ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Ζητούν απόσυρση της απόφασης για την επιλογή της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, και τη συγκρότηση των τμημάτων της στο Γυμνάσιο

Δημοσίευση: 11/04/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την άμεση  απόσυρση της  νέας υπουργικής απόφασης  για την επιλογή της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας,  και τη   συγκρότηση των τμημάτων της στο Γυμνάσιο   (με αρ.  53476/ΓΔ4/4-4-2017 ,ΦΕΚ 1171 τ. Β'), ζητά ο Σύνδεσμος Καθηγητών  Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, με επιστολή , προς τον  υπουργό Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Tην Κυριακή 9 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του Συνδέσμου μας, που είχε ως αποκλειστικό θέμα της, την έκδοση και  δημοσιοποίηση από το Υπουργείο Παιδείας της παραπάνω αναφερθείσας Υ.Α. που αφορά στην επιλογή της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας και στην διαδικασία συγκρότησης τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας στο Γυμνάσιο.

Αφού τα μέλη μας ενημερώθηκαν και συζήτησαν εκτενώς για τα νέα δεδομένα που διατυπώνονται στην εν λόγω Υ.Α  τόσο στην επιλογή της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, όσο και στην  συγκρότηση των τμημάτων της στο Γυμνάσιο και ύστερα από πολύωρη συνεδρίαση,

η Γενική Συνέλευση αποφάσισε ομόφωνα

να εκφράσει με την παρούσα,  την έντονη δυσαρέσκεια της για τον εμπαιγμό που διαπιστώνει  εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στους γονείς τους, λόγω της αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής που δυστυχώς, συνεχίζει να εφαρμόζει στον  χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.

Είναι  δε λυπηρό πως παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις για αναβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσών στο Δημόσιο Σχολείο και την σύνδεσή τους με κρατική Πιστοποίηση,  έρχεται μια ακόμη ατυχής Υπουργική Απόφαση να ακυρώσει εν τη γενέσει της κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια.

Κι αυτό  διαπιστώνεται καθώς :

1. Ενώ στο 1ο εδάφιο της εν λόγω Υ.Α φαίνεται να γίνεται αποδεκτό το  επιστημονικά και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο αίτημα του συνόλου της ξενόγλωσσης επιστημονικής κοινότητας που αφορά στην συνέχιση της διδασκαλίας της ίδιας Δεύτερης Ξένης Γλώσσας από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, όλα τα επόμενα εδάφια αναιρούν αυτήν την θετική για την μαθησιακή διαδικασία εξέλιξη.

2. Είναι  δε απροκάλυπτα φανερό πως  η εν λόγω  Υ.Α  συνάδει με την αντίστοιχη που έχει τεθεί σε ισχύ από την φετινή σχολική χρονιά στην Πρωτοβάθμια και που στο βωμό της εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι βέβαιο πως θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που το Υπουργείο, θεωρεί ότι θα λύσει,  καθώς θα επιδεινώσει την  απογοητευτική κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση επί σειράς ετών.

3. Καταργείται  η ελεύθερη επιλογή ξένης γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο που αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο για την αποτελεσματική εκμάθησή της και μάλιστα με εντελώς αντιπαιδαγωγικά και αντιεπιστημονικά κριτήρια, επιβάλλεται στους μαθητές και τις μαθήτριες να αλλάξουν την ξένη γλώσσα που διδάσκονται έως και δύο φορές με τις προϋποθέσεις που θέτει.

4. Επιτείνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και καταργεί κάθε έννοια ισονομίας και ίσων ευκαιριών στην μάθηση, καθώς κάποιοι μαθητές θα διδάσκονται την ξένη γλώσσα επιλογής τους καθ'όλη την διάρκεια της υποχρεωτικής τους εκπαίδευσης, κάποιοι άλλοι στην Ε' τάξη του Δημοτικού θα υποχρεωθούν να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξαν και πηγαίνοντας στο Γυμνάσιο, κάποιοι εξ αυτών θα αναγκαστούν  να αλλάξουν ή και να  αλλάξουν ξανά επιλογή στην Α' Γυμνασίου.

5. Θα οξύνει το πρόβλημα της ανομοιογένειας του επιπέδου γλωσσομάθειας, καθώς στο ίδιο τμήμα θα συνυπάρχουν πλέον να παρακολουθούν μαζί με αυτούς  που παρακολούθησαν επαρκώς και αδίδακτοι μαθητές  για τους οποίους μας υποδεικνύετε'' να κάνουμε τις απαραίτητες προσαρμογές στο διδακτικό υλικό και να επιδεικνύουμε την απαραίτητη ευελιξία και επιείκεια σε όλα τα επίπεδα''.
Προφανώς και μας ζητάτε το αυτονόητο, το οποίο και εφαρμόζουμε έτσι κι αλλιώς στο σύνολο των μαθητών του εκάστοτε τμήματος  που διδάσκουμε, αφού και μερίδα μαθητών από τους διδαγμένους την ξένη γλώσσα, έχουν μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες. Ομως παραμένει γεγονός πως με την ύπαρξη μαθητών διαφορετικών δυνατοτήτων μέσα σε ένα τμήμα, το ίδιο το Υπουργείο ακυρώνει  ουσιαστικά την εφαρμογή του νέου Ε.Π.Σ. που σχεδιάστηκε για την διδασκαλία της ξένης γλώσσας ανά Επίπεδο Γλωσσομάθειας και για την σύνδεση της με την Πιστοποίηση.

6. Να επισημάνουμε επίσης, πως στο εδάφιο 5 της  Υ.Α  Σας, ορίζεται ''ουσιαστικά'' για μεγάλο αριθμό μαθητών ως  έναρξη του διδακτικού έτους η 1η Οκτωβρίου, αφού μέχρι τότε οι μαθητές οφείλουν να  είναι σε κατάσταση αναμονής για  καθηγητές με διαθέσιμες διδακτικές ώρες, χάνοντας χρόνο διδασκαλίας.

7.  Με τις ρυθμίσεις της εν λόγω Υ.Α. οδηγούμαστε αναπόφευκτα στο χωρισμό των Γυμνασίων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα, πολιτική που το συνόλο της ξενόγλωσσης επιστημονικής κοινότητας μαζί με τους γονείς και τους μαθητές είχε ανατρέψει.

8. Θα θέλαμε επίσης να μας γνωστοποιηθεί η πράξη με αριθ. 14/23-3-2017 του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, πάνω στην οποία στηρίχθηκε η εν λόγω Υπουργική Απόφαση, την οποία και θα ζητήσουμε άμεσα.

Για όλα τα παραπάνω η Γενική Συνέλευση μας ομόφωνα αποφάσισε και ζητά από εσάς κύριε Υπουργέ:

-την άμεση  απόσυρση της Υ.Α. με αρ.  53476/ΓΔ4/4-4-2017  (ΦΕΚ 1171 τ. Β')

-και με όλη την εκτίμηση που τρέφουμε στο πρόσωπο Σας ως πνευματικού ανθρώπου καθώς και στην ιδιότητά σας,

-θα μας επιτρέψετε στο ερώτημα που απευθύνατε «Γιατί οι μαθητές δεν μαθαίνουν αποτελεσματικά την ξένη γλώσσα μέσα στο Δημόσιο Σχολείο»
πως η μόνη απάντηση που μπορούμε να δώσουμε είναι : «Λόγω της έκδοσης παρόμοιων Υπουργικών Αποφάσεων».

Η  Εκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΚΓΓ ΠΕ Ελλάδας

 

Σχόλια (2)

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
13 Απρ 2017 16:44

Πάλι τα ίδια όπως κάθε χρόνο με την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας Αντί να ασχολείται το υπουργείο με τα βασικά μαθήματα και τις βάσεις που πρέπει να πάρουν τα παιδιά, μειόνοντάς τη γλώσσα των προγόνων μας, ασχολούμαστε με τη 2η ξένη γλώσσα η οποία είναι πλεόν καθοριστική και για τα τμήματα γιατί είναι ανάλογα με τη γλώσσα κι όχι με αλφαβητική σειρά Οι καθηγητές ξένων γλώσσων ας το πάρουν απόφαση κι ας ασχοληθούν και οι ίδιοι με τις τουριστικές επιχειρήσεις να εξασκήσουν κι αυτό που έμαθαν και να προάγουν και τον τουρισμό το μόνο που έχει μείνει πλεόν σε αυτή τη χώρα.

 
kate
18 Απρ 2017 12:40

Προφανώς δεν έχετε διδαχθεί καμία ξένη γλώσσα σε σοβαρό επίπεδο κύριε Γιώργο! Διαφορετικά θα γνωρίζατε ότι απαιτείται η συνδρομή διδασκάλου για κάτι τέτοιο, και άρα είμαστε απαραίτητη ειδικά για όσους ζουν σε μία τουριστική χώρα που ολοι πρέπει να ομιλούν ξένες γλώσσες για σκοπούς επικοινωνιακους και οχι για να τις διδάξουν! εμεις λοιπον την σπουδάσαμε την ξένη γλώσσα για να τη διδάξουμε σε όλους τους προαναφερθέντες, στους οποίους προφανέστατα ΔΕΝ ανήκετε εσεις, εκτός αν μάθατε ξένη γλώσσα τσαπατσουλικα και συνεννοείστε με παντομίμα και νομίζετε ότι την ομιλείτε κιόλας! Τέλος να αναφέρω και το εξής σοβαρό, ότι ένας απόφοιτος λυκείου κύριε στην περίπτωση που θα πρέπει να φύγει για σπουδές εξωτερικό.....μαντέψτε........ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΜΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Γ2!!!! θα την μάθει μόνος του στον ύπνο του , αν εμεις οι καθηγητές παμε να γίνουμε ......ξενοδόχοι????? εεεεεεεεεεελεος πια..........ΣΟΒΑΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Ε??? ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΑΡΑΓΕ ΣΕ ΜΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΧΩΡΑ??

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ