Τι είπε ο υπ. Παιδείας στους Διευθυντές των ΤΕΙ στην 5ωρη συνάντηση

Ο υπουργός συμφωνεί τα διπλώματα των 5ετών Πολυτεχνικών Σχολών να ονομαστούν Μαστερ- Φάνηκε θετικός στη μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια- Τα υφιστάμενα Επιμελητήρια θα πιεστούν να αποδεχθούν επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτoους των ΤΕΙ

28/04/2017

Ενημερώθηκε: 29/04/2017, 09:47

Άκουσε το άρθρο

Πέντε ώρες ακριβώς –από τις 4 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ,  διήρκησε,   με αμείωτο ενδιαφέρον και από πλευράς Διευθυντών  των Σχολών  των ΤΕΙ και από πλευράς υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, στη σημερινή προγραμματισμένη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Γιάννη Παντή.

Ο υπουργός παρουσίασε  τα σημαντικότερα σημεία του υπό κατάθεση νομοσχεδίου.

Ο κ. Παντής εξέθεσε την εργασία που κάνει σε επίπεδο «επαγγελματικών δικαιωμάτων», όπως τα ονόμασε. Μάλιστα επεσήμανε ότι περισσότερα είναι τα πανεπιστημιακά τμήματα άνευ τυπικώς εκδοθέντων επαγγελματικών δικαιωμάτων, παρά τα ΤΕΙ

Ο Κ. Γαβρόγλου  έδειξε εμμέσως πλην σαφώς πως

ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ: Συμφωνεί με την δυνατότητα των ΤΕΙ να απονέμουν διδακτορικούς τίτλους. Δεν φάνηκε όμως καθαρά αν αυτό θα γίνει αμέσως με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο ή στο εγγύς μέλλον.

ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΕΙ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: Φάνηκε πως συμφωνεί με τη μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια, μάλιστα τόνισε Πανεπιστήμια χωρίς τα συνοδευτικά «τεχνολογικά» ή «πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών», αλλά σκέτα Πανεπιστήμια. Πότε θα γίνει αυτό; Εν καιρώ, είπε : «ας αρχίσουμε με τα διδακτορικά και σταδιακά θα ολοκληρώσουμε τις αλλαγές»

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΗ ΘΗΤΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ: Ελπίζει ο νέος νόμος να ψηφιστεί τέλος Μαΐου και να γίνουν εκλογές για Διοίκηση Οκτώβριο –δηλαδή 2 μηνες παράταση των Διοικήσεων. Αν ο νυν Πρόεδρος συνταξιοδοτείται τέλη Αυγούστου, θα αναλάβει για 2 μήνες, μέχρι δηλαδή τις νέες εκλογές, μάλλον ο αρχαιότερος καθηγητής του Ιδρύματος (όχι δηλαδή νυν Αναπληρωτής Προέδρου).

ΜΑΣΤΕΡ ΤΑ 5ΕΤΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ:  Συμφωνεί (καίτοι παλαιότερα διαφωνούσε, όπως είπε) τα διπλώματα των 5ετών Πολυτεχνικών Σχολών να ονομαστούν Μαστερ. Μάλιστα είπε πως αυτό θα «απελευθερώσει» τα ΤΕΙ να ενισχύσουν το κύρος τους –ήδη άλλωστε βρίσκονται στο επίπεδο προσόντων   6- από τη στιγμή που τα πενταετή Πολυτεχνεία θα πάνε στο 7.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: Είπε πως το υπουργείο δεν δίνει «επαγγελματικά δικαιώματα», δεν έχει αυτή τη δυνατότητα,  αλλά επικυρώνει τα «προσόντα» των αποφοίτων. Με δεδομένο το επίπεδο 7, με τα Μαστερ των Πολυτεχνείων και άρα την ουσιαστική αποδοχή του επιπέδου 6 για τα ΤΕΙ,    τα υφιστάμενα Επιμελητήρια    θα πιεστούν να αποδεχθούν επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους των ΤΕΙ (σ.σ. αυτά ειπώθηκαν εμμέσως πλην σαφώς)

ΔΙΕΤΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: Υπεραμύνθηκε της δημιουργίας διετών επαγγελματικών προγραμμάτων, υπό τη «σκέπη των πανεπιστημίων», που θα δίδουν πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης «από πανεπιστήμιο». Εννοεί τα ΤΕΙ, αλλά δεν έγινε κατανοητό αν θα συμπεριλάβουν διετή επαγγελματικά προγράμματα ως «πανεπιστήμια» ή ως ΤΕΙ. Με δεδομένο ότι η ονομασία «πανεπιστήμιο» θα «έρθει σταδιακά», δεν έγινε κατανοητό αν τα διετή επαγγελματικά θα γίνουν τώρα στα ΤΕΙ ή μετά την ονομασία τους σε πανεπιστήμια.

Ν. Χιωτίνης

Το  esos επικοινώνησε με τον Διευθυντή της ΣΓΤΚΣ του ΤΕΙ Αθήνας,  Καθηγητή Ν. Χιωτίνη , ο οποίος σε ερωτήσεις μας μας δήλωσε:

Α. Η  συνάντηση ήταν πολύ χρήσιμη και φαίνεται πως οι απόψεις που ακούστηκαν θα αποτυπωθούν, σε κάποιο βαθμό, στο σχέδιο που θα κατατεθεί. Αυτό το πιστεύω γιατί ο υπουργός έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον προς όλες τις σκέψεις που εκφράστηκαν: προς απόδειξη οι 5 ώρες χωρίς να κουραστεί κανείς.

Β. Προσωπικώς σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τις απόψεις του υπουργού.  Εξέθεσα τις κύριες παρατηρήσεις μου, όπως το ESOS μου έκανε την τιμή να αναρτήσει.

Γ.  Εν ολίγοις θεωρώ πως ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου έχει τη διάθεση και την ικανότητα να διορθώσει πολλά από τα κακώς κείμενα.

Δ. Μάλιστα νομίζω πως αν δώσει μεγαλύτερο βάρος στον τρόπο λειτουργίας των «Περιφερειακών Συμβουλίων», ως ενταγμένα στην ανάπτυξη των περιφερειών –ανάπτυξη οικονομική, πολιτισμική, κοινωνική- καθώς  και αν επεκτείνει την  εξαιρετική του ιδέα οι φοιτητές να μπορούν να παρακολουθούν και μαθήματα άλλων Τμημάτων, σε  δυνατότητα των φοιτητών να μεταπηδούν σε άλλο Τμήμα από αυτό που αρχικώς εισήλθαν (κάτι που γίνεται σε όλο τον κόσμο ήδη από τη δεκαετία του -80 με τη Λευκή Βίβλο της Edith Cresson) το νέο νομοσχέδιο θα αποκτήσει ιστορική σημασία

 

Σχόλια (36)

Γιώργος
|

Αρκετοί από τους πτυχιούχους των ΤΕΙ εισάγονται με βαθμολογία πάνω από 16. 000 μόρια σε αντίθεση με τμήματα πανεπιστημίου όπου τα μόρια είναι αρκετά κάτω από την βάση. Θεωρώ ότι δεν χρειάζεται άλλο επιχείρημα για ενιαία εκπαίδευση.

Νικητας Χιωτίνης
|

Κε Πασχάλη, θα προτιμούσα να μου στέλνατε κάποιο μήνυμα στο nchiotin@teiath.gr

ΘΠ (Θωμάς Πασχάλης)
|

κ. Χιωτίνη θα ήθελα πολύ να κάνετε κάποιο σχόλιο σε αυτά που σας έχω γράψει.

Nikitas Chiotinis
|

Αγαπητέ "μηχανικός ΤΕΙ", συμφωνώ μαζί σας. Σας επισημαίνω πως γύρω στο 2004 -αν δεν με απατά η μνήμη μου- είχα προσωπικώς κινήσει μέσω μελών Διοίκησης ΤΕΕ και Υπουργείου Παιδείας, σύμβουλος στο οποίο ήταν η ΓΓ του ΤΕΕ -πάλι δεν θυμάμαι καλά, αλλά κάπως έτσι ήταν- σύσκεψη με πρυτάνεις Πολυτεχνείων, Προέδρους ΤΕΙ, κ.λ.π., με σκοπό την ένταξη των μηχανικών ΤΕΙ στο ΤΕΕ και συζήτηση για τα δικαιώματα υπογραφών. Υπήρχε θέληση να προχωρήσει το όλο ζήτημα. Δυστυχώς τα πάντα ακυρώθηκαν, όχι με υπαιτιότητα ΤΕΕ, ούτε δική μου. Πρέπει όμως κάποια στιγμή να γίνει αυτή η συνάντηση και σύντομα......Δεν ανήκω στη ΣΤΕΦ, αλλά είμαι πρόθυμος να βοηθήσω σε αυτό.

μηχανικος ΤΕΙ
|

Οποιος νομίζει οτι αν παρουν πρωτα μαστερ οι μηχανικοι ΠΕ και μετα σε δευτερο χρονο θα συμφωνησει στην εκδοση των επαγγελματικων δικαιωμάτων των μηχανικων ΤΕΙ ειναι τουλαχιστον αφελης......τα πραγματα θα γινουν χειρότερα για τους μηχανικους ΤΕ και τοτε ειναι που το ΤΕΕ θα ειναι με το πανω χερι και τα μετραπουν και τυπικα οι μηχανικοι ΤΕΙ σε εργοδηγοι. Μαστερ στα πολυτεχνεια ΜΟΝΟ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ στον ιδιο νομο μαστερ πολυτεχνειων και ΕΔ με ενταξη των μηχανικων ΤΕΙ στο ΤΕΕ αλλιώς αν πρωτα παρουν το μαστερ τα πολυτεχνεία καλυτερα να ξεκινησετε αμεσα το κλεισιμο των τμηματων μηχανικων ΤΕΙ.

Γιάννης
|

Όταν ο υπουργός λέει ότι τα πενταετή τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να παίρνουν master’ς, δηλαδή στα Ελληνικά μεταπτυχιακό, θα πρέπει να μας πει και ότι:
Στα τέσσερα χρόνια θα παίρνουν πτυχίο και μετά το πέμπτο έτος θα παίρνουν μεταπτυχιακό, αφού πρώτα διαμορφώσουν το πρόγραμμά τους με πτυχιακή εργασία – λήψη bachelor, δηλαδή πτυχίο (πρώτο τίτλο σπουδών) στα τέσσερα χρόνια. Στο πέμπτο έτος, θα ειδικεύονται σε κάποιο αντικείμενο, από αυτά που καλύπτει το πτυχίο τους και όχι στη βασική ειδικότητα, όπως επεχείρησαν να περάσουν με το νομοσχέδιο «Μπαλντά» και αφού εκπονήσουν και αντίστοιχη διπλωματική εργασία, μετά το πέμπτο έτος ειδίκευσης, θα παίρνουν το μεταπτυχιακό.
- Στο αφελές ερώτημα, Γιατί τα παραπάνω;;; Διότι: το πτυχίο, δηλαδή ο πρώτος τίτλος σπουδών, είναι εκείνο που σου αποδίδει επαγγελματικά δικαιώματα και όχι το μεταπτυχιακό. Επίσης, πως μπορείς να παίρνεις μεταπτυχιακό χωρίς να έχεις πάρει πτυχίο; ο ίδιος ο όρος το προσδιορίζει και το διευκρινίζει, μετα-πτυχιακό……
Αυτά προβλέπει η Ελληνική νομοθεσία, όπως στις ΗΠΑ και στην ΙΑΠΩΝΙΑ. Ακόμα και με τις παραπάνω προϋποθέσεις πάλι ευνοημένοι θα είναι έναντι των πτυχιούχων με μεταπτυχιακό, των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ αφού στην Ελλάδα, κατά κανόνα τα μεταπτυχιακά διαρκούν δύο έτη, δηλαδή 4+2=6 έναντι 5.
- Γιατί δεν το θέλουν αυτό;;; Διότι αν στα τέσσερα χρόνια θα παίρνουν πτυχίο, άρα και τα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν, πως θα μπορούν να τα αρνούνται στους πτυχιούχους των ΤΕΙ που σπουδάζουν επίσης τέσσερα χρόνια και μάλιστα ένα κλάδο ή ένα τομέα της επιστήμης, π.χ. Δομοστατικός Μηχανικός ΤΕ και όχι τέσσερις όπως Πολιτικός Μηχανικός, ή Τοπογράφος Μηχανικός ΤΕ και όχι Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός (ο οποίος έχει ακόμα και δικαίωμα υπογραφής διωρόφου με υπόγειο, με κάποιους περιορισμούς) ή Μηχανολόγος Μηχανικός ΤΕ και όχι Μηχανολόγος και Αεροναυπηγός Μηχανικός ή Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΤΕ και όχι Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ή ακόμη Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Τεχνολογίας Υπολογιστών κ.λπ. κ.λπ..
- Έτσι για να απαντήσουμε και στο συχνά χρησιμοποιούμενο ότι «σπουδάζουν πέντε χρόνια και αδικούνται που δεν παίρνουν μεταπτυχιακό». Ο απόφοιτος του ΤΕΙ σπουδάζει τέσσερα χρόνια την επιστήμη ενός κλάδου και ο του πολυτεχνείο με ένα χρόνο παραπάνω υποτίθεται ότι σπουδάζει την επιστήμη δύο, τριών ή και τεσσάρων κλάδων. Το ίδιο ισχύει και για τα πενταετή της γεωπονικής.

ΘΠ
|

Κύριε Χιωτίνη πραγματικά δεν αμφιβάλλω για την καλή σου πρόθεση. Σκοπός όμως είναι να δεις τη φάκα πριν πέσεις μέσα. Ο κ Υπουργός τάζει "εν καιρώ" πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ και διδακτορικά για να μην αντιδράσει η ακαδημαϊκή κοινότητα των ΤΕΙ σε ενδεχόμενη διάταξη νόμου για αναγνώριση των πενταετων προγραμμάτων των πολυτεχνείων ως μάστερ. Όσο για το πόσο σέβονται τις διεθνής συνθήκες και συμφωνίες αμφιβάλω κατά πολύ. Αν πραγματικά τις σεβοντουσαν θα ακολουθουσαν τις επιταγές της Συνθήκης της Μπολόνια και οι πενταετης σπουδές των πολυτεχνείων θα είχαν γίνει ήδη τετραετεις. Σκοπός του Υπουργού είναι να απορροφήσει ο πανεπιστημιακος τομέας τον "καλό" τεχνολογικό και αυτό που θα μείνει να υποβαθμιστει σε ανωτερες σχολές επαγγελματικής κατάρτισης. Επιτέλους ας ξεσηκωθει μια φορά η ακαδημαϊκή κοινότητα και ας αναλάβει δράση. Δεν μπορεί να υπερψηφιζονται νομοσχεδια μόνο για τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών και να μην ανοίγει ρουθούνι https://www.esos.gr/arthra/47643/yperpsifistike-i-diataxi-gia-ta-epagge…. Γενικά για το πως αντιμετωπίζει η πολιτεία και η δημόσια διοίκηση τους πτυχιουχους ΤΕΙ αρκεί κανείς να δει την τελευταία πρόσκληση για την πλήρωση των θέσεων γενικών διευθυντών στα υπουργεία https://www.esos.gr/arthra/50141/prokiryxi-dyo-theseon-genikon-dieythyn… Παρόλο που υπάρχει νόμος που ορίζει πως τις θέσεις των γενικών διευθυντών καλύπτουν υπάλληλοι των κατηγοριών ΠΕ ή ΤΕ, η συγκεκριμένη πρόσκληση προκλητικά και αναιτιολόγητα αποκλείει την κατηγορία ΤΕ. Αυτό έχει γίνει και στις περισσότερες θέσεις στους τελευταίους οργανισμούς των Υπουργείων όχι μόνο για τις θέσεις των γενικών διευθυντών, αλλά και για τις θέσεις των διευθυντών και των τμηματαρχων. Δηλαδή να φανταστείτε αποκλειουν έναν απόφοιτο ΤΕΙ πχ Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής με MBA και δίνουν τη δυνατότητα σε έναν φιλολογο να διεκδικήσει θέση προισταμενου! Επίσης για το πόσο οι εκάστοτε κυβερνήσεις σέβονται την ακαδημαϊκή κοινότητα των ΤΕΙ το αποδεικνύουν ανελλιπώς. Ας μου πει κάποιος πόσους καθηγητές ΤΕΙ γνωρίζει που έχουν πάρει κυβερνητικές θέσεις? Ακόμη και θέσεις μετακλητων υπαλλήλων?

Γιώργος
|

1) Η Ελλάδα χρειάζεται τουλάχιστον 40 - 50 Πανεπιστήμια. Μόρφωση για όλους ! Δια βίου εκπαίδευση για όλους ! Επαγγελματική κατάρτιση για όλους υπό την επίβλεψη των Πανεπιστημίων ! Μεταπτυχιακά και διδακτορικά για όσους επιθυμούν !
2) Τα ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα: δεν έχουν πολλούς καθηγητές (πολύ λιγότερους από τα ΑΕΙ Πανεπιστημιακού Τομέα). Κατά συνέπεια μόλις μετονομαστούν σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια, θα μπορούσαν να απορροφήσουν σημαντικό αριθμό νέων και πολύ προσοντούχων επιστημόνων (οι οποίοι δυστυχώς δεν μπορούν να βρουν καμία θέση στα υπάρχοντα Πανεπιστήμια, λόγω μεγάλης "επετηρίδας")
3) Τα Πολυτεχνεία κλπ θα είναι για πολλά χρόνια καλύτερα από τα "νέα" αυτά Τεχνολογικά Πανεπιστήμια (διότι έχουν όνομα, εγκαταστάσεις, προσωπικό, ιστορία, ερευνητικά έργα, υποψηφίους διδάκτορες, ερευνητές κλπ κλπ). Μετά από 20-30 χρόνια αυτό μπορεί να αλλάξει, εφόσον διοριστεί κόσμος στα νέα αυτά Τεχνολογικά Πανεπιστήμια.
4) Στην πιάτσα δεν ενδιαφέρονται από που πήρες πτυχίο. Δεν ενδιαφέρονται επίσης για τα επαγγελματικά σου δικαιώματα. Έχουν έναν να υπογράφει και άλλους να κάνουν τη δουλειά. Και συνήθως τα χρήματα τα παίρνει το αφεντικό και οι συγγενείς αυτού.
5) Στα ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα (λόγω διαφόρων παραγόντων), γενικά εισάγονται μαθητές με χαμηλότερους μέσους όρους (δεν συγκρίνω ΤΕΙ Αθήνας με Περιφερειακά Πανεπιστήμια. Σύγκριση εντός της ίδιας Περιφέρειας). Και πράγματι οι φοιτητές των Πολυτεχνείων μπήκαν με καλύτερους μέσους όρους. (α) Υπάρχουν όμως και μαθητές που πήγαν στο εξωτερικό, επειδή οι οικογένειές τους είχαν χρήματα. Αυτοί γιατί να έχουν περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα από τους φοιτητές των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα ; (β) Ακόμα και στα Πανεπιστήμια υπάρχουν διαφορές (π.χ. σύγκριση Πανεπιστημίων Αθήνας και Επαρχίας). Θα πρέπει να δίνουμε δικαιώματα με βάση του τι έγραψε καθένας στις Πανελλήνιες ; (γ) Υπάρχουν βέβαια και φοιτητές οι οποίοι μπήκαν με υψηλούς μέσους όρους αλλά ακολούθησαν μια ιδιαίτερα καθοδική πορεία (π.χ. ολοκλήρωση σπουδών στο ΕΜΠ στα 15 -20 χρόνια). Και όμως έχουν πλήρη δικαιώματα όσα και οι συμφοιτητές τους.
Θα πρότεινα λοιπόν να δίνονται κάποια βασικά δικαιώματα σε όλους. Και τα υπόλοιπα δικαιώματα να αποκτούνται από την επαγγελματική εμπειρία. Όπως π.χ. με τη λογιστική (Λογιστής Γ, Β και Α κατηγορίας).

MSM
|

Καλό μήνα σε όλους και όλες που σχολιάζουν τις δηλώσεις του Υπουργού. Παρακαλώ κρατείστε μικρό καλάθι για μετονομασία των ΤΕΙ, και αυτό το λένε τα κείμενα όλων όσων έχουν θέση κοντά στον Υπουργό: απορρόφηση των καλών Τμημάτων των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια και τα άλλα Τμήματα μέτριας ακαδημαικότητας (από πλευράς γνωσιολογικού περιοχομένου και προσωπικού να παραμείνουν ως ΤΕΙ τριετούς φοίτησης επί 2-3 χρόνια) θα κριθούν και ή περνάνε κι αυτά στα πανεπιστήμια ή γίνονται προγράμματα διετούς κύκλου σπουδών ενσωματωμένα στη νέα διάσταση της επαγγελματικής εκπαίδευσης που θέλει να εισαγάγει ο Υπουργός στα ΤΕΙ. Η δε τρίτη κατηγορία Τμημάτων ΤΕΙ, που δεν καλύπτουν γνωστικό περιεχόμενο - αντικείμενο σπουδών αντίστοιχου πανεπιστημιακού status, αυτά θα κλείσουν, γιατί θα καλύπτονται από τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ (που εύκολα κάποια μέλη ΕΠ & Διευθυντές όλα τα βλέπουν θετικά). Εξ άλλου αυτό το πόρισμα έβγαλε ο κατ' επίφασιν διάλογος, το ίδιο πόρισμα περάστηκε από τη Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, χωρίς καμμία αλλαγή από τις προτάσεις της Συνόδου Προέδρων (εμμέσως απαντώ και στον κ. Jimmys ότι κάποιοι Πρόεδροι βλέπουν και το τυράκι και τη φάκα) και έφθασε ήρθε η ώρα, η λεγόμενη αναβάθμιση των ΤΕΙ που έγραφε το Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, να μπεί σε εφαρμογή. Η πρόταση διεκδικήσεων από όλους (Διοικήσεις και μέλη ΕΠ) είναι εδώ και τώρα ταυτόχρονα δηλ.στο ίδιο νομοσχέδιο που δίνει τα masters στα 5ετή προγράμματα σπουδών, να μετονομάσει τα ΤΕΙ Πανεπιστήμια με όποιο προσδιορισμό ή και χωρίς προσδιορισμό και να επιτρέψει τρίτο κύκλο σπουδών.... και ακολούθως μετά μια 5ετία να κριθούμε από όποια ανεξάρτητη αρχή, αν θα παραμείνουμε Πανεπιστήμια ή θα κλείσουμε (έτσι όπως έγινε στη Μεγάλη Βρετανία). Ο πανεπιστημιακός Καθηγητής στη Μεγ.Βρετ. βουλευτής της παράταξης κ. Δουζίνας, γνωρίζει πολύ το θέμα και το έχει αναφέρει στη Βουλή κατά το διάλογο, αλλά και σε μέσα ενημέρωσης (TV). Ας τον ακούσουν στο Υπουργείο Παιδείας, θα ωφελήσει το θεσμό των ΤΕΙ προς τη σωστή κατεύθυνση και γενικότερα της Ανώτατης εκπαίδευσης.

Nikitas Chiotinis
|

Κε ΜSM, προφανώς με γνωρίζετε. Άρα θα πρέπει να γνωρίζετε πως από τότε που άρχισα να εργάζομαι στο ΤΕΙ στοχεύω αποκλειστικώς στην αναβάθμιση των σπουδών σε αυτό, στη θεσμική του αναβάθμιση - προφανώς γνωρίζετε τι έχω κάνει γι' αυτό-όπως και την απόλυτη συνέπεια στις εκφρασμένες θέσεις μου. Γι' αυτό άλλωστε και τις εκφράζω δημοσίως και ενυπογράφως.

Δεν ξέρω αν στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει φάκα, αν υπάρχει όμως θα παλέψω/ψουμε να την ακυρώσουμε. Νομίζω πως οι διεθνείς συμφωνίες/συνθήκες είναι ισχυρότερες και έχουμε φροντίσει στο ΤΕΙ να είμαστε σε θέση να τις επικαλούμαστε (4 χρόνια σπουδών με ΕΠ υψηλότατων προσόντων).

Παρόλα αυτά "πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού", άρα σε πρώτη φάση είμαι πρόθυμος να αποδεκτώ καθυστερήσεις με θεσμοθετημένα εχέγγυα. Να δούμε..... πάντως ξέρετε πως δεν θα είμαι φρόνιμος, αν δώ πράγματι φάκα....

Αλέξης Δημητρόπουλος
|

Μην πιστεύετε τίποτα από τις "δήθεν" δεσμεύσεις του υπουργού . Απλά παίζει πολύ καλά το γνωστό παιχνίδι των καθυστερήσεων.

Jimmys_B
|

@MSM, συμφωνώ απόλυτα. Το σχέδιο του Υπουργού είναι απλό, ίδρυση σχολών διετούς επαγγελματικής κατάρτισης (με πιθανή κατάργηση των ΔΙΕΚ) σε ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης (δηλαδή μετατροπή τους) και τα υπόλοιπα κεντρικά αφού μετονομαστούν σε Πανεπιστήμια, ταυτόχρονα θα συγχωνευτούν με τα υπάρχοντα Πανεπιστήμια. Έτσι θα γίνουν οι επιθυμητές οικονομικές περικοπές και θα συντελεστεί ο ενιαίος χώρος Ανώτατης εκπαίδευσης. Μα το έχει πει ο Υπουργός, οι πρόεδροι των ΤΕΙ δεν το έχουν καταλάβει; Η τα κεντρικά ΤΕΙ καλοβλέπει μια μετακίνηση στα Πανεπιστήμια και δεν αντιδρά;

@Αγροβιοτεχνολόγος2, αγνοείτε τα βασικά αλλά και δεν μπαίνετε στον κόπο να τα κατανοήσετε παρά τα όσα γράφονται. Τα μόρια εκτός του ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι άλλοι οι παράγοντες που καθορίζουν το ύψος και τη μεταβλητότητα τους, (π.χ.
Νηπιαγωγών πριν 10-15 χρόνια 17.500 μόρια, φέτος Φλώρινα σχεδόν 9.500 μόρια !) αν δείτε τα μόρια όλων των σχολών στην Πληροφορικής θα διαπιστώσετε ελάχιστες διαφορές της τάξεως δεκάδων μορίων Π.Χ. τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Ιωαννίνων 13.827 μόρια, τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 12.206 μόρια, ΤΕΙ Αθηνών τμήμα Πληροφορικής, 13.642 μόρια. Σε όλες τις περιπτώσεις τα παραδείγματα αναφέρονται στη βαθμολογία του τελευταίου.
Επιτέλους κάποιοι σταματήστε τις ανακρίβειες, (για να μη χρησιμοποιήσω καταλληλότερο χαρακτηρισμό) με τα ΤΕΙ (πλήθος μαθημάτων, πτυχιακή , μόρια). Τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα ιδρύματα τετραετούς φοίτησης. Τα υπόλοιπα είναι αποτέλεσμα ανικανότητας και απροθυμίας Υπουργών σε αγαστή συνεργασία με επιμελητήρια και υπηρεσιακούς παράγοντες που έχουν την ευθύνη προκηρύξεων - απορρόφησης αποφοίτων!

Nikitas Chiotinis
|

Kε "Μέλος ΕΠ ΤΕΙ". Πριν τις προτροπές σας προς εμέ, θα έπρεπε να είχατε δεί τα άρθρα μου, εν πολλοίς κατακριτικά και προς το εκάστοτε Υπουργείο, βεβαίως και ενυπόγραφα, δηλαδή αποδεχόμενος το ενδεχόμενο να προκαλέσω πειθαρχική μου δίωξη. Μάλιστα έχω μέχρι τώρα κληθεί σε απολογία από 2 Προέδρους ΤΕΙ και δυό φορές από τον Πρόεδρο του ΔΟΑΤΑΠ που ήμουν κάποτε μέλος.
Στην προκειμένη περίπτωση συμφωνώ με πολλές από τις απόψεις του Υπουργού Παιδείας -μάλιστα είχα συχνά αναφερθεί σε κείμενά του πριν από πολλά χρόνια, θυμάμαι π.χ. τις καινοτόμες απόψεις του για τη βιβλιογραφική κάλυψη των μαθημάτων, που εν πολλοίς θεσμοθετήθηκαν. Όποιος συμφωνεί σε κάποια σημεία με τον οποιονδήποτε , γίνεται αυτομάτως εκπρόσωπός του;

Επίσης καλό θα ήταν να βλέπατε και την πολιτεία μου στα ΤΕΙ και τη (ουσιαστική νομίζω) συμμετοχή μου στην καθιέρωσή τους ως τετραετή Ιδρύματα και έτσι στην ένταξή του στα ΑΕΙ.

Κε ανώνυμη "Μέλος ΕΠ ΤΕΙ" και γω ΤΕΙ είμαι όπως και σείς, που μάλιστα δεν δημοσιοποιείτε το όνομά σας για να διαπιστώσω πόσο πιό πολύ "Μέλος ΕΠ ΤΕΙ" είστε από εμένα.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Νικήτας Χιωτίνης Μέλος ΕΠ ΤΕΙ

ΜΕΛΟΣ ΕΠ ΤΕΙ
|

Κύριε Χιωτίνη που
'Προσωπικώς σε γενικές γραμμές συμφωνείτε με τις απόψεις του υπουργού',
-επειδή η ίδρυση διετων τμηματων στα ΤΕΙ ανοιγει το δρομο για την υποβαθμιση τους,
-επειδή ειναι τουλαχιστον αστειο σχολες με σπουδές ΒΑΣΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ακομα και αν ειναι 8 χρονια να αναγνωριζονται σαν μαστερ,
-επειδή είστε διυθυντής σχολής ΤΕΙ και όχι εκπρόσωπος του Υπουργείου

σας καλώ να ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ απο διευθυντής και να αφήσετε τα ΤΕΙ να αγωνιστούν για τα διακιώματα τους.

Δ.Κ.
|

Αγαπητέ κ. Αγροβιοτεχνολόγε,
από όσα γράφετε στο σχόλιο σας διαπιστώνω ότι στερείστε ακόμα και βασικών γνώσεων σχετικά με τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα καθώς:
1) Σε προηγμένα κράτη τα αντίστοιχα τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα (π.χ. Polytechnics -Ηνωμένο Βασίλειο, Fachhochschulen Γερμανία) μετονομάστηκαν Πανεπιστήμια.
2) Τα θεσπισμένα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ είναι τα αυτά με του αντίστοιχου διδακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού στα Πανεπιστήμια
3) Αν τα μόρια εισαγωγής στις εισαγωγικές εξετάσεις ήταν αντιπροσωπευτικά της ακαδημαϊκότητας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τότε τα τόσα πανεπιστημιακά τμήματα που έχουν χαμηλότερες βάσεις από τμήματα ΤΕΙ θα έπρεπε κατ΄εσάς να μερονομαστούν σε ΙΕΚ;

Auditor
|

Με την ίδια λογική κ.Γαβρογλου εγώ που έχω 2 πανεπιστημιακά πτυχία (4ετους φοίτησης) και 2 μεταπτυχιακά διπλώματα, μήπως πρέπει να μου αποστείλετε το διδακτορικό στο σπίτι μου;

MSM
|

Συνιστώ στον αγαπητό κ. Χιωτίνη να μην ενθουσιάζεται από αυτά που είπε χθές ο Υπουργός στη συνάντηση γιατί ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ, όταν κάποιοι θυμώμαστε πολύ καλά τη θέση που έπαιρνε για άμεση ονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια ή Τεχνολογικά Πανεπιστήμια (αυτή εξ άλλου την απόφαση πήρε κάποτε και η Συνέλευση του ΤΕΙ Αθήνας που συμμετέχει) και άμεσα επόνηση διδακτορικής διατριβής. Χθές ο κ. Χιωτίνης αποδέχτηκε τις απόψεις του Υπουργού και γράφει μάλιστα ότι συμφωνεί και....... μπράβο στον Υπουργό για το εξαίρετο έργο που προσπαθεί να κάνει στην Ανώτατη Εκπαιδευση, ενώ θα έπρεπε να διαφωνήσει (όπως και οι άλλοι Διευθυντές) και να ζητήσουν άμεσα λύση στο πρόβλημα των ΤΕΙ για μετονομασία και διδακτορικά, όπως χρόνια τώρα προσπαθεί και επιμένει η Σύνοδος των ΤΕΙ. Δεν είδε ο κ. Χιωτίνης τη φάκα με την εισαγωγή των επαγγελματικών Λυκείων, και αν αυτά τα περάσει- θυμήσου αγαπητέ μου- ότι πολλά τμήματα των ΤΕΙ θα κλείσουν και κάποια λίγα θα μεταφερθούν στα Πανεπιστήμια, οπότε ο θεσμός των ΤΕΙ θα τελειώσει!!! Το θέμα είναι αν τα ΤΕΙ χρειάζονται για την Ελληνική Οικονομία (εγώ πιστεύω ότι είναι απαραίτητα) και όχι γιατί τα μνημόνια έχουν επιβάλλει τη μείωση του αριθμού των ΑΕΙ, που αυτό κάνει πολύ επιδέξια ο Υπουργός και ορισμένοι Διευθυντές (προφανώς μέλη ΤΕΕ) τσιμπίσατε το τυράκι της φάκας, που δεν είδατε, δεχόμενοι την εισαγωγή των ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ, χωρίς να λάβετε καμία οριστική διαβεβαίωση (όλα, σας τα μετέθεσε στο μέλλον, αφού πρώτα περάσει αυτά που θέλει στο νομοσχέδιο). Απόλυτη κοροιδία! Ο αδύναμος κρίκος στην Ανώτατη Εκπαίδευση σύμφωνα με το κείμενο των Γιωργάτου, Υπουργού και Ματσακόρη είναι τα ΤΕΙ, τα οποία σε λιγα χρόνια θα τα διαλύσουν, γιατί στα Πανεπιστήμια δεν τολμούν να βάλουν χέρι. ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ, ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΖΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ!

G.Ar
|

Παντού υπάρχουν ιδρύματα που είναι ομοταγή με τα δικά μας τα ΤΕΙ. Στη Γερμανία, την Αυστρία αλλά και τη Ελβετία υπάρχουν τα FH, στην Ολλανδία τα HBO, στη Σουηδία και τη Νορβηγία υπάρχουν αντίστοιχα Colleges. Ακόμα και στην Αμερική υπάρχουν Πανεπιστήμια εφαρμοσμένου χαρακτήρα όπως το CalTecH καθώς και κλασσικά πανεπιστήμια που χορηγούν πτυχία εφαρμογής όπως : Engineering Technology Degrees.

Σε όλες τις περιπτώσεις τα πτυχία είναι πτυχία επιπέδου ΑΕΙ και οι απόφοιτοι έχουν πρόσβαση στο επάγγελμα του Μηχανικού έστω και μετά από κάποια προυπηρεσία.

Το κακό με τη χρεοκοπημένη Ελλάδα είναι ότι τόσα χρόνια κουμάντο έκαναν οι συντεχνίες (ΤΕΕ κτλ) γι αυτό φτάσαμε τόσο χαμηλά.

Εγώ προσωπικά συμφωνώ με το αίτημα των Πολυτεχνείων να πάρουν εξομοίωση με το Αγγλικό MEng που είναι τετραετές, αλλά και αυτοί θα πρέπει δεχτούν εγγραφή μας στο ΤΕΕ με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Κάθε άλλη προσέγγιση είναι μάταιη και απλά θα διαιωνίζει μια διαμάχη.

Τώρα επειδή κάποιοι λένε ότι τα ΤΕΙ έβγαζαν "βοηθούς", οι κύριοι αυτοί θα πρέπει να έχουν πλήρη άγνοια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν ως Τριτοβάθμια ιδρύματα (Ν.1404/83) και οι απόφοιτοι τους είχαν το τίτλο του Μηχανικού Τ.Ε με βάση το Π.Δ 388/1989 πολύ πριν το Ν.2916/01. Επίσης στον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ αναφέρεται ότι οι πτυχιούχοι ΤΕΙ προορίζονται για στελέχη τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα και όχι φυσικά για βοηθοί, κάτι που άλλωστε καλύπτεται από τη δευτεροβάθμια και μετεδευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΕΠΑΛ και ΙΕΚ επίπεδα 4-5 ΕΠΠ).

Με το Ν.2916/01 απλά ρυθμίστηκαν νομοτεχνικές αδυναμίες (δειτε εισηγητική έκθεση του νόμου) και τα ΤΕΙ απλά πιστοποιήθηκαν ως ΑΕΙ (επίπεδο 6). Όλα τα υπόλοιπα είναι φαντασιώσεις του ΤΕΕ και κάποιον γραφικών που επιμένουν να μην αποδέχονται τη πραγματικότητα.

Αγροβιοτεχνολόγος
|

Εγώ πάντως δε μπορώ να καταλάβω τον λόγο ύπαρξης των (Α)ΤΕΙ τη στιγμή που μετά την "ανωτατοποίησή" τους, δεν προορίζονται στο να παράγουν βοηθούς. Στο εξωτερικό πουθενά δεν υπάρχουν ΤΕΙ με την ίδια μορφή των ελληνικών τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Επίσης, πασχίζω να κατανοήσω γιατί τα ΤΕΙ κάνουν έρευνα, καθώς εκείνη αφορά μονάχα τα πανεπιστήμια. Γενικά, η εξίσωση κάποιου που συγκέντρωσε 17.500 μόρια μ΄ εκείνον που συγκέντρωσε 7.500 μόρια είναι 100% άδικη.

Γιωργος
|

Αγαπητέ ΝΙΚΗΤΑ ΧΙΩΤΙΝΗ , το κάθε πτυχίο απονέμεται μετά από συγκεκριμένο κύκλο σπουδών και αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Δεν υπάρχει Ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα που να απονέμει δύο διπλώματα με ένα μόνο κύκλο σπουδών. Η πρόταση του Υπ. Παιδείας για αναγνώριση των 5ετών σπουδών στην Ελλάδα με master δεν συνάδει με την επιστημονική και ακαδημαϊκή λογική. Επιπροσθέτως το επιχείρημα με τα επίπεδα σπουδών προωθείται μόνο και μόνο για να ευρίσκονται τα Πολυτεχνεία πάνω από τα ΤΕΙ με πλάγιο τρόπο βέβαια , διότι ο ονομασία σε master του βασικού πτυχίου είναι παντελώς ανεδαφική και μη επιστημονική. Σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα φτάνει μια ανάγνωση του ιδρυτικού νόμου των ΤΕΙ για να αντιληφθείτε ότι η έκδοσή τους είναι υποχρέωση του ΥΠΕΠΘ και η εφαρμογή τους απλώς εμποδίζεται χρόνια ολόκληρα από το Τ.Ε.Ε. Ταυτόχρονα η άρνηση της Πολιτείας να μην δίδουν διδακτορικά τα ΤΕΙ εμποδίζει την Ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ και φοβούμαι ότι και οι προτάσεις του σημερινού υπουργού εκεί τείνουν.

Γιώργος Παπαδόπουλος
|

Σχετικά με τις δηλώσεις του Γαβρόγλου ότι το υπουργείο παιδείας δεν έχει τη “δυνατότητα” να δώσει επαγγελματικά δικαιώματα έχω να πω τα εξής:
Κατ αρχήν η επιλογή της λέξης “δυνατότητα” είναι ενδιαφέρουσα. Δεν μας λέει ότι το υπουργείο δεν έχει (πχ) την “αρμοδιότητα” να δώσει δικαιώματα, αλλά ότι δεν ΜΠΟΡΕΙ να δώσει επαγγελματικά δικαιώματα (διότι πως αλλιώς ερμηνεύεται η δυνατότητα;).
Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο των (1404/83) και πιο συγκεκριμένα την παράγραφο 2γ του άρθρου 25 «Στους πτυχιούχους των Τ.Ε.Ι. αναγνωρίζονται επαγγελματικά δικαιώματα, που καθορίζονται με Π.Δ/τα, τα οποία εκδίδονται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού».
Άρα το υπουργείο παιδείας έχει από το νόμο την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να εκδώσει επαγγελματικά δικαιώματα, όπως το έχει κάνει στο παρελθόν. Υπενθυμίζω ότι έχουν εκδοθεί ΠΔ για επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΤΕΙ τόσο της ΣΤΕΦ (για τμήματα που δεν έχουν μεγάλο συγκρουσιακό χαρακτήρα) όσο και άλλων Σχολών.
Σε αυτές τις περιπτώσεις το υπουργείο είχε τη δυνατότητα και προχώρησε στην έκδοση των δικαιωμάτων ενώ τώρα δεν την έχει;

Ακόμα και στο άρθρο 29 του πρόσφατου νόμου (4439/16) για τους διπλωματούχους μηχανικούς αναφέρεται ότι:
«Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα ακόλουθα θέματα:
α. η ρύθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού με καθορισμό των ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ για κάθε ειδικότητα ………»

Δηλαδή για τους διπλωματούχους μηχανικούς θα μπορεί να συνυπογράψει ΠΔ για τα δικαιώματα, αλλά για τους μηχανικούς των ΤΕΙ (διότι μη γελιόμαστε, εκεί είναι η μεγαλύτερη κόντρα) έχει τη δυνατότητα μόνο να επικυρώσει τα «προσόντα» τους. Δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Όσον αφορά την πίεση που θα δεχθούν τα Επιμελητήρια να αποδεχθούν επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους των ΤΕΙ, είναι τουλάχιστον αφελής όποιος πραγματικά πιστεύει κάτι τέτοιο.
Αν τελικά γίνει η αναγνώριση των πολυτεχνικών διπλωμάτων ως master τότε:
α) θα “δικαιολογούνται” τα υπερβολικά δικαιώματα που έχουν οι διπλωματούχοι (τουλάχιστον οι κλασικές ειδικότητες) και
β) θα αιτιολογηθεί η απονομή κουτσουρεμένων δικαιωμάτων, συγγνώμη προσόντων ήθελα να πω, στους μηχανικούς ΤΕΙ.

Γιατί μέχρι πριν από κάποιους μήνες ο υπουργός διαφωνούσε με την αναγνώριση των διπλωμάτων των πολυτεχνείων ως master και τώρα συμφωνεί; Τι άλλαξε στο διάστημα που μεσολάβησε;

Την αναγνώριση των 5ετων πτυχίων με master την επιχείρησε τόσο η Διαμαντοπούλου (διπλωματούχος μηχανικός) το 2011 και δεν πέρασε. Την επιχείρησε ο Μπαλτάς (διπλωματούχος μηχανικός) με το περίφημο νομοσχέδιο κουρελού το 2015 και πάλι δεν πέρασε. Θα καταφέρει να το περάσει ένας μη διπλωματούχος μηχανικός;

Και κάτι τελευταίο: η τρόικα το ξέρει αυτό; Το αναφέρω για έναν και μόνο λόγο. Φαντάζεστε πόσο θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός αν όλοι οι διπλωματούχοι μηχανικοί και οι γεωπόνοι (δημόσιοι υπάλληλοι) ξαφνικά δικαιούνται επίδομα μεταπτυχιακού;

Γιώργος
|

Η δυνατότητα των ΤΕΙ να εκπονούν διδακτορικά είναι εφικτή από αρκετό χρονικό διάστημα δεδομένου ότι και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΤΕΙ έχει προσόντα ίδια με αυτά που έχουν οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί των άλλων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Η μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια πρέπει να έχει ως συνοδευτικό τον όρο «τεχνολογικά» ή «πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών» διαφορετικά η σκέτη ονομασία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ θα είναι το βήμα που ψάχνουν εναγωνίως οι επιτήδειοι για συγχώνευση. Τα επαγγελματικά δικαιώματα οφείλει η Πολιτεία να τα αποδώσει στους αποφοίτους των ΤΕΙ και να σταματήσει επιτέλους η επαγγελματική περιθωριοποίηση των αποφοίτων ΤΕΙ. Η ονομασία των 5ετών σπουδών σε MASTER είναι προκλητικά απαράδεκτη : δεν είναι δυνατόν ενιαίος κύκλος σπουδών να αντιστοιχεί σε δυο πτυχία . Αυτή η Ελληνική .... ΄΄πατέντα΄΄ θα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία και στην ουσία θα αποδίδεται μεταπτυχιακός τίτλος σε αποφοίτους που ούτε το δικαιούνται ούτε και έχουν παρακολουθήσει αντίστοιχο κύκλο σπουδών δεδομένου ότι θα απονέμεται δεύτερο πτυχίο ( = μεταπτυχιακό) χωρίς αντίστοιχο ξεχωριστό κύκλο σπουδών. Με τον τρόπο αυτό εξευτελίζεται και ο θεσμός των μεταπτυχιακών σπουδών. Δηλαδή ένας φοιτητής σπουδάζει 5 έτη για το πρώτο βασικό πτυχίο , στη συνέχεια φοιτά 1-2 έτη σε ξ ε χ ω ρ ι σ τ ό κύκλο σπουδών για να πάρει το δεύτερο πτυχίο του δηλαδή το μεταπτυχιακό. Και ταυτόχρονα ο διπλανός του με 5 μόνο έτη θα πάρει δύο πτυχία. Αυτά μόνο στη νοσηρή φαντασία ανθρώπων άσχετων με την Παιδεία μπορεί να υπάρχουν.

M@ISON
|

Ψηφίσαμε μια διάταξη κατά την οποία το επάγγελμα του μηχανικού θα την ασκούν μόνο οι απόφοιτοι-διπλωματούχοι των πολυτεχνικών σχολών και η διάρκεια σπουδών τους θα είναι 5ετές(αναγνωρισμένο ως master). Οι μηχανικοί των ΤΕΙ με 4ετές σπουδές θα μπορούν να το ασκούν;;;;; Επίσης κατά την ΟΣΕΠ-ΤΕΙ τα δικαιώματα των σχολών ΣΤΕΦ ,θα καταχωρηθούν αφού γίνουν κάποια προαπαιτούμενα ,σε σχετικό άρθρο στο esos.gr (αυτό ειπώθηκε στην κοινή συνεδρίαση Πανεπιστημιακών, ΤΕΙ, ΕΚ, κ Γαβρόγλου).
Γιατί δεν κάνουμε τα ΤΕΙ μηχανικών 5ετες και οι είδη απόφοιτοι να κληθούν να δώσουν μαθήματα ή συμπληρωματικά σεμινάρια, ακόμα και αναγνώριση βάση προϋπηρεσίας, μιας και όντως τα πολυτεχνεία έχουν περισσότερα μαθήματα, οπότε σπάει έτσι μια δικλίδα των ‘’διπλωματούχων’’-ΤΕΕ. Προσπερνώντας ακόμα και τις προσωπικές μας φιλοδοξίες, των εκάστοτε διευθύνων των ΑΕΙ, δημιουργώντας πιο ανταγωνιστικά (αν και ο συναγωνισμός θα έπρεπε να λαμβάνεται υπόψη) ιδρύματα διεθνώς, πιο εύκολη η επίτευξη των επαγγελματικών δικαιωμάτων .
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, οι μηχανικοί ΤΕΙ με μεταπτυχιακό θα ενταχθούν στο ΤΕΕ, θα έχουν δικαιώματα ή θα είναι κατώτεροι ;;;;;;;; και θα συνεχιστεί η ίδια κατάσταση αλλά με τίτλο πανεπιστημίων τώρα… βεβαίως βεβαίως !!!
Επίσης οι του πολυτεχνείου που έχουν είδη μεταπτυχιακό ,που θα ενταχθούν;;;; στο επίπεδο 12 των προσόντων ;;; Δεν θα είναι αδικία και γι αυτούς, αφού όλα περί αδικίας και δικαίωσης γίνονται…
Οι απόφοιτοι των σχολών γεωλογίας έχουν 4ετες σπουδές (κάποιος θα πει ότι έχουν παραπάνω μαθήματα…… ωραία και τα ΤΕΙ έχουν 80 λόγω των εργαστηρίων όπου εξετάζονται κανονικά και αυτά ως εφάμιλλα μαθήματα), ανήκουν βέβαια στο ΓΕΩΤΕΕ, αλλά εργάζονται σε τεχνικά έργα, κατασκευάζουν, επιβλέπουν, μελετούν, σχεδιάζουν σε τομείς των μηχανικών …..ε!!!!!!!
Έτσι που τα έχουμε μπερδέψει και επιχειρούμε περεταίρω mixαρισμα, μάλλον για βραβείο μπαρμαν σε διαγωνισμό κοκτέιλ πάμε, παρά να λύσουμε τα προβλήματα.
Ίσως βέβαια είναι και η άποψη του ΤΕΕ κατά τον κ Σπίρτζη, όπως είχε διατυπωθεί όταν ήταν πρόεδρος……. Αλλά φαίνεται να κινούμαστε κατά την Βαρουφική τεχνική της δημιουργικής ασάφειας .
Παρατήρηση: οι πολυτεχνικές σχολές έχουν βελτιώσει κατά πολύ το πρόγραμμα σπουδών τους( όπως των μηχ. Περιβάλλοντος ΔΠΘ, μετά την γνωμάτευση της ΑΔΙΠ) και μάλλον ήταν έτοιμο το σχέδιο προ πολλού για την αναγνώριση των 5ετων σπουδών με master και όλα τα συναφή που διαρρέουν απ το Υπουργείο Παιδείας.

ΘΠ
|

Αντί να ασχολείστε με αυτά που λέει ο Υπουργός ασχολείστε με αυτά που λέει η Ελένη. Στο London Schools of Economics παίρνεις το μπατσελορ με 19 μαθήματα.

Σαπίλα
|

Μα είσαστε με τα καλά σας;
Τόσα χρόνια έχετε βάλει στο ίδιο επίπεδο με τους αριστούχους άτομα που τελειώσαν με δυσκολία το σχολείο κι έγραψαν κάτω από τη βάση στις εξετάσεις μόνο και μόνο για τις ψήφους, αγνοώντας τις τεράστιες επιπτώσεις της ισοπέδωσης προς τα κάτω. Οι επιπτώσεις είναι πλέον εμφανέστατες από τη μαζική φυγή των ικανών επιστημόνων στο εξωτερικό με σκοπό να βρουν την αριστεία και την αξιοκρατία και να ξεφύγουν .
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά θέλετε να δώσετε μάστερ σε όσους παίρνουν απλά το πτυχίο τους, χωρίς καμία επιπλέον αξιολόγηση ή εξειδίκευση λες και στα υπόλοιπα ΑΕΙ κάνουν λιγότερα μαθήματα στα 4 χρόνια, μόνο και μόνο για να σώσετε τα ΤΕΙ, τα οποία προορίζονταν να βγάζουν βοηθούς μηχανικών κι εσείς έχετε τάξει σε όλους να γίνουν μηχανικοί και γιατροί !
Λίγα σας τα λέει κι ακόμα λιγότερα σας κάνει ο Σόιμπλε...

V.K.
|

Εφαρμογή της συνθήκης της Μπολόνια, όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.... κύριε Χιωτινη. Οι θέσεις ΕΠ να καλύπτονται τουλάχιστον κατά 50% από πτυχιούχους ΤΕΙ., και όχι πάλι να " εξυπηρετούμε," τους αποφοίτους των Πανεπιστήμια και των Πολυτεχνίων.

Jimmys_B
|

κ. Ελενη, μαλλον αναφερεστε σε αλλες εποχες και αγνοειτε την πραγματικοτητα. Στα ΤΕΙ τα υποχρεωτικα μαθηματα ειναι 42 εως 46 ( ελαχιστο 240 ECTS) στις περισσοτερες σχολες + ΠΤΥΧΙΑΚΗ + ΠΡΑΚΤΙΚΗ , αυτα που λετε ειναι τουλαχιστον ανακριβειες. Λυπαμαι !

Στράτος
|

Αγαπητή Ελένη, τα Τμήματα ΤΕΙ έχουν τουλάχιστον 39 μαθήματα + Πτυχιακή και Πρακτική για Πτυχίο, ενώ πάρα πολλά έχουν πάνω από 40 μαθήματα. Γενικά έχουν περισσότερα μαθήματα από την πλειοψηφία των Πανεπιστημιακών τμημάτων 4ετούς φοίτησης (όχι των Πολυτεχνικών, Ιατρικών κ.λπ.). Όλο το παιχνίδι της διάκρισης των δύο θεσμών της τριτοβάθμιας εκαπίδευσης παίζεται στην ποιότητα των φοιτητών και το επίπεδο των μαθημάτων. Παλιότερα υπήρχε χάος μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Σήμερα και η ποιότητα των φοιτητών και το επίπεδο των μαθημάτων είναι κατά μέσο όρο παραπλήσια. Εάν εξαιρέσει κανείς τις Σχολές, Πολυτεχνικές και Ιατρικές με την πολύ υψηλή ζήτηση και συνακόλουθα με τους πολύ καλούς φοιτητές όλοι οι υπόλοιποι "βράζουν στο ίδιο καζάνι".

Nikitas Chiotinis
|

Αγαπητή "Ελένη", τα ΤΕΙ έχουν το λιγότερο 40 μαθήματα+διπλωματική εργασία. Μερικά Τμήματα έχουν πολύ περισσότερα μαθήματα και μαθήματα επιλογής.

ΘΠ
|

Αν ήθελε ο υπουργός να κάνει την Ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση να μοιάζει με την τριτοβάθμια εκπαίδευση στις "σοβαρές χώρες" της Ευρώπης, τότε θα έπρεπε ο χρόνος των πτυχίων των πολυτεχνικών σχολών να μειωθεί στα τέσσερα χρόνια, όπως π.χ. έγινε στη Γερμανία. Φαίνεται πάντως περίεργο που ο Υπουργός άλλαξε ξαφνικά άποψη και ενώ δεν το έκανε πριν, τώρα υποστηρίζει πως οι πενταετης σπουδές πρέπει να αναγνωριζονται ως μαστερ. Το κάνει όμως επειδή ξέρει πως θα αντιδράσει το ΤΕΕ. Σκέφτεται πως είναι ευκολότερο να "πανεπιστημιοποιησει" τα ΤΕΙ δίνοντας παράλληλα κάτι στα πολυτεχνεία. Και επειδή ο Υπουργός επικαλείται το εθνικό πλαίσιο προσόντων, θα ήθελα πολύ να ξερω, εάν ένας πτυχιούχος ΤΕΙ με μάστερ στο επίπεδο 7 θα έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με έναν διπλωματουχο μηχανικό στο ιδιο επίπεδο. Τώρα το "εν καιρώ" του Υπουργού μου δίνει την εντύπωση πως απλά σπαταλά τον πολιτικό του χρόνο μέχρι να έρθει ο επόμενος.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ