιος από εκεί που είναι τώρα και έχει πλήρες ωράριο, να πάει κάπου αλλού, αφήνοντας στο τέλος της χρονιάς ένα πλήρες κενό, εκεί που θα πάει να πάρει ώρες λίγο πριν από τη λήξη των μαθημάτων από κάποιον που ενδεχομένως θα βρεθεί στον αέρα, κι αυτά όλα παραμονές εξετάσεων. Τόσο πολύ κόπτεστε για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων; Ας οριστεί ο αρχαιότερος, η αναστάτωση στα σχολεία θα είναι αρκετά μικρότερη. Να μη σχολιάσω τώρα όλους αυτούς θα προσφύγουν λες και θεωρούσαν δεδομένη τη θέση - προφανώς νομικά έχουν δικαίωμα να το κάνουν, αλλά αυτό λέει πολλά για την ηθική τους και εξηγεί το γιατί οι σύλλογοί τους δεν τους ψήφισαν.

Στράτος
|

@ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Σιγά σιγά θα γκρεμίσεις το σύμπαν. Μήπως πρέπει να "κατεβάσεις" και τον Υπουργό που ανέχτηκε τους "μη υφιστάμενους" Διευθυντές σχολείων;
Οι Διευθυντές Εκπ/σης επελέγησαν με άλλο νόμο, στον οποίο βεβαίως υπήρχε μυστική ψηφοφορία. Αλλά κανείς δεν προσέφυγε στο ΣτΕ εναντίον αυτού του νόμου (από όσο τουλάχιστον γνωρίζουμε). Η απόφαση του ΣτΕ αφορά συγκεκριμένο νόμο. Μήπως κάποιοι θέλουν να συμπεριλάβουν στην τελική κρίση του ΣτΕ και τον άλλο νόμο επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης ώστε να τα γκρεμίσουν όλα; Δυστυχώς δεν γίνεται!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Αναρωτιέμαι γιατί δεν αναφέρονται και οι αποφάσεις των ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ καθώς και των συμβουλίων ΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ( μεταθέσεις κλπ....)
ως μη σύννομες; Μήπως κοιτάνε να το καλύψουν αυτό; Αφού και οι ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΡΙΘΗΚΑΝ με τον ίδιο τροποποιημένο νόμο και ψηφίστηκαν από μη υφιστάμενους διευθυντές.....

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Ο νόμος προβλέπει σε τέτοια περίπτωση να αναλάβει ο αρχαιότερος. Άρα καλό θα ήταν να αντικατασταθούν όλοι( ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ) με τους προηγούμενους μέχρι να γίνουν οι κρίσεις.

Στράτος
|

Πάντως, προς το παρόν τουλάχιστον, η μοναδική επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του, είναι ότι θα μελετήσει την απόφαση του ΣτΕ και θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την επιλογή των νέων, επόμενων Διευθυντών σχολείων.
Αυτό που σημειώνεται στο ρεπορτάζ του esos ότι υπάρχει πρόβλημα νομιμοποίησης όλων των ενεργειών των Διευθυντών σχολείων αμέσως μετά την επίδοση στο Υπ. Παιδείας της απόφασης του ΣτΕ είναι σχετικό. Το πόσο άμεσα υποχρεούται το Υπουργείο να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ είναι θέμα που θα πρέπει να κριθεί από τη νομική υπηρεσία του Υπουργείου και προφανώς η διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος επηρεάζει άμεσα τον τρόπο που οφείλει να κινηθεί το Υπουργείο Παιδείας.
Το σημαντικότερο στοιχείο του "δημοσίου συμφέροντος" είναι η επικείμενη διενέργεια των εξετάσεων στα σχολεία, κυρίως των πανελλαδικών αλλά και των υπολοίπων. Πόσο διασφαλισμένο είναι το "δημόσιο συμφέρον" των μαθητών που θα προσέλθουν σε εξετάσεις εάν υπάρξει τώρα αιφνιδιαστική αλλαγή των Διευθυντών σχολείων;
Τέλος, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να διασφαλίσει το "δημόσιο συμφέρον" και αυτό είναι δική της ευθύνη και όχι αποτέλεσμα διακομματικής συμφωνίας!

olala?
|

Περιμένω 2 - 3 μέρες να δώ τι θα πράξει η πολιτική ηγεσία, στη συνέχεια θα καταθέσω ασφαλιστικά μέτρα, προσωπικά δεν πιστεύω ότι δεν θα θελήσουν να κάνουν άλλη μια προσπάθεια να αποπροσανατολίσουν ανθρώπους και διαδικασίες. Αλλά ευτυχώς η απόφαση του ΣΤΕ δεν τους αφήνει περιθώρια. Η αγωγή φυσικά θα κατατεθεί κανονικότατα ότι και να γίνει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ