Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Καταργούνται οι δικαιολογημένες απουσίες στο Λύκειο

Ηλεκτρονικό φακέλωμα των απουσιών και sms στους γονείς
Δημοσίευση: 26/06/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την πλήρη κατάργηση των δικαιολογημένων απουσιών, χωρίς να επηρεαστεί το συνολικό όριο των 114 που ισχύει σήμερα, προβλέπει ρύθμιση  που θα φέρει στη Βουλή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Παράλληλα στο υπουργείο Παιδείας  θα ετοιμαστεί  ειδική ηλεκτρονική  πλατφόρμα , η οποία θα καταγράφει τις καθημερινές απουσίες των μαθητών όλων των Λυκείων της  χώρας, προκειμένου οι γονείς να ενημερώνονται μέσω sms ή e-mail για την απουσία του παιδιού τους από το σχολείο.

Η πολιτική ηγεσία, αυτές τις ημέρες επεξεργάζεται το σχέδιο ποιο θα είναι το όριο των απουσιών, για να στέλνεται το μήνυμα στους γονείς.

Σήμερα οι Διευθυντές των Λυκείων στέλνουν ενημερωτικό σημείωμα στους γονείς  στις αρχές κάθε μήνα για τους μαθητές που κάνουν πάνω από 30 απουσίες.

Οσον αφορά την κατάργηση των αδικαιολόγητων απουσιών  η ρύθμιση, προβλέπει:

Α. Οριο απουσιών μαθητών Λυκείου 114

Β. Καταργείται η διάταξη για τις δικαιολογημένες  απουσίες.

Σχετικά με το Γυμνάσιο στο υπουργείο υπάρχει προβληματρισμός εάν πρέπει να καταργηθούν οι δικαιολογημένες απουσίες.

17.765 μαθητές Γ Λυκείου έκαναν από 80-100 απουσίες τον περσινό Απρίλιο

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας:

Α. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών που φοιτούσαν κατά το περσινό σχολικό έτος 2015-2016 στην τελευταία τάξη των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας ήταν  100.689.

Β. Κατά τον μήνα Απρίλιο του περσινού σχολικού έτους έτους 38.102 μαθητές πραγματοποίησαν 0-50 απουσίες (ώρες), 17.765 μαθητές πραγματοποίησαν 50-100 απουσίες (ώρες) και 346 μαθητές πραγματοποίησαν παραπάνω από 100 απουσίες (ώρες).

Το esos επισημαίνει κάθε χρόνο προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία κάτι που είναι κοινό μυστικό στην εκπαιδευτική κοινότητα, και το θυμίζει και τώρα προς τον υπουργό Κ. Γαβρόγλου, προκειμένου να βάλει “φρένο” στο φαινόμενο, περίπου τον Μάρτιο   να  αρχίζει μια φάμπρικα απουσιών και δικαιολόγησης απουσιών, στη Γ Λυκείου,  ώστε αρκετοί μαθητές (όχι όλοι) να "κάνουν" τις 114 ή τις 164 απουσίες, τις οποίες "δικαιούνται".

Ξαφνικά όλη η μαθητιώσα Ελλάδα αρρωσταίνει και καταφθάνουν σωρεία δικαιολογητικών από κηδεμόνες και γιατρούς.

Το αποτέλεσμα είναι η διάλυση του δημόσιου σχολείου για το επόμενο διάστημα μέχρι την αρχή των εξετάσεων.

Θυμίζουμε ότι  η Άννα Διαμαντοπούλου ως υπουργός Παιδείας  παρότι είχε εξαγγείλει επισήμως ότι θα βάλει τέλος σ αυτό το φαινόμενο , για λόγους που η ίδια γνωρίζει έκανε πίσω .

Η κ. Διαμαντοπούλου είχε κάνει λόγο     για "βεβαιώσεις" από γιατρούς που συχνά χρησιμοποιούνται από τους ίδιους τους γονείς, προκειμένου να "δικαιολογηθούν" οι απουσίες των παιδιών τους στα σχολεία.

Μάλιστα, είχε χαρακτηρίσει  "ντροπή" το "καθεστώς" των ψεύτικων βεβαιώσεων, που προσκομίζει το παιδί στο σχολείο του, εν γνώσει των γονέων, για να δικαιολογήσει την απουσία του και να μην έχει επιπτώσεις.

"Δηλαδή, ένα παιδί 18 χρόνων, αλλά και μικρότερης ηλικίας, μαθαίνει ότι μπορεί να έχει πλαστές βεβαιώσεις και μάλιστα από το δημόσιο Σύστημα Υγείας.

Το «φαινόμενο», δυστυχώς, διατρέχει όλες τις βαθμίδες και τους πρωταγωνιστές της Εκπαίδευσης, από μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές έως και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εξασφαλίζουν, ή δέχονται, αυτές τις βεβαιώσεις.", είχε σημειώσει με δηλώσεις της η  Άννα Διαμαντοπούλου.

Τι ισχύει για τις απουσίες των μαθητών στο Λύκειο

Η φοίτηση όλων των μαθητών των Γενικών Λυκείων χαρακτηρίζεται με πράξη του Συλλόγου των διδασκόντων καθηγητών την ημέρα που λήγουν τα μαθήματα ως επαρκής ή ανεπαρκής, με βάση το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σε συνδυασμό με την ετήσια προφορική επίδοση σε όλα τα μαθήματα.

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση στην περίπτωση κατά την οποία:

α) Tο σύνολο των απουσιών του μαθητή, που σημειώθηκε κατά το λήγον διδακτικό έτος, δεν υπερβαίνει τις πενήντα (50), ανεξάρτητα από τους λόγους πραγματοποίησής τους.

β) Tο σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες σύμφωνα με το Π.δ. 485/1983 (Α ́ 184).

Οι ανωτέρω επιπλέον απουσίες δικαιολογούνται από τον γονέα−κηδεμόνα του μαθητή, αν ο μαθητής είναι ανήλικος. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή που απουσίασε για λόγους υγείας από το σχολείο περισσότερο από δύο ημέρες προσκομίζει στο σχολείο για τη δικαιολόγηση των απουσιών βεβαίωση δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας.

Για τη δικαιολόγηση απουσιών έως δύο ημερών λόγω ασθενείας ή σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί και ενυπόγραφο σημείωμα του κηδεμόνα. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει το πολύ δέκα (10) μέρες αθροιστικά για όλο το έτος. Σε περίπτωση που ο μαθητής είναι ενήλικος, δικαιολογεί ο ίδιος τις παραπάνω απουσίες.

Κατ’ εξαίρεση, ο Σύλλογος των διδασκόντων κάθε Σχολείου με ειδική πράξη του χαρακτηρίζει ως επαρκή τη φοίτηση μαθητή που σημείωσε από εκατόν δέκα πέντε έως εκατόν εξήντα τέσσερις (115−164) απουσίες, υπό την προϋπόθεση ότι όλες οι απουσίες πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες και οφείλονται είτε σε ασθένεια, είτε σε σοβαρούς οικογενειακούς λόγους και η επίδοσή του κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική. Ως ιδιαίτερα ικανοποιητική κρίνεται στην προκειμένη περίπτωση η επίδοση του μαθητή, όταν ο γενικός μέσος όρος της προφορικής βαθμολογίας (Γ.Μ.Ο.), όπως προ− κύπτει από το άθροισμα των Μ.Ο. των δύο τετραμηνιαίων βαθμών στο Λύκειο, διαιρούμενο με τον αριθμό των διδασκόμενων μαθημάτων, είναι τουλάχιστον δεκαπέντε (15) πλήρες και η διαγωγή του κοσμιωτάτη.

γ) Συντρέχουν οι λόγοι που αναφέρονται στην παρ. 6 εδ. δ ́ του άρθρου 1 του Π.δ. 294/1980.

Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής, προσέρχονται κανονικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Μαΐου− Ιουνίου.

Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από πενήντα (50) απουσίες και δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιπτώσεις που προαναφέρθηκαν.

Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.

Για τους μαθητές, που φοιτούν στα Εσπερινά και Μουσικά Λύκεια, τα αριθμητικά όρια των εκατόν δεκατεσσάρων (114) και εκατόν εξηντατεσσάρων (164) απουσιών για το χαρακτηρισμό της φοίτησης προσαυξάνονται κατά δέκα έξι (16).

Ο υπεύθυνος καθηγητής για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών τμήματος ή τάξεως, αφού ενημερώσει τον Διευθυντή του σχολείου ότι ο μαθητής συμπλήρωσε ήδη εικοσιτέσσερις (24) απουσίες, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει τον κηδεμόνα με ταχυδρομική επιστολή, η οποία στέλνεται με τη μέριμνα του σχολείου από την 1η έως την 5η κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε. Αν ο μαθητής είναι ενήλικος, η επιστολή επιδίδεται στον ίδιο.

Για τον υπολογισμό του ορίου απουσιών των μαθητών των Ιδιωτικών Γενικών Λυκείων που εφαρμόζουν διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ισχύουν τα εξής:

α. Το σύνολο των απουσιών για κάθε μαθητή μίας τάξης προκύπτει από το γινόμενο του συνολικού αριθμού ωρών του διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος που εφαρμόζεται στην τάξη επί το συνολικό όριο απουσιών (114 απουσίες), όπως αυτό ορίζεται από το πρώτο εδάφιο της περ. β. της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, δια του αριθμού των ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της τάξης. Οι ανωτέρω επιπλέον απουσίες δικαιολογούνται από τον γονέα− κηδεμόνα του μαθητή (έως μία ημέρα) ή με ιατρική γνωμάτευση σύμφωνα τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 3 του Π.δ. 485/1983 (Α ́ 184).

β. Το σύνολο των απουσιών για κάθε μαθητή μίας τάξης προκύπτει από το γινόμενο του συνολικού αριθμού ωρών του διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος που εφαρμόζεται στην τάξη επί το συνολικό όριο των κατ’ εξαίρεση απουσιών (164 απουσίες), όπως αυτό ορίζεται από το δεύτερο εδάφιο της περ. β. της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, δια του αριθμού των ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της τάξης. Οι ανωτέρω επιπλέον απουσίες του μαθητή δικαιολογούνται, εφόσον οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται, σύμφωνα με το άρθρο 3 του Π.δ. 485/1983.

γ. Η στρογγυλοποίηση των απουσιών των περιπτώσεων α και β γίνεται στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.

 

Ετικέτες: 
Απουσίες

Σχόλια (22)

 
Γιώργος
26 Ιουν 2017 07:40

Σωστό θα ήταν να καταργηθεί η δικαιολόγηση των απουσιών. Από τα τέλη Μαρτίου όλη η Γ΄ Λυκείου της χώρας ζει μια υποκρισία. Οι γονείς "κουβαλάνε" δικαιολογητικά, και συντηρείται μια άχρηστη και αδικαιολόγητη γραφειοκρατία. Εάν υπάρχει το όριο των 114 απουσιών ΚΑΙ ΠΑΛΙ οι μαθητές της Γ΄Λυκείου θα το εξαντλούν τους τελευταίους μήνες του σχολείου. Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι για τέτοιου είδους εξετάσεις (πανελλαδικές) οι μαθητές πρέπει να ΒΡΟΥΝ ΧΡΟΝΟ για να κάνουν τις τελευταίες επαναλήψεις. Και όντως είναι χάσιμο χρόνου να υποχρεώνονται να παρακολουθούν μαθήματα που δεν "χρειάζονται" (προσοχή: το βάζω σε εισαγωγικά).

 
Mr Νίκος
26 Ιουν 2017 08:50

Μάλλον το ανάποδο θα έπρεπε να συμβαίνει, να μην υπάρχει καθόλου έλεγχος απουσιών. Τότε θα φαινόταν η αλήθεια. Το να μαντρώνεις τους μαθητές τεχνητά, δεν σου επιτρέπει να λες ότι έρχονται γιατί τους αρέσει το σχολείο

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΑΩΑΝΝΗΣ
26 Ιουν 2017 08:51

Επί της ουσίας των απουσιών δεν αλλάζει κάτι αφού, εφόσον οι μαθητές της Γ΄Λυκείου, εκτιμούν ότι δεν επωφελούνται από την παρουσία τους στο σχολείο θα συνεχίσουν να εξαντλούν το διαθέσιμο όριο. Επομένως η λύση ενδεχομένως να βρίσκεται (και) στο ότι πρέπει να φτιάξουμε μαθησιακά το πρόβλημα (βελτιώνοντας την ποιότητα της διδασκαλίας, κάποιοι το έχουν πετύχει -υπάρχει σχολείο που δεν λείπει ούτε ένας μαθητής από συγκεκριμένο μάθημα). Η αποστολή SMS είναι πλέον επιβεβλημένη αρκεί να προβλεφθεί και νομικά.Επίσης η χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας μόνο θετικά μπορεί να το δει κανείς.

 
ΣΑΪΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
26 Ιουν 2017 09:59

Καλά και άγια τα παραπάνω. Αλλά, όταν τα παιδιά δεν κάνουν μάθημα κάνοντας κενό μέχρι τα Χριστούγεννα γιατί δεν έχουν τοποθετηθεί οι εκπαιδευτικοί, θα ενημερώνονται οι γονείς;

 
Ελεύθερος
26 Ιουν 2017 10:32

Η εκ περιτροπής απουσία των μισών ή και των 2/3 των μαθητών της Γ΄ Λυκείου συνιστά "διάλυση του δημόσιου σχολείου"; Τί είναι το σχολείο, στρατιωτική μονάδα, που εν καιρώ πολέμου χωρίς πληρότητα δεν είναι αξιόμαχη ή εν καιρώ ειρήνης δεν «βγαίνουν» οι υπηρεσίες; Ίσα - ίσα, πολύ καλλίτερο μάθημα γίνεται με λιγότερους μαθητές. Όσοι έχουν την δυνατότητα να κάνουν ιδιαίτερα/φροντιστήρια ή προετοιμάζονται καλύτερα μόνοι τους διευκολύνονται. Ομοίως, και αυτό κακώς παραβλέπεται, διευκολύνονται και βοηθούνται τα μέγιστα όσοι δεν έχουν την δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, αλλά με λιγότερους συμμαθητές στο λυκειακό τμήμα αφιερώνεται περισσότερος χρόνος σε αυτούς. Είναι πολύ καλά ως έχουν τα πράγματα.
Αν κάποιοι ενοχλούνται, υπάρχει «λύση»: Πανελλαδικές τον Σεπτέμβριο, μετά τις θερινές διακοπές. Τότε όμως, οι μαθητές που δεν μπορούν να κάνουν φροντιστήρια θα βρίσκονται σε σαφώς μειονεκτικότερη θέση. Αυτό θέλουν οι φωνασκούντες περί "διαλύσεως" των λυκείων λόγω εαρινών απουσιών;

 
Λευτέρης
26 Ιουν 2017 11:29

Πολύ σωστό μέτρο. Να τελειώνουμε επιτέλους με τη γραφειοκρατία και την οικονομική επιβάρυνση των γονέων. Μπορεί να αξιοποιηθεί η πλατφάρμα του myschool, όχι μόνο για αυτό αλλά και για άλλα κρίσιμα θέματα των σχολείων που επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινότητα. Πχ να δηλώνεται η αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος σε κάθε απουσία εκπαιδευτικού με τη μέριμνα απασχόλησης των μαθητών και ουσιαστικά να δημιουθργηθεί χώρος ώστε το καθημερινό ημερολόγιο της σχολικής μονάδας να είναι ηλεκτρονικό.

 
TL
26 Ιουν 2017 14:52

Και ποιος θα πληρώνει τα SMS;
... γιατί κινητό έχουν όλοι, email όμως και πρόσβαση στο διαδίκτυο;

 
Νίκος
26 Ιουν 2017 15:37

Μάλλον το καλύτερο θα ήταν να καταργηθεί κάθε όριο απουσιών και στη θέση του να μπει ένα κατώτατο όριο ωρών παρακολούθησης των μαθημάτων. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές θα ξέρουν ότι μόνον έχοντας καλύψει το όριο αυτό θα μπορούν να δώσουν το μάθημα και επιπλέον δεν θα αποφεύγουν συστηματικά συγκεκριμένα μαθήματα (πρώτης π.χ. ή τελευταίας ώρας) σε σημείο που να μην γνωρίζουν τί γίνεται στην τάξη τους.
Με τον τρόπο αυτό το ηλεκτρονικό φακέλωμα θα αποφευχθεί. Ο κάθε καθηγητής, ως υπεύθυνος, θα παίρνει παρουσίες (όχι απουσίες) στο μάθημά του και θα είναι αυτός που στο τέλος, με βάση τις παρουσίες, θα εγκρίνει ή θα απορρίπτει τη συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις.
Δεν χρειάζεται να ανακατεύεται τόσο πολύ το Υπουργείο στα σχολεία και στην καθημερινή τους ζωή.

 
kostas
26 Ιουν 2017 16:24

Το μέτρο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η κατάσταση με τις ψεύτικες βεβαιώσεις σημαίνει ότι ο μαθητής μαθαίνει πως να κοροϊδεύει το σχολείο, τους καθηγητές του και του δίνεται η κατάλληλη "αγωγή" να εξαπατήσει αργότερα την εφορία, την τροχαία, ολόκληρη την κοινωνία.

 
MIK
26 Ιουν 2017 16:54

Καιρός ήταν! Αυτό το "δικαιολογημένες απουσίες" ποτέ δεν μπορούσα να το καταλάβω. Οι μαθητές τις θεωρούσαν κάτι σαν άδεια, όπως αντίστοιχα οι φαντάροι στον στρατό, όπου ήταν αδιανόητο να τελειώσεις τη θητεία σου χωρίς να εξαντλήσεις τις ημέρες αδείας. Εγκεκριμένη κοπάνα για τους μαθητές και λογαριασμός πουθενά!

 
Στράτος
26 Ιουν 2017 17:12

- Η ενημέρωση των γονέων με sms σε νούμερο που υπεύθυνα θα δηλώνεται είναι μέτρο ορθό, καθώς αποφεύγεται γραφειοκρατία και έξοδα από τα γραμματόσημα αποστολής ενημερωτικών σημειωμάτων.

- Επί της ουσίας η ρύθμιση κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Οι αδικαιολόγητες απουσίες έπρεπε να καταργηθούν πλήρως ή να περιοριστούν δραστικά. Απουσία μαθητή θα πρέπει να γίνεται μόνο για σοβαρό λόγο και επομένως να είναι δικαιολογημένη (από γονέα/κηδεμόνα, γιατρό κλπ). Εάν όντως καθιερωθεί όριο 114 αδικαιολόγητων απουσιών πρόκειται για ένα βήμα προς τη διάλυση των Λυκείων.

- Για τον περιορισμό των απουσιών στα Λύκεια από το Μάρτιο και έπειτα θα πρέπει να καθοριστεί ανώτατο όριο απουσιών ανά μήνα, εκτός σοβαρών λόγων που θα αποδεικνύονται με δικαιολογητικά. Για παράδειγμα ενδεικτικά 5 ημέρες το μήνα πέραν των οποίων η απουσία μαθητή θα πρέπει να οφείλεται σε σοβαρό λόγο, κυρίως ιατρικής φύσεως (με αποδεκτά ίσως δικαιολογητικά μόνο νοσοκομειακών γιατρών).

 
Απών
26 Ιουν 2017 17:42

Είναι πράγματι υποκρισία η δικαιολόγηση των απουσιών των μαθητών-μαθητριών της Γ λυκείου μετά τις αρχές Μαρτίου κάθε έτους. Ως λύση είναι σωστή στο μέτρο που απαλλάσσει τους γονείς από την υποχρέωση να πηγαίνουν στο σχολείο κάθε τόσο για να δικαιολογούν τις απουσίες των παιδιών τους.
Προχωρώντας λίγο περισσότερο μπορούμε να δούμε το παράδειγμα της Φινλανδίας, όπου οι μαθητές μετά την 1η Μαρτίου δεν φοιτούν (βέβαια εκεί τα μαθήματα ξεκινούν τον Αύγουστο) με μείωση όμως του αριθμού των απουσιών για το υπόλοιπο σχολικό έτος (π.χ. όχι περισσότερες από 40 απουσίες μέχρι την 1η ή την 15η Μαρτίου κτλ). Ανάλογη μείωση θα πρέπει να υπάρχει για τις άλλες δύο τάξεις, που δείχνουν να "μολύνονται" από την ίδια "ασθένεια"...
Άλλη λύση είναι η υποχρεωτική φοίτηση μόνο για τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού, δηλαδή πρακτικά η μείωση των ωρών διδασκαλίας μετά την 1η Μαρτίου (κάτι φυσικά που θα δημιουργούσε ζητήματα υπερ-υπο εργασίας μεταξύ των καθηγητών).
Τρίτη λύση είναι να δεχτούμε την υπάρχουσα κατάσταση και (όπως προβλέπει αυτή η ρύθμιση) να απαλλάξουμε τους γονείς από το βάρος της δικαιολόγησης, αφήνοντας τους μαθητές να αποφασίσουν αν θα πηγαίνουν στο σχολείο και πότε.

 
Στράτος
26 Ιουν 2017 19:28

Δεν αφήνουμε τους μαθητές να διαλέγουν αν και πότε θέλουν να πάνε σχολείο. Αυτή είναι η αρχή της διάλυσης.
Η φοίτηση των μαθητών στο σχολείο είναι υποχρεωτική και μην πείτε ότι στο Λύκειο δεν είναι. Εφόσον ο μαθητής επιλέξει να συνεχίσει στο Λύκειο τότε υποχρεωτικά θα πρέπει να παρακολουθεί το σύνολο των διδακτικών ωρών. Υποχρεωτική είναι η παρουσία και σε πολλά πανεπιστημιακά μαθήματα!
Δεν δομούμε το Λύκειο ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών ή των γονέων τους. Οι μαθητές επιθυμούν κάθε μέρα εκδρομή! Αυτό θα κάνουμε;

 
kkyr
26 Ιουν 2017 19:53

Το μέτρο της ενημέρωσης απουσίας με e-mail ακριβώς την ώρα που καταχωρίζεται και ειδοποίηση με sms όταν ξεπερνιέται το όριο, ήδη εφαρμόζεται στο 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου Αττικής.

Όσο για το κόστος των sms...
Η μαζική αγορά sms κοστίζει περίπου 4 λεπτά το ένα , πολύ φθηνότερα από το γραμματόσημο.

Τώρα για την κατάργηση των δικαιολογημένων.
Αυτό δεν προέβλεπε ο νόμος Κοντογιαννόπουλου για τον οποίο υπήρξαν τόσες αντιδράσεις, ακόμη και νεκροί;

 
ΣΤΡΑΤΟ; ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕΣ;
26 Ιουν 2017 22:27

@Στράτο επιτέλους έδωσες σημεία ζωής και μάλιστα αλλαγμένος.Γράφεις ότι ο νόμος των αριστεροδεξιών ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για τις 114 απουσίες (συμβολικός αριθμός)είναι ένα βήμα για την διάλυση των Λυκείων.Η κυβέρνηση που υποστηρίζεις το κάνει δηλ.η ίδια κυβέρνηση που δεν εφάρμοσε την απόφαση του ΣτΕ,που έβαλε άκυρους Διευθυντές Εκπαίδευσης σαν Προέδρους των Συμβουλίων επιλογής,που βρήκε δυο μνημόνια από όλους τους προηγούμενους και πρόσθεσε άλλα δυο ως το 2060,που υποθήκευσε τη χώρα για 99 χρόνια και όλα τα άλλα κά.Ξέρεις πόσοι υποψήφιοι Διευθυντές ανησυχούν τι βαθμό θα τους βάλει στη συνέντευξη ο Διευθυντής-Πρόεδρος επειδή φανερά δεν τον ψήφισαν στις εκλογές ,όπως είχαν το ελεύθερο δικαίωμα,γιατί ψήφισαν κάποιον άλλον;Και μόνο από αυτήν την παράμετρο που είναι αναξιοκρατική,αντιδημοκρατικιή δεν έπερεπε οι ίδιοι να είναι Πρόεδροι.Ξέρεις Στράτο ότι δεν είναι υπερβολή και στην κομματοκρατούμενη Ελλάδα των αιώνιων μνημονίων ζούμε.Αν γίνει αυτό σε πολλές ή λίγες Διευθύνσεις θα δικαιολογήσεις τις αντιδράσεις των θιγόμενων την επομένη των εκλογών;Επειδή δε σε βλέπω κάπως αλλαγμένο θα απαντήσεις στο αέναο ερώτημα που σου θέτω:Αν θεωρείς αριστερό και σοσιαλιστικό(sic)καθήκον να κόβονται στις συνεντεύξεις οι πρώτοι σε ψήφους και προσόντα υποψήφιοι Δ.Ε επειδή δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ.
Καλώς ήλθες και πάλι στο φιλόξενο εσος.
ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΟΣ

 
Εκπαιδευτικός
26 Ιουν 2017 23:05

Η κατάργηση της δικαιολόγησης των απουσιών είναι θετική ιδέα, αλλά η απόδοσή της στη σχολική πραγματικότητα θα είναι επουσιώδης. Νομίζω πως χρειάζονται επιτέλους πιο αποτελεσματικές λύσεις. Μία απ' αυτές θα ήταν ο καθορισμός κατώτατου αριθμού παρουσιών αναλογικά ανά μάθημα. Μια άλλη αποτελεσματική λύση θα ήταν ο καθορισμός μηνιαίου πλαφόν απουσιών, ώστε να αντιμετωπιστεί η υπερσυσσώρευση απουσιών την άνοιξη.

 
Νέστωρ Κώστας
26 Ιουν 2017 23:16

Κατ'αρχήν να συμφωνήσω με την κατάργηση διάκρισης των απουσιών σε διακιολογημένες και αδικαιολόγητες, οι απουσίες είναι απουσίες, ούτε ο Μ.Ο βαθμολογίας 15 έχει νόημα για να πάνε οι απουσίες από 114 στις 164. Δεν ξέρω πως το υπουργείο θέλει να λύσει το πρόβλημα των απουσιών.Εγώ έχω να προτείνω μια λύση. Για το Λύκειο θα μπορούσε να συνεχίσει να ισχύει το όριο των 164 απουσιών περίπου για όλους τους μαθητές ως εξής.Το σύνολο των εβδομάδων λειτουργίας του σχολείου είναι περίπου 25, συνολικά δηλαδή 875 ώρες διδασκαλίας το έτος. Το όριο των 164 απουσιών αντιστοιχεί στο 1/6 περίπου του συνόλου ωρών διδασκαλίας. Οι απουσίες θα καταγράφονται για το κάθε μάθημα ξεχωριστά από τον καθηγητή του μαθήματος ηλεκτρονικά σε καθημερινή βάση. Σε ένα δίωρο μάθημα π.χ Φυσική Α΄Λυκείου συνολικά είναι 50 ώρες διδασκαλίας το έτος, θα μπορεί ο μαθητής να απουσιάσει έως 50/6=8 απουσίες. Αυτό θα γίνεται για κάθε μάθημα ξεχωριστά. Αν ο μαθητής έχει απουσίες κάτω από το όριο αυτό, θα προσέρχεται κανονικά στις εξετάσεις του σχολείου του και ο βαθμός του μαθήματος αυτού θα βγαίνει απο τον τύπο (γραπτόχ50% + Μ.Ο προφορικώνχ50%). Αν ο μαθητής για το συγκεκριμένο μάθημα έχει ξεπεράσει το παραπάνω όριο απουσιών, θα παραπέμπεται σε εξετάσεις νομαρχιακού επιπέδου με θέματα κοινά για όλους τους μαθητές του νομού στο συγκεκριμένο μάθημα και ο βαθμός του θα υπολογίζεται από τον τύπο: (γραπτόχ80%+Μ.Ο προφορικώνΧ20%). Με αυτόν τον τρόπο δίνεις κίνητρο στον μαθητή να παρακολουθεί όλα τα μαθήματα που είναι και το ζητούμενο και από την άλλη δεν απορρίπτεις τον μαθητή που για κάποιον λόγο, (ασθένεια, συμμετοχή σε αθλητικές ομάδες κ.τ.λ) δεν μπορεσε ή και δεν ήθελε να παρακολουθήσει τα μαθήματα και του δίνεις τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε εξετάσεις αλλά όχι στο σχολείο του για να αποφύγουμε την όποια διαφθορά μπορεί να παρουσιαστεί π.χ παιδιά καθηγητών κ.τ.λ. αλλά μια και έχει αρκετές απουσίες τα προφορικά του θα υπολογίζονται με μικρότερο συντελεστή και αυτό είναι απολύτως λογικό. Φυσικά τα ίδια ακριβώς θα ισχύουν και για τα μαθήματα προσανατολισμου και για την εξαγωγή των μορίων εισαγωγής για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ είτε οι εξετάσεις γίνονται σε πανελλήνιο επίπεδο είτε σε σχολικό.

 
Γιάννης Πλατάρος
26 Ιουν 2017 23:19

Από το 2013 προσπαθώ να τους πείσω για το sms και όχι για ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που έλεγαν κάποιοι «τεχνικοί»

Μετά 4 χρόνια το κατάλαβαν το sms, ως «διαδεδομένη καθολικά τεχνολογία»
Θεωρώ, ότι υπάρχουν πολύ λεπτά θέματα που θέλουν ρύθμιση ΕΥΘΥΣ ΕΞ ΑΡΧΗΣ και ΟΧΙ ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ.
Πρέπει να στέλνουν τις ειδοποιήσεις με sms μόνο στους γονείς, και στους δύο, μια φορά τον μήνα, μετά τις 30 απουσίες και κάθε μήνα. Με νομοθετική ρύθμιση και κατάργηση της άτοπης ταχυδρομικής ειδοποίησης.
Δεν θα κάνουν μόνο το ανωτέρω περιγραφόμενο, θα κάνουν κάτι περισσότερο, που ανοίγει άλλες υποθέσεις.
Η υπόθεση είναι για τους τεθνεότες μαθητές οίτοινες, παρ΄ότι κεκοιμημένοι εις τας Αιωνίους Μονάς και τα Ηλύσσια Πεδία, αποδημήσαντες και εκδημήσαντες, ενγράφονται ως ζώντες, ανεστημένοι εκ νεκρών.
Εκεί και θα «παιχθεί» το όλον ζήτημα.

 
nick
27 Ιουν 2017 00:02

Πώς είναι δυνατόν να παίρνονται αποφάσεις από το υπουργείο χωρίς να ζητείται η γνώμη των εκπαιδευτικών γιαυτό το θέμα και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη όλες οι παράμετροι την σημερινής διαδικασίας η οποία έχει θετικά στοιχεία. Ένα θετικό, επί παραδείγματι, είναι η αναγκαστική προσέλευση των γονέων στο σχολείο για τη δικαιολόγηση των απουσιών που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα είχαν λόγο να το κάνουν. Ας λάβει η δικαιολόγηση των απουσιών την έννοια του "δικαιολογημένα απουσίασε ο μαθητής για σοβαρό λόγο" και ας είναι αυτός ο λόγος ένα ξενύχτι που έγινε και δεν μπόρεσε να σηκωθεί το πρωί, μια απουσία ξεκούρασης κ.ο.κ. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε τους γονείς να επισκέπτονται το σχολείο έστω και για τη δικαιολόγηση των απουσιών, και φυσικά παίρνουμε υπόψη τις πολύ σοβαρές ασχολίες που έχουν και τους πολύ σοβαρούς λόγους να μην αφήσουν την εργασία τους έστω και για δύο ώρες. Οτιδήποτε γίνεται να γίνεται με περίσκεψη, σεβαστές όλες οι γνώμες αλλά συμβάλλουν στην επίλυση του προβλήματος οι γνώμες των ατόμων, εν προκειμένω των εκπαιδευτικών, που εμπλέκονται στη διαδικασία.

 
Αρίσταρχος
27 Ιουν 2017 01:46

Σας ενδιαφέρει ο τρόπος δικαιλόγησης των απουσιών και πότε θα γίνονται και όχι οι ανάγκες αυτού που τις κάνει.
Υπεύθυνος για το παιδί του είναι ο γονέας ο οποίος θα πρέπει να έχει γνώση για το τι γίνεται και το σχολείο για το πλήθος των απουσιών που θεωρεί πως η φοίτηση είναι επαρκής.
Όλα τα άλλα είναι φληναφήματα και πομφόλυγες και καλά θα γίνει να μετρούνται απλώς απουσίες.

 
K. K.
27 Ιουν 2017 22:39

Σε κάποιες χώρες ο επιτρεπόμενος αριθμός απουσιών κατά μάθημα είναι το διπλάσιο των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας.
Για παράδειγμα: Αν τα μαθηματικά διδάσκονται 4 ώρες εβδομαδιαίως, ο μέγιστος αριθμός απουσιών κατ' έτος στα μαθηματικά είναι 8 ώρες. Όσοι έχουν 8 ή λιγότερες παίρνουν μέρος στις εξετάσεις (αν εξετάζεται το μάθημα). Αν όχι, κάνουν επαναληπτικά μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.
Ανεξαρτήτως, λοιπόν, αν οι απουσίες έγιναν δικαιολογημένα (π.χ. εισαγωγή σε νοσοκομείο) ή όχι, το ζήτημα είναι μόνο ένα: να έχει διδαχθεί ο μαθητής επαρκώς το μάθημα.
Οι τεχνικές λεπτομέρειες μπορούν να διευκρινιστούν εύκολα ή δύσκολα.

 
Μπάμπης Στεργίου
11 Νοε 2017 21:26

Το θέμα των απουσιών, θέλει πιο προσεκτική μελέτη. Δεν αρκεί μόνο να μειωθεί ο αριθμός τους και να απαλειφθεί η διάκριση Δ/ΑΔ, κάτι που είναι ένα πρώτο βήμα. Για το μαθητή της Γ ΄Λυκείου πρέπει να υπάρχει ειδική ρύθμιση , πχ ελάχιστη παρακολούθηση ή μη καταχώρηση απουσιών μετά τις 31 Μαρτίου.

Βέβαια ούτε αυτό θα λύσει το ζήτημα της σωστής λειτουργίας των σχολείων, αφού ο Υποψήφιος έχει άλλες προτεραιότητες. ΑΝ πχ οι εξετάσεις μετατεθούν για τις 25 Αυγούστου(το Σχολείο θα κλείνει στις 25 Ιουνίου), τότε πολλά μπορεί να αλλάξουν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι για τους γονείς και τους μαθητές δεν θα γεννηθούν άλλα προβλήματα.

Πρέπει επίσης να αναζητηθεί τρόπος ηλεκτρονικής καταχώρισης των απουσιών (ή παρουσιών) και αυτόματη καταχώριση στο my school , ώστε ο κηδεμόνας να βλέπει με ειδικό κωδικό την εικόνα του μαθητή.
Υπάρχουν τρόποι να κάνουμε κάτι σωστό που να έχει διάρκεια και να λειτουργεί σωστά.

Ας το σκεφτεί λοιπόν καλά το υπουργείο και ας μην βιαστεί. Υπάρχουν τρόποι για σταδιακή βελτίωση, πρέπει να υπάρχει όμως ένας στόχος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean