ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Με το βαθμό του Απολυτηρίου η εισαγωγή στα ΑΕΙ

"Θα έρθουμε με πολύ πιο συγκεκριμένη εισήγηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων μετά το Πάσχα".
Δημοσίευση: 04/04/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η αναβάθμιση του Λυκείου έχει και ως στόχο, την αναβάθμιση του απολυτηρίου που παίρνουν τα παιδιά μετά την ολοκλήρωση των σπουδών στο Λύκειο και άρα, θα εισάγονται στα πανεπιστήμια με τον βαθμό του απολυτηρίου.

Τη δήλωση αυτή έκανε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της  Βουλής

ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ: Άρα, θα καταργηθεί ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα είναι το βασικό κριτήριο και στις εξετάσεις που γίνονται μέσα στο σχολείο και για μία σειρά από μαθήματα θα εξασφαλιστεί το αδιάβλητο που έχουν σήμερα οι εισαγωγικές εξετάσεις, οι οποίες είναι αδιάβλητες μεν, αναξιόπιστες, δε, παιδαγωγικά.

ΤΟ ΤΕΤΡΑΠΤΥΧΟ: Βεβαίως, θα πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στα Πανεπιστήμια. Άρα, το τετράπτυχο είναι η αναβάθμιση των τελευταίων δύο τάξεων του Λυκείου, η αναβάθμιση του απολυτηρίου, η κατάργηση του σημερινού τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και εισαγωγή στα Πανεπιστήμια μόνο με το βαθμό του απολυτηρίου και ο ευέλικτος πρώτος χρόνος στο Πανεπιστήμιο.

ΣΕ 3 ΜΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ: Αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί, παρά μόνο σε έναν ορίζοντα τριετίας ή πενταετίας.

ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ :Είναι ένα θέμα συναίνεσης για το πώς θέλουμε να κάνουμε, στο μεταξύ, τα βήματα. Πάντως, έχουμε ορίζοντα, έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο και γι' αυτό θα έρθουμε με πολύ πιο συγκεκριμένη εισήγηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων μετά το Πάσχα.

ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΕΝ ΕΠΙΤΕΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ  ΡΌΛΟ: Οπως γνωρίζουμε καλά, έχουμε με ένα τεράστιο πρόβλημα και αυτό είναι, ότι οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου σήμερα, πια, δεν επιτελούν κανέναν εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό ρόλο.

Η Γ ΛΥΚΕΙΟΥ: Κυρίως, η 3η Λυκείου είναι ακυρωμένη, παρά τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλουν πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί.

ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ: Υπάρχει μια κατάσταση, στην οποία υπάρχει μια συλλογική ευθύνη στην κοινωνία. Η συλλογική ευθύνη αφορά στο γεγονός, ότι πάρα πολλοί προστρέχουν στην παραπαιδεία, την οποία έχουν ενισχύσει και η οποία κατάφερε να «καταβροχθίσει» το Λύκειο.

 

Σχόλια (15)

 
Χατζημιχαηλ Σπυρος
04 Απρ 2017 23:27

Η παραδοχή της άγνοιας είναι το πρώτο βήμα για τη γνώση...
Άντε σπίτια σας βρε άσχετοι ερασιτέχνες
Άντε γιατί έχετε κάνει τη βλακεία επιστήμη...

 
Vasia
04 Απρ 2017 23:48

Μαθητευόμενοι μάγοι. Φέτος μειώνουν 1000 εισακτέους στα πανεπιστήμια και σπάσανε το ηθικό των υποψηφίων με αλλαγές της τελευταίας στιγμής. Για να περάσει κάποιος Ιατρική θα πρέπει να γράψει πάνω από 19000. Τώρα εξακολουθούν να κοροϊδεύουν λίγο πριν τον αγώνα των παιδιών και υπόσχονται κατάργηση των πανελλαδικών. Εχουν γίνει επικίνδυνοι.

 
m
05 Απρ 2017 00:36

Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου παιδείας μιλάει πολύ, τοποθετείται- ξετοποθετείτε, αποφασίζει - ξεαποφασίζει, γενικά δεν ξέρει τι της γίνεται. Χρειάζεται περισσότερη σκέψη, γνώση, προσοχή και να μιλάνε όταν έχουν εξαντλήσει το διάλογο με τους εμπλεκόμενοι φορείς και είναι σίγουροι για αυτό που παν να κάνουν.

 
Μανώλης
05 Απρ 2017 08:11

Επιτέλους υπουργέ, σταματήστε κάθε συζήτηση για τον τρόπο εισαγωγής τώρα, αναβάλετε τη συζήτηση για μετά τη διεξαγωγή των πανελληνίων και επαναφέρετε τον περυσινό αριθμό εισακτέων... δυναμιτίζετε ΕΣΕΙΣ το ήρεμο κλίμα που απαιτείται! Διαφορετικά θα υποβάλλουμε μηνύσεις εναντίον σας...

 
kostas
05 Απρ 2017 10:33

Η λύση είναι απλή, για να μην υπάρχει ο συνωστισμός στις εισόδους των πανεπιστημίων, που δημιουργεί όλες τις παρενέργειες, να ενισχυθεί η τεχνική εκπαίδευση, να βρίσκουν δουλειά οι νέοι και να μην ξενιτεύονται.
Εάν γίνει η στροφή προς την τεχνική εκπαίδευση θα σταματήσει το αλαλούμ με τις πανελλαδικές, θα μειωθεί η ανεργία και βοηθηθεί η ανάπτυξη της οικονομίας.

 
asxeti
05 Απρ 2017 10:35

ΦΥΓΕΤΕ ΔΕΝ ΣΑΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΦΥΓΕΤΕ ΠΩΣ ΤΟ ΛΕΝΕ ΔΛΔ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΟΥΔΕΜΙΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΔΕΙΑΣΤΕ ΤΗ ΓΩΝΙΑ

 
olga
05 Απρ 2017 11:31

Περιμένουμε να δούμε τις αλλαγές με επιφύλαξη. 'Oμως ποιος διαφωνεί οτι η παραπαιδεία εχει καταβροχθισει το Λύκειο; Μιλάω εκ πείρας, αφού ξοδεύω το 1/3 του μισθού μου σε φροντιστήρια, χωρίς τα οποία το παιδί μου δεν έχει καμιά ελπιδα να πετύχει στη σχολή που επιθυμεί. Ως πότε θα συμβαίνει αυτό;

 
Γιάννης Πλατάρος
05 Απρ 2017 12:51

Επειδή δεν γίνεται να μην ξέρουμε τι μας γίνεται για θέματα με τα οποία ασχολούμαστε 40 χρόνια, να διευκρινίσουμε το εξής:
«Εισαγωγή σε ΑΕΙ -ΤΕΙ με βαθμό Απολυτηρίου Λυκείου, γίνεται μόνον με Πανελλήνιες εντός του Λυκείου»
Το παραπάνω είναι ΑΠΟΛΥΤΟ, με δεδομένη την διασφάλιση του αδιάβλητου.
Το «έγκυρο» και το «αξιόπιστο» είναι έννοιες της Παιδαγωγικής που όποιος δεν τις έχει σαφώς ορισμένες στο μυαλό του, τις συγχέει. Λίγο ενδιαφέρουν τον κόσμο οι δύο τελευταίες έννοιες. ΤΟ ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ 99% τον κόσμο.
Τα άλλα θα τα λύσουν οι θεματοθέτες και οι διορθωτές των Πανελληνίων.
Επαναλαμβάνω, το μείζον είναι το αδιάβλητο και αυτό ενδιαφέρει και αυτό είναι το διακύβευμα στο όποιο νέο Σύστημα.
Είναι Εξετάσεις ή Διαγωνισμός; Η διαφορά στις έννοιες είναι τυπική ή ουσιαστική ; Και επειδή δεν είναι τόσο ρητορικό το ερώτημα έτσι που το έχουμε βαπτίσει 50+χρόνια, πρόκειται για Διαγωνισμό. Ένα πρόχειρο κριτήριο για να διαπιστώσει και είς μείραξ την διαφορά Εξετάσεων και Διαγωνισμού δεν έχει παρά να σκεφθεί, το υποθετικό ενδεχόμενο να γράψουν όλοι 19 και 20. Ποίοι θα περάσουν στις «Εξετάσεις» όπως στρεβλώς έχουν χαρακτηριστεί μισόν αιώνα; (Ή -το αυτό- αν γράψουν όλοι 1 και 2 στα 20. Ποίοι θα περάσουν;)
Και πάμε στην ΟΥΣΙΑ:
Για να είναι έγκυρος ένας διαγωνισμός ΕΝΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ, τα θέματα θα πρέπει να είναι ΙΣΟΤΙΜΑ. Το πιο απλό μέτρο που εξασφαλίζει την ισοτιμία των θεμάτων ποιο λέτε να είναι; Μα να είναι ΚΟΙΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΣ.
Αυτά τα ΚΟΙΝΑ ΘΕΜΑΤΑ, είναι δυνατόν να τα διορθώνουν οι καθηγητές του ιδίου Λυκείου με φανερά τα στοιχεία των διαγωνιζομένων; ΠΟΥ-ΑΡΑ-ΠΑΜΕ;
Σε ΝΕΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ «ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ» (Διαγωνισμό) ΕΝΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ , όπου οι βαθμοί των Πανελληνίως εξεταζομένων θα έχουν κάποια προσαρμογή στον προφορικό για την λήψη του Απολυτηρίου (Άλλως ένα έως και 20% δεν θα πάρει ούτε απολυτήριο) και για την εισαγωγή θα μετρά μόνο η ΓΡΑΠΤΗ επίδοση σε όποια μαθήματα δίνουν Πανελληνίως. Με -ενδεχομένως- μια ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ συμμετοχή του Απολυτηρίου.
Αν υπάρχει άλλο σχέδιο που να εξασφαλίζει το ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ (Δεν θέλουμε το έγκυρο και το αξιόπιστο κατ΄ ανάγκην) ας μας το γράψει εδώ ένας συνάδελφος ως ελεύθερο σενάριο δικής του επινοήσεως ένας συνάδελφος για να φωτιστούμε και μεις εάν πλανώμεθα...

 
Makis
05 Απρ 2017 13:48

Ελεος. Τρικυμία εν κρανίω. Με ιδεοληψίες, και λογική "γαία πυρί μιχθήτω". ΔΕν είναι δυνατό να τα λέει αυτά "Υπουργός". Κανένα από αυτά που προτείνει δε γίνεται να εφαρμοστεί. ΔΕ γίνεται ελευθερη προσβαση στα πανεπιστήμια - το όνειρο του κάθε αριστερίσκου μια ζωί. ΔΕ ΧΩΡΑΝΕ. Ας πάει κάποιος να δει τι γίνεται στα αμφθιέατρα. Τόσα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις χρησιμοποιούν τον αριθμό εισακτέων για ψηφαλάκια, ΧΩΡΙΣ να λαμβάνουν υπόψη τι λένε τα ιδρύματα, το χώρο, πόσες καρέκλες έχει η ρημάδα η αίθουσα, πόσες ώρες λειτουργεί το πανεπιστήμιο το 24ωρο και άλλα τέτοια πεζά.
Που μπλέξαμε ρε...

 
Δημήτρης
05 Απρ 2017 14:55

Αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ (εισαγωγή με το βαθμό απολυτηρίου) ήθελε να κάνει και ο συχωρεμένος ο Αρσένης με τις αλλεπάλληλες πανελλαδικές εξετάσεις σε Β και Γ λυκείου σε όλα τα μαθήματα. Αποτέλεσμα ; Φροντιστήριο ως και στα θρησκευτικά! (θυμίζω τις πανελλαδικές στα θρησκευτικά του 2000) !!!!

 
Sunday
05 Απρ 2017 15:15

Μείωση εισακτέων...βαθμολόγηση εντός σχολείου...κλπ κλπ...μήπως έτσι θα μπαίνουν περισσότερα παιδιά ιδιωτικών σχολείων;

 
Ελεύθερος
05 Απρ 2017 21:40

Η βαθμολογία του απολυτηρίου Λυκείου ΔΕΝ είναι δυνατόν να είναι αντικειμενική. Όταν γνωρίζεσαι με τον διαγωνιζόμενο, δεν μπορείς να είσαι αντικειμενικός. Επίσης, σε άλλα σχολεία οι καθηγητές είναι πιο φειδωλοί και σε άλλα πιο γενναιόδωροι στην βαθμολογία. Έτσι θα αδικούνται οι της πρώτης κατηγορίας.

Τέλος, και αυτό είναι το σημαντικότερο όλων, η διαφθορά ευδοκιμεί όταν αντί της πανελλαδικής εξετάσεως των κεκαλυμμένων ονομάτων, η βαθμολόγηση ανατίθεται στην σχολική μονάδα. Αν συνέβαιναν μερικά μόνο έκτροπα με τους γνωστούς επιτηρητές και επιτηρουμένους στην επαρχία, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμιο Εκπαίδευση βάσει βαθμού απολυτηρίου θα οδηγήσει αφεύκτως σε ευνοιοκρατία και αναξιοκρατία. ΔΕΝ το καταλαβαίνουν ή μήπως αυτό επιδιώκουν;

 
ζορρο
05 Απρ 2017 22:16

Ολοι εικοσαρια στα δημοσια σχολεια να γελασει η αρκουδα να δω τι θα κανετε συριζαιοι τοσο προσωπικα οσο και πολιτικα

 
Panos
06 Απρ 2017 00:17

Και μετά τις πανελλήνιες τι; Μπορούμε να υποθέσουμε τι πιθανόν μέλλει ακολουθήσαι. Ένα και μοναδικό σύστημα αδιάβλητο στη χώρα μας, που σε γενικές γραμμές επιβραβεύει την αριστεία. Και αυτό η πρώτη φορά αριστερά θέλει να το καταργήσει. Το διάδοχο σύστημα θα το βρουν κάπου στα καφενεία παίζοντας με τους κύβους, με τις εξάρες και τα ντόρτια...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ