Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις βάσεις των σχολών

Δημοσίευση: 03/07/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Καραγιάννης  Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου

Τα αναλυτικά στατιστικά των υποψηφίων ανακοινώθηκαν σήμερα Δευτέρα 3  Ιουλίου (χωρίς αυτά τα στοιχεία δεν μπορεί να γίνει καμία ασφαλής πρόβλεψη).Το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου αναμένεται και η ανακοίνωση των βάσεων στις σχολές και στα τμήματα.

Η παρακάτω ανάλυση αφορά μόνο την περίπτωση των βάσεων στα Ημερήσια Γενικά Λύκεια με το νέο σύστημα στην κατηγορία 90%).

Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων έχει επίπτωση στις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων (δύσκολα θέματα=χαμηλότερες βαθμολογικές επιδόσεις), επομένως και στις βάσεις εισαγωγής μόνον αριθμητικά αφού για τη διαμόρφωση των βάσεων (άνοδος ή κάθοδος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά) έχει σημασία όχι το «πόσο» έγραψαν γενικά οι υποψήφιοι, αλλά το «πόσο» έγραψαν σε σχέση με τους υποψήφιους της προηγούμενης χρονιάς μιας και ο αριθμός των υποψηφίων που θα εισαχθούν στις συγκεκριμένες σχολές-τμήματα είναι προκαθορισμένος.

Το ύψος των βάσεων των σχολών-τμημάτων των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ (δηλαδή τα μόρια του τελευταίου εισαγόμενου στη σχολή ή στο τμήμα) διαμορφώνονται ως συνάρτηση των επόμενων τριών παραμέτρων-παραγόντων:

1ος παράγοντας) Οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων το πλήθος των μαθητών που εντάσσεται στην βαθμολογική κλίμακα και όχι το % ποσοστό) ακολουθώντας τον γενικό κανόνα: Όσο υψηλότερες βαθμολογικές επιδόσεις έχουμε, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, τόσο αυξάνονται οι βάσεις και το αντίθετο, όσο μικρότερες βαθμολογικές επιδόσεις έχουμε, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, τόσο μειώνονται οι βάσεις (σε σχέση με τις βάσεις των προηγούμενων ετών).

2ος παράγοντας) Ο αριθμός των εισακτέων. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των εισακτέων στη συγκεκριμένη σχολή, οι βάσεις "τείνουν" να είναι μειωμένες και το αντίθετο, όσο μικρότερος είναι ο αριθμός των εισακτέων, οι βάσεις "τείνουν" να είναι αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά για τη συγκεκριμένη σχολή (ο παράγοντας αυτός προσδιορίζεται και ως "προσφορά θέσεων").

3ος παράγοντας) Η σειρά της δήλωσης- προτίμησης των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο που καθορίζει και τη "ζήτηση" μιας σχολής. Όσο περισσότεροι υψηλόβαθμοι υποψήφιοι δηλώσουν μια συγκεκριμένη σχολή τόσο αυξάνονται και οι βάσεις της σχολής αυτής (ο παράγοντας αυτός προσδιορίζεται και ως "ζήτηση θέσεων").

Οι προηγούμενες παράμετροι-παράγοντες επιδρούν μεμονωμένα αλλά και σε συνδυασμό μεταξύ τους, ανά δύο καθώς και όλoι μαζί, καθορίζοντας την τελική βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου στη σχολή.

Στη συγκεκριμένη συγκυρία η πρόβλεψη των βάσεων γίνεται ευκολότερη από πέρσι (αλλά και από άλλες χρονιές), διότι:

Ισχύουν οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις (Επιστημονικά πεδία, 5ο μάθημα , πρόσβαση σε σχολή-τμήμα).

Είναι περιορισμένες οι μεταβολές στο μηχανογραφικό του 2017 σε σχέση με το 2016.

Πρόκειται να έχουμε απόλυτη σύγκριση βαθμών κατά βαθμολογική  μονάδα που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων σε μικρότερη βαθμολογική περιοχή.

 

Σχόλια (5)

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
04 Ιουλ 2017 08:36

Τι έγινε κ. σύμβουλε; Ωραία τα θέματα των πανελληνίων των μαθηματικών όπως τα σχολίασες την ημέρα των εξετάσεων; Οι μαθητές και οι γονείς της περιοχής που είσαι σύμβουλος είναι ευχαριστημένοι άραγε με τέτοιο μεγάλο ποσοστό κάτω από τη βάση; Αλλά μάλλον δεν φταίτε εσείς του Δημόσιου σχολείου αλλά τα φροντιστήρια που δεν έκαναν καλά τη δουλεία τους. .

 
sp
04 Ιουλ 2017 11:57

Αγαπητέ Δημήτρη ,εύκολα ή δύσκολα οι ίδιοι σε αριθμό θα μπουν . Κατά συνέπεια η δυσκολία παίζει δευτερεύοντα ρόλο.Στα δύσκολα θέματα οι καλύτερα προετοιμασμένοι αποδίδουν. Πέρυσι στις καλές σχολές του Πολυτεχνείου πέρασαν αυτοί που έγραψαν καλύτερα Εκθεση αφού οι περισσότεροι που ξέρουν Μαθηματικά έγραψαν πάνω από 19 όπως επίσης Φυσική και Χημεία.Είστε κι εσείς από αυτούς που δε θέλουν να ΄΄κουράζονται τα παιδιά΄΄ ??

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΑΩΑΝΝΗΣ
04 Ιουλ 2017 14:41

Κύριε Δημήτρη: 1ο) Ο σχολιασμός των θεμάτων έγινε ξανά με τρόπο αναλυτικό (8 σελίδες ερώτημα -ερώτημα-μπορείτε να τον αναζητήσετε). Όπου υπάρχει πρόβλημα έγινε αναθεώρηση .Οι αποκλίσεις στα βαθμολογικά στοιχεία είναι μικρές σε σχέση με πέρσι και δεν συνδέονται πάντα και μόνο με τα θέματα (αλλά και με αυτά) και καταγράφονται σε νέο σχολιασμό μου με τις βαθμολογίες.
2ο) Ευχαριστώ που ενδιαφέρεστε για τα σχολεία της περιοχής μου αν και όπως γνωρίζετε ο Νομός τον οποίο υπηρετώ έχει ιδιαιτερότητες λόγω νησιωτικότητας . Ωστόσο πρέπει να υπογραμμίσω ότι τα ποσοστά βαθμολογιών >15 ξεπερνούν τα αντίστοιχα σε πανελλαδικό επίπεδο. Ακόμα είναι ιδαίτερη χαρά αφού στα 8 (οκτώ) 20άρια (100-100) που υπήρξαν σε πανελλαδικό επίπεδο τα 2 από αυτά είναι στην πόλη της Ρόδου. Γενικά πήγαμε πολύ καλά και προφανώς αυτό θα αποτυπωθεί στην εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θα ενημερώσω σχετικά.

 
Γιώργος
05 Ιουλ 2017 18:38

Κ. Καραγιάννη υπάρχει μια τρομερή αδικία στα πεδία του 5ου πεδίου (οικονομίας και πληροφορικης). Αυτό που εννοώ είναι ότι για την σχολή αστυφυλακων και πυροσβεστικής μπορούν να μπουν μαθητές απ όλα τα πεδία και οι θεωρητικοι. Με απότελεσμα λόγω των τρομερων καλύτερων επιδόσεων στα αρχαία απ ότι στα μαθηματικά (το λένε τα στατιστικά!) που έχουν το μεγαλύτερο συντελεστη βαρύτητας η πλειοψηφία των παιδιών που μπαίνει να είναι από θεωρητικη κατεύθυνση. Μάλιστα στη σχολή πυροσβεστιστων τα μαθηματα που κάνουν είναι μαθηματικά, φυσική, χημεία απορώ πως ανταποκρινονται οι θεωρητικοι. Πιστευω πως πρέπει να μπει κοινό μάθημα μεταξύ αυτών των 2 κατευθύνσεων αλλιώς σχολες αυτές με τις αντίστοιχες αξιωματικών θα φτάσουν να έχουν διαφορά το πολύ 500 μόρια. Η πυροσβεστική φέτος με τα μόλις 76 άτομα που παίρνει αναμένεται να φτάσει τα 17.000 μορια. Τέλος θα ήθελα να πω ότι με το παλιό σύστημα για να έμπαινες αστυνομία έπρεπε να δώσεις ΑΟΘ και μαθηματικά γενικής με συντελεστη 1.3 και 0.7 αντίστοιχα.... Πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση... Παρακαλω προωθήστε το αν μπορείτε.

 
Θοδωρης
09 Ιουλ 2017 15:23

Αγαπητέ Κ. Καράγιαννη δεν θα προχωρήσετε φέτος σε συγκεκριμενες εκτιμήσεις για τις βασεις κάποιων σχολών ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean