Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ανάπτυξη του γραμματισμού των μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ.- Σύσταση ερευνητικής ομάδας

Δημοσίευση: 25/04/2017
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
Alt Text: 
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
Title Text: 
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής αποφάσισε την υλοποίηση  προγράμματος διδακτικών εφαρμογών σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες των ΕΠΑ.Λ.

Στόχος των διδακτικών εφαρμογών είναι:

α) η ενίσχυση των μαθητών ως προς δεξιότητες γραμματισμού, σύμφωνα με το περιγεγραμμένο πλαίσιο που συζητήθηκε στην προηγούμενη ημερίδα, και

β) η υποστήριξη των εκπαιδευτικών ως σχεδιαστών διδακτικών παρεμβάσεων.

Από το προτεινόμενο πρόγραμμα αναμένεται να προκύψουν καλές διδακτικές πρακτικές σε επίπεδο σχολικής μονάδας, οι οποίες θα αποτελέσουν θέματα συζήτησης μεταξύ των εκπαιδευτικών και ομάδων του Ι.Ε.Π. που ασχολούνται με τον σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών στα ΕΠΑ.Λ.

Το πρόγραμμα, που σύμφωνα με το ΙΕΠ,  αναμένεται να προκύψουν καλές διδακτικές πρακτικές σε επίπεδο σχολικής μονάδας, οι οποίες θα αποτελέσουν θέματα συζήτησης μεταξύ των εκπαιδευτικών και ομάδων του Ι.Ε.Π. που ασχολούνται με τον σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών στα ΕΠΑ.Λ., περιλαμβάνει τα εξής στάδια:

1. Προκαταρκτικές ενέργειες

Με ανοικτή επιστολή του Ι.Ε.Π. θα προσκληθούν  την Πέμπτη 04/05/2017 και ώρα 12.30 - 14.30 στο 6ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας (Νέστου 4, Αμπελόκηποι – Αθήνα), οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑ.Λ. και κυρίως αυτοί που μετείχαν στην ημερίδα σε συνάντηση προβληματισμού με τίτλο:
«Πώς θα κάνουμε τα ΕΠΑ.Λ. κοινότητες ανάγνωσης. Έρευνα, Προτάσεις και Προοπτικές»

Στη συνάντηση θα γίνει μια επισκόπηση της ημερίδας της 6ης Φεβρουαρίου και θα συζητηθεί η πρόταση για ερευνητική διδακτική παρέμβαση στα μαθήματα Γενικής παιδείας Α ́ Λυκείου των ΕΠΑ.Λ.\

Για τη συμμετοχή στη συνάντηση προβληματισμού δεν καλύπτονται δαπάνες μετακίνησης.

Ως τελικό αποτέλεσμα αναμένεται:

- η συνδιαμόρφωση μιας τελικής ερευνητικής πρότασης

- η συγκρότηση των ερευνητικών ομάδων

- η εκπόνηση ενός χρονοδιαγράμματος εφαρμογής, επεξεργασίας και δημοσιότητας

με ορίζοντα ένα διδακτικό έτος (2017-2018).

2. Υλοποίηση διδακτικών παρεμβάσεων

- Πραγματοποίηση 1ης διερευνητικής συνάντησης, ενδεχομένως και τηλεδιάσκεψης, με τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς. Ανταλλαγή απόψεων και κατάστρωση τελικού σχεδίου δράσης.

- Επίσκεψη σε σχολεία. Συζήτηση με μαθητές επιλεγμένων τμημάτων. Εξηγούμε στα παιδιά τι θέλουμε να κάνουμε και επιλέγουμε από κοινού «αναγνωστικές περιοχές» ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτάσεις τους.

- Διαβάζοντας μαζί με τους μαθητές. Σε ένα δίωρο οι εκπαιδευτικοί θα πραγματοποιήσουν τις παρεμβάσεις τους. Εξετάζεται η δυνατότητα καταγραφής της δράσης.

3. Αναστοχαστικές ενέργειες- Διάχυση των αποτελεσμάτων

- Μελέτη των δράσεων. Η ομάδα εργασίας θα μελετήσει  τις δράσεις καθορίζει τα ενδιαφέροντα σημεία, εξετάζει τι αξίζει να γενικευθεί και τι μπορεί να δημοσιοποιηθεί.

- Προετοιμασία Ημερίδας. Επιλεγμένοι ομιλητές (εκπαιδευτικοί και μαθητές) θα αναλάβουν να αναδείξουν ενδιαφέροντα στοιχεία της δράσης και να τα παρουσιάσουν σε ημερίδα.

- Διεξαγωγή Ημερίδας. Θα διατυπωθούν  σχόλια και γίνεται μια σύντομη επισκόπηση της παρέμβασης.

Ομάδα  εργασίας

Η διοίκηση του ΙΕΠ  συγκρότησε  ομάδας εργασίας,  η οποία  αποτελείται από τους/τις:

1. Χαραμή Παύλο, Αντιπρόεδρο, ως συντονιστή

2. Βεκρή Ελευθέριο, Σύμβουλο Α ́

3. Γνησίου Μαρία, Σύμβουλο Β ́

4. Παπαδοπούλου Ελένη, Σύμβουλο Γ ́

5. Μαυρογιάννη Νικόλαο, Σύμβουλο Α ́

6. Στράντζαλο Αθανάσιο, Σύμβουλο Β ́

7. Ιωάννου Στυλιανό, Εισηγητή

8. Πολυζώη Γεώργιο, Σύμβουλο Β ́

9. Δοκοπούλου Μαρία, Σύμβουλο Γ ́

10. Στεφανίδου Παναγιώτα, Σύμβουλο Γ ́

Ετικέτες: 
ΙΕΠΕΠΑΛ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.