ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠ/ΚΗ

Η θέση της ΔΑΚΕ Καθηγητών για την Τεχνική Εκπαίδευση

Δημοσίευση: 03/05/2017
Σχολείο
Alt Text: 
Σχολείο
Title Text: 
Σχολείο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες για την ανάδειξη αντιπροσώπων για το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ και οι παρατάξεις της Αριστεράς επιχειρούν να υφαρπάξουν τις ψήφους των καθηγητών των Τεχνικών Ειδικοτήτων. Προπαγανδίζουν το ιδεολόγημα του Ενιαίου Δωδεκάχρονου Σχολείου, αποφεύγοντας επιμελώς να προχωρήσουν σε εξειδικεύσεις και διασαφηνίσεις. Αυτή η τακτική δεν είναι τυχαία. Η τυχόν εφαρμογή του  Ενιαίου Δωδεκάχρονου σχολείου θα σημάνει τον θάνατο της Τεχνικής Εκπαίδευσης και την έξωση εκατοντάδων συναδέλφων Τεχνικών Ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην άτυπη εκπαίδευση.

Όμως, όπως είναι γνωστό, η άτυπη εκπαίδευση δεν είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και ανά πάσα στιγμή μπορεί να καταργηθούν τα Δημόσια ΙΕΚ προς όφελος των ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Οργανισμών. Είναι επίσης γνωστές σε όλους τους καθηγητές Τεχνικών Ειδικοτήτων οι συνθήκες εργασίας στα ΙΕΚ και η ελαστικότητα που τα χαρακτηρίζει.

Η κυβέρνηση με συνέπεια προχωράει στην κατάργηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, έχοντας αποδεχτεί πλήρως την άποψη της αριστερής πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ για την εφαρμογή του Ενιαίου Δωδεκάχρονου Σχολείου. Ο ΣΥΡΙΖΑ  ως αντιπολίτευση στηλίτευσε-και δικαίως- όλες τις απαράδεκτες ρυθμίσεις στο χώρο της Τεχνικής Εκπαίδευσης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Ως κυβέρνηση όμως προχώρησε σε μεγάλες περικοπές στην Τεχνική Εκπαίδευση. Η μείωση των τεχνικών μαθημάτων και η κατάργηση μεγάλου αριθμού ολιγομελών τμημάτων δημιούργησαν ένα ζοφερό κλίμα στα ΕΠΑΛ.  Έτσι, στο προσεχές μέλλον η Α΄ Τάξη του ΕΠΑΛ και η Α΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου θα έχουν κοινό πρόγραμμα μαθημάτων, ενώ ήδη με τις αλλαγές που έχουν γίνει, έχουν περιοριστεί τα τεχνικά μαθήματα στις υπόλοιπες τάξεις. Εκατοντάδες συνάδελφοι βρέθηκαν πλασματικά υπεράριθμοι και έχουν ήδη υποχρεωθεί να μετακινηθούν είτε στα ΙΕΚ, είτε σε Γυμνάσια, όπου με την περιβόητη τρίτη ανάθεση που καθιέρωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αναγκάζονται να διδάξουν μαθήματα που πλημμελώς έχουν διδαχθεί στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Είναι καταφανέστατο ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να προσφέρονται στους  μαθητές αποσπασματικές τεχνικές γνώσεις στα ΕΠΑΛ και η κυρίως Τεχνική Εκπαίδευση να περάσει σε μεταλυκειακό επίπεδο.

Η Αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ όχι μόνο δεν στηλίτευσε την πολιτική διάλυσης της Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης, αλλά απέφυγε να τοποθετηθεί και να διασαφηνίσει την άποψη της για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο-όταν προσκλήθηκε από τον Υπουργό- και άφησε ορθάνοιχτο το πεδίο σε διασπαστικό συνδικάτο (ΟΛΤΕΕ) να τοποθετηθεί για ζητήματα που αφορούν το 30% των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επιπροσθέτως, οι παρατάξεις των Παρεμβάσεων και του ΠΑΜΕ χτυπούν πισώπλατα την Τεχνική Εκπαίδευση, υπονομεύοντας τη μαθητεία, η οποία πρόχειρα και αποσπασματικά βέβαια επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί από την κυβέρνηση.   Αποσιωπούν το γεγονός ότι οι Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί των άλλων Υπουργείων (π.χ. Εργασίας, Υγείας, Τουρισμού κ.α.) ασκούν αθέμιτο ανταγωνισμό στη Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση, γιατί μονοπωλούν τη μαθητεία και την πρακτική άσκηση και απορροφούν εκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους για αυτήν τη δραστηριότητα. Είναι απορίας άξιο γιατί το ΠΑΜΕ διαφωνεί με τη μαθητεία στο τέταρτο έτος των ΕΠΑΛ και «ποιεί την νήσσαν» για τη μαθητεία στον ΟΑΕΔ.   

Η κυβέρνηση, από την άλλη πλευρά, εφάρμοσε πρόχειρα και αποσπασματικά τη μαθητεία στο τέταρτο έτος των ΕΠΑΛ. Απέτυχε να εξασφαλίσει θέσεις μαθητείας ακόμα και σε δομές και Οργανισμούς που τους ελέγχει (π.χ Δημόσια Νοσοκομεία, Στρατιωτικά Εργοστάσια, ΔΕΗ, Υπουργεία, Δήμοι κ.α). Ο αριθμός των μαθητευόμενων είναι εξαιρετικά μικρός και υπάρχουν ειδικότητες για τις οποίες δεν ξεκίνησε καν η μαθητεία. Η μαθητεία δεν ξεκίνησε ούτε στα νυχτερινά ΕΠΑΛ. Την ίδια στιγμή, αυτή η δράση υπονομεύεται παρασκηνιακά από τις εκπαιδευτικές δομές των άλλων Υπουργείων.

Η κυβέρνηση ως αντιπολίτευση είχε υποσχεθεί να μεταφέρει όλες τις εκπαιδευτικές δομές των άλλων Υπουργείων στο Υπουργείο Παιδείας. Ως κυβέρνηση όμως δεν τήρησε ούτε αυτή τη δέσμευση.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι η μοναδική παράταξη που πιστεύει στην ύπαρξη δύο πυλώνων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πιστεύουμε στην ύπαρξη ενός αναβαθμισμένου Τεχνικού Λυκείου ισότιμου του Γενικού.

Εν κατακλείδι η θέση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε για την Τεχνική Εκπαίδευση είναι η εξής:

•    Αναβαθμισμένη Τεχνική Εκπαίδευση ισότιμη της Γενικής.

•    Τα ΕΠΑΛ να δίνουν απολυτήριο ισότιμο του Γενικού Λυκείου καθώς και πτυχίο. Να θεσπιστούν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα για τους απόφοιτους όλων των ειδικοτήτων.

•    Όλες οι τεχνικές σχολές που ανήκουν στα άλλα Υπουργεία να περάσουν στη αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.

•    Να δημιουργηθεί τέταρτο έτος μαθητείας–πρακτικής άσκησης για όλες τις ειδικότητες.  Οι μαθητές να έχουν πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα

•    Κανένας καθηγητής Τεχνικής Ειδικότητας στα ΙΕΚ χωρίς τη θέληση του.

•    Να καταργηθεί η τρίτη ανάθεση μαθημάτων που υποχρεώνει πολλές ειδικότητες τεχνικών μαθημάτων να διδάσκουν αντικείμενα που δεν τα έχουν επαρκώς διδαχθεί (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κ.α)

Για τη Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε.
Ο Πρόεδρος         Ο Γενικός Γραμματέας
ΠΕΠΠΕΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ         ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΣ

 

Ετικέτες: 
ΔΑΚΕ Καθηγητών

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ