Η αρχιτεκτονική του μεταρρυθμιστικού σχεδίου για το Λύκειο, που επεξεργαζόμαστε από τον Νοέμβριο και θα ανακοινωθεί στο τέλος Ιουνίου με ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη τριετία έχει τα εξής χαρακτηριστικά, ανακοίνωσε στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου ο υπουργός παιδείας Κώστας Γαβρόγλου:
1. Να (ανα)συγκροτηθούν οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου που προοδευτικά έχουν ακυρωθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Σήμερα είναι σαν να μην υπάρχουν και σίγουρα δεν επιτελούν κανένα εκπαιδευτικό παιδαγωγικό ρόλο. Η (ανα)συγκρότηση του Λυκείου θα γίνει με την ριζική μείωση μαθημάτων, περισσότερες ώρες ανά μάθημα, περισσότερες επιλογές μαθημάτων.
2. Αυτό θα οδηγήσει σιγά σιγά σε μία κανονικοποίηση της σημερινής κατάστασης του Λυκείου αναβαθμίζοντας την σημασία του Απολυτηρίου που σήμερα είναι ένα «χαρτί» χωρίς καμία ουσία.
3. Στόχος η εισαγωγή στα ΑΕΙ με τον βαθμό απολυτηρίου και, άρα, κατάργηση του σημερινού τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
4. Δημιουργία ενός πιο ευέλικτου πρώτου έτους στα ΑΕΙ.
5. Δημιουργία διετών δομών που θα δίνουν επαγγελματικές πιστοποιήσεις ευρωπαϊκών προδιαγραφών υπό τη σκέπη των ΑΕΙ και στις οποίες θα έχουν προνομιακή πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ.
Προτιμότερο να φανεί η αξία των μαθητών όταν παιρνουν το πτυχίο δύσκολα, παρα ευκολο πτυχίο δυσκολες πανελλαδικές.
Εχει καταστραφεί η βαρύτητα ενός πτυχίου.
Οι πανελλαδικές με βαθμό εισόδου 2-3 όσο και διάβασμα αν θέλουν όσο αδιάβλητες και αν ειναι μόνο κοστίζουν ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ