Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Με το «σταγονόμετρο» απορροφάται το εξειδικευμένο προσωπικό στον ιδιωτικό τομέα

Οι τρεις άξονες της Ερευνητικής Πολιτικής
Δημοσίευση: 15/03/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η  απορρόφηση εξειδικευμένου προσωπικού από τον ιδιωτικό τομέα στη χώρα μας είναι πάρα πολύ μικρή. Ανά 1000 κατοίκους 1,31 ερευνητές απορροφώνται  στον ιδιωτικό τομέα έναντι 4,48 που είναι ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ.

Αυτό είπε σήμερα στην Μόνιμη Επιτροπή Ερευνας της Βουλής ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Ερευνας Κώστας Φωτάκης, και τόνισε τα εξής:

α. Το 2000 με 2005 μετανάστευσαν στο εξωτερικό,   περίπου 2.500 επιστήμονες, ενώ την περίοδο 2009 με 2014 ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάστηκε σχεδόν 8 με 9 φορές. Έφυγαν 20.000 νέοι επιστήμονες. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο, γιατί συγκρίνει δύο διαφορετικές πενταετίες, μια μέσα στην κρίση και μια την εποχή της λεγόμενης ευμάρειας.

β.Ενα  ποσοστό μεγαλύτερο από 70% από αυτούς τους επιστήμονες έχει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών, δηλαδή έχουν μια υψηλή εξειδίκευση.

γ. Όσο αφορά τα αίτια της επιστημονικής μετανάστευσης, αυτά ήταν, κατά κύριο λόγο, οι προοπτικές σταδιοδρομίας που υπάρχουν και όχι αυτό που συχνά νομίζουμε, δηλαδή οι χαμηλότεροι μισθοί στη χώρα, που είναι επίσης μια αιτία, αλλά δεν είναι από τις πρωταρχικές και σημαντικότερες αιτίες.

Οι τρεις άξονες της Ερευνητικής Πολιτικής

Ο κ. Φωτάκης ανακοίνωσε στους Βουλευτές της Μόνιμης Επιτροπής πως  οι άξονες της ερευνητικής   πολιτικής είναι τρεις, και υπογράμμισε τα εξής:

Α. Θεωρούμε ότι η πολιτεία πρέπει, καταρχήν, ν’ αποτελεί έναν δημιουργό ευκαιριών για την επιστημονική έρευνα που διεξάγεται σε ελκυστικούς θύλακες που επιτρέπουν επιστημονική εργασία είτε στον ακαδημαϊκό και ερευνητικό χώρο είτε στον ιδιωτικό τομέα, αλλά το δημιουργός ευκαιριών είναι πολύ σημαντικό, είναι αυτό που απαντά στο ζήτημα των προοπτικών. Πρέπει να δημιουργήσουμε προοπτικές.

Β. Το δεύτερο, θεωρούμε ότι η πολιτεία θα πρέπει να είναι υποστηρικτής και ρυθμιστής αυτών που δεν μπορεί να κάνει ο ιδιωτικός τομέας. Δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο, ούτε της Αμερικής εξαιρουμένης, που συνήθως την αναφέρουμε για παράδειγμα, που ο ιδιωτικός τομέας στηρίζει πλήρως και βιώσιμα την έρευνα και την παιδεία.

Γ. Ένας τρίτος άξονας που έχει να κάνει με τον ρόλο της πολιτείας ως εμπνευστή εμβληματικών πρωτοβουλιών. Έχει πολύ σημασία, ιδιαίτερα στις συνθήκες κρίσης, να μπορεί να εμπνέει τους νέους επιστήμονες με πρωτοβουλίες τέτοιες που έχουν ένα μεγάλο σκοπό, έναν μεγάλο στόχο - από κάτω μπορεί να βρίσκονται μικρότερα προγράμματα - ιδιαίτερα σε αναδυόμενους τομείς μεγάλης προστιθέμενης επιστημονικής, κοινωνικής και οικονομικής αξίας.

 

Ετικέτες: 
Κώστας Φωτάκης

Σχόλια (2)

 
KA
17 Μαρ 2017 10:23

Αλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Κρίμα.

 
ντοπή
16 Μαρ 2017 08:51

Είναι τουλάχιστον αστείο να το λέει αυτό μια κυβέρνηση που βάφτισε τους καθηγητές στα γυμνάσια και λύκεια "Πανεπιστημιακούς".
Από δάσκαλος -ΕΕΠ. Μόνο στην Ελλάδα!
Έλεος...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.