Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Στην Ολομέλεια του ΣτΕ οι ρυθμίσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Η προσφυγή αφορά ειδικά τις ρυθμίσεις που των Εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, τους συντελεστές βαρύτητας, την πριμοδότηση των αθλητών , το ειδικό καθεστώς των εξετάσεων και των δυσλεκτικών.
Δημοσίευση: 27/05/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην Ολομελεια του Συμβουλίου της Επικρατείας παρέπεμψε το 7μελές Γ τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου , προκειμένου να αποφανθεί για την αντισυνταγματικότητα ή μη του νόμου των Πανελλαδικών Εξετάσεων  για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Η προσφυγή αφορά ειδικά τις ρυθμίσεις που  των Εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, τους συντελεστές βαρύτητας, την πριμοδότηση των αθλητών , το ειδικό καθεστώς των εξετάσεων και των δυσλεκτικών.  

Στις δύο αποφάσεις  του  1442 και 1443 του 2017 , οι Ανώτατοι Δικαστές του Γ τμήματος , με πρόεδρο  την Αντιπρόεδρο του ΣτΕ Αικατερίνη Σακελλαροπούλο, διατυπώνουν τις απόψεις τους στα παραπάνω ζητήματα.

Σημειώνεται  η απόφαση της Ολομέλειας δεν θα αφορά το παρελθόν, αλλά το μέλλον, δηλαδή από την ημέρα που θα εκδοθεί.

Ειδικότερα η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας καλείται να αποφανθεί :

α) Εάν η εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας αποτελεί κριτήριο πρόσφορο, προκειμένου το σύστημα εισαγωγής στις ιατρικές σχολές να ανταποκρίνεται στις επιταγές των άρθρων 4 παρ 1, 5 παρ 1 και 16 του Συντάγματος,

β) Εάν ο νομοθέτης, κατά την παρεχόμενη στο άρθρο 4 του ν 4327/2015 εξουσιοδότηση, ώφειλε, με βάση τις προπαρατιθέμενες συνταγματικές διατάξεις, να προβλέψει σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με συντελεστές βαρύτητας για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, και, πάντως, με τέτοιο  καθορισμό συντελεστών βαρύτητας ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο τα μαθήματα προσανατολισμού και να μειώνεται η βαρύτητα του μαθήματος γενικής παιδείας,

γ) Εάν συνάδουν με την αρχή της αξιοκρατίας οι διατάξεις :

 1) των άρθρων 4 και 42 του ν 4186/2013 (Α΄193), 2 του ν 2525/1997 (A΄188) και της ΥΑ Φ 253.1/44654/Α5/2016 (Β΄685/15-3-2016), κατά το μέρος που παραλείπουν να προβλέψουν διακριτές θέσεις κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες και

2) των άρθρων 34 του ν 2725/1999 (Α΄121) σε συνδυασμό με το άρθρο 38 παρ 9 του ν 4115/2013 (Α΄24), κατά το μέρος που προβλέπουν ως προνόμιο υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί την κατά παρέκκλιση εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και

δ) εάν, δοθέντος ότι προβλέπονται μετεγγραφές των φοιτητών μεταξύ των ΑΕΙ (από τα περιφερειακά προς τα κεντρικά ΑΕΙ) σε ποσοστό 15%, είναι σύννομη η μη πλήρωση των θέσεων, που κενώνονται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια από τις εν λόγω μετεγγραφές, από τους επιλαχόντες υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

 

Σχόλια (5)

 
van
28 Μάιος 2017 21:24

20 χρόνια το ίδιο γίνεται και δεν ήταν αντισυνταγματικό. Για κοίτα κάτι συμπτώσεις τώρα τελευταία.

 
πανελλαδικες
28 Μάιος 2017 14:02

και βιολογικό χωρίς βιολογια
και πληροφορικη χωρίς προγραμματισμό

και όποιος έχει ματια βλέπει την μπάλα στην κερκίδα...

 
εκπ/κός
28 Μάιος 2017 13:46

Με τις "δέσμες" όλοι έδιναν Έκθεση ως 1 από τα 4 μαθήματα της δέσμης τους. Οπότε είτε για Πολυτεχνείο-Φυσικομαθηματική-Γεωπονική πήγαινες (1η δέσμη), είτε για Ιατρική (2η δέσμη), είτε για Νομική-Φιλολογίες (3η δέσμη), είτε για Οικονομικά (4η δέσμη) έδινες Έκθεση.

Τότε γιατί δεν ήταν αντισυνταγματική η εξέταση στην έκθεση για όσους ήταν 2η δέσμη (Ιατρικές) ή και στην 1η & 4η δέσμη;

 
Νικος
28 Μάιος 2017 00:33

Και μη ξεχνάμε. Για 15 χρονια μαθητές επέλεγαν να εξεταστούν στο μαθημα ΑΟΔΕ για να επιτύχουν στα πολυτεχνεία...

 
ΠΤ
27 Μάιος 2017 22:51

αν μετράω καλά, είναι το δεύτερο αντισυνταγματικό νομοσχέδιο της ομάδας μπαλτά-κουράκη; Υπάρχει πολιτική ευθύνη;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ