Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Προ της Συνέντευξης των Υποψηφίων, ενώπιον των Συμβουλίων

Δημοσίευση: 15/06/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Π. Πλατάρος -Μαθηματικός

Λόγω των απαντήσεων που είχαμε δώσει το 2011 στις «120 Μελέτες Περίπτωσης» του Υπουργείου στις κρίσεις Διευθυντών και βλέποντας την αύξηση των στατιστικών επισκεψιμότητας  στα αποθετήρια της τότε εργασίας, οφείλουμε μια επικαιροποίηση:

Ήδη πολλοί συνάδελφοι αυτοεπιμορφούμενοι δια βίου έχουν κάνει σπουδές σε προγράμματα Διοίκησης Σχολικών Μονάδων και έχει βελτιωθεί έκτοτε θεαματικά το ποσοστό των μυημένων.

Μια μικρή επικαιροποίηση στην «ύλη» του 2011, την οφείλουμε:

Πρώτα για την συνέντευξη αυτή καθ΄εαυτή:

Η συνέντευξη «πολιτικά»  επελέγη να είναι αδόμητη. Να μην είναι δομημένη, να μην είναι ημιδομημένη. Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι μπορεί το Συμβούλιο επιλογής να ρωτήσει ό,τι θέλει, κυριολεκτικά.    Επιστημονικώς φθάσαμε μέχρι την «ημιδομημένη» της Διαμαντοπούλου η οποία ήταν -συγκριτικά πάντα- ό,τι καλύτερο είχε υπάρξει έως τότε. Μετά τον Ν.3848 /2010 της Διαμαντοπούλου περιπέσαμε στο γνωστό σύνθημα του τηλεοπτικού Πόποτα  : «Μπροστά, πίσω!»

Δίνουμε τον απλουστευμένο «ορισμό»  των συνεντεύξεων

Αδόμητη: Ρωτάμε ό,τι θέλουμε και αναλόγως σε όποιον θέλουμε και όπως θέλουμε και όποτε θέλουμε.

Ημιδομημένη: Υπάρχουν εκ των προτέρων γνωστές ερωτήσεις, συνήθως  επί μελετών περίπτωσης κτλ Απαντήσεις δεν υπάρχουν. (Το 2011, αυτό το μισο-αλλάξαμε με δημοσίευση ενδεικτικών απαντήσεων)

Πλήρως  Δομημένη: Υπάρχουν γνωστές εκ των προτέρων ερωτήσεις και απαντήσεις για όλους. Σαν τράπεζα θεμάτων. Σαν να εξετάζεται κάποιος στο Πανεπιστήμιο προφορικά, αλλά επί γνωστών ερωτήσεων και απαντήσεων.

Να σημειώσουμε, ότι ο «επιστημονικός λόγος του κλάδου» ομιλεί  για  κατηγοριοποίηση σε «αμαρτωλή συνέντευξη» «κακιά συνέντευξη» ,   «διάτρητη συνέντευξη» ,«αναξιόπιστη συνέντευξη» οτιδήποτε φανταστεί κάποιος, πάντως όχι με τους παραπάνω τρέχοντες δόκιμους  όρους η απλή παράθεση των ονομασιών των οποίων δείχνει προς τα που είναι η δίκαιη η λογική, η πρέπουσα στα Ελληνικά πράγματα. Έχετε ακούσει την ΟΛΜΕ να λέει λ.χ. ότι «….ναι μεν επιθυμούμε έφοδο στα θερινά ανάκτορα, αλλά εν πάση περιπτώσει, για τις αστικές επιλογές της αστικής εξουσίας, καλή θα ήταν κάτι προς το δομημένο….» Δεν το λένε, διότι μάλλον δεν ξέρουνε τα είδη των υπαρχουσών δυνητικά ειδών συνεντεύξεων.

Τι έχει αλλάξει στην διαδικασία:

1)    Έχουν έλθει νέοι συνεντεύκτες, δεν είναι 5, είναι 7  (αναφέρομαι στο 2011) μείον οι κωλυώμενοι. Οι νέοι συνεντεύκτες είναι κι αυτοί διορισμένοι χωρίς αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος όπως πάντα ενώ τώρα το κριτήριο το μοναδικό είναι «15-ετής εκπαιδευτική υπηρεσία κα ιπροϋπηρεσία». Υπάρχει και  ένας Σχολικός Σύμβουλος. Οι υπόλοιποι είναι οι αιτετοί των παρατάξεων, όπως πάντα.

2)    Η κλίμακα 0-15  το εύρος 15 έχει γίνει εύρος 8 στην κλίμακα 0-8

3)     Τυχόν ύψωση τόνων κλπ παρεπόμενων ενώπιον του Συμβουλίου, δυνητικά συνεπάγονται αποκλεισμό συνοπτικώς και επί τόπου από την περαιρέρω διαδικασία.

4)    Η βαθμολογία εξάγεται από τον ΜΟ των παρόντων μελών. Ο ΜΟ, στογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό.

Τι έχει αλλάξει στην «ύλη;»

Νέες έννοιες νέες λέξεις  έχουν έλθει: Λέξεις κλειδιά για αναζήτηση στο διαδίκτυο που πλέον έχει όλη την πληροφορία, είναι:

•    Σχολικός εκφοβισμός.

•    Πρόσφυγες, ενσωμάτωση προσφύγων, εκπαίδευση μεταναστών, κοινωνική ένταξη.

•    διαπολιτισμική εκπαίδευση και αλλοδαποί μαθητές

•    Εκπαίδευση από απόσταση (e-Learning), Εκπαίδευση ενηλίκων, Εκπαίδευση εκπαιδευτικών (βασική κατάρτιση, επιμόρφωση)

•    Γραμματισμός και Τ.Π.Ε.

•    Συνεκπαίδευση

•    Ενσυναίσθηση στην διοίκηση Εκπαίδευσης.

•    Διαχείριση κρίσεων στο Σχολείο.

•    Δημοκρατικό σχολείο

•    Δημοκρατικό στυλ διοίκησης στα  σχολεία

•    Ηγεσία εκπαιδευτικών οργανισμών

Τα παραπάνω φθάνουν κι επαρκούν. Πώς θα τα βρείτε;

•    Αντιγράφετε-επικολλείτε  τις παραπάνω «πυροβολημένες» (μπούλετ)  φράσεις στην Google.

•    Διαλέξτε τις πιο αξιόπιστες πηγές. (Επίσημες)

•    Διαβάζετε μόνο ορισμούς.

•    Διαβάζετε «διαγωνίως»

•    Μένετε όπου έχετε αρχείο παρουσίασης .ppt Προσθέστε στην φράση αναζήτησης αυτά τα τρία γράμματα με τη τελεία. Θα πάτε σε ό,τι το ευανάγνωστο-εύληπτο υπάρχει.

Προσοχή σε ερωτήσεις παγίδες:

Για παράδειγμα:

«Οι Μαθητικές καταλήψεις απασχολούν την Ελληνική Κοινωνία τα τελευταία 30 τουλάχιστον χρόνια. Γνωστά είναι τα μαθητοδικεία , οι διώξεις οι ποινικοποιήσεις. Ποία είναι η δική σας θέση επί του φαινομένου;»

Απάντηση:  (Σκέψη: )

«…..Η διατύπωση της ερώτησης είναι και θέση υπέρ των καταλήψεων. Άρα πρέπει να δοθεί μια συνδικαλιστική μη επιστημονική απάντηση, αλλά η οποία θα ικανοποιεί και τον ερωτώντα και τους αντιφρονούντας του Συμβουλίου και θα πατάει σε αλήθεια ….»

Καλό είναι να απαντήσει ο υποψήφιος με σύνεση.  Ο πιο ασφαλής κανόνας είναι η αλήθεια.  Όχι όμως ωμά. Να πει για παράδειγμα, ότι το Ποινικός κώδικας άρθρο334 παρ. 3 προβλέπει ποινή φυλάκισης 6 μηνών. Άρα πρέπει να υπάρξει λ.χ. αποποινικοποίηση των καταλήψεων και να μην έχουμε γεγονότα όπως στο Ρέθυμνο με εμπλοκές μαθητοδικείων και λαϊκών Διευθυντοδικείων από ΕΛΜΕ. Ειλικρίνεια και αλήθεια. Να καταργηθεί ο νόμος ή να τροποιοιήσει κατ΄εξαίρεσιν τις μαθητικές καταλήψεις.   Ο υπουργός είπε πρόσφατα, να μάθουν να εφαρμόζουν τον νόμο οι μαθητές, από το Σχολείο. Πρώτα όμως πρέπει να τον ξέρουν οι διδάσκαλοι που πρέπει να τον διδάσκουν δια λόγου και να τον κρατούν δια παραδείγματος.

Σε κάθε όμως περίπτωση ο υποψήφιος πρέπει να είναι  προσεκτικός και να έχει πάντα στο μυαλό του ποίους  έχει ενώπιόν του.

Επιτυχία σε όλους .

Και κάτι άλλο: Οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως του αν θα καταλάβουν Σχολείο  είναι στον πίνακα. Αυτό από μόνο του, είναι ένα πολύ σοβαρό δυνητικό πλεονέκτημα. Να μην το παραγνωρίσουν ποτέ.

Βιβλιογραφικές  Αναφορές για την συνέντευξη:
1.     Συμβουλές για την συνέντευξη: http://www.career.aua.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=82&It...
2.    Προβολές παρουσίασης κτλ για μαθήματα στην ΑΣΠΑΙΤΕ για συνέντευξη κ.ά. https://eclass.aspete.gr/modules/document/?course=PESYP101

 

 

Σχόλια (4)

 
Ηλίας
15 Ιουν 2017 13:11

Η ημιδομημένη συνέντευξη της Διαμαντοπούλου μπορεί να ήταν ό,τι καλύτερο είχε (θεωρητικά) θεσπιστεί αλλά στην πράξη, δεν αφαρμόστηκε σε πολλές περιπτώσεις όπου το Συμβούλιο Επιλογής "έπρεπε" να ανεβάσει αυτόν που ήθελε και να "χαντακώσει" αυτούς που στα αντικειμενικά ήταν πιο πάνω.

Έτσι είχαμε περιπτώσεις, με την ημιδομημένη συνέντευξη, ο 1ος σε αντικειμενικά να βρεθεί πρωτελευταίος μεά από συνέντευξη ΜΙΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΩΡΑΣ και άλλοι να αριστεύουν σε 10λεπτες (κατά δήλωσή τους) συνεντεύξης.

Πείτε μου λοιπόν τι σημασία έχει αν έχουμε ημιδομημένη συνέντευξη όταν στον ένα διαρκεί 60 λεπτά και στον άλλο μόλις 10... και τυχαία αυτός με το 10λεπτο αριστέυει!

(για την ιστορία... τρεις τέτοιες περιπτώσεις πέρασαν απο δικαστήρια και δικαιώθηκαν)

 
Παπαΐτσος Σ.
15 Ιουν 2017 16:20

Θα πρότεινα για λόγους διαφάνειας να αναρτηθούν στις σελίδες των Διευθύνσεων τα βιογραφικά αυτών που έχουν ορισθεί στο διευρυμένο ΠΥΣΔΕ. Έτσι κύριε Υπουργέ θα ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ με τι προσόντα θα κρίνουν και θα βαθμολογήσουν τους υποψηφίους για τις θέσεις των Διευθυντών. Ένας ακόμη λόγος είναι ότι οι υποψήφιοι Διευθυντές θα γνωρίζουν με "ποιους έχουν να κάνουν" και θα προσαρμόσουν τις απαντήσεις τους στο επίπεδο των κριτών τους.... για να επιτευχθεί το μέγιστο στη βαθμολογία !
Με εκτίμηση
Παπαΐτσος Σ.
Καθηγητής

 
@ΗΛΙΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ
15 Ιουν 2017 22:43

Κύριε Πλατάρο.
Συμφωνώ απόλυτα με τον @Ηλία που το παράδειγμά του δεν έγινε μόνο εκεί που αναφέρει αλλά και αλλού όπου ο πρώτος σε μετρήσιμα μόρια με διαφορά 2,5 από τον δεύτερο στη συνέντευξη αφού του μοίραζαν μεγαλοπρεπώς 8άρια,9άρια κλπ κατετάγει μετά την συνέντευξη 7ος.Ασήμαντη λεπτομέρεια.Δεν ήταν δικός τους.Α

 
Mr Νίκος
16 Ιουν 2017 12:25

@Ηλία,
μόνο και μόνο ότι κάποιοι δικαιώθηκαν στα δικαστήρια, δείχνει ότι η ημιδομημένη μαγνητοφωνημένη συνέντευξη επιτρέπει την επανόρθωση της "αδικίας", σε αντίθεση με την τωρινή και τις προηγούμενες καταστάσεις. Ο αυξημένος χρόνος εξέτασης υποψηφίου δεν συνδέεται με κανένα τρόπο με την υψηλή τελική του βαθμολογία, όπως υπονοείς ότι είναι το σωστό, ίσα ίσα το συμβούλιο μπορεί να καταλαβαίνει ότι κάποιο πρόβλημα υπάρχει με τον υποψήφιο, άλλωστε γιαυτό υπάρχει η συνέντευξη, για να φιλτράρει αυτά που δεν φαίνονται από τα αντικειμενικά κριτήρια. Τελειώνοντας, να πω το αυτονόητο, ότι το σύστημα επιλογής θα έπρεπε να είναι σταθερό, συνεπές και δίκαιο, ενώ για κάποιο παράξενο λόγο, σε κάθε επιλογή, τη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση έχουν οι εκάστοτε πιο κοντινοί στην εξουσία

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean