Μειωμένος κατά 25 με 30% είναι ο αριθμός των αιτήσεων των εκπαιδευτικών για τις θέσεις Διευθυντών των σχολικών μονάδων της χώρας σε σχέση με το 2011 (σ.σ.η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων έληξε σήμερα).
Ενδεικτικά, σύμφωνα με πληροφορίες του esos:
ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
Στην Πρωτοβάθμια κατατέθηκαν:
Α Αθήνας 290 από 440 το 2011
Β Αθήνας 185 από 330 το 2011
Γ Αθήνας 160 από 270 το 2011
Πειραιά 170 από 340 το 2011
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Πειραιά 247 από 270 το 2011
Β Αθήνας 218 (;2011)
Γ Αθήνας 238 (;2011)
Αν. Αττική 226 (;2011)
ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Στην Πρωτοβάθμια
Μαγνησία 102 αιτήσεις από 145 το 2011
Λάρισα 200 από 280 το 2011
Τρίκαλα 95 αιτήσεις (;2011)
Καρδίτσα 72 από 115 το 2011
Στη Δευτεροβάθμια
Λάρισα 173 από 211 το 2011
Τρίκαλα 84 (;2011)
Μαγνησία 118 από 144 το 2011
ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ζάκυνθος 20 (;2011)
Κέρκυρα 100 (;2011)
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ζάκυνθος 23 (;2011)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ενημέρωση συνεχίζεται και για τις άλλες Περιφέρειες της Ελλάδος.
Εκπαιδευτικοί παράγοντες αποδίδουν το γεγονός του μειωμένου ενδιαφέροντος για τις θέσεις Διευθυντών Σχολείων στους εξής λόγους
Α. Στο μικρό επίδομα θέσης που κυμαίνεται από 200 έως 30 ευρώ το οποίο στη συνέχεια φορολογείται.
Β. Στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες
Γ. Στη νέα διαδικασία των κρίσεων , όπως
α. Τη συνέντευξη η οποία δεν είναι δομημένη
β. Το πρακτικό του Συλλόγου
Δ. Στον μικρό χρόνο των έξη ημερών που δόθηκε για τη συγκέντρωση και κατάθεση των δικαιολογητικών και αιτήσεων.
Ναι, οι αιτήσεις είναι λιγότερες, αλλά αυτό ήταν αναμενόμενο.
Ειδικά στις μεγάλες πόλεις, που τα σχολεία είναι πολυπληθή, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Δεν υπάρχει φύλακας, δεν υπάρχει γραμματέας, δεν υπάρχει επιστάτης, οι υποδιευθυντές έχουν ελάχιστη μείωση διδακτικού ωραρίου, οι λοιποί συνάδελφοι έχουν τα τελευταία χρόνια αυξημένο ωράριο, ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών αυξάνεται και οι αντοχές μειώνονται, οι ευθύνες του Διευθυντή αυξάνονται. Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμα, αλλά θεωρώ ότι αυτά αρκούν για να καταδείξουν το πρόβλημα. Όποιος κάνει αίτηση για μια τέτοια θέση θα πρέπει όχι μόνο να έχει τις απαραίτητες γνώσεις και το ψυχικό σθένος, αλλά για να μπορέσει πλέον επαρκώς να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του, θα πρέπει να είναι και σε καλή "φυσική κατάσταση", αφού θα πρέπει εκτός από τα διοικητικά και διδακτικά του καθήκοντα να εκτελεί γραμματειακή υποστήριξη και πληθώρα καθηκόντων που οι λοιποί εκπαιδευτικοί δεν έχουν το χρόνο (και δεν είναι υποχρεωμένοι) να εκτελέσουν.
Στα δε χωριά, οι ώρες διδασκαλίας του διευθυντή είναι πολλές, υποδιευθυντής συνήθως δεν υπάρχει και το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ελάχιστο.
Πρόκειται για ένα πόστο που εξαντλεί, χωρίς τις ανάλογες οικονομικές απολαβές, και που μόνο κάποιος με πολύ μεράκι και διάθεση προφοράς για την εκπαίδευση και με αρκετές ψυχικές και σωματικές αντοχές πλέον μπορεί να διεκδικήσει. Αυτό αδικεί τους παλαιούς και έμπειρους που οι σωματικές τους δυνάμεις δεν τους επιτρέπουν άθλους.