ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Διαφάνεια για επιλογές επιμορφούμενων στο Β΄ επίπεδο και Κ.Σ.Ε.

Δημοσίευση: 17/04/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Π. Πλατάρος -Μαθηματικός

Πολλά χρόνια σέρνεται  αμφισβήτηση για τα αποτελέσματα των κληρώσεων για τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης  (ΚΣΕ) , όπως και για την επιλογή των επιμορφούμενων. Ο λόγος δεν είναι βέβαια κάποια νοθεία που γίνεται ή δεν γίνεται. Ο λόγος είναι η διαφάνεια. Η διαφάνεια είναι ένα στοιχείο που λείπει από το σύνολο της Πολιτικής, Κοινωνικής και Θεσμικής ζωής της Ελλάδος. Αυτονοήτως υπεύθυνος και αίτιος είναι ο πολίτης που πιέζει τους εκάστοτε φορείς εξουσίας  προς την αδιαφάνεια,   το ρουσφέτι την παράκαμψη της νομιμότητας. Ζώντες μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, κατά καιρούς έχουμε πει σε πολίτες «αυτό δεν γίνεται» και μετά είδαμε ότι έγινε. Το γνωστό  πόρισμα λοιπόν λέει ότι «στην Ελλάδα όλα γίνονται» Καμμιά φορά -και μας έχει συμβεί- να ισχυριστούμε ότι «…αυτό-ακόμα και στην Ελλάδα- δεν γίνεται!» Και ….πάλι έγινε! Η καχυποψία λοιπόν του Έλληνα, εδράζεται στην αυτογνωσία του, αφού αυτός πρώτος είναι ο υποκινητής της ανάγκης για διαφάνεια.

Αναγκαίος ο παραπάνω πρόλογος, για μια απλή πρόταση προς τον ΔΙΟΦΑΝΤΟ και το ΙΕΠ:

Πλήρης διαφάνεια στην ανάθεση προγραμμάτων σε ΚΣΕ  και στην επιλογή επιμορφούμενων. Όλα διασφαλίζονται με έναν απλό αλγόριθμο, όπου κληρώνεται δημόσια ένα μονοψήφιο νούμερο από τα 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 και μετά  όλα τα αναλαμβάνει η εκ των προτέρων γνωστή διαδικασία. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να αναπτύξουμε το πώς δουλεύουν τέτοιες διαδικασίες με ισοϋπόλοιπα διαιρέσεων. Σημασία έχει να λυθεί ένα πρόβλημα αμφισβήτησης που συμβάλλει γενικότερα στην αξιοπιστία των θεσμών στην Ελλάδα που είναι  μέγα ζητούμενο.  Για το συγκεκριμένο θέμα χρειάζονται δύο ενέργειες.

1.    Δημοσίευση των ονοματεπωνύμων των αιτούμενων ανά ΚΣΕ

2.    Δημόσια κλήρωση του μονοψήφιου αριθμού.

Ήδη ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, έχει τεράστια τεχνογνωσία και προσωπικό υπεράξιο, με ουσιαστική και εντυπωσιακή κατάρτιση. Όλοι έχουν δει την δια ζώσης, ταυτοχρονική  εξέλιξη του αριθμού αιτήσεων ανά ΚΣΕ.
Μάλιστα, μπορούν να φτιάξουν και ένα σχετικό προγραμματάκι  όπου στην είσοδό του θα παίρνει

α) Τον μονοψήφιο αριθμό που κληρώθηκε στην Δημόσια κλήρωση

β) Το αριθμό θέσεων που διατίθενται στο πρόγραμμά του

γ) Τον αριθμό των αιτήσεων που έγιναν για το πρόγραμμα

δ) Τον αριθμό σειράς υποβολής αίτησης που θα προκύπτει από σχετικό λογιστικό φύλλο που θα δημοσιεύεται πριν την κλήρωση. Στην έξοδο θα υπάρχει το αποτέλεσμα «κληρωθήκατε για το πρόγραμμα» , «δεν έχετε κληρωθεί για το πρόγραμμα»

Τα παραπάνω, τα προτείνουμε,  επειδή είναι εφικτά τεχνολογικά και κυρίως δεν έχουν κανένα επιπρόσθετο χρηματικό κόστος. Ελπίζω δε, να το ζητήσουν και οι Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών, όπου στην σχετική δημόσια κλήρωση,  το μπαλάκι θα κληρώνει ο εντεταλμένος τους εκπρόσωπος και θα αναμεταδίδεται δια ζώσης από διαδικτυακό κανάλι.

 

Σχόλια (7)

 
Στο ίδιο πλαισιο
17 Απρ 2017 19:58

Η παρατήρηση είναι χρήσιμη. Καλό είναι ομως να εμπιστευόμαστε τους φορείς.
Αυτό που ομως ειναι αμφισβητούμενο 100% είναι η επιλογή των επιμορφωτή στα ΚΣΕ, η οποία γίνεται βάσει του γνωστού υπεύθυνου και όχι βάσει τυχαίου αλγόριθμου απο αυτούς που δήλωσαν επιθυμία να διδάξουν στο ΚΣΕ.
Αυτό θα ήταν καλό να μπει στον ίδιο αλγόριθμο, ωστε να υπαρχει και εκει η τύχη και όχι η γνωριμία

 
ΣΑΪΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
18 Απρ 2017 11:24

Να κάνω μια αφελής ερώτηση: Σε τι ακριβώς χρησιμεύουν οι επιμορφώσεις που γίνονται στην ... τύχη (με κλήρωση);

 
ΣΜ
18 Απρ 2017 14:19

Οι κληρώσεις για τους επιμορφουμένους είναι απολύτως αντικειμενικές και ποτέ δεν αμφισβητήθηκαν από κανέναν. Φθάνει πια η αμφισβήτηση για το καθετί. Σε δουλειά να βρισκόμαστε ή για να μένουμε στον ..."αφρό" της επικαιρότητας.

 
ΠT
18 Απρ 2017 20:43

Ίσως κάποια στιγμή χρησιμοποιήσετε τη φράση "υπολογιστικό φύλλο"
και όχι "λογιστικό φύλλλο", που είναι η ορθή διατύπωση την τελευταία δεκαετία.

 
Μ
18 Απρ 2017 21:32

Είναι δυνατόν να επιμορφώνονται τόσα λίγα άτομα ανα ειδικότητα τη στιγμή που μια επιμόρφωση, αν υποθέσουμε οτι ειναι σημαντική, πρέπει να γίνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς ή τουλάχιστον σε όλους όσους το επιθυμούν; Τι σόι επιμόρφωση είναι αυτή για τον κλάδο των εκπαιδευτικών, η οποία μάλιστα στηρίζεται στην τύχη;;;;
Άσε που γίνεται και μοριοδότηση των "τυχερών" για υποψηφιότητες σε πειραματικά σχολεία και θέσεις ευθύνης! Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα, πόσο μάλλον η αδιαφάνεια που υπάρχει στην όλη διαδικασία!

 
Βαννα Κ.
18 Απρ 2017 23:17

Δεν νομίζω να αμφισβητεί κανείς τη νομιμότητα της κλήρωσης.
Είναι δυνατον όμως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών να στηρίζεται στην τύχη; Από τον μεγάλο αριθμό των αιτήσεων φαίνεται η ανάγκη που υπάρχει για επιμόρφωση.
Σε μια επιμόρφωση όμως που έχει σχέση με τις νέες τεχνολογίες, την καινοτομία και την ασύγχρονη εκπαίδευση ,είναι δυνατόν να μην έχουν δημιουργηθει πλατφόρμες ανάλογες με τις θεματικές/ειδικότητες ωστε να συμμετάσχουν όλοι όσοι ενδιαφέρονται και μόνο οι εξετάσεις να γίνουν δια ζώσης;
Τι να κάνουμε όμως...όταν στα σχολεία της Ευρώπης πλέον εφαρμόζουν σε κάποια μαθήματα ολογράμματα και augmented reality ,εμείς ακόμα κάνουμε κληρώσεις.

 
Γιάννης Πλατάρος
19 Απρ 2017 12:53

@Στο ίδιο πλαίσιο, ΣΑΪΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΣΜ, ΠΤ, Μ, Βάνα Κ. :
Αγαπητοί συνάδελφοι, «φορέας», στην Ελληνική Γλώσσα, είναι μόνο φυσικό πρόσωπο. Ούτε καν νομικό. Αυτός, που φέρει κάτι, συνήθως εξουσία.
Στα πρόσωπα, εξ ορισμού, ποτέ δεν μπορούμε να έχουμε εμπιστοσύνη.
Στους θεσμούς ναι, εφ΄όσον υπάρχουν, είναι αξιόπιστοι, υπόκεινται σε έλεγχο νομιμότητας, λογοδοσία, υπάρχουν ποινές για μη εφαρμογή της νομοθεσίας κτλ . Έχουμε λέτε τέτοιους θεσμούς στην Ελλάδα ή επαφιώμεθα στην καλή πρόθεση πίστη, εμπιστοσύνη των προσώπων; (Αν το ερώτημα δεν το θεωρεί κάποιος ρητορικό, ας επιχειρηματολογίσει)
Μια κλήρωση είναι αδιαφανής εξ ορισμού, όταν γίνεται από φορείς (=ανθρώπους) και επαφίεται στις καλές προθέσεις του φορέα. Εκτός αν πάρει θεσμικό χαρακτήρα δημόσιου ελέγχου.
Κοιτάξτε την κλήρωση του Τζόκερ: Διενεργείται από ανθρώπους, αλλά μηχανικά και με διαφάνεια. Τα μπαλάκια ζυγίζονται και κινούνται χαοτικά. Δεν βγάζουν τα μπαλάκια άνθρωποι. Ακόμα και αν τα μπαλάκια είναι ομοιόμορφα, ισόσχημα, ομοιόχρωμα, ισοβαρή, ομοιοαπτικά με ίδια υφή επιφανείας, υπάρχει κομπίνα. Το «στημένο» προς εξαγωγή μπαλάκι από τον «φορέα» έχει εξαχθεί πριν την τοποθέτηση σε κάλπη από κατάψυξη. Ο «επίσημος», ανακατεύοντας τα μπαλάκια με τα χέρια του, μη βλέποντας αυτά εξήγαγε το πλέον ψυχρό. Έτσι έκαναν έως πριν λίγα χρόνια στις κληρώσεις της ΟΥΕΦΑ. Μέχρι που τους πήραν χαμπάρι και το άλλαξαν. Οι άνθρωποι που ποδοσφαίρου φημίζονται ότι είναι «κορόϊδα» ή «τετραπέρατοι;» Εσείς την δίνετε την απάντηση.
Για τους επιμορφωτές: Από την στιγμή που οι επιμορφωτές θεωρούνται ισότιμοι, ισόκυροι, ισοδύναμοι, ισοεμπειρικοί, ισαμοιβόμενοι, ας μπουν σε κλήρωση, κανένα πρόβλημα.
Στην πράξη όμως δεν είναι όλα αυτά, αλλά ποιος τα αξιολογεί; Υπάρχουν επιμορφωτές, που από την στιγμή που έγιναν επιμορφωτές, δεν ανέλαβαν ούτε ένα πρόγραμμα, διότι απλώς δεν το επιθυμούσαν. Εξ άλλου υπάρχει και η ψηφοφορία, που πολύ αρέσει στον κλάδο. Τι πιο «δημοκρατικό» από το να επιλέγει ο επιμορρφούμενος τον επιμορφωτή του ελεύθερα; Ας γίνει, να προπονηθούν άπαντες στην επιλογή των εκπαιδευτικών από τους μαθητές. Ο κλάδος, ένα σημαντικό τμήμα του, κοντά στο 50% φαίνεται να αποδέχεται τέτοιες λογικές. Τα κόμματα αφουγκράζονται και αφομοιώνουν τις τάσεις του κλάδου και συμμορφώνονται και προσαρμόζονται σε αυτές.
Για τις επιμορφώσεις και την τύχη:
Παντού και πάντα, υπάρχουν διατιθέμενες θέσεις και αριθμός αιτούμενων. Σε περίπτωση υπεραριθμίας των αιτήσεων, το πρόβλημα το λύσει η κλήρωση . Η στόχευση είναι για κάποιες χιλιάδες που θα επιμορφωθούν στο Β1. πέραν όσων έχουν επιμορφωθεί στο Β. Στόχος (ημιεπίσημος) είναι να επιμορφωθούν όλοι. Ελπίζω να επιτευχθεί, διότι δεν πάμε καλά. Υπάρχει πάντως τρόπος να επιμορφωθούν όλοι αν καθιερωθεί ο Αύγουστος ως μήνας καθολικής επιμόρφωσης σε κάποια αντικείμενα εκ των ων ουκ άνευ για τον εκπαιδευτικό, όπως είναι το Β΄επίπεδο. Αυτό όμως συνιστά μεταβολή εργασιακών όρων και δεν είναι δεκτό από τον κλάδο, που απαιτεί εδώ και δεκαετίες, επιμόρφωση εντός εργασιακού ωραρίου, με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Αυτή η θέση, δεν έχει αλλάξει καθόλου, ασχέτως αν παραβιάζεται συνεχώς.
Και για τα λογιστικά ή υπολογιστικά φύλλα, όλα χρησιμοποιούνται. Σε σχετικό λήμμα στην βικιπαίδεια λέει μόνο για Λογιστικό. Στην πραγματικότητα, είναι μια ηλεκτρονική απομίμηση υπάρχουσας μορφής φύλλου που χρησιμοποιούσαν οι Λογιστές. Φυσικά οι λογιστές, υπολογισμούς κάνουν. Αγγλικά λέγεται και calc από το Calculus που στα Ελληνικά λέμε και «Λογισμό» Τα περισσότερα επί γραμμής λεξικά το αποδίδουν ως «λογιστικό» με συντριπτική συχνότητα. πάντως να είστε βέβαιος, ότι όταν πάψουν να το λένε εξέλ ή εξελόφυλλο και το λένε Ελληνικά δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις όλων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ