ΜΑΘΗΤΕΣ

Μάθημα καταπολέμησης της διαφθοράς στα σχολεία εξετάζει το υπουργείο Παιδείας

Συνάντηση του Γ. Παντή με στελέχη του ΟΟΣΑ και στελέχη της Γενικής Γραμματείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς. στο πλαίσιο παροχής τεχνικής βοήθειας από τον ΟΟΣΑ για την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου κατά της Διαφθοράς.
Δημοσίευση: 17/03/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την  ενδεχόμενη μόνιμη ένταξη του αντικειμένου της  διαφθοράς στους μαθητές από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο στα υπό αναθεώρηση προγράμματα σπουδών, πρότεινε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής , στη σημερινή συνάντηση με στελέχη του  ΟΟΣΑ  και στελέχη της  Γενικής Γραμματείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς. στο πλαίσιο παροχής τεχνικής βοήθειας από τον ΟΟΣΑ για την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου κατά της Διαφθοράς.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι τρόποι ενσωμάτωσης στο εκπαιδευτικό σύστημα μεθόδων διδασκαλίας, θεματικών ενοτήτων και μαθησιακών στόχων για την ευαισθητοποίηση των νέων και την προώθηση αξιών όπως η ακεραιότητα, η εντιμότητα, η αξιοκρατία και η κοινωνική συμμετοχή.

 Ο Γενικός Γραμματέας κ. Παντής κατέθεσε διάφορες προτάσεις, όπως η οργάνωση και πραγματοποίηση σχετικών ημερίδων, η ένταξη αυτής της ενότητας στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε νέα εργαλεία και καλές πρακτικές τα οποία μπορούν να υιοθετήσουν κατά τη διδασκαλία των σχετικών μαθημάτων, καθώς και η ενδεχόμενη μόνιμη ένταξη του αντικειμένου στα υπό αναθεώρηση προγράμματα σπουδών.

Ο υπουργός Παιδείας

Πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προχωρήσει   σε σύμφωνο συνεργασίας με την Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς ώστε από τις πολύ νεαρές ηλικίες οι μαθητές και οι μαθήτριες, του Δημοτικού ακόμη, να εκπαιδεύονται στην ακεραιότητα, στην ηθική απαξίωση της διαφθοράς και κυρίως στην πρόταξη του καλού και της ευημερίας του συνόλου έναντι του ατομικού οφέλους σε βάρος του”, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας  κι εξήγησε:

-Να εκπαιδευτούν δηλαδή οι αυριανοί πολίτες στο να οραματίζονται την ευτυχία και την ευημερία τους όχι ανεξάρτητα ή σε βάρος της ευημερίας των συμπολιτών τους, αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι της συλλογικής ευημερίας.

-Πρόκειται για τις αξίες της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας από τις οποίες, όπως έχουμε πολλές φορές δεσμευτεί, θα εμπνέεται το νέο σχολείο και στις οποίες θα λάβουμε όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες να εκπαιδεύονται οι μαθητές.

-Το σημαντικότερο, όμως, στοιχείο στην εκπαίδευση είναι να ξαναθυμίσουμε στην κοινωνία την τεράστια σημασία του τι σημαίνει η άσκηση κοινωνικού λειτουργήματος. Και πως όσοι και όσες το ασκούν θα πρέπει πρώτα οι ίδιοι να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση.

-Η καταπολέμηση της διαφθοράς δεν είναι μόνο ένα ζήτημα θεσμικών μεταρρυθμίσεων. Απαιτεί την ανάληψη πρωτοβουλιών με έντονο το ιδεολογικό στοιχείο.

-Η διαφθορά και η διαπλοκή είναι πρακτικές που στερούνται ηθικής υπόστασης, είναι με άλλα λόγια ανήθικες πρακτικές και η αριστερά δεν θα πρέπει να φοβάται να μιλήσει με τέτοιους όρους.

Ο έλεγχος να αφορά το σύνολο της ιεραρχίας του υπουργείου

 

Σχόλια (12)

 
Γιάννης Πλατάρος
18 Μαρ 2017 08:48

Οι διαχρονικές αξίες που εδράζονται στο Κοινωνικό ήθος είτε στην Κοινωνική κουλτούρα είτε στην οικογενειακή αγωγή, σε αυτό που λέμε με μια λέξη ηθική του προσώπου, αντιμετωπίζεται προάγεται και ρυθμίζεται με «ένταξη στο πρόγραμμα σχετικού μαθήματος;» Υπάρχει τέτοια αναδομητική της Κοινωνίας δυνατότητα; Και θα γίνει με «μάθημα ενταγμένο στο ωρολόγιο;» Πρωτοφανής στόχος!
Αν ανατρέξουμε στην Εκπαιδευτική θεωρία, κάτι τέτοιο είναι επιτεύξιμο θεωρητικά με πλήρη αναδόμηση του υπάρχοντος Αναλυτικού Προγράμματος όπου θα αλλάξει η βασική του φιλοσοφία και μέσα από την διδασκόμενη ύλη θα παρέχονται πρότυπα ανθρωπιστική, μη καταναλωτικά, ηθικά, κτλ.
1. Θα αλλάξουν τα Αναγνωστικά και η ύλη και θα φύγουν τα καταναλωτικά πρότυπα που παρέχονται αφειδώς στο Δημοτικό.
2. Πρότυπα και υποδείγματα θα παρέχονται σε όλα τα μαθήματα μηδέ των Μαθηματικών εξαιρουμένων, λ.χ. μέσα από την επιλογή προβλημάτων προς λύση.
3. Θα αλλάξει η Νομοθεσία που παρέχει καταναλωτικά πρότυπα και θα προάγονται μόνο τα θετικά: Για παράδειγμα η πενθήμερη της Γ΄Λυκείου δεν θα έχει επισκέψεις λ.χ. στην «Πύλη Αξιού» αλλά μόνο σε Μουσεία και ιερές Μονές. Θα προαχθεί ο θρησκευτικός τουρισμός. Θα καταργηθεί η «θεσμοθετημένη» κοροϊδία της δικαιολόγησης απουσιών με ψευδή δικαιολογητικά, ενώ η βαθμολογία των μαθητών θα καθορίζεται μόνο μέσω σταθμισμένων Πανελληνίων τεστ που θα διορθώνουν άλλοι εκπαιδευτικοί κτλ κτλ
4. Θα γίνουν ειδικά σεμινάρια του εκπαιδευτικού προσωπικού που θα τους αλλάξουν στάσεις προς τα πράγματα; Για να χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα της Επικαιρότητας, πλέον οι Εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν την καλλιέργεια κι την ειδημοσύνη να κρίνουν με νομικούς όρους και νομικά επιχειρήματα και λογικά επιχειρήματα την απόφαση του Σ.τ.Ε. που κηρύσσει αντισυνταγματικό έναν νόμο της Πολιτείας λόγω αντίθεσής του «με την καρδιά του Συντάγματος» (ηθικές αξίες της Κοινωνίας που αποτυπώνονται στο Σύνταγμα, θεμελιώδεις αρχές Δικαίου και λειτουργία Δημοκρατίας) Δεν θα επιδίδονται με κραυγές και συνθήματα στην επιστροφή στην παρανομία. Θα ξεχωρίζουν ως θεμέλιο της Δημοκρατίας την ανεξαρτησία των εξουσιών και δεν θα μαζεύονται έξω από δικαστήρια για πίεση στους δικαστές, ούτε θα βγάζουν πλέον λαύρα ψηφίσματα για «ακατανόητη» «ποινικοποίηση» των «Δημοκρατικών αγώνων»
5. Θα απαγορευθούν οι καταλήψεις εν τη πράξει (νομικώς απαγορεύονται από τον Ποινικό Κώδικα Άρθρο 334 παρ. 3) και πλέον θα εξηγείται στα παιδιά, ότι η λήψη απόφασης για κατάληψη (όπου γίνεται, αν γίνεται) δεν συνιστά δημοκρατική απόφαση, αλλά φασίζουσα συμπεριφορά, αφού είναι αντίθετη με τους νόμους της Δημοκρατικής Πολιτείας.
Η Θεωρία της Εκπαίδευσης, λέει, ότι αν γίνουν τα παραπάνω και πολλά άλλα στην ίδια στόχευση θα υπάρξει μια «αναδομητική παρέμβαση στην Κοινωνία»
Επομένως οι εξαγγελίες είναι :
α) Αντιεπιστημονικές.
β) Αλυσιτελείς, ενεπαρκείς, άστοχες, ερασιτεχνικές.
Θεωρώ ότι μια τέτοια αναγγελία και στόχευση, προσβάλλει την νοημοσύνη όλων των πολιτών που έχουν ακόμα ως εργαλείο την κοινή λογική και σκέψη και κανονικά δεν χρειάζεται η θεωρητική ανάλυση που έκανα για να πεισθεί κάποιος, αν και χρειάζεται κάτι τέτοιο προς τους συντάκτες ιδίως της πρωτοφανούς παγκοσμίως αυτής στόχευσης, δηλαδή της πάταξης μακροχρόνια ενός ανήθικου φαινομένου της ολόκληρης της Κοινωνίας μέσω καθιέρωσης διδασκαλίας ειδικού μαθήματος.
Μα καλά: ΔΕΝ ΡΩΤΗΣΑΝ έναν ΕΙΔΙΚΟ της Εκπαίδευσης να
τους πει ότι ο ΣΤΟΧΟΣ τους είναι εντελώς απραγματοποίητος ούτε καν σε ελάχιστο ποσοστό αν δεν γίνουν επαναστατικές δομικές ποιοτικές παρεμβάσεις στο ΑΠ , και όχι μόνο «μάθημα» ενάντια στην διαφθορά;
Λυπάμαι, διότι συνεχίζεται το «κοροϊδεύειν εαυτοίς και αλλήλοις» όλης της κοινωνίας προς τον εαυτό της.

 
Νεκταρια
18 Μαρ 2017 09:38

Ας λυθεί πρώτα δικαια το θεμα της Διοίκησης των Σχολείων κ μετά τα αλλα...Αλλιώς φαντάζουν κωμικοτραγικά τα ανωθι αναφερθεντα!

 
ΗΡΑ*
18 Μαρ 2017 10:45

Γιατί, αλήθεια, απ' το Δημοτικό κι όχι απ' το Νηπιαγωγείο, ή, για να 'χουμε σίγουρα ... άριστα αποτελέσματα, γιατί όχι από τον παιδικό σταθμό; Να δούμε τι άλλο θα δούμε από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και όσους άλλους - δυστυχώς είναι πολλοί - ενστερνίζονται τις ... πρωτότυπες ιδέες του. Μια τέτοια "ιδέα" ήταν και τρόπος επιλογής των διευθυντών/ριών των σχολικών μονάδων από τους Μπαλτά/Κουράκη και τους συνεργάτες τους - δεν πρέπει να τους ξεχνάμε αυτούς τους τελευταίους για τις ... άοκνες προσπάθειές τους, κι έκαναν, και θα ξανακάνουν, τα σχολεία μπάχαλο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις πιθανές συνέπειες μετά την πρόσφατη δημοσιοποίηση της απόφασης του ΣτΕ. Προσέξτε τώρα ποια είναι η πρόταση του κ. Παντή αλλά και του Υπουργείου Παιδείας γενικότερα: " Η ενδεχόμενη μόνιμη ένταξη του αντικειμένου της διαφθοράς στους μαθητές από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο στα υπό αναθεώρηση προγράμματα σπουδών, ... στο πλαίσιο παροχής τεχνικής βοήθειας από τον ΟΟΣΑ για την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου κατά της Διαφθοράς."
Τίποτα όμως δεν είναι τυχαίο! Ιδού τι δήλωνε ο κ. Γαβρόγλου για τον ΟΟΣΑ και την έκθεσή του στις 3 Ιανουαρίου 2017 !
Ο ΟΟΣΑ δεν επιβάλλει πολιτικές... ο ΟΟΣΑ είναι ένας Οργανισμός στον οποίο συνυπάρχουν διαφορετικών ιδεολογικών και πολιτικών προελεύσεων τεχνοκράτες και ο ΟΟΣΑ σε συνεργασία με τις Κυβερνήσεις συντάσσει εκθέσεις. Εγώ νομίζω ότι είναι χρήσιμες αυτές οι εκθέσεις. Άρα δεν είναι ο ΟΟΣΑ ένας Οργανισμός μπαμπούλας που σου λέει “κάνε αυτό, κάνε το άλλο”. Εμείς είμαστε σε μια συνεννόηση με τον ΟΟΣΑ...νομίζουμε ότι η ενδιάμεση έκθεση που θα βγει θα είναι δραματικά διαφοροποιημένη από αυτή του 2011 και σε κατευθύνσεις που ενισχύουν τις δικές μας πολιτικές προτεραιότητες». Με άλλα λόγια : Το μπάσιμο της λογικής του νεοφιλελευθερισμού και των αγορών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα με την παροχή τεχνογνωσίας των εμπειρογνωμόνων του ΟΟΣΑ
"...ενισχύουν τις δικές μας πολιτικές προτεραιότητες" ομολογεί ο κατά τα άλλα αριστερός - λέμε τώρα, απλά σε κουβέντα να βρισκόμαστε - κ. Γαβρόγλου. Δηλαδή, σύμφωνα πάντα με τον κ. Γαβρόγλου, ... ο ΟΟΣΑ δεν είναι ένας οργανισμός μπαμπούλας, απλά ... εμείς εφαρμόζουμε την πολιτική που επιβάλλει ο ΟΟΣΑ, γιατί είναι και δική μας πολιτική !!! Τόσο απλά, τόσο καθαρά και ξάστερά!!! Κι όλα αυτά βεβαίως στο όνομα της Αριστεράς, της ... αδιάφθορης αριστεράς, αυτής ντε, των μνημονίων, "των θεσμών", της "ανάπτυξης"(= του ξεπουλήματος εθνικών οδών, λιμανιών και αεροδρομίων....) και των "μεταρρυθμίσεων" (=π.χ. 400 ευρώ ανώτατος μηνιαίος μισθός)... Κι όλα αυτά στο πλαίσιο " ....υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου κατά της Διαφθοράς...", βεβαίως, βεβαίως....

 
teos
18 Μαρ 2017 11:16

Καταργούν τα θρησκευτικά και σκέφτονται να βάλουν μάθημα καταπολέμησης της διαφθοράς στα σχολεία! Ας καταπολεμήσουν πρώτα τη διαφθορά σε επίπεδο πολιτικών και έπειτα ας ασχοληθούν με την εκπαίδευση που τόσο έχουν καταταλαιπωρήσει.

 
ΘΩΜΑΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ
18 Μαρ 2017 11:25

Αυτές τις αξίες τις παρέχει το μάθημα των θρησκευτικών, το οποίο μέσα από τήν αληθινή αγάπη (ἵνα πάντες ἓν ὦσιν), που πηγάζει από τήν πίστη και το έντονο κοινωνικό και ευχαριστιακό πνεύμα της Ορθόδοξης εκκλησιαστικής ζωής, αποζητά την προσωπική σχέση και καλλιεργεί την κοινωνικότητα, καθώς και τις αληθινές διανθρώπινες, οικουμενικές και διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα σε ανθρώπους και λαούς....

 
Μανώλης
18 Μαρ 2017 11:41

Το ψάρι από το κεφάλι βρωμάει όπως λέει ο απλός λαός Γενικέ και μην υπεκφευγεις!.. Τέτοια μαθήματα πρέπει να γίνονται συνεχώς στη βουλή και για τα στελέχη των υπουργείων.

 
Νεκταρια
18 Μαρ 2017 14:19

Ας λυθεί πρώτα δικαια το θεμα της Διοίκησης των Σχολείων κ μετά τα αλλα...Αλλιώς φαντάζουν κωμικοτραγικά τα ανωθι αναφερθεντα!

 
TL
18 Μαρ 2017 19:01

Δε μπορούμε να αντέξουμε και άλλη πρωτοτυπία στην εκπαίδευση!!!
Παρακαλώ σταματήστε!

 
ΣΗΦΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
19 Μαρ 2017 12:58

Συμφωνώ με το Μανώλη. Στη Βουλή και στα κόμματα πρέπει να γίνει αυτό το μάθημα και όχι στα σχολεία!!

 
Loukil
19 Μαρ 2017 14:46

Αφού βάλαμε το μάθημα της φορολογικής συνείδησης στα σχολεία (βλέπε δηλώσεις αναπλ. Υπουργού Οικονομίας. Κ. Αλέξιάδη πριν 2 χρόνια), τώρα βάζουμε και το μάθημα για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Λυπηθήτε μας!!! Οχι πλέον άλλη κοροϊδία. Από λόγια χορτάσαμε. Ελεος!

 
Mr Νίκος
20 Μαρ 2017 08:53

Η ανακοίνωση αυτή ήταν προβλέψιμη και αναμενόμενη. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση, τα ειρωνικά σχόλια για το υπουργείο είναι περιττά, απλούστατα διότι δεν σκέφτηκε μόνο του κάτι τόσο προωθημένο. Στις φετινές ευρωπαϊκές εκθέσεις για την παγκόσμια οικονομία "προτείνονται" στην Ελλάδα, η καταπολέμηση της διαφθοράς και του μαύρου χρήματος. Αναμενόμενες λοιπόν είναι και οδηγίες προς τους φιλολόγους για σχετικά θέματα μαθητικών εκθέσεων.
Όσο για την ίδια τη διαφθορά, έχει τόσο βαθιές ρίζες στον τρόπο σκέψης μας, που αμέσως σκεφτόμαστε ότι όλο αυτό σχετίζεται με κάποιο ΕΣΠΑ ή με κάποια θεωρία συνωμοσίας που θα ευνοήσει τελικά κάποιους ... διεφθαρμένους.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξεριζωθεί είναι η ανοχή και η δικαιολόγηση της διαφθοράς από εμάς τους πολίτες, τα υπόλοιπα θα είναι πιο εύκολα

 
Κώστας
20 Μαρ 2017 12:28

Ωραία! εντάξαμε το "αντικείμενο", "μάθημα" κλπ της διαφθοράς στους μαθητές από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο.
Τα παιδιά πέρα από το σχολείο, ζουν μέσα στην οικογένεια και στην κοινωνία, όπου διαφορετικές εμπειρίες παίρνουν καθημερινά.
Εδώ υπάρχει η ΑΝΤΙΦΑΣΗ μεταξύ ΘΕΩΡΙΑΣ και ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Αυτό μπορεί η πολιτεία να το λύσει ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ όχι στη θεωρία αλλά στην ΠΡΑΞΗ, αυστηρούς κανόνες σχετικά με τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή, αρχίζοντας από πάνω, ειδικά από αυτούς που κατέχουν δημόσιες θέσεις, προς τα κάτω, σε όλους.
Οι νέοι, όταν βλέπουν αυτά που μαθαίνουν στο σχολείο η κοινωνία να τα εφαρμόζει στην πράξη, θα πεισθούν και θα τα εφαρμόσουν και οι ίδιοι.
Διαφορετικά, θα βρισκόμαστε όλοι στις διαπιστώσεις, γιατί οι νέοι φεύγουν για το εξωτερικό...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ