Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το πόρισμα για το μάθημα της Ιστορίας στο Δημοτικό και Γυμνάσιο

Τι προτείνει η Επιτροπή του ΙΕΠ για τις τρεις τάξεις του Λυκείου
Δημοσίευση: 05/04/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κατατέθηκε σήμερα στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, το πόρισμα της επιτροπής του ΙΕΠ , στην οποία ανατέθηκε η εκπόνηση του Σχεδίου Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας στο Δημοτικό και Γυμνάσιο.

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Η επιτροπή απαρτίζεται από τους: Ανδριανοπούλου Κωνσταντίνα, Κασβίκης Κώστας, Κόκκινος Γιώργος, Κουλούρη Χριστίνα, Παληκίδης Άγγελος, Παπανδρέου Ζέτα, Πετρίδης Τριαντάφυλλος, Πυρπυρής Παναγιώτης, Σακκά Βασιλική. Συντονίζεται από τον καθηγητή Πολυμέρη Βόγλη στον οποίο είχε ανατεθεί η εκπόνηση του σχεδίου από το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ Β ́ ΚΑΙ Γ ́ ΛΥΚΕΙΟΥ

Η Επιτροπή θεωρεί ότι:

"για το μάθημα της Ιστορίας στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα πρέπει να ακολουθηθεί η ίδια λογική ως προς τους γενικούς σκοπούς, τις μεθόδους και τα μέσα διδασκαλίας που έχει προταθεί για τα Προγράμματα Σπουδών στην δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση. Ωστόσο, τα Προγράμματα Σπουδών για τη Β ́ και Γ ́ Λυκείου συνδέονται και με τις αλλαγές που σχεδιάζονται στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επειδή αυτές δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, η Επιτροπή δεν μπορεί να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τα Προγράμματα Σπουδών για τη Β ́ και Γ ́ Λυκείου στο μάθημα της Ιστορίας, αλλά μόνο γενικές ιδέες για το περιεχόμενο του μαθήματος. Στον πυρήνα των γενικών ιδεών που ακολουθούν υπάρχει η λογική ότι το μάθημα της Ιστορίας στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα πρέπει να αφορά σημαντικά ιστορικά ζητήματα τα οποία αφενός επηρεάζουν τον σύγχρονο κόσμο στον οποίο ζουν σήμερα οι μαθητές-τριες και αφετέρου διαμορφώνουν την ιστορική κουλτούρα και συνείδηση στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο.
Με βάση τα προαναφερθέντα, το μάθημα της Ιστορίας στη Β ́ και Γ ́ Λυκείου θα μπορούσε να έχει θεματικό χαρακτήρα. Στη Β ́ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να αφορά τη μελέτη της ιστορικής εξέλιξης στις τρεις μεγάλες ιστορικές περιόδους (αρχαιότητα, μέσοι χρόνοι, νεότερη και σύγχρονη εποχή) ζητημάτων που απασχολούν τον σύγχρονο κόσμο. Στη Γ ́ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να επικεντρωθεί μόνο στον 20ο αιώνα, με στόχο την εμβάθυνση σε συγκεκριμένα φαινόμενα και εξελίξεις που είναι σημαντικά για την κατανόηση των αλλαγών που συνέβησαν σε εκείνον τον αιώνα και σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωσαν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και η μνήμη τους είναι παρούσα".

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Α ́ ΛΥΚΕΙΟΥ

Τι διδάσκεται σήμερα:

Η ιστορία της Α ́ Λυκείου, με τίτλο Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου, καλύπτει τη χρονική περίοδο από τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή του Ιουστινιανού.

Πρόταση:

Λαμβάνοντας υπόψη την δηλωμένη πρόταση για επέκταση της υποχρεωτικής φοίτησης κατά ένα έτος και τη συνολικότερη αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η επιτροπή προτείνει η Α ́ Λυκείου να καλύπτει την περίοδο από το 1880 ως σήμερα.

Ειδικοί στόχοι:

• να συνδυάσουν τη θεματική και τη χρονολογική προσέγγιση ώστε να δοθεί μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των πυκνών γεγονότων και των μεγάλων ιστορικών αλλαγών που έλαβαν χώρα στη διάρκεια των τελευταίων 120 ετών

• να εντάξουν την ελληνική ιστορία στο ευρύτερο πλαίσιο της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας ιστορίας

• να αναδείξουν τις μεγάλες ιστορικές τομές της περιόδου και τις συνέπειές τους για τη σημερινή κόσμο (επιστημονική πρόοδος και τεχνολογική εξέλιξη, βιομηχανία, αποικιοκρατία, ναζισμός, φασισμός, κομμουνισμός, διπολισμός, κατοχύρωση πολιτικών δικαιωμάτων κ.α.)

• να κατανοήσουν τα βαθύτερα αίτια και τις συνέπειες των παγκοσμίων πολέμων που σημάδεψαν τον 20ο αιώνα

• να υιοθετήσουν μια ολόπλευρη ιστορική προσέγγιση

• να κατανοήσουν πως συγκροτείται η ευρωπαϊκή συνείδηση

• να κατανοήσουν την έννοια της «παγκοσμιοποίησης» με τις πολλαπλές της εκφάνσεις (πολιτική, κοινωνική, οικονομική, τεχνική, πολιτισμική), αλλά και τις αντίπαλες τάσεις

Ετικέτες: 
ΙΕΠΙστορία

Σχόλια (2)

 
Δημήτρης
05 Απρ 2017 17:48

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ πιστή στο δόγμα να εξαφανίσουμε καθετί ελληνικό προχωρά στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα! Ποιος Περικλής; ποια κλασική Ελλάδα; ποιος Μ.Αλέξανδρος; συνέντευξη από τον μπαμπά για την τοπική Ιστορία!!!

 
Συμπεράσματα Δικά σας
05 Απρ 2017 21:17

Αυτά προτείνει το πόρισμα να διδάσκονται στην θέση (όχι επιπροσθέτως! ) της Ιστορίας της Δ' Δημοτικού :

Προτείνεται η διδασκαλία της οικογενειακής ,της προφορικής ,της τοπικής ιστορίας όπως επίσης και στοιχείων θεματικής ιστορίας, με σκοπό την κατάκτηση βασικών ιστορικών εννοιών, μεθόδων και γνώσεων διαμέσου της
επεξεργασίας θεμάτων που αφορούν το άμεσο οικογενειακό–κοινωνικό τους
περιβάλλον.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ