ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Το ΕΑΠ σε νέους επιστήμονες και όχι σε καθηγητές με δεύτερη θέση

Ανακοινώσεις για το προσωπικό με συμβάσεις
Δημοσίευση: 19/06/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο κάνει μια πολύ συστηματική προσπάθεια να φύγει από τις παλιές νόρμες και να μπορέσει να εμπλακεί σε ένα επί της ουσίας άνοιγμα στους νέους επιστήμονες.

Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σήμερα στη Βουλή , απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αχαΐας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΔΗΜ.ΑΡ. Θεόδωρου Παπαθεοδώρου  με θέμα  «Αυθαίρετη και παράνομα διακριτική μεταχείριση υποψηφίων μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π.) σε προκηρύξεις του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)» ενώ υπογράμμισε τα εξής:

Α. Η ουσία του προβλήματος είναι πώς θα επιλέγονται τα μέλη στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ώστε να αυξηθεί η δυνατότητα πρόσβασης των νέων επιστημόνων.

Β. Να δεχθούμε και οι δύο -γιατί σε αυτό δεν έχετε απαντήσει, αν και σας το ρώτησα και την περασμένη φορά- ότι είναι μια παθογένεια του συστήματος ότι το 75% του αμειβόμενου προσωπικού ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι  ταυτοχρόνως και καθηγητές στα πανεπιστήμια; Δεν είναι σωστό αυτό, νομίζω. Δεν είναι σωστό σε πολλά επίπεδα.

Γ. Ξέρουμε πώς γίνεται η επιλογή. Η επιλογή γίνεται με βάση το πόση διδακτική εμπειρία έχει κανείς, πόσες δημοσιεύσεις κ.λπ. Ουσιαστικά είναι μια μοριοδότηση, δεν είναι μια επί της ουσίας αξιολόγηση των φακέλων. Αν, λοιπόν, όλοι μας κοπτόμαστε στο ότι πρέπει να ανοίξουν τα ιδρύματά μας για τους νέους επιστήμονες κ.λπ., πρέπει να το δηλώνουμε και στην πράξη.

Δ. Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο, λοιπόν, αποφάσισε ότι στις φυσικές επιστήμες θέλει να επιλέξει με αυτόν τον τρόπο. Το ερώτημά μας, λοιπόν, δεν είναι αν τυχόν το ένα κομμάτι είναι συνταγματικό ή αν το άλλο δεν είναι κ.λπ., αλλά αν τυχόν οι αποφάσεις στο σύνολο του ΕΑΠ βοηθούν το άνοιγμα του ΕΑΠ στους νέους επιστήμονες.

Ε. Σε αυτό χρειάζεται και μια δέσμευση πολιτική εδώ μέσα, για να δει ο κόσμος έξω εκεί αν όντως εννοούμε όλο αυτό με τους νέους επιστήμονες, εκτός αν δεν το εννοούμε και προσπαθούμε να βρούμε χιλιάδες τρόπους για να παίρνουν πρόσθετο μισθό άτομα τα οποία ήδη εργάζονται. Εγώ δεν λέω ότι δεν τον αξίζουν τον πρόσθετο μισθό που παίρνουν, αλλά υπάρχει ένα θέμα στην ακαδημαϊκή κοινότητα σήμερα ως προς τις δυνατότητες πρόσβασης σε αυτήν των νέων επιστημόνων. Αυτό πώς θα γίνει;

Για τους υπαλλήλους

Σχετικά με το προσωπικό του ΕΑΠ που εργάζεται με συμβάσεις ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε τα εξής:

  • Είμαστε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και είμαστε σχεδόν βέβαιοι –σχεδόν βέβαιοι, είναι κάποια νομικά προβλήματα που πρέπει να λειανθούν- ότι μέχρι 30 Ιουνίου θα έχουμε ανακοινώσει τη λύση διότι θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που μπορεί να ψηφιστεί στις αρχές Ιουλίου. Είναι ένα σύνθετο πρόβλημα –το γνωρίζετε- που έχει σχέση με τις συμβάσεις. Αυτές οι συμβάσεις δεν μπορούν να γίνουν αορίστου χρόνου, πρέπει να εμπλακεί και το ΑΣΕΠ.
  • Προσπαθούμε να βρούμε μία λύση με στόχο, πρώτον, να μην χάσει κανείς τη δουλειά του διότι οι άνθρωποι έχουν και τεράστια τεχνογνωσία πέρα από οτιδήποτε άλλο, και δεύτερον, να αναγνωριστεί το γεγονός ότι τόσα χρόνια προσέφεραν οι άνθρωποι τις υπηρεσίες τους μέσα από αυτές τις συμβάσεις. Είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι θα λυθεί το θέμα.

 

Σχόλια (4)

 
Γιώργος
20 Ιουν 2017 12:36

Πουθενά λόγος για αξιοκρατία - πουθενά λόγος για αξιολόγηση. Δεν μας νοιάζουν οι ικανότητες, οι επιδόσεις, το πόσο καλό ή κακό μάθημα κάνει κανείς. Μόνο διχασμός. Μοριοδότηση νέων, αρνητική μοριοδότηση παλιών. Αυτό είναι. Αλήθεια, οι φοιτητές του ΕΑΠ που ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΔΡΑ τα δίδακτρά τους (και τις αμοιβές των καθηγητών τους) προτιμούν έναν νέο από έναν παλιό; Ή προτιμούν αυτόν που είναι καλύτερος στη δουλειά του (και τι σχέση έχει αυτό με το αν είναι άνεργος διδάκτορας ή καθηγητής ΑΕΙ); Ιδεοληψία σε όλο της το μεγαλείο. Ντροπή.

 
Τρικυμία εν κρανίω
20 Ιουν 2017 16:14

Κάνει τραγικό λάθος ο Υπουργός. Το ΕΑΠ (και κάθε Πανεπιστήμιο) δεν έχει στόχο την ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ νέων επιστημόνων, αλλά τη ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ νέων επιστημόνων. Και για να βγουν ΚΑΛΟΙ νέοι επιστήμονες οι φοιτητές του, δεν μπορεί να έχει επίσης νέους επιστήμονες ως διδακτικό προσωπικό.

Ελπίζω να μην εφαρμόσει την ίδια νοοτροπία και ο Υπουργός Υγείας και να μην αντικαταστήσει στα δημόσια Νοσοκομεία τους έμπειρους γιατρούς με νέους ειδικευόμενους.

 
Σολδατου Ευγενια
20 Ιουν 2017 19:29

Στο ΕΑΠ οι φοιτητες κανουν αξιολογηση των καθηγητων τους που τους διδαξαν το προηγουμενο ετος. Λαμβανεται αυτο υποψιν και σε ποιο βαθμο. Υπηρξα φοιτητρια των Φυσικων Επιστημων του ΕΑΠ και γνωριζω πως παρολες τις αρνητικες βαθμολογιες των φοιτητων σε καποιους διδασκοντες , αυτοι εξακολουθουσαν να προσλαμβανονται και τα επομενα χρονια. Οι αρνητικες δε βαθμολογιες δεν ειχαν να καβιυν με συμπαθειες αλλα με συγκεκριμενα κριτηρια που φαινονταν αντικειμενικα και στα οποιοι καποιοι δεν μπορουσαν να ανταποκριθουν. Το αν χρειαζεται να εχουμε νεους καθηγητες πιστευω πως το κριτηριο της ανεργειας δεν προσδιδει σε καποιον και ικανοτητα να ειναι αποδοτικος και αποτελεσματικος στο εργο του. Προσωπικα ειχα καθηγητες που διδασκαν σε δημοσια πανεπιστημια και δουλευαν πολυ περισσοτερο απο αλλους που αν και νεοι δεν φαινεται να αγαπουσαν πολυ αυτο που εκαναν. Δεν πιστευω πως τα χρηματα ειναι αυτα που ξεσηκωνουν ενα καθηγητη απο την Αθηνα να ερθει να διδαξει σε μια επαρχειακη πολη ενα μαθημα. Πρεπει να εχει μερακι γι αυτο που κανει και να θελει να δει την δουλεια του απο τη μερια της προσφορας.

 
Αξιολογήσεις
21 Ιουν 2017 15:36

Πράγματι υπάρχουν οι αξιολογήσεις, όμως δυστυχώς οι απόψεις των φοιτητών λαμβάνονται υπόψη κατά ένα πολύ μικρό ποσοστό (γύρω στο 5% επί του συνόλου των κριτηρίων) όταν πρόκειται για την ανανέωση της σύμβασης των ΣΕΠ. (Εκτός αν πρόκειται για τίποτα πάρα πολύ σοβαρές κατηγορίες, οπότε ο ΣΕΠ απομακρύνεται άμεσα, αν ο συντονιστής κάνει καλά τη δουλειά του.)

Έτσι αν υποθέσουμε δυο ακραίες περιπτώσεις, έναν ΣΕΠ με πλούσιο βιογραφικό αλλά τελείως ασυνεπή ως προς τις υποχρεώσεις του στους φοιτητές και έναν ΣΕΠ με μέτριο βιογραφικό αλλά άριστο ως προς τις υποχρεώσεις του στους φοιτητές, ο πρώτος έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να ανανεώσει τη σύμβασή του από ότι ο δεύτερος.

Μάλλον αυτά θα είδε το υπουργείο και άλλαξε τα κριτήρια επιλογής, αλλά οι αλλαγές είναι προς ασύμβατη κατεύθυνση. Προσπαθεί να διακρίνει a priori ποιος έχει διαθεσιμότητα και ποιος όχι, αντί να χρησιμοποιήσει a posteriori την υπάρχουσα αξιολόγηση.

Πολύ καλύτερο και πιο δίκαιο για όλους θα ήταν να αυξανόταν το βάρος της αξιολόγησης των φοιτητών κατά πολύ (από 5% που είναι τώρα, να γίνει τουλάχιστον 50%) και κάθε χρόνο όλοι οι ΣΕΠ που είναι κάτω από το μέσο όρο να αντικαθιστώνται από νέους. Αυτό οφείλει να κάνει το ΕΑΠ προς τους φοιτητές του, γιατί οι φοιτητές πληρώνουν και μάλιστα αδρά. Και είναι φυσικό να έχουν απαιτήσεις από τους καθηγητές τους και η γνώμη τους να μετράει σημαντικά, όχι 5%.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.