Ισοδύναμα με MASTER τα πτυχία των Πολυτεχνείων και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου

Επανέρχεται η διάταξη στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

29/04/2017

Άκουσε το άρθρο

Την επαναφορά της διάταξης που θεσμοθετεί ως ισοδύναμα με MASTER τα πτυχία των Πολυτεχνείων και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, αποφάσισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Την απόφαση αυτή ο υπουργός Παιδείας την ανακοίνωσε στη συνάντηση με τους Διευθυντές των Σχολών των ΤΕΙ.

Οι τίτλοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων ή Σχολών με θετικό-εφαρμοσμένο προσανατολισμό πενταετούς ή εξαετούς φοίτησης, τα οποία ικανοποιούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις   είναι ισοδύναμα με μεταπτυχιακά διπλώματα υπό τη διεθνή ονομασία «MASTER» όπως αυτά χορηγούνται   από   Ανώτατα   Εκπαιδευτικά   Ιδρύματα   του   ενιαίου Ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης, αλλά και όσων χωρών της αλλοδαπής ακολουθούν αντίστοιχη πρακτική.
 
Η Διάταξη ουσιαστικά αφορά τα Πολυτεχνεία και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

Σύμφωνα με τη διάταξη, η οποία είχε συμπεριληφθεί σε Σχέδιο Νόμου τον περασμένο Φθινόπωρο, αλλά δεν προχώρησε η κάταθεση, προς ψήφιση, στη Βουλή , η    ισοδυναμία αυτή ισχύει μόνο για τα Τμήματα ή τις Σχολές οι οποίες, κατά την κρίση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) πληρούν τις πιο κάτω προϋποθέσεις:

-    Προσφέρουν σπουδές γνωστικού αντικειμένου με θετικό-εφαρμοσμένο  προσανατολισμό.

-    Έχουν πρόγραμμα ενιαίας και αδιάσπαστης πενταετούς ή εξαετούς  φοίτησης.

-    Διαθέτουν επαρκή σε εύρος και λογική διάρθρωση μαθήματα, που καλύπτουν ολόκληρο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου, περιλαμβανομένων και επαρκών μαθημάτων εμβάθυνσης (προχωρημένου επιπέδου) διαρκείας δύο τουλάχιστον εξαμήνων.

-    Προβλέπουν την υποχρεωτική εκπόνηση ερευνητικού χαρακτήρα Διπλωματικής εργασίας, εντός ενός εξαμήνου κατ’  ελάχιστον.

Οι κάτοχοι των τίτλων σπουδών αποφοίτων Ελληνικών Τμημάτων ή Σχολών Πανεπιστημιακού επιπέδου πενταετούς ή εξαετούς φοιτήσεως με την ανωτέρω ισοδυναμία, απαλλάσσονται της υποχρέωσης κατοχής διπλώματος μεταπτυχιακών σπουδών (Δ.Μ.Σ.) για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής   για τις μεταπτυχιακές σπουδές στα Ελληνικά Α.Ε.Ι.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (38)

OverQ
|

Παιδιά μην αγχώνεστε η κάθε σχολή βγάζει ανθρώπους που αργά η γρήγορα αξιολογούνται μεσω της αγοράς εργασίας..όλα αυτά που λέμε εδώ είναι για το δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα μετράει η ποιότητα των εργαζομένων από που προέρχονται πως ανταπεξερχονται etc οπότε ότι και να γίνει όπως και να τα ονομάσουν δεν εχει σημασία..οι καλές σχολές Μετσόβιο, Γεωπονική Αθηνων κ Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνείο Κρήτης etc.. θα ναι πάντα στις προτιμήσεις των ιδιωτών για θέσεις βαρύτητας στις βιομηχανίες.. Η κάθε σχολή έχει ένα όνομα και αξιολογείται κυρίως μέσω των πτυχιούχων και τι ψάρια πιάνουν όταν μπαίνουν στην αγορά και όχι τόσο από τα ερευνητικά προγράμματα που τρέχουν πολλά εκ των οποίων μπορεί να είναι και αδιάφορα για την αγορά..

Solwn
|

Αρχικά συστήνω να μην επιμένετε συνεχώς και διακαώς για τους μηχανικούς των ΤΕΙ μόνο. Υπάρχουνε και Πολυτεχνικα τμήματα πχ Κρήτης που είχανε ανέκαθεν χαμηλές βάσεις και φτάσανε έως και 7000 μόρια. α
Απορώ εν έτει 2019 Πώς και ακόμα δεν έχετε αντιληφθεί ότι οι βάσεις καθορίζονται κυρίως από την προσφορά ζήτηση και όχι τόσο πολύ από το επίπεδο σπουδών απαραίτητα. Επίσης τα ΤΕΙ δεν έχουν βάσεις 7 και 8 χιλιάδες μόρια όπως αναφέρετε. Υπάρχουν σχολές στα ΤΕΙ που πραγματικά "πιανουν ταβάνι" σε κάθε μηχανογραφικό Δελτίο και φτάνουν 16 και 17 χιλιάδες μόρια. Επίσης τα ΤΕΙ δεν έχουν καμία σχέση με τα παλιά ΤΕΙ που έχετε στο μυαλό σας, καθώς οι αλλεπάλληλες εκσυγχρονισεις στα προγράμματα σπουδών τους τα έκαναν De facto πανεπιστημιακά τμήματα (τα περισσότερα τουλάχιστον.

@GIORGOS
|

Γιατί επιμένετε ότι οι απόφοιτοι ΤΕΙ είναι ισότιμοι με τους Διπλωματούχους Πολυτεχνείου ; Από πού προκύπτει αυτό; Από το πρόγραμμα σπουδών ? Από τις βάσεις εισαγωγής? Από πού?

anna
|

Εντάξη, ας μην το πάρουμε με αριθμό μαθημάτων. Απλά τα παιδιά που γνωρίζω εγώ από το Γεωπονικό Αθηνών είναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΡΕΣ! Τους θαυμάζω! Θεωρώ ότι δίκαια το πτυχίο τους είναι Master. Ασφαλώς και το ίδιο μπορούν να διεκδικήσουν και οι απόφοιτοι της Νομικής ή όποιας άλλης σχολής αν μπορούν. (Σημείωση: Εγώ δεν είμαι γεωπόνος, αλλά από άλλο ΑΕΙ).

bob mastoras
|

Η σύγκριση αριθμού μαθημάτων δεν είναι ασφαλές κριτήριο. Ότι υπάρχουν τμήματα απλά και τμήματα δύσκολα θα το παραδεχτώ. Και εγώ αυτό νομίζω. Όμως δείτε. Η νομική Αθηνών πχ είναι ένα τμήμα που προσωπικά το θεωρώ δύσκολο. Αυτή η εντύπωση απηχεί τις αντιλήψεις της πλειονότητας των πολιτών νομίζω. Ίσως και τις δικές σας; Ο αριθμός των μαθημάτων της είναι 41 . Ούτε καν 50+ που αναφέρετε. Αναφέροντας αριθμό μαθημάτων υπαινίσσεσθε μία δυνατότητα. Την δυνατότητα αναγωγής μίας ποιότητας (της δυσκολίας) σε μία ποσότητα. Θεωρείται άραγε ότι είναι πάνω από τρεις φορές πιο δύσκολο να τελειώσεις το Γεωπονικό από την νομική του ΕΚΠΑ. Και αυτό γιατί τα μαθήματα είναι παραπάνω από τριπλάσια; Τον συλλογισμό αυτόν δεν θα τον ακολουθήσω. Να αναφέρουμε δε και την έλλειψη πτυχιακής. Μάλλον η νομική θα είναι 4 φορές πιο εύκολη. Δεν νομίζω.

Ας υποθέσουμε ότι η νομική είναι ειδική περίπτωση για κάποιο λόγο. Η Ιατρική Αθηνών χρειάζεται 49 υποχρεωτικά και 12 κατ επιλογήν μαθήματα. Συνολικά 61. Τα μισά από το γεωπονικό. Πάλι χωρίς πτυχιακή.

Και οι δύο αυτές σχολές δίνουν βασικά πτυχία που εντάσσονται στο επίπεδο 6 του ΕΠΠ. Επιπλέον για να εξασκήσει κάποιος πραγματικά τα αντίστοιχα επαγγέλματα απαιτείται η πρακτική άσκηση στους νομικούς διάρκειας 18 μηνών ή η ειδικότητα στους γιατρούς. Αυτή είναι σημαντική διαφοροποίηση αλλά δεν επιβραβεύεται με ένα μπόνους μάστερ, έτσι για να υπάρχει.

Έχω ακούσει και εγώ ότι η σπουδές γεωπονικής είναι δύσκολες και απαιτητικές και είμαι πρόθυμος να το πιστέψω. Δεν αντιλέγω σε αυτό. Στο φετιχιστικό μέτρημα μαθημάτων αντιτίθεμαι .

anna
|

Οι γεωπόνοι έχουν 130 μαθήματα και όχι 50+ που έχουν τα άλλα πανεπιστήμια.
Προσωπικά έχω εμπειρία και από 4ετές πανεπιστήμιο και από το Γεωπονικό Αθηνών στην οικογένειά μου. Θεωρώ ότι το Γεωπονικό είναι πάρα πολύ πιο δύσκολο!!!! Καμία σχέση ρε παιδιά. Και έχω διαβάσει και πτυχιακές των μεν και των δε. Καμία σχέση!!!! Εννοείται ότι οι απόφοιτοι του Γεωπονικού Αθηνών δεν γίνεται να λαμβάνονται υπ΄οψιν απλά ως Π.Ε. (Για τις άλλες γεωπονικές σχολές και για τα πολυτεχνεία δεν ξέρω).

Jony
|

Επειδη η σοβαροτητα του υπουργου περισσευει ας το ριξουμε στα φαιδρα: Και οσοι τελειωνουν τη σχολη τους στα 7 χρονια και πανω (το 50%++) και ενα διδακτορικο δωρο!

Panos
|

Δηλαδή το ίδιο είναι να περνάς πολυτεχνείο με 19500 μόρια και το ίδιο να περνάς ΤΕΙ σε μια επαρχική πόλη με 11500 μόρια και να λέγονται και μηχανικη τα ΤΕΙ και τα παλιά ΚΑΤΕΕ είχαν γίνει για δημιουργούν υπομηχαμικους για εργοστάσια, εργοτάξιο αλλά τώρα χάθηκαν τα αυγά και τα πασχάλια, όταν δίνονται απλόχερα επαγελμάτικαι δικαιώματα στα ΤΕΙ τότε γιατί να μην δώσουν και το αντίστοιχο Master στα 5 έτη πολυτεχνεία

christi
|

κι αν κάποιος μπήκε με κατατακτήριες σε μια από αυτές τις σχολές, του αναγνωρίστηκαν μαθήματα και πήρε πτυχίο σε 4 χρόνια, πάλι θα αναγνωρίζεται ως μεταπτυχιακό; Αδικία μεγάλη για όσους πλήρωσαν για να πάρουν ένα μεταπτυχιακό τίτλο.

Ε-Ε Π
|

Ας θεσμοθετηθεί επιτέλους το αυτονόητο, αφού, σύμφωνα με τις Διδακτικές Μονάδες (ECTS), δεν είναι σίγουρα το ίδιο η πενταετής φοίτηση με την τετραετή...
Ούτε το master από Αγγλία (3 χρόνια bachelor + 1 χρόνος master) με την πενταετή φοίτηση και εξειδίκευση...
Απλώς, θα πρέπει να μοριοδοτείται και κάθε άλλο ξέχωρο πτυχίο ή/και μεταπτυχιακό.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ
|

Όσους Γεωπόνους έχω γνωρίσει είναι άτομα με γνώσεις σε πολλά πεδία multi skills τα βγαζουν πέρα σε πολλές θέσεις σε μια εταιρεία. Πιστεύω το αξίζανε έχουν και 120 μαθήματα έχω ακούσει.. ελπίζω και για τις άλλες πενταετής σχολές να ισχύουν αντίστοιχα καλά. Σωστή απόφαση φαίνεται!

Ο κουβάς
|

Ολα στον ίδιο κουβά!
Τί σχέση έχει το προπτυχιακό με το μεταπτυχιακό επίπεδο;
Δηλαδή αν κάποιος πάρει περισσότερα μαθήματα από τα απαιτούμενα για λήψη πτυχίου θα του δώσετε και το διδακτορικό κατευθείαν;

Αφού θεωρείτε ότι παίρνουν πρώτο πτυχίο και μάστερ, δώστε το πτυχίο στα 3-3,5 χρόνια. Εγώ που βαριέμαι να συνεχίζω με μαθήματα να μπορώ να πάω να χτίσω κανά σπίτι με 3 χρόνια σπουδές, αρκετές δεν είναι;
Οι επιστήμονες ας μείνουν 5 χρόνια να πάρουν και μαστερ.

Ribopaido
|

@Δημήτρης
Συνονοματε πλανάσαι πλάνην οικτράν... Μισθολογική αν γινόταν θα γέλαγε ο κόσμος..Και θα μπάιναμε πολλα ευρω μέσω

@dr Meng δηλαδή αναγνωρίζει οτι δεν χρειάζεται πλέον μάστερ για να κάνεις phd
αλλο το Msc ,άλλο το Meng..αστους να λένε

dr
|

@ΔΗΜΗΤΡΗΣ
μεταπτυχιακό σε τί;;; αν μπορεί κάποιος ας διαφωτίσει...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Η αναγνώριση του μεταπτυχιακού για τις σχολές 5ετούς φοίτησης είναι πλέον γεγονός, όσο και να στεναχωρεί κάποιους. Και μοριοδότηση θα υπάρχει και βαθμολογική εξέλιξη και ότι άλλα προνόμια έχουν οι έχοντες μεταπτυχιακό. Στον μέλλον και μισθολογική εξέλιξη θα υπάρχει.
Ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει και μπράβο που έγινε.

Γιώργος
|

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΧΩΡΟ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΧΑΕ)

(1) Τα ΑΕΙ της ημεδαπής παρέχουν τα εξής προγράμματα σπουδών:
- Προγράμματα Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ) (Postgraduate Study Programs)
- Προγράμματα Ενιαίων Σπουδών (ΠΕΣ) (Integrated Study Programs)
- Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) (Postgraduate Study Programs)
- Προγράμματα Διδακτορικών Σπουδών (ΠΔΣ) (Doctoral Study Programs)
(2) Καθιερώνονται οι εξής ονομασίες των τίτλων σπουδών:
- Ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τα ΠΠΣ φέρει την ονομασία "Πτυχίο" (Bachelor Degree)
- Ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τα ΠΕΣ φέρει την ονομασία "Δίπλωμα Ενιαίων Σπουδών" (ΔΕΣ) (Integrated Master Degree)
- Ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τα ΠΜΣ φέρει την ονομασία "Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών" (ΔΜΣ) (Postgraduate Master Degree)
- Ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τα ΠΔΣ φέρει τη ονομασία "Διδακτορικό Δίπλωμα" (ΔΔ) (Doctoral Degree)
(3) Τίτλοι σπουδών και κύκλοι σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση της ημεδαπής:
- Το Πτυχίο είναι ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τον 1ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ
- Το ΔΕΣ είναι ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει ταυτόχρονα τον 1ο και τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ, χωρίς να προηγείται η χορήγηση πτυχίου.
- Το ΔΜΣ είναι ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ και η εισαγωγή στα ΠΜΣ προϋποθέτει την κατοχή πτυχίου.
-Το ΔΔ είναι ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τον 3ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ.
(4) Κατηγορίες υποψηφίων φοιτητών:
- Στα ΠΠΣ γίνονται δεκτοί οι κάτοχοι απολυτηρίου γενικού λυκείου ή επαγγελματικού λυκείου της ημεδαπής ή άλλου ισότιμου τίτλου σπουδών της ημεδαπής ή της αλλοδαπής
- Στα ΠΜΣ γίνονται δεκτοί οι κάτοχοι Πτυχίου και οι κάτοχοι ΔΕΣ
- Στα ΠΔΣ γίνονται δεκτοί οι κάτοχοι ΔΕΣ και οι κάτοχοι ΔΜΣ
(5) Ο αριθμός των πιστωτικών μονάδων ECTS στα ΠΕΣ δεν πρέπει να είναι μικρότερος από το άθροισμα των ECTS του αντίστοιχου ΠΠΣ και του αντίστοιχου ΠΜΣ Το ίδιο ισχύει και για την κανονική διάρκεια σπουδών.
(6) Καθιερώνονται δύο τύποι ΔΜΣ:
- Δίπλωμα Προχωρημένων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ)
- Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης (ΔΜΣΕ)
Όταν για την ολοκλήρωση του ΠΜΣ προβλέπεται στο πρώτο ή σε προχωρημένο εξάμηνο (συνήθως στο πρώτο εξάμηνο) η υποχρεωτική επιλογή μιας από τις διαθέσιμες κατευθύνσεις, τότε το απονεμόμενο μεταπτυχιακό δίπλωμα ανήκει στα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης.
Όταν για την ολοκλήρωση του ΠΜΣ δεν προβλέπεται η επιλογή κατεύθυνσης, τότε το απονεμόμενο μεταπτυχιακό δίπλωμα ανήκει στα μεταπτυχιακά διπλώματα προχωρημένων σπουδών.
(7) καθιερώνονται δύο τύποι ΔΕΣ:
- Δίπλωμα Ενιαίων Προχωρημένων Σπουδών (ΔΕΠΣ)
- Δίπλωμα Ενιαίων Σπουδών Ειδίκευσης (ΔΕΣΕ)
Όταν για την ολοκλήρωση του ΠΕΣ προβλέπεται σε προχωρημένο εξάμηνο η υποχρεωτική επιλογή μιας κατεύθυνσης από τις διαθέσιμες τότε το απονεμόμενο ενιαίο δίπλωμα ανήκει στα ενιαία διπλώματα ειδίκευσης.
Όταν για την ολοκλήρωση του ΠΕΣ δεν υφίστανται κατευθύνσεις ή υφίσταται η δυνατότητα επιλογής γενικής κατεύθυνσης σε προχωρημένο εξάμηνο τότε το απονεμόμενο ενιαίο δίπλωμα ανήκει στα ενιαία διπλώματα προχωρημένων σπουδών.
(8) Κατάταξη τίτλων σπουδών στα επίπεδα του εθνικού πλαισίου προσόντων
- Τα Πτυχία των ΑΕΙ της ημεδαπής ταξινομούνται στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων
- Τα ΔΕΣ και τα ΔΜΣ των ΑΕΙ της ημεδαπής ταξινομούνται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων
- Τα ΔΔ των ΑΕΙ της ημεδαπής ταξινομούνται στο 8ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων
(9) Τα ΑΕΙ που παρέχουν ΠΕΣ, προσφέρουν το ίδιο πρόγραμμα σπουδών με τον συνδυασμό ΠΠΣ+ΠΜΣ. Γι αυτό το σκοπό οργανώνουν ειδικά ΠΜΣ.
(10) Ως μεταπτυχιακοί τίτλοι νοούνται τα ΔΜΣ των ΑΕΙ της ημεδαπής και τα μέχρι τότε απονεμόμενα ΜΔΕ των ΑΕΙ της ημεδαπής, καθώς και οι ισότιμοι τίτλοι μεταπτυχιακών σπουδών των ΑΕΙ της αλλοδαπής. Σε καμία περίπτωση η αναφορά σε μεταπτυχιακό τίτλο δεν συμπεριλαμβάνει τα ΔΕΣ των ΑΕΙ της ημεδαπής ή τους ισότιμους και αντίστοιχους τίτλους ενιαίων σπουδών των ΑΕΙ της αλλοδαπής.

Λ
|

Η ιδεα αυτη με τα μαστερ δεν ειναι κατι πρωτότυπο αφου εφαρμοζεται στην Μεγ.Βρετανια (και σε αλλες χωρες) εδω και πολλα χρονια. Αν λειτουργησει όπως και στην Αγγλία οι απόφοιτοι ΔΕΝ θα εχουν 2 πτυχία, 1 θα εχουν που θα λεγεται MEng = Master in Engineering. Οι απόφοιτοι ως προπτυχιακοι θα θεωρουνται και οχι ως μεταπτυχιακοι. Φυσικα να σημειωσουμε οτι στη Αγγλια αυτο γινεται για ολες τις σχολες που εχουν διάρκεια πανω απο τα τυπικα 3 χρονια (=4 χρονια στην ελλαδα) οπως Ιατρικη,Οδοντιατρικη,Φαρμακευτικη κτλπ. Τουλαχιστον αστειο αν αποδοθει τιτλος μαστερ στο γεωπονικο και οχι και στις σχολές υγειας

Manos
|

Δηλαδή, θα νομοθετήσουμε στην Ελλάδα ότι ένα πτυχίο θα είναι ταυτόχρονα και πτυχίο και μεταπτυχιακό χωρίς καμιά διάκριση; Πότε δηλαδή πήρε το πτυχίο του (στα 3; στα 3,5 χρόνια; χρωστώντας μαθήματα;) και συνέχισε σε μεταπτυχιακό επίπεδο κάποιος σε μια τέτοια σχολή;
Πριμοδοτήστε τότε κι όσους έκαναν 7+ χρόνια να τελειώσουν τις σχολές τους με διδακτορικό κατευθείαν.

Και μετά θα λέμε φεύγουν οι επιστήμονες στο εξωτερικό... Ποιός θα κάτσει εδώ;

ΕΤ
|

Η ρύθμιση έχεται με μεγάλη καθυστέρηση για να αναγνωρίσει το αυτονόητο. Από την ίδρυσή τους τα Πολυτεχνεία και το ΤΕΕ (που είναι ΝΠΔΔ δηλαδή υπηρεσία της Πολιτείας) για να αναγνωρίσουν τον ακαδημαϊκό τίτλο και να εγγράψουν, κάποιον που ερχόταν από αγγλοσαξωνικές χώρες, στα μητρώα των μηχανικών απαιτούσαν να έχει master. Δέχονταν δηλαδή στην πράξη, ότι οι απόφοιτοι των ελληνικών Πολυτεχνείων με τις 5ετείς σπουδές, όπως και των Γαλλικών, των Ιταλικών ή των Γερμανικών με 5ετείς επίσης σπουδές, είναι ισότιμες με master.
Αλλά και στην Δ/θμια Εκπαίδευση, στον κλάδο ΠΕ12 κατατάσσονται οι διπλωματούχοι των Πολυτεχνείων με 5ετείς σπουδές καθώς και οι Φυσικοί απόφοιτοι Πανεπιστημίου που έχουν επιπλέον master στα ηλεκτρονικά, ως ΠΕ12.10. Δέχεται δηλαδή το Δημόσιο ότι το Δίπλωμα του Πολυτεχνείου ισοδυναμεί με master. Απλώς τώρα προβαίνει στην τυπική αναγνώριση.

makis1956
|

Τα εξαετη των γιατρων κανονικα πρεπει να οδηγουν σε εργασιακο διδακτορικο (για αυτο λεγονται δοκτωρες αλλωστε)

MIN NIKOS
|

Δίκαιη και σωστή πρόταση, αλλά δεν θα γίνει τίποτα έχει εξαγγελθεί πολλές φορές.

Β. Τριανταφύλλου Πρόεδρος ΤΕΙ Δ.Ε., Μηχανικός Η/Υ
|

Είναι λυπηρό η πολιτική ηγεσία να εμπαίζει την ευρωπαική νομοθεσία και τις ευρωπαικές συνθήκες. Το επίπεδο 6 του Ευρωπαικού πλαισίου προσόντων αντιστοιχεί στην απονομή πρώτου τίτλου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το Υπουργείο Παιδείας ενέταξε στο επίπεδο 6 όλες τις σχολές των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Τι άλλαξε από τότε;
Σύμφωνα με ΕΠΠ ένας απόφοιτος του επιπέδου 6 "Διαθέτει προχωρημένες γνώσεις σε ένα πεδίο εργασίας ή σπουδής, οι οποίες συνεπάγονται κριτική κατανόηση θεωριών και αρχών." (απόφοιτος Πολυτεχνείου, Πανεπιστημίου, ΤΕΙ) και δεν "Διαθέτει πολύ εξειδικευμένες γνώσεις, μερικές από τις οποίες είναι γνώσεις αιχμής σε ένα πεδίο εργασίας ή σπουδής και που αποτελούν τη βάση για πρωτότυπη σκέψη." που αντστοιχούν σε ένα απόφοιτο με μεταπτυχιακές σπουδές.
Όποια άλλη προσέγγιση, συμφωνα με τα παραπάνω, παραβιάζει την λογική για μια κοινωνία που θέλει να λέγεται ευρωπαική.

ΘΠ
|

Μια είναι η λύση. Να μειωθούν απο πέντε σε τέσσερα έτη τα προγράμματα σπουδών των πολυτεχνείων. Όπως έγινε στη Γερμανία. Εξάλλου αυτό συμφώνησαν στη συνθήκη της Μπολόνια.

spyr koys
|

Δηλαδή συγνώμη, όλοι οι απόφοιτοι των πολυτεχνείων που πήραν ΚΑΙ MSc μετά το δίπλωμα τους, είναι κορόιδα; Δεν πιστεύω να τσουλάει το όλο πράμα απλά προς δημόσιο μεριά; Να βγουν και να ζητάνε άλλα δυο μισθολογικά κλιμάκια όλοι οι ΠΕ Μηχανικοί; Τι θα γίνει στην τελική, θα κόψει από τους υπόλοιπους για να βρει τα λεφτά; ΟΚ ας πούμε ότι είναι απλά ισοδύναμο με MEng και μπορούν να πάνε σε PhD κατευθείαν. Για το άλλο μη διανοηθεί κανείς...

ΑΓ
|

Ντρέπομαι που είμαι Έλληνας! Θα δώσει μάστερ στα πολυτεχνεία επειδή έχουν διευρήνει τις σπουδές σε 5 χρόνια και στα ΤΕΙ που οι απόφοιτοί τους μηχανικοί είναι πολίτες 3ης κατηγορίας εδώ και 16 χρόνια, τίποτα! Ντροπή στη χειρότερη χώρα!

πάκης
|

Δώστε PhD κατευθείαν να τελειώνουμε και καμιά 5αριά επαγγελματικά δικαιώματα και κλείστε και τα ΤΕΙ επιτέλους ...

Μηχανικος ΤΕΙ
|

Οποιος νομίζει οτι αν παρουν πρωτα το μαστερ των μηχανικων ΠΕ και μετα σε δευτερο χρονο θα συμφωνησει στην εκδοση των επαγγελματικων δικαιωμάτων των μηχανικων ΤΕΙ ειναι τουλαχιστον αφελης......τα πραγματα θα γινουν χειρότερα για τους μηχανικους ΤΕ και τοτε ειναι που το ΤΕΕ θα ειναι με το πανω χερι. Μονο ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ στον ιδιο νομο μαστερ πολυτεχνειων και ΕΔ με ενταξη των μηχανικων ΤΕΙ στο ΤΕΕ αλλιώς αν πρωτα παρουν το μαστερ τα πολυτεχνεία θα προκειται για κυβερνηση ....

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΪΝΗΣ
|

Ακόμα μία φορά στην Ελλάδα πριμοδοτείτε η ποσότητα και όχι η ποιότητα.
Τι να πεις; Από το κακό στο χειρότερο.
Στρατιωτική και δημόσιο-υπαλληλική νοοτροπία. Όσο περισσότερα τα χρόνια τόσο περισσότερα δικαιώματα.
Η ανοργανωσιά και το χάος στις Γ/θμια εκπ/ση είναι ακόμα ένα σημείο των χαλεπών καιρών που ζει αυτός ο τόπος.
Αντί να δίνετε έμφαση στην καινοτομία, στην δημιουργική μάθηση και στην απόδοση γνώσης στην κοινωνία και στην επιχειρηματικότητα, δίνετε έμφαση στην 5ετη Γ/θμια εκπ/ση.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ.

Άλκης Γεωργίου
|

Έρχεται ο άλλος από 5ετές πολυτεχνείο του εξωτερικού (ευκολότερο των δικών μας σχεδόν πάντα) και λέγεται M.Sc.. Εμείς πρέπει να κάνουμε 5+2=7 χρόνια για να πάρουμε τον ίδιο τίτλο. Τι άλλο να πεις...

Μανώλης
|

Υπουργέ, νιος ήμουνα και γέρασα... από το 1982 το ακούω και τίποτα δεν κάνετε για το αυτονόητο. Σας βαρέθηκα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ