Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Ετοιμη η πρόταση για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων

Ερωτηματικά προκαλεί ωστόσο τι θα κάνει ο υπουργός με το μνημόνιο που ψήφισε η νυν Κυβέρνηση και προβλέπει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Δημοσίευση: 26/04/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ήδη έχει ετοιμάσει την εισήγηση για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και αναμένεται, τις επόμενες ημέρες,  ο πρόεδρός της  Καθηγητής Γεράσιμος Κουζέλης να την παραδώσει στον υπουργό  Παιδείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η πρόταση κινείται στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης που είχε θεσμοθετήσει η  πρώην υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου το 2010.

Η εισήγηση δεν δίνει έμφαση   στις διαδικασίες αλλά στη βελτίωση της ποιότητας των σχολικών μονάδων.

Η Επιτροπή του ΙΕΠ  αποτελείται από τους:

1)  Γεωργία Φέρμελη,

2)  Ασπασία Οικονόμου,

3)  Αναστασία Κότσιρα,

4)  Ιωάννα Παπαστάμου,

5)  Μαρία Νίκα,

6)  Παύλος Χαραμής,

7)  Ιωάννης Ρουσσάκης.

Ο υπουργός Παιδείας ήδη έχει ανακοινώσει από τον περασμένο Δεκέμβριο ότι  η  αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα συμπεριλαμβάνει   όχι μόνο τον Σύλλογο Διδασκόντων, αλλά μ' έναν τρόπο και τους μαθητές, τους γονείς και την τοπική κοινωνία.

Ερωτηματικά προκαλεί ωστόσο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς η νυν Κυβέρνηση   έχει ψηφίσει στη Βουλή το μνημόνιο που προβλέπει:

“Οι  αρχές (η Ελλάδα)  δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018.

 Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης. Οι αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα".

Διευθυντής υφ. Παιδείας: Η αξιολόγηση υπάρχει αλλά έχει παγώσει- Δυστυχώς το πλαίσιο που υπήρχε συνεχίζει να υπάρχει

Α. Το πλαίσιο που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια και που συνεχίζει να υπάρχει, δυστυχώς συνεχίζει να υπάρχει, από την πλευρά μας ως ΣΥΡΙΖΑ θα αγωνιστούμε και αγωνιζόμαστε να το ξεπερνάμε, στο βαθμό που μπορεί να ξεπερνιέται, με κινήσεις που μπορούν να το ξεπερνούν.

Β. Για παράδειγμα σας είπε ότι η αξιολόγηση υπάρχει ακόμη, αλλά έχει παγώσει. Εμείς θέλουμε να καταργηθεί.

Τα παραπάνω δήλωσε ο Διευθυντής του υφυπουργού Παιδείας, Θέμης Κοτσιφάκης , μιλώντας ως εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, σε  ημερίδα για την «Επιλογή Στελεχών στην Εκπαίδευση», προκαλώντας πολλά σχόλια εκπαιδευτικών, και κυρίως όταν επιχείρησε να μεταφέρει στο κοινό, όπως ο ίδιος είπε: “Τι εννοεί ο ΣΥΡΙΖΑ και ποια είναι η σχέση τους με αυτά που λέει ο υπουργός Παιδείας για την αξιολόγηση” .

Συγκεκριμένα ο κ. Κοτσιφάκης είπε τα εξής:

1. Το αποτύπωμα για το τι λέμε για την αξιολόγηση υπάρχει σε ένα σχέδιο  νόμου από το 2015.

2. Περιγράφει ένα σχέδιο της αποτίμησης της εσωτερικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου από τους ίδιους τους  εκπαιδευτικούς χωρίς εξωτερική παρέμβαση , χωρίς δημοσιοποίηση των συμπερασμάτων και της εργασίας του Συλλόγου και βεβαίως με κατάργηση όλου του πλαισίου που έχει φτιαχτεί μέχρι σήμερα του 3848, όσον αφορά την αξιολόγηση, του  ΠΔ 152, για να ονοματίζουμε και αυτά που υπάρχουν και βεβαίως τη σύνδεση της αξιολόγησης με το βαθμό και το μισθολόγιο που έχει ήδη καταργηθεί.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Υπουργός: Οι «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί δεν θα αξιολογηθούν θα αξιολογούν  

Παράλληλα ο κ. Γαβρόγλου απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos , πρόσφατα, δήλωσε: “Το τι θα γίνει με την αξιολόγηση του  υπόλοιπου εκπαιδευτικού προσωπικού  -πλην των 20.000 στελεχών- δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Δεν είναι θέμα. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις”.
 
esos: Στο θέμα της αξιολόγησης, πείτε μου θα καταργήσετε το προεδρικό διάταγμα 152 το οποίο εξακολουθεί να είναι σε ισχύ; Θα ξεκινήσετε από τα στελέχη εκπαίδευσης, τα 20.000 στελέχη όπως προαναγγείλατε; Με τους μάχιμους τι θα γίνει; Θα αξιολογηθούν οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που είναι στην τάξη;

Και εάν θα εξακολουθεί να ισχύει η αξιολόγηση που έχει γίνει ήδη σε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς με την προηγούμενη κυβέρνηση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή είστε πολύ πεπειραμένος και πολύ γνώστης θα μπορούσα να απαντήσω ναι, ναι, ναι, όχι, ναι. Έτσι δεν είναι; Γιατί ξέρετε τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά. Τι εννοώ; Είναι σαφέστατα αυτά που έχουμε πει.

Είναι απολύτως σαφή. Πρώτον, θα υπάρχει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Αυτή η αυτοαξιολόγηση θα δούμε πώς θα σχεδιαστεί και προφανώς αυτό σημαίνει ότι δεν ισχύει το προηγούμενο προεδρικό διάταγμα.

esos:  Δηλαδή θα καταργηθεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα καταργηθεί με την δημιουργία του καινούργιου. Καταλάβατε. Εξ ορισμού.

esos: Το έχουμε ξανακούσει κ. Υπουργέ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν το έχετε ξανακούσει χαίρομαι ότι κι άλλοι σκέφτονται το ίδιο με εμένα. Αλλά από την παρούσα ακόμα καλύτερα. Σημαίνει ότι όλοι μας είμαστε ομογενοποιημένοι τότε. Με συγχωρείτε, επειδή γνωριζόμαστε έχω και τη δυνατότητα να το κάνω αυτό.

Καταργείται το προηγούμενο. Διαμορφώνεται ένα καινούργιο με στόχο αυτά που σας είπα. Τώρα, εκεί μέσα θα υπάρχει και η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. Το τι θα γίνει με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Δεν είναι θέμα. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις.

Μπορεί χιλιάδες άλλα  πράγματα. Γι’ αυτό λέμε ας τα κάνουμε αυτά χωρίς άγχος, χωρίς κυνήγι μαγισσών και είμαι σίγουρος ότι σε αυτό θα βοηθήσετε, πραγματικά σας θέλουμε να βοηθήσετε και ας δούμε τα αποτελέσματα και ας δούμε τι θα βγούνε από τα αποτελέσματα.

Εγώ νομίζω ότι θα βγούνε εξαιρετικά ενδιαφέροντα και θετικά σημεία. Εξαιρετικά ενδιαφέροντα και η κοινωνία θα καταλάβει γιατί άντεξε το σχολείο τόσο καιρό. Γιατί είναι ένα από τα παράδοξα. Πώς κατέρρευσαν τόσοι πολλοί θεσμοί και το σχολείο άντεξε όρθιο; Τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ με όλα τα προβλήματα;

Σημαίνει ότι κάτι γίνεται εκεί το οποίο δεν γνωρίζει η κοινωνία. Να λοιπόν ένας τρόπος να τα γνωρίσει.

 

Σχόλια (3)

 
ekp/kos
26 Απρ 2017 15:11

ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ Δ/ΝΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ..
ΚΙ ΑΦΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΗ Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ...
ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΙ Δ/ΝΤΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΑΧΙΜΟΙ Ή ΜΑΧΗΤΕΣ;ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Ή ΜΟΝΟ Ο Δ/ΝΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΚΤΙΡΙΟ;ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ...

 
Rip
26 Απρ 2017 21:57

Μηπως προσπαθεις να φοβισετε τους εκπ/κους με την απειλη δικηγορων ,δικαστηριων κλπ ? Μηπως ?

 
ekp/kos
27 Απρ 2017 09:44

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΒΡΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΔΙΚΗΘΕΝΤΕΣ Δ/ΝΤΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ.
ΕΜΕΙΣ ΠΩΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ ΓΙΑ ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΔΕΧΤΟΥΜΕ; ΑΠΕΙΛΗ ΕΙΝΑΙ Ή ΚΙΝΔΥΝΟΣ ; ΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΕΠΩΝΥΜΑ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.