Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η ΕΠΕ για την ομαδοποίηση των κλάδων Πληροφορικής

Δημοσίευση: 08/04/2017
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις προτάσεις της για την ομαδοποίηση των κλάδων Πληροφορικής, απέστειλε η Ενωση Πληροφορικών Ελλάδος στον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με ενδιαφέρον διαβάσαμε, στην εισήγηση για την ομαδοποίηση των κλάδων Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας, την πρόταση για την ενοποίηση των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 (Πληροφορικής), η οποία θεωρούμε ότι κινείται στην σωστή κατεύθυνση. Με αφορμή την πρόταση αυτή, οφείλουμε να προτείνουμε κάποιες απαραίτητες μεταρρυθμίσεις τόσο για την ορθολογικότερη και αξιοκρατική αξιοποίηση του Εκπαιδευτικού δυναμικού, όσο και για την αναβάθμιση της παρεχόμενης πληροφορικής παιδείας στα Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ της χώρας.

Θα γνωρίζετε ασφαλώς ότι στους παραπάνω κλάδους (ΠΕ19 & ΠΕ20), υπηρετούν και εκπαιδευτικοί χωρίς βασικό πτυχίο από Τμήμα Πληροφορικής, όπως απόφοιτοι Τμημάτων Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Φιλοσοφικής, Θεολογίας κ.α. Αυτό οφείλεται σε στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν στην δεκαετία του ’90 και στις οποίες η Ένωσή μας έχει αναφερθεί επανειλημμένα στο παρελθόν. Θεωρούμε ότι είναι καιρός να αρθούν οι στρεβλώσεις αυτές ώστε να διορθωθούν και τα σημαντικά προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργήσει, όπως:

• Η ουσιαστική υποβάθμιση της παρεχόμενης πληροφορικής παιδείας.

• Ο διορισμός εκπαιδευτικών σε κλάδο χωρίς το απαραίτητο εκ του νόμου βασικό πτυχίο (ενδεικτικά:

Π.Δ. 118/1995 - https://is.gd/tv1qN4, ΥΑ Δ2/64765/14.9.01 κλπ).

. Η μετατροπή σεμιναρίων σε εισιτήριο διορισμού στο δημόσιο και η υποβάθμιση των πτυχίων των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους.

• Η άδικη και άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών τόσο γιατί ορισμένοι κατέλαβαν αμέσως οργανικές θέσεις σε σχολεία στην περιοχή διαμονής τους ενώ άλλοι με τα ίδια πτυχία προσέφεραν σε απομακρυσμένες θέσεις για πολλά χρόνια, αλλά και γιατί εκπαιδευτικοί με ένα πτυχίο κατέχουν δύο ειδικότητες (αφού πολλοί έχουν αναγνωρίσει και τη δεύτερη ειδικότητα του βασικού και μοναδικού τους πτυχίου) και έχουν τις ίδιες δυνατότητες διδασκαλίας με άλλους που κατέχουν δύο πτυχία.

Για την διόρθωση όλων αυτών των σημαντικών προβλημάτων προτείνουμε άμεση νομοθετική πρωτοβουλία ώστε:

1. Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ19-20, χωρίς βασικό πτυχίο πληροφορικής, να δηλώσουν άμεσα αν επιθυμούν τη μετάταξη στον κλάδο του βασικού τους πτυχίου ή όχι. Όπως ήδη αναφέρθηκε πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη ζητήσει και αναγνωρίσει και την δεύτερη ειδικότητα, του βασικού τους πτυχίου.

2. Εφόσον ο εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ19-20, χωρίς βασικό πτυχίο πληροφορικής, επιθυμεί τη μετάταξη, μόλις δημιουργηθεί οργανικό κενό στην ειδικότητα του βασικού πτυχίου του (Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Θεολογίας κλπ) σε οποιοδήποτε σχολείο της ευρύτερης περιοχής που βρίσκεται το σχολείο της οργανικής του, να μετατάσσεται στην ειδικότητά του βασικού πτυχίου του, να καταλαμβάνει το συγκεκριμένο οργανικό κενό και να ελευθερώνει την οργανική της ειδικότητας ΠΕ19-20. Μέχρι την ύπαρξη του συγκεκριμένου κενού, ο εκπαιδευτικός αυτός να αναλαμβάνει, εφόσον περισσεύουν ώρες μετά την κάλυψη του ωραρίου των υπολοίπων εκπαιδευτικών, ως Α’ ανάθεση τη διδασκαλία των μαθημάτων που αντιστοιχούν στο βασικό του πτυχίο, αντί αυτών της Πληροφορικής τις οποίες θα καλύπτει εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ19-20 με βασικό πτυχίο πληροφορικής.

3. Εφόσον ο εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ19-20, χωρίς βασικό πτυχίο πληροφορικής, δηλώσει ότι δεν επιθυμεί να μεταταχθεί στον κλάδο του βασικού του πτυχίου, να είναι υποχρεωμένος σε εύλογο χρονικό διάστημα (πχ 6 έτη από την ψήφιση του νόμου) να αποφοιτήσει από τμήμα Πληροφορικής (π.χ. το τμήμα Πληροφορικής του Ε.Α.Π. ή κάποιο άλλο), στο οποίο θα εισάγεται άμεσα χωρίς εξετάσεις-δίδακτρα και το οποίο με την αποφοίτηση θα του εξασφαλίζει αυτοδικαίως την ένταξη στον ενοποιημένο κλάδο ΠΕ19-20.

Η πρόταση αυτή έχει σημαντικά οφέλη για το σχολείο αλλά και για την πολιτεία καθώς:

-Οδηγεί στην εξασφάλιση υψηλού επιπέδου παρεχόμενης εκπαίδευση που διασφαλίζεται από την κατοχή του βασικού πτυχίου (που άλλωστε είναι απαραίτητο προσόν διορισμού) και όχι από οποιουδήποτε τύπου σεμινάρια ή απλή εμπειρία.

-Δεν δημιουργείται κανένα επιπλέον κόστος για την πολιτεία και σε πολλές περιπτώσεις γίνεται σημαντική εξοικονόμηση χρόνου στις αναθέσεις μαθημάτων των ειδικοτήτων στις οποίες θα γίνουν οι μετατάξεις.

-Γίνεται ορθολογικότερη αξιοποίηση του προσωπικού με βάση πάντα τα προσόντα του και την αξιοκρατία.

-Διορθώνονται οριστικά και με τον καλύτερο τρόπο στρεβλώσεις του παρελθόντος, οι οποίες όπως προαναφέραμε έχουν δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και έχουν οδηγήσει στην υποβάθμιση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας.

Με τη βεβαιότητα πως θα αντιληφθείτε τα σημαντικά οφέλη της πρότασή μας και θα την εξετάσετε σοβαρά, περιμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας και παραμένουμε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

 

Σχόλια (9)

 
νικος
08 Απρ 2017 13:09

Μπραβο! Πολυ ωραια προταση.

 
Noname
08 Απρ 2017 16:24

Η επε δεν με εκφράζει ποιος την έβαλε στο κεφάλι μας. Δεν πρεπει να γίνει ενοποίηση κλάδων έλεος πια με την αριστερα του ...φύγετε να γλιτώσουμε

 
Ο καθένας το βιολί του...
09 Απρ 2017 20:51

@Noname

Ποια είναι η σχέση της αριστεράς με το εμπεριστατωμένο κείμενο της ΕΠΕ; Μήπως διαβάσατε άλλο κείμενο;

 
Bill
09 Απρ 2017 23:07

Γιατι εμπεριστατωμένο; επειδή μιλάει για ενοποίηση; σύμφωνη με την αριστερα για ενοποίηση

 
Tasos
10 Απρ 2017 10:42

Δεν μιλάει μόνο για ενοποίηση , αλλά και για τους εκπαιδευτικούς με άλλο πτυχίο που διδάσκουν πληροφορική.

 
μακης
10 Απρ 2017 14:13

πολυ σωστες οι παρατηρησεις της ΕΠΕ

μια μικρη παρατηρηση: θα πρεπει να υπαρξει ειδικη διαταξη για τους καθηγητες ΠΕ-19/20 χωρις πτυχιο Πληροφορικης που να τους επιτρεπει να σπουδασουν στο κοντινοτερο γεωγραφικο τμημα Πληροφορικης

 
Τα πράγματα είναι απλά..
10 Απρ 2017 17:18

Ο καθένας να διδάσκει μαθήματα σύμφωνα με το βασικό τίτλο σπουδών του. Τόσο απλά....

 
IEKtzis
10 Απρ 2017 22:15

Εξαιρετική πρόταση! Μπράβο

 
Τα πράγματα είναι βολικά
11 Απρ 2017 12:04

Τα πράγματα είναι απλά και πολύ βολικά για κάποιους όταν πολύ εύκολα ξεχνάνε ή σκοπίμως παραβλέπουν την πορεία 20 και βάλε χρόνων των συναδέλφων τους που δούλεψαν (νόμιμα και όχι παράνομα) όπου τους κάλεσε η πολιτεία - σε νησιά απομακρυσμένα μεταφέροντας και τις οικογένειές τους εκεί, σε δυσπρόσιτα σημεία, ορεινά και απρόσιτα μέρη που κάποιοι από μας δεν τα έχουν δει ούτε σε φωτογραφία, ίσως γιατί είχαν την επιλογή να επιλέξουν πρώτοι τα πιο βολικά για αυτούς μέρη. Σκόπιμα παραβλέπουν το γεγονός ότι για να διδάξεις πρέπει να διαβάζεις και να επιμορφώνεσαι καθημερινά, καθώς και οι μέθοδοι διδασκαλίας αλλάζουν συνεχώς, αλλά και το διδακτικό αντικείμενο καθώς η επιστήμη προχωρά. Δεν αντιλαμβάνονται ότι οι γνώσεις που είχαμε πριν 20 και βάλε χρόνια δεν χρησιμοποιούνται πια και για να σταθείς σε μια τάξη σήμερα πρέπει να είσαι ενημερωμένος και διαβασμένος. Κανείς από μας δεν αντέχει ούτε ένα δευτερόλεπτο χωρίς γνώσεις σε κοινό μαθητών. Για να δουλεύεις λοιπόν τόσα χρόνια και να στέκεσαι στην τάξη δεν μπορεί να είσαι άχρηστος, όπως με μεγάλη ευκολία παρουσιάζουν. Σε κάθε άλλη περίπτωση υπάρχουν οι σύμβουλοι που μπορούν να επιληφθούν και να βοηθήσουν. Η λύση είναι η αξιολόγηση. Εκεί θα φανεί ποιος μπορεί και ποιος δεν μπορεί, κυρίως ποιος θέλει και ποιος δεν θέλει να εφαρμόσει το πρόγραμμα σπουδών στο μάθημά του. Μην ισοπεδώνετε τα πάντα. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε άνθρωπο με προσωπικότητα και βούληση. Ο καθένας κάνει αυτό που μπορεί να υποστηρίξει. Για τα υπόλοιπα υπάρχουν οι σύμβουλοι, οι προϊστάμενοι επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ