Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπε ο Ειδικός Αγορητής του Ποταμιού επί του Σχεδίου Νόμου για τους Διευθυντές Σχολείων

Δημοσίευση: 23/05/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο Ειδικός Αγορητής  του Ποταμιού Γρ. Ψαριανός, στη ομιλία του  επί του Σχεδίου Νόμου για τους Διευθυντές Σχολείων , στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, είπε τα εξής:

Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Θέλουμε και εμείς να ευχηθούμε περαστικά και ταχεία ανάρρωση, στον κ. Μπαντή.

Για μια ακόμη φορά, θέλουμε να πούμε, ότι είναι άλλη μία συνεδρίαση και άλλο ένα νομοσχέδιο που αφορά την Παιδεία που και αυτό κάνει «τακτοποιήσεις». Κάνει «τακτοποιήσεις» στους δικούς μας, στους άλλους, στους καλούς και στους κακούς.

Δεν έχουμε δει, εδώ και πάρα πολύ καιρό, επί της ουσίας, νομοσχέδια που να έρχονται για το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης ή της Παιδείας, που να αφορούν στον πυρήνα αυτού, που η Επιτροπή Μορφωτικών και το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να φροντίζει. Δηλαδή, για το περιεχόμενο της Παιδείας, για τον τρόπο που θα ασκείται, για την επιστημονική κατάρτιση, για τις αξιολογήσεις κ.λπ..

Όλες οι προσπάθειες που έκαναν και οι προηγούμενοι, αλλά και οι νυν σε ακραία κατάσταση, δηλαδή αυτή η Κυβέρνηση των ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ., είναι μόνο «τακτοποιήσεις». Πώς θα μπορέσουν να ελέγξουν και να τακτοποιήσουν. Τελεία και παύλα. Όλα τα άλλα είναι τριτεύοντα.

Μόνο ο τίτλος του νομοσχεδίου, «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου», αρκεί. Το «έργο», θα έπρεπε να λέγεται, «μέτρα για τα αντισυνταγματικά λάθη της Κυβέρνησης σε θέματα Εκπαίδευσης και άλλες τακτοποιήσεις». Αυτός είναι ο πλήρης τίτλος του νομοσχεδίου. Ποια επιτάχυνση;

Είχατε ένα χρόνο από την απόφαση του ΣτΕ, 2 με 2,5 χρόνια μπροστά σας για να τακτοποιήσετε πράγματα και να φέρετε το νομοσχέδιο. Για ποια επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου μιλάμε, όταν ξαφνικά και αφού ψηφίσαμε το νομοσχέδιο, φέρνουμε, άρον-άρον τώρα, με επιτάχυνση και με τη διαδικασία του επείγοντος το παρόν;

Είναι και «επείγον» για άλλη μία φορά: για χιλιοστή πεντακοσιοστή τριακοστή δεύτερη φορά, έχουμε ένα «επείγον» νομοσχέδιο, ενώ είχαμε δυόμισι χρόνια χαλαρά, για να μπορούσαμε να τα τακτοποιήσουμε όλα από πριν. Τη «φάγαμε» 1-0, 2-0, 3-0 και κάποια στιγμή θα μπορούσαμε να φέρουμε ένα φυσιολογικό νομοσχέδιο, το οποίο θα είχαμε όλο το χρόνο για να το συζητήσουμε και να έρθουν οι φορείς. Να τα πούμε όλα και να πούμε ονόματα και διευθύνσεις, γιατί θέλουμε να κάνουμε ένα μοντελάκι τύπου «Σοβιετίας» σώνει ντε και καλά, που δεν επιτρέπει καμία κινητικότητα, γιατί πρέπει να είναι γνωστοί και να τους ξέρουμε στην γειτονιά.

Δηλαδή, θα πρέπει να είναι από τις οργανώσεις μας και δεν υπάρχει καμία έννοια κινητικότητας μέσα αυτό το νομοσχέδιο. Η κινητικότητα, είναι κάτι το οποίο μάς προκαλεί μία απέχθεια, βαθιά απέχθεια, όπου τρελαινόμαστε και μόνο με τη λέξη και προσπαθούμε να βρούμε τρόπους και να προβάλλουμε κριτήρια, μόρια, βαθμολογήσεις, συνεντεύξεις κ.λπ., για να πάρουμε τα «ανθρωπάκια» τα δικά μας.

Αυτό είναι το πρόβλημα που θέλουμε να λύσουμε.

Υπάρχει μια λογική αντίφαση ανάμεσα στον τίτλο του νομοσχεδίου και τη σκοπιμότητα των διατάξεων όπως και στο taming της κατάθεσης. Μετά την συντριβή του διδύμου Μπαλτά-Κουράκη από το ΣτΕ η Κυβέρνηση υποχρεώνεται, να καταθέσει νέο νόμο, σύμφωνα με την απόφαση δικαστηρίου, για να μπορέσει να διορθώσει αυτά που έπρεπε να ξεπεραστούν  και που δεν ήταν έννομα και σύννομα. Η επίκληση επιτάχυνσης είναι οξύμωρο σχήμα όπως είπα, γιατί είχαμε όλο τον καιρό να το δούμε. Επίσης, και το επείγον υπήρχε χρόνος από την απόφαση του ΣτΕ -έχει περάσει ένας χρόνος- υπήρχαν δυόμισι μήνες από πριν, να έρθει το νομοσχέδιο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ : Ένας μήνας πέρασε, όχι ένας χρόνος.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ: Έχω την απόφαση.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ : Κακώς σας το γράφουν.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ: Η οριστική, η τελική απόφαση. Χρόνο δεν είχαμε -από τότε έως τώρα- δυόμισι μήνες;

Είναι το τρίτο αντισυνταγματικό νομοσχέδιο, που καταργούμε και φέρνουμε ένα άλλο προσπαθώντας τώρα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να διορθώσει τις επιπτώσεις αντισυνταγματικότητας μετά από την οριστική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Σύμφωνα με το Σύνταγμα αναφέρεται στην απόφαση: «Η διοίκηση των σχολικών μονάδων πρέπει να αναδεικνύεται από κατάλληλο όργανο, που συγκροτείται και λειτουργεί με εχέγγυα αξιοκρατίας, αμεροληψίας και αντικειμενικότητας και με διαφανή και αντικειμενική διαδικασία κατάλληλη για τη διασφάλιση ενιαίας και ομοιόμορφης εφαρμογής των οριζόμενων κριτηρίων και στο πλαίσιο της ιεραρχικής δομής της υπηρεσίας».

Προσπαθούμε να μαζέψουμε και αυτά που ζητάει το Συμβούλιο της Επικρατείας και να περάσουμε και με ένα τρόπο, που να μην τα «κοντράρει» αυτά που πρέπει να περάσουμε και που θέλουμε να τακτοποιήσουμε.

Το νομοσχέδιο αυτό στην πραγματικότητα «χλευάζει» την απόφαση του ΣτΕ, γιατί ενώ τυπικά συμμορφώνεται, επί της ουσίας αγνοεί την απόφαση και «εμπαίζει» τους θεσμούς της ελληνικής πολιτείας με έναν τρόπο έμμεσο. Με νομιμοφανή, αλλά διόλου ηθική διατύπωση διατηρεί ως Προέδρους των Συμβουλίων επιβολής τους νυν Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι όμως δεν ορίζονται Πρόεδροι των Συμβουλίων ως κατέχοντες τη θέση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, αλλά ως εκπαιδευτικοί με τουλάχιστον εικοσαετή εκπαιδευτική υπηρεσία που διαθέτουν διοικητική εμπειρία σε θέση Διευθυντή Εκπαίδευσης. Διότι ως διευθυντές εκλεγμένοι με μυστική ψηφοφορία από ένα σώμα διευθυντών σχολείων, των οποίων η εκλογή κρίθηκε αντισυνταγματική, θα δημιουργούσαν προβλήματα νομιμότητας και συνταγματικότητας στις νέες επιλογές.

Απαξιώνει το Συλλόγο Διδασκόντων, διότι για μια ακόμη φορά τον καθιστά συμμέτοχο σε μια πέραν κάθε λογικής σύγχρονης διοίκησης διαδικασία επιλογής των «αρεστών» και τον χρησιμοποιεί για να προχωρήσει σε κομματικές επιλογές στο όνομά του.

Τον καθιστά αρμόδιο, να αξιολογεί και να εκφράσει γνώμη για τους υποψηφίους, η οποία όμως γνώμη συνιστά ένα επιπρόσθετο εργαλείο αντικειμενικής και αμερόληπτης κρίσης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν δεσμεύει το αποφασίζον συλλογικό όργανο.

Έτσι, η αξιολόγηση και η γνώμη θα λαμβάνεται υπόψη μόνο, όποτε βολεύει και νομιμοποιεί προειλημμένες αποφάσεις. Απαξιώνει τους σχολικούς συμβούλους. Η πράξη άνισης μεταχείρισης και απαξίωσης αποτελεί συνέχεια μιας προσπάθειας που ξεκίνησε με τις συνεχείς παρατάσεις θητείας εν μέσω διασποράς φημών για κατάργηση ή υποβάθμιση συμβουλίων και συνεχίστηκε με τη μείωση του επιδόματος θέσης των συμβούλων, των στελεχών με το κατά τεκμήριο υψηλά τυπικά προσόντα.

Πέραν της απαξίωσης αυτής, η πρόθεση του Υπουργείου είναι προφανής, καθιστώντας το σημαντικότερο από άποψη μοριοδότησης κριτήριο, το διδακτικό έργο, το πραγματικά πρώτο, δεύτερο ή τρίτο, με δέκα στα τριάντα τρία συνολικά μόρια, μειώνοντας τα διδακτικά έτη των σχολικών συμβούλων και ουσιαστικά τους αποκλείουμε από τις επιλογές διευθυντών.

Απαξιώνουμε τους ίδιους τους διευθυντές και τις διευθύντριες, καθιστώντας τους δέσμιους και υπόλογους στους κομματικούς και συνδικαλιστικούς τους προϊσταμένους ή καθοδηγητές.

Εδώ, μοναδικό κριτήριο για την επιλογή των μελών των συμβουλίων είναι η κομματική και συνδικαλιστική ταυτότητα. Τελεία και παύλα, όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα και τριτεύοντα.

Ο ρόλος των αιρετών φαλκιδεύτηκε από τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες, με δικαίωμα βαθμολόγησης και απαξιώθηκε στη συνείδηση των εκπαιδευτικών. Το τελευταίο χτύπημα με την προσπάθεια αγνόησης της ουσίας της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας και την τοποθέτηση, με πλάγιο τρόπο, σε θέση προέδρου των υπηρετούντων διευθυντών, ξεπερνώντας με τερτίπια τα προβλήματα αντισυνταγματικότητας της επιλογής, καταδεικνύει, ακριβώς, αυτό που είπα και πριν, τις προθέσεις του Υπουργείου.

Οι κομματικοί περιφερειακοί διευθυντές, θα επιλέξουν… ( δεν ακούγεται) τα προβλήματα και τις επιφυλάξεις που έχουν αναφερθεί.

Ποιο βάρος θα φέρουν όσοι επιλεγούν;

Αυτό που πρέπει και μπορεί να φέρουν σύμφωνα με τις προθέσεις και τις επιθυμίες μας.

Αυτό το νομοσχέδιο ενισχύει την αρχαιότητα, ως προϋπόθεση και βασικό κριτήριο επιλογής, οδηγώντας σε αποκλεισμό νεότερους εκπαιδευτικούς με προσόντα και επιστημονική κατάρτιση γιατί, όπως είχαμε ξαναπεί στο παρελθόν, δεν θέλουμε και πάρα πολύ τις σύγχρονες τεχνολογίες. Είναι τεχνοφασισμός, το είχαμε πει εδώ μέσα δύο τρεις φορές και στην Ολομέλεια.

Επί όλων των Υπουργών Παιδείας, ως τώρα, υπάρχουν αυτά τα δείγματα. Το γνωρίζετε αυτό.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ: Μη βάζετε λόγια. Η λέξη τεχνοφασισμός, μάλλον, είναι δική σας πατέντα, ενδεχομένως.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ : Το έχουμε ακούσει στη Βουλή, κύριε Υπουργέ;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ : Ενδεχομένως, από εσάς.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ : Θέλετε να θυμίσω και άλλα που έχουμε ακούσει; Ο περί της αριστείας;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ : Να μείνουμε στον τεχνοφασισμό;

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ : Να μείνουμε. Ενοχλεί το δεύτερο συνθετικό της λέξης.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ : Όχι, ενοχλεί η έννοια. Η έννοια ενοχλεί, κύριε Ψαριανέ, η έννοια τεχνοφασισμός.
Προσέξτε…

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ : Δε θα κάνουμε διάλογο, κύριε Υπουργέ. Αν θέλετε να το συζητήσουμε, να το συζητήσουμε. Δεν έχω καμία αντίρρηση.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ : Κύριε Ψαριανέ, ολοκληρώστε.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ : Δεν έχουμε μόνο φαινόμενα τεχνοφασισμού. Έχουμε και με άλλο πρώτο συνθετικό, τέτοια φαινόμενα, σε πολλούς τομείς.
Αν θέλετε να το συζητήσουμε.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ : Βέβαια, υπάρχει και ο πρωτοφασισμός, που είναι διάχυτος.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ : Δεν περιλαμβάνει ως κριτήριο τις αξιολογικές εκθέσεις του υποψηφίου. Δεν μπορούμε να μιλάμε για αξιοκρατική κρίση, με αυτό το νομοσχέδιο. Ούτε καν για αντικειμενική κρίση, αφού η προσωπική αξία και ικανότητα των υποψηφίων κρίνεται στο πλαίσιο μιας αδιαφανούς και διόλου συστηματικής διαδικασίας αξιολόγησης. Μένουν μόνο κάποιες ηχογραφήσεις των συνεντεύξεων, που πολύ σύντομα θα σβηστούν.

Δεν έχει καμία πρόβλεψη για παρακολούθηση οργανωμένου προγράμματος επιμόρφωσης σε θέματα διοίκησης.

Ξαναυπενθυμίζω ότι δεν θέλουμε και πολύ να «σκαλίζουμε» τις νέες τεχνολογίες και την επιστημονική κατάρτιση. Μας αρκεί να είμαστε κομματόσκυλα είκοσι και τριάντα χρόνια. Όσο πιο πολύ, τόσο πιο καλά και όσο πιο γνωστοί και πιστοί, ακόμα καλύτερα.

Δεν επιτρέπεται καμία κινητικότητα, γιατί πρέπει να τους ξέρουμε και να τους ελέγχουμε. Δε μπορεί να φύγει από δω και να πάει αλλού ή να μετακινηθεί.

Έχουμε, με αυτό το νομοσχέδιο, την απόλυτη εφαρμογή της κομματοκρατίας. Προσπαθώντας να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο που βάζει το Συμβούλιο της Επικρατείας ή άλλοι παράγοντες ή η πραγματικότητα και ζωή, προσπαθούμε με κάθε τρόπο να κάνουμε αυτές τις ντρίπλες που μπορούν να αποδώσουν στην απόλυτη εφαρμογή της κομματοκρατίας ή στην εφαρμογή της απόλυτης κομματοκρατίας.

Έχουμε βαθιά απέχθεια στην επιστημονική κατάρτιση, στις βεβαιωμένες ικανότητες και στην αξιολόγηση. Λέξη την οποία σιχαινόμαστε.

Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στα δικά μας παλικάρια. Θα το καταψηφίσουμε μετά βγδελυμίας αυτό το νομοσχέδιο και όσα άλλα έχουν αυτή τη λογική. Για να κλείσω, για το τέμενος, επί της αρχής έχουμε συμφωνήσει και εδώ πάλι μερικοί θα βγάλουν τα καστανά από την φωτιά, γιατί οι συνεταίροι μας, δεν «γουστάρουν» τέτοια και τους αντικαθιστούμε σε αυτά τα δύσκολα, με κάποιους άλλους πρόθυμος, σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων κ.λπ. και γνωριζόμαστε και καταλαβαινόμαστε. Επί της αρχής θα πούμε ναι, θέλει μια συζήτηση για τους όρους και τις προϋποθέσεις. Σας ευχαριστώ πολύ.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ