ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οδηγίες υπουργείου προς τους υποψήφιους Διευθυντές Σχολείων

Υπουργείο: Αυτό είναι το νέο σύστημα επιλογής Διευθυντές Σχολείων
Δημοσίευση: 17/05/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Το υπουργείο Παιδείας με ανακοινωθέν που εξέδωσε σήμερα επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ του esos για το νέο σύστημα επθιλογής Διευθυντών Σχολείων  και δίνει τις ακόλουθες οδηγίες στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα:

Α. Ενόψει της επικείμενης έναρξης της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καλούνται οι εκπαιδευτικοί που προτίθενται να καταθέσουν υποψηφιότητα για την πλήρωση των θέσεων να φροντίσουν για την ενημέρωση των υπηρεσιακών τους φακέλων  με όποια τεκμήρια δεν έχουν ήδη καταθέσει.

Β. Επίσης, για διευκόλυνση των υπηρεσιών των Δ/νσεων Εκπαίδευσης,  καλούνται οι παραπάνω εκπαιδευτικοί να μεριμνήσουν –καταθέτοντας σχετική αίτηση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οργανικής θέσης- για την έγκαιρη έκδοση του Πιστοποιητικού Υπηρεσιακών Μεταβολών το οποίο θα συνυποβάλλεται με την αίτηση υποψηφιότητας.

Γ. Τέλος επισημαίνεται ότι στον πυλώνα «Υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία» θα προσμετράται και αυτόνομο διδακτικό έργο σε ΑΕΙ. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι που έχουν το προσόν αυτό καλούνται να μεριμνήσουν για την έγκαιρη εξασφάλιση σχετικής βεβαίωσης.

Υπουργείο: Αυτό είναι το νέο σύστημα επιλογής Διευθυντές Σχολείων

Στην ίδια ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας αναφέρει πως  τις αμέσως επόμενες μέρες (σ.σ Την Παρασκευή θα κατατεθεί στη Βουλή και την Τρίτη θα γίνει η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής) θα προχωρήσει στη νομοθέτηση του πλαισίου επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού η θητεία  των διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων λήγει στα τέλη του Ιουλίου 2017.

Το πλαίσιο επιλογής, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου,  στηρίζεται σε τρεις πυλώνες μοριοδότησης για τους/τις υποψηφίους/ες:

Α.  Επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση (πτυχία, μεταπτυχιακές σπουδές, επιμορφώσεις κ.ά)

Β.   Υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία (διδακτική υπηρεσία, καθοδηγητική, διοικητική εμπειρία κ.ά.)

Γ.  Συνέντευξη ενώπιον του αρμοδίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου Επιλογής της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για σχολεία αρμοδιότητάς της που υποβάλλει την υποψηφιότητά του.

Δ. Το ΥΠΠΕΘ,  λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση του ΣτΕ και διατηρώντας τη σταθερή θέση του για τη σημασία της έκφρασης γνώμης των ίδιων των εκπαιδευτικών για τους/τις συναδέλφους τους που διεκδικούν τη διεύθυνση των σχολικών μονάδων,  στο Σχέδιο Νόμου που καταθέτει στη Βουλή προβλέπει να διατυπώνουν τη  γνώμη τους για τους/τις υποψήφιους/ες οι συνυπηρετούντες/ούσες συνάδελφοι. Η γνώμη αυτή θα αποτελεί στοιχείο που το συμβούλιο επιλογής συνεκτιμά κατά τη συνέντευξη.

1. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΊΑΣ

2.ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

 

Σχόλια (17)

 
Στράτος
17 Μάιος 2017 17:32

Το ΥΠΠΕΘ ζητά από τους υποψήφιους Διευθυντές να καταθέσουν αίτηση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οργανικής τους θέσης "για την έγκαιρη έκδοση του Πιστοποιητικού Υπηρεσιακών Μεταβολών το οποίο θα συνυποβάλλεται με την αίτηση υποψηφιότητας".
Όμως το ΠΥΜ για να εκδοθεί θα πρέπει τόσο οι αιτούντες όσο και οι αρμόδιες υπηρεσίες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης να γνωρίζουν την καταληκτική ημερομηνία για τον υπολογισμό των Υπηρεσιακών Μεταβολών, η οποία προφανώς θα καθοριστεί από εφαρμοστική εγκύκλιο που θα ακολουθήσει την ψήφιση του νόμου. Πιο απλά για να υπολογιστούν η διδακτική υπηρεσία αλλά και η καθοδηγητική, διοικητική εμπειρία θα πρέπει να οριστεί η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για θέση Διευθυντή σχολείου.

 
Ορέστης
17 Μάιος 2017 18:23

ΑΕΙ=ΑΤΕΙ ?
ΑΕΙ=ΑΣΠΑΙΤΕ ?
ΑΕΙ=ΤΕΙ ?
Ή
ΑΕΙ=ΑΕΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ?

 
Ελεος πια!!!!!
17 Μάιος 2017 18:26

Όταν λέει ΄ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΕ ΑΕΙ ΄ τι εννοεί ??? Δεν διευκρινίζει επίσης αν συμπεριλαμβάνει και τα ΤΕΙ γιατί και τα ΤΕΙ ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση !!!!Είναι Ανώτατη εκπαίδευση .Χρειάζεται διευκρίνιση !!!

 
Κώστας
17 Μάιος 2017 18:33

Απόσπασμα από το δελτίο τύπου :
"Τέλος επισημαίνεται ότι στον πυλώνα «Υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία» θα προσμετράται και αυτόνομο διδακτικό έργο σε ΑΕΙ". Γιατί να μην προσμετράται και το διδακτικό έργο στα ΑΤΕΙ;
Δεν είναι ίδιας βαθμίδας και αυτά

 
Μεχμέτ Πεκίτης
17 Μάιος 2017 18:58

Η εμπειρία όμως θα προσμετραται αρνητικά; 20 μόρια μπόνους για όσους δεν έχουν και μείον ένα για κάθε έτος εμπειρίας για όσους έχουν....

 
Πέτρος
17 Μάιος 2017 19:41

Το είδαμε και αυτό. Πριν κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή, πριν ψηφισθεί, πριν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, πριν εκδοθούν εφαρμοστικές εγκύκλιοι, το Υπουργείο δίνει οδηγίες για υποψήφιους διευθυντές. Ο ορισμός του ανέκδοτου και του ερασιτεχνισμού. Κάποιοι θέλουν να αποπροσανατολίσουν και σου λέει όσο πιο γρήγορα μπουν στην αρρένα και τσιμπήσουν το τυράκι τόσο καλύτερα. Υπενθιμίζω θέματα που είναι ανοιχτά και θα λυθούν σε δικαστικές αίθουσες μηνύσεων και αγωγών.
1) Συνεχίζουν οι ΑΚΥΡΩΘΕΝΤΕΣ διευθυντές σχολείων και εκπαίδευσης σα να μη συμβαίνει τίποτε. Αρκεί η δήλωση του κ. Γαβρόγλου οτι οι αποφάσεις τους, δηλαδή η παραμονή τους σε αυτές τις θέσεις, είναι νόμιμες. Αποτελεί πηγή δημιουργίας δικαίου ένας υπουργός με μία δήλωση του; Σε αστικές δημοκρατίες όπου λειτουργούν με ανεξαρτησία οι θεσμοί, κατηγορηματικά όχι. Σε κρατικές οντότητες τύπου Βενζουέλας και Β. Κορέας δεν γνωρίζω. Αν κάποιος έχει επαρκή ενημέρωση ας μας πει και εμάς...
2) Ξεπερνιούνται όλα τα δισεπίλυτα προβλήματα και το Υπουργείο συγκροτεί Συμβούλια Επιλογής τα γνωστά διευρυμένα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ. Θα προΐστανται οι τωρινοί Διευθυντές Εκπ/σης που θεωρούνται μη συνταγματικά επιλεγμένοι ακόμη και για πρωτοετή φοιτητή νομικής; Πιστεύει κανείς ότι δεν θα γινουν άμεσα ασφαλιστικά μέτρα;
3) Συνεχίζω τις υποθέσεις εργασίας. Βρίσκονται κάοποιοι που βάζουν το κεφάλι τους στον τουρβά και δέχονται να γίνουν μέλη αυτών των Συμβουλίων. Είναι τόσο κουτοί να μην αντιλαμβάνονται το που πηγαίνουν και σε τι περιπέτειες θα μπλέξουν; Όταν μάλιστα σε λίγο διάστημα να κάνω το κέφι και στο συνάδελφο το @ Στράτο σε 18-20 μήνες το πολύ, ο ΣΥΡΙΖΑ θα έχει εξαϋλωθεί;
4) Ξεπερνιώνται και αυτά και πάμε στη θητεία αυτών των 2 χρόνων για την οποία υπάρχει αμετάκλητη απόφαση ακύρωσης. Θα προσμετρηθεί αυτή η υπηρεσία και στις ενστάσεις που θα γίνουν τα μέλη των Σ.Ε. θα αγνοήσουν τους νόμους και θα δεχθούν να παρανομήσουν; Το βρίσκω απίθανο.
5) Ποιό σχολείο και ποιός συλλογος διδασκόντων μπορεί να εκφράσει επωνύμως άποψη για το αν ο Α ή Β είναι ικανός να είναι διευθυντής; Αξιολογική κρίση και μάλιστα ατεκμηρίωτη από πλήρως αναρμόδιο όργανο. Σίγουρη καταδίκη για συκοφαντική δυσφήμιση, ηθική βλάβη, αποζημιώσεις και κίνδυνος απόλυσης από τη δημοσιουπαλληλική σου θέση. Ελπίζω κάποιος να διαβάζει από το Υπουργείο όσα αναφέρουμε και να αντιληφθεί ότι δεν μπορείς να παίζεις με τις τύχες ανθρώπουν τους οποίους εκθέτεις σε τεράστιους κινδύνους. Ζητείται λογική.
Και κάτι τελευταίο.Το πρώτο σχόλιο του @ Στράτου για τα πιστοποιητικά υπηρεσιακών μεταβολών είναι σωστό. Χωρίς να έχουν καθοριστεί καταληκτικές ημερομηνίες το υπουργείο καλεί τον κόσμο να προλάβει. Αυτό και μόνο δείχνει ποιά στελέχη "κοβουν και ράβουν" στο Μαρούσι. Άραγε ο κ. Γαβρόγλου που θα τα φορτωθεί όλα το αντιλαμβάνεται;

 
Αναστάσιος Κουτσούκος
17 Μάιος 2017 19:57

πρέπει να στηρίξετε την ανύψωση του επιπέδου επιλογής Διευθυντών
Είναι σωστό το ακόλουθο.
Επισημαίνεται ότι στον πυλώνα «Υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία» θα προσμετράται και αυτόνομο διδακτικό έργο σε ΑΕΙ. ΤΕΙ.
ΕΊΝΑΙ ΣΩΣΤΌ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ.

 
Stavroula
17 Μάιος 2017 21:03

"Μπάζει από παντού" το νέο νομοσχέδιο επιλογής διευθυντών!!!!!!!
Όσο για την κρίση του συλλόγου των διδασκόντων υπέρ ή κατά του διευθυντή ευθαρςώς και επωνύμως, τι να πει κανείς; Ποιος, ποιοι, σε ποια κατάσταση και σε πόσο χρόνο συντάσσουν τα νομοσχέδια που πλαςάρονται ως καινοτόμα και ριζοσπαστικά;
Εκτός από λογική...ζητείται Ελπίς!

 
TREMEL
17 Μάιος 2017 21:10

Εάν κάποιος επιλεγεί ως διευθυντής και θελήσει,όταν γίνουν κρίσεις(;)για τους σχολικούς συμβούλους να θέσει υποψηφιότητα,θα μπορεί;

 
ΠΡΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ
17 Μάιος 2017 21:48

Σε ευχαριστούμε Στράτο για τις διευκρινίσεις σου.Ωσ γνωστόν είμαστε βραδύνοοι και ψεκασμένοι σανοφάγοι και μόνοι μας δεν καταλαβαίνουμε .Περιμένουμε εσένα να μας δώσεις τα φώτα σου και τις σοφές οδηγίες σου.Στην αρχαία ,την ρωμαική και την βυζαντινή εποχή δίναν δίπλα στο όνομα και μια ιδιότητα που κατείχε ο καθένας πχ φιλεύσπλαχνος,ελεήμων,κεραυνός κλπ.Εσύ είσαι για μας ο Στράτος ο Γνωμοδότης.

 
ante pali
17 Μάιος 2017 21:55

Κατεβάστε το νομοσχέδιο, ψηφίστε το, βάλτε το στην εφημερίδα της κυβέρνησης, φτιάξτε εφαρμοστικές εγκυκλίους και μετά θα δούμε το νομικό μέρος, ετούτο που συμβαίνει είναι παιδική χαρά, όπως και με το προηγούμενο νομοσχέδιο. Άντε άλλη μια φορά να το πούμε. Θα παραμείνουμε εστιάζοντας στο νομικό μέρος σε κάθε στάδιο. Θα υπερασπιστούμε κάθε έννομο αγαθό που προσφέρει η αστική μας δημοκρατία και θα ασκήσουμε κάθε ένδικο μέσο όταν κρίνουμε ότι παραβιάζονται. Το είπαμε, ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του, όταν επιθυμεί να έχει άποψη και να κάνει προτάσεις να βάζει την υπογραφή του. Αφορά βεβαίως τα μέλη των συλλόγων διδασκόντων, η υπογραφή τώρα παράγει έννομα αποτελέσματα. Ο μπερντές όχι, την απάντηση σαυτή την περίπτωση έδωσε το ΣΤΕ . Να λοιπόν η δυνατότητα να αναδείξει το κάθε μέλος τις δημοκρατικές του… ευαισθησίες τις οποίες επικαλούνται διαρκώς ότι διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί. Επώνυμη, ενυπόγραφη άποψη υπευθυνότητας απέναντι στο νόμο. Θα χαρούν όσοι είναι υποψήφιοι να τις ελέγξουν - χτενίσουν αν παραβιάζουν ή όχι την αρχή της νομιμότητας. Οι νομικοί και τα όποια δικαστήρια μπορούν να ξεχωρίζουν πανεύκολα αν και που παραβιάζεται η νομιμότητα, από όποια μεριά, ποινικό, αστικό κτλ.. Πεδίο δόξης λαμπρό...για όλους, έτσι χτυπιέται και η ανεργία, μπράβο στην πρώτη φορά αριστερά.

 
S.T.F.D.
17 Μάιος 2017 22:02

Αφού θα μετράει η διδασκαλία στα ΑΕΙ, θα πρέπει να μετράει και η διδασκαλία στα Π.Ε.Κ. αλλά και το συγγραφικό έργο (δημοσιεύσεις, βιβλία, κλπ).

 
a/a
17 Μάιος 2017 23:03

Προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα:
Πρώτα απ' όλα συμφωνώ με τα παραπάνω και αυτό με τα ΑΕΙ- ΑΤΕΙ- ΑΣΠΑΙΤΕ γιατί πχ το Πολυτεχνείο και η ΑΣΠΑΙΤΕ και τα ΑΤΕΙ θα μετρούν το ίδιο; δηλαδή όλοι μαζί στο ίδιο τσουβάλι;;;
1. Η διαδικασία του Συλλόγου Διδασκόντων γιατί να μη γίνεται με ονομαστική ψηφοφορία; Όπου θα κρίνω θετικά, αρνητικά ή καθόλου κάποιον με ονοματεπώνυμο και υπογραφή; Η πλειοψηφία πχ 8-5 υπέρ γιατί "...." επιτρέπει σε κάποιους να κρύβονται πίσω από την ανωνυμία της ψήφου χωρίς καμία λογοδοσία αν χρειαστεί να αποδοθούν ευθύνες σε περίπτωση προσφυγής κάποιου. Ουσιαστικά δεν διαφέρει και πολύ από το προηγούμενο (...εκείνο με την κουκούλα...)- Όπως θα διαπιστώσατε είναι τελείως διαφορετική η συμπεριφορά και η γνώμη κάποιου στο σύλλογο διαδασκόντων όταν βάζει δίπλα στην άποψή του το όνομά και την υπογραφή του ...
2. Στο προηγούμενο αποκλείστηκαν από την ψηφοφορία οι συνυπηρετούντες σύζυγοι- Επιτρεπόταν όμως να ψηφίζει ο/η πελάτης του φροντιστηρίου της γυναίκας μου που είναι στην ίδια περιοχή και στον ίδιο Δήμο με το σχολείο, οι αρραβωνιασμένοι, οι διατηρούντες σχέση κλπ (Σημείωση!!! Σε άλλες χώρες της Ευρώπης πχ Γερμανία ο νομοθέτης -που στηρίζεται σε μελέτες, ενημέρωση κλπ και δεν γράφει νόμους στο γόνατο (βλέπε: Κουρακο- Μπαλτάδες) τα προβλέπει όλα αυτά και μάλιστα χωρίς διακρίσεις σε συζύγους και "άλλους"-
Είμαστε ή δεν είμαστε όλοι ισότιμα μέλη του συλλόγου διδασκόντων;;;
3. Το "ταβάνι": Ξαφνικά βρέθηκαν όλοι με 19 μόρια, ελάχιστοι τα ξεπέρασαν γιατί είχαν ΣΕΛΕΤΕ, με λίγα λόγια βάλαμε "ταβάνι" πλαφόν δηλαδή στα προσόντα. Θα ισχύσει και φέτος;
4. Έχει το Υπουργείο και το κάθε Υπουργείο το δικαίωμα να "παίζει" με την υπηρεσιακή εξέλιξη των υφισταμένων του; χωρίς λογοδοσία και με δικαστική απόφαση χωρίς απόδοση δικαιοσύνης παρελεύσει διετίας;;;
5. Το σύστημα επιλογής Υποδιευθυντών με την ψήφο φανερή ή "κουκουλοφορεμένη" πού βασίζεται;;; Μήπως στην αμερόληπτη και αντικειμενική κρίση ή στο πόσους κολλητούς έχω μέσα στη ΣΜ;;; Αν ισχύει το πρώτο πώς το διασφαλίζεις;;;
6. Αφού ο νόμος των προηγούμενων επιλογών κρίθηκε αντισυνταγματικός τα μόρια της θητείας αυτών που με αντισυνταγματικό νόμο κατέλαβαν θέση Δντη- Υποδντη, Δντη Εκπσης θα προσμετρηθούν στις κρίσεις αυτές;;;

 
Giotto
18 Μάιος 2017 08:14

Το ΑΕΙ αναφέρεται σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ δηλαδή Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
Επίσης η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών θα έχει αναλογικό χαρακτήρα; Διότι με τον νόμο για την "αξιολόγηση" που πολλοί εκθειάζουν, οι μισοί ενδιαφερόμενοι για διευθυντές απέκτησαν μεταπτυχιακά διπλώματα με 60 ECTS από Ιδρύματα του εξωτερικού . Μπορεί αυτό να προσμετράται το ίδιο με αυτά των 90 ή και 120 ECTS;

 
@Giotto
18 Μάιος 2017 13:08

Αυτό που λες @Giotto είναι από τα σοβαρότερα, . Προσωπικά δεν πιστεύω ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει ουδεμία πρόθεση προς την αριστεία. Θα πράξει έτσι ώστε να ευνοήσει απο τη μια την πολιτική της "φτώχειας" σε κάθε επίπεδο, επίσης να ευνοηθούν οι δικοί της πελάτες, οι οποίοι είναι και η λιγότερο προσοντούχοι, αμφιβάλει κανείς γιαυτό; Πονηριές και κουτοπονηριές, δεν μπορεί κανείς να περιμένει κάτι άλλο, όποιος περιμένει μάλλον επενδύει στην αφέλεια και τη γραφικότητα

 
ΕΔΙΠ ΑΕΙ
20 Μάιος 2017 00:30

ΕΔΙΠ με προϋπηρεσία σε ΑΕΙ 18 χρόνια και μετάταξη στη Β/θμια μπορεί να διεκδικήσει θέση Διευθυντή;

 
ΔΙΟΝΥΣΗΣ
20 Μάιος 2017 10:36

Υποψήφιος δ/ντης συμπληρώνει το μέγιστο αριθμό μορίων γιατί να μην συνεχίζει στο ίδιο σχολείο εφόσον ειναι πετυχημένος και αποδεκτός ...και πρέπει να πάει σε άλλο με ποιο σκεπτικό? μηπως οι δυο θητείες να ξεκινήσουν πρώτα απο υπουργούς βουλευτές και μετά να πάμε πιο κάτω.....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.