Προκειμένου να υιοθετηθεί ένα πάγιο σύστημα επιλογής στελεχών, το οποίο θα βασίζεται στη διαφάνεια και στην αξιοκρατία, η ΔΑΚΕ Δ.Ε έχει προτείνει τα εξής:
• Δημιουργείται Σχολή Στελεχών της Εκπαίδευσης. Οι επιτυχόντες στη Σχολή εισέρχονται κατόπιν διαγωνισμού, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ. Οι επιτυχόντες απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Η φοίτηση θα είναι μονοετής. Επιβάλλεται να γίνει προσπάθεια και η σχολή αυτή να είναι αποκεντρωμένη.
• Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται να είναι απόφοιτοι της Σχολής Στελεχών της Εκπαίδευσης. Λαμβάνονται υπόψη πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ετήσιες επιμορφώσεις κ.α.).
• Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων δεν θα είναι απαραίτητο να είναι απόφοιτοι της ανωτέρω Σχολής. Όμως η κατοχή του σχετικού τίτλου θα θεωρείται συνυπολογιζόμενο προσόν.
• Τα πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επιμορφώσεις κ.α.) στον τομέα της Διοίκησης θα έχουν αυξημένη βαρύτητα σε σχέση με αυτά που έχουν αντικείμενο το γνωστικό τομέα.
Η Κυβέρνηση, για πρώτη φορά, «κατόρθωσε» να θεσμοθετήσει ένα σύστημα επιλογής Στελεχών, το οποίο κρίθηκε αντισυνταγματικό από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε σέβεται την απόφαση του ΣτΕ, το οποίο έκρινε αντισυνταγματικό το πλαίσιο επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων των Μπαλτά-Κουράκη. Επιβάλλεται να ψηφιστεί άμεσα ένα νέο αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών συμβατό με τις Αρχές Δικαίου.
Αναγνωρίζουμε ότι η βασική μας πρόταση δε μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και χρειάζεται ένα εύλογο βάθος χρόνου μιας πενταετίας από την υιοθέτηση της, έτσι ώστε να υπάρχει ικανός αριθμός αποφοίτων της Σχολής Στελεχών και να μην αποτελεί φωτογραφική διάταξη. Με δεδομένο αυτό και για το μεταβατικό στάδιο προτείνουμε τα εξής:
• Η κατάταξη των υποψηφίων να γίνεται μέσω αξιολογικής διαδικασίας από Υπηρεσιακά Συμβούλια Επιλογής και για τουλάχιστον τετραετή θητεία.
• Η συγκρότηση των Συμβούλιων Επιλογής να προκύπτει μέσα από αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες, με ουσιαστική συμμετοχή των Αιρετών του κλάδου.
• Ο συντελεστής της συνέντευξης να είναι μικρός σε σχέση με τα αντικειμενικά μόρια που οι υποψήφιοι διαθέτουν.
• Στο Συμβούλιο Επιλογής να λαμβάνεται υπόψη η έκφραση θετικής γνώμης των Συλλόγων Διδασκόντων, η οποία θα είναι ξεχωριστή για κάθε μέλος του συλλόγου που φιλοδοξεί να διεκδικήσει θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας.
• Να δίδεται η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν, να διεκδικήσουν το σύνολο των σχολείων μιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Για τη Δ.Α.Κ.Ε. καθηγητών Δ.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
ΠΕΠΠΕΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΣ
Μήπως πρέπει να έχει ένα παράθυρο στη εξέλιξή του (διοικητική και οικονομική) και ο εκπαιδευτικός που πήρε το πτυχίο του, υπηρέτησε καμμιά εικοσιπενταριά χρόνια στον κιμωλιοπίνακα και διάβαζε συνεχώς την συναφή με το σχολείο νομοθεσία και προετοίμαζε τον εαυτό του για μια θέση διοίκησης; Ίσως και κάποιο μεταπτυχιακό στην επιστήμη του, τότε που για να μπείς σε μεταπτυχιακό πέρναγες από 40 κύματα (ήταν λίγα τα μεταπτυχιακά τμήματα τότε) και άλλα 40 για να το βγάλεις. Κακό είναι να έχει κανείς μια φιλοδοξία (επιθυμία); Δηλαδή τι άλλο κάνουν στα μεταπτυχιακά διοίκησης σχολικών μονάδων; Μήπως οι διδάσκοντες στα μεταπτυχιακά αυτά έχουν διοικητική εμπειρία στην πρωτο και δευτερο βάθμια εκπαίδευση; Μελέτες έχουν σπουδάσει και έχουν κάνει. Αφήνω τους σπουδαστές που δεν έχουν, προφανώς, ούτε λεπτό πρακτικής εξάσκησης σε πραγματικές συνθήκες, και όμως έχουν το μεταπτυχιακό τίτλο "διοίκησης σχολικών μονάδων". Λίγο ταπεινοφροσύνη δεν βλάπτει.
Από την άλλη τα κόμματα προσπαθούν να υποσχεθούν στους πάντες τα πάντα. Μιά λένε το ένα, αόριστα, μια λένε το άλλο. Να τους έχουν όλους στο χέρι. Και όταν βγούν φροντίζουν τους "στενούς". Αν δεν τους βγαίνουν τα αντικειμενικά και η συνέντευξη, βάζουν μυστική ψηφοφορία. Βγαίνει αντισυνταγματική η μυστική και άνευ αιτιολογίας ψήφος; Επειδή μας άρεσε και ας είμαστε δεξιοί, προτίνουμε θετική γνώμη(=θέση ΣΥΡΙΖΑ). Δηλαδή πάλι αντισυνταγματικό, εκτός αν ο κάθε εκπαιδευτικός βάζει βαθμό και τον αιτιολογεί με ελέγξιμα στοιχεία, για να είναι δυνατός ο έλεγχος από τυχόν θιγόμενο. Το τελευταίο μη περιμένετε να συμβεί. Οι φάκελλοι όλων των εκπαιδευτικών (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι λευκοί ωσεί χιών. Ποιός θα τολμήσει να βάλει βαθμό μικρότερο του άριστα. Θα αντιμετωπίσει διοικητικά και αστικά δικαστήρια.