Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

“Παρθενική” συνεδρίαση του πρώην ΕΣΥΠ (Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού)

Πρόεδρος Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. (πρώην ΕΣΥΠ) στο esos: Το τρίπτυχο επιτυχίας των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων
Δημοσίευση: 13/07/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την πρώτη συνεδρίαση θα πραγματοποιήσει σήμερα Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, το Εθνικό   Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (πρώην ΕΣΥΠ), παρουσία του υπουργού Κώστα Γαβρόγλου, σε αίθουσα του υπουργείου Παιδείας.

Ο πρόεδρος του Εθνικού  Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, Καθηγητής Σπύρος Γεωργάτος, θα εισηγηθεί τη διαδικασία λειτουργίας του νέου ανεξάρτητου οργάνου, ενώ:

Α. Θα γίνει η επιλογή των θεμάτων που θα συζητηθούν στις επόμενες συνεδριάσεις, και ,

Β. Θα γίνει κατανομή αρμοδιοτήτων στα μέλη του Εθνικού  Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού.

Τα μέλη του Εθνικού  Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού

Συγκροτήθηκε, με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παοδείας Κ. Γαβρόγλου το  Εθνικό  Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (πρώην ΕΣΥΠ),  ως εξής::

1. Σπυρίδων Γεωργάτος του Διονυσίου,  Καθηγητής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ως πρόεδρος.

2. Ιωάννης Παντής του Διονυσίου, μΓενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων.

3. Γεράσιμος Κουζέλης του Θεόδωρου,  πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

4. Κυριάκος Αθανασίου του Βασιλείου, πρόεδρος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.).

5. Βενετσάνα Κυριαζοπούλου του Ελευθερίου, Πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών, προεδρεύουσα στη Σύνοδο Πρυτάνεων.

6. Δημήτριος Βελισσαρίου του Εμμανουήλ,  Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου, προεδρεύων στη Σύνοδο Πρυτάνεων Τ.Ε.Ι.

7. Θεόδωρος Μαλαγάρης του Δημητρίου, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) με αναπληρωτή τον Νικόλαο Παπαχρήστο του Βασιλείου, Γενικό Γραμματέα του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.).

8. Σταύρος Πετράκης του Γεωργίου, Αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.), με αναπληρωτή τον Εμμανουήλ Ανδρουλάκη του Σΰλλα,  Ταμία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.).

9. Μιχάλης Κουρουτός του Σπυρίδωνα,  πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκ- παιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.), με αναπληρωτή τον Ευστράτιο Γεωργουδή του Χρήστου,  Αντιπρόεδρο του Συλλόγου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (Σ.Ι.Ε.Λ.).

10. Αλέξανδρος Κατσιμήχας του Ελευθερίου,  υπάλληλος της Διεύθυνσης Οικονομικού Συντονισμού και Μακροοικονομικών Προβλέψεων της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, με αναπληρώτρια την Αγγελική Τσούχλου του Κωνσταντίνου,  υπάλληλο σε θέση Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού της Διεύθυνσης Οικονομικού Συντονισμού και Μακροοικονομικών Προβλέψεων της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών.

11. Μαρίνα Καββαθά του Μιχαήλ, Διευθύντρια στο γραφείο της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με αναπληρώτρια την Θεώνη Κακουλίδου του Κυριάκου,  Ειδική Σύμβουλο στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

12. Χρήστος Γούλας του Παναγιώτη,  εκπρόσωπος της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Ε.), με αναπληρωτή τον Νικόλαο Φωτόπουλο του Διονυσίου.

13. Δημήτριος Μαραβέλιας του Ματθαίου,  μέλος Δ.Σ. της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.Π.Ε.) - Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής με ανα- πληρωτή τον Σπυρίδωνα Τζόκα του Φωτίου,   μέλος Δ.Σ. της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.Π.Ε.) - Αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα Αθηνών.

14. Χαρίτων Κυριαζής του Δημητρίου,  Πρόεδρος στη Στέγη της Ελληνικής Βιομηχανίας και ΣΕΒ- ΙΒΕΠΕ, με αναπληρωτή τον Ιωάννη Κυριακού του Πτολεμαίου,  Διευθύνοντα Σύμβουλο στη Στέγη της Ελληνικής Βιομηχανίας.

15. Χαρίλαο Λαμπρόπουλο του Σπήλιου, μέλος ΔΣ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Διευθυντή του ΙΕΜΕ της ΚΕΕ με αναπληρωτή τον Βασίλειο Αποστολόπουλο του Κωνσταντίνου,  Διευθυντή της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων.

16. Ευαγγελία Αρανίτου του Σπυρίδωνα,   Διευθύντρια ΙΝΕΜΥ -Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.), με αναπληρώτρια την Αιμιλία - Ελένη Παναγιωτοπούλου του Παναγιώτη,  επιστημονική συνεργάτιδα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.).

17. Αθανάσιος Ζαχαρόπουλος του Γεωργίου,  πρόεδρος - Γενικός Διευθυντής του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.), με αναπληρωτή τον Βασίλειο Ντερτιλή του Παναγιώτη, προϊστάμενο Γραφείου Κοινοτικών Προγραμμάτων.

18. Νατάσα Σακκά του Βίκτωρα,  Προϊσταμένη της Δ/νσης Αρχικής Κατάρτισης του Ορ- γανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), με αναπληρωτή τον Νικόλαο Πουλάκο του Γεωργίου,  Προϊστάμενο του Τμήματος Επαγγελματικής Επιλογής της Δ/νσης Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Ο.Α.Ε.Δ.

19. Αλέξανδρος Αρδαβάνης του Σπυρίδωνα,   Παθολόγος-Ογκολόγος, Διευθυντής - Επιστημονικός Υπεύθυνος Α ́ Παθολογικό - Ογκολογικό Τμήμα Γ.Α.Ο.Ν.Α. Αγιος Σάββας.

20. Αλέξανδρος Κεσσόπουλος του Βασιλείου-Βΰρωνα,  Δικηγόρος και Διδάκτωρ Συνταγματικού Δικαίου.

21. Παρασκευάς Λιντζέρης του Ακύλα,  εκπρόσωπος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.), με αναπληρώτρια την Αναστασία Αυλωνίτου του Ιωσήφ .

22. Δημήτριος Μπράτης του Γεωργίου,  μέλος της Ε.Ε. της Ανώτατης Διοίκησης Ενώ- σεων Δημοσίων Υπαλλήλων (Α.Δ.Ε.Δ.Υ.), με αναπληρωτή τον Ιωάννη Μετόκη του Σταματίου,   μέλος της Ε.Ε. της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (Α.Δ.Ε.Δ.Υ.).

Τα ανωτέρω μέλη ορίστηκαν  με θητεία τριών (3) ετών, με δυνατότητα παράτασης έως έξι (6) μήνες.

Πρόεδρος Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. (πρώην ΕΣΥΠ) στο esos: Το τρίπτυχο επιτυχίας των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων

“Κλειδί” για να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά θα ήταν να υιοθετηθεί εξ αρχής η καλή πρακτική των «δοκιμαστικών» μεταρρυθμίσεων. Δηλαδή, να μη θεωρούμε εξ αρχής ένα νέο μέτρο που εισάγεται στην εκπαίδευση ως κάτι που θα ισχύει αιώνια, αλλά ως κάτι που θα δοκιμαστεί για ένα διάστημα και μετά θα αξιολογηθεί αναλόγως.

Τα παραπάνω είχε δηλώσει στις 11 Απριλίου στο esos ο νέος πρόεδρος του Εθνικού  Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (πρώην ΕΣΥΠ), Καθηγητής Σπύρος Γεωργάτος, και  υπογραμμίζει τα εξής:   

ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ:Για να επιτύχουμε αυτό κι όλα τα άλλα χρειάζονται τρία πράγματα: συναίνεση (που δεν μεταφράζεται κατανάγκη σε ιδεολογική ταύτιση, αλλά σε μια στοιχειώδη πολιτική συμφωνία επί των βασικών)˙ ευρύ, αναθεωρητικό πνεύμα˙ και συστηματική δουλειά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΥΣ: Το Συμβούλιο έχει την υποχρέωση να συμβάλει με τον τρόπο του στη διαμόρφωση μιας τέτοιας κουλτούρας, γιατί η κοινωνία χειμάζεται και δεν υπάρχει χώρος και χρόνος για ερασιτεχνισμούς στον τομέα της εκπαίδευσης.

ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ  ΤΟΥ Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΥΠ: Εκ πρώτης όψεως, ο νέος θεσμός που δημιούργησε το Υπουργείο Παιδείας έχει μια ομοιότητα με το Ε.ΣΥ.Π. -το οποίο και αντικατέστησε. Ωστόσο, μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ουσιώδεις διαφορές: το Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. (στο εξής Συμβούλιο) θα είναι αρκετά μικρότερο σε μέγεθος, λιγότερο ετερογενές σε σύνθεση και πιο «επιτελικό» από ό,τι ήταν το Ε.ΣΥ.Π. Επιπλέον, στις γνωμοδοτικές του αρμοδιότητές, εκτός από την εκπαιδευτική πολιτική, περιλαβάνονται πλέον η προαγωγή της απασχόλησης και η εν γένει σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.  

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: Το Συμβούλιο αποτελεί φυσική συνέχεια της Εθνικής Επιτροπής Εκπαίδευσης, Έρευνας και Ανάπτυξης που συγκροτήθηκε το 2015, με Πρόεδρο τον Καθηγητή Νικόλα Θεοχαράκη και μέλη διακεκριμένους επιστήμονες και στελέχη του παραγωγικού τομέα. Βεβαίως, από τη φύση τους, τέτοια όργανα δεν είναι ποτέ «άχρωμα» και «ουδέτερα». Στη διεθνή αρένα υπάρχει μια διαπάλη ανάμεσα σε διάφορες Σχολές Σκέψης, πολιτικές και ιδεολογικά ρεύματα.  

ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΛΜΗΡΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ: Σε ό,τι όμως μας αφορά, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που υπερ-καθορίζουν τη συγκυρία: πρώτον, η ανάγκη διατύπωσης μιας τολμηρής και αποτελεσματικής μεταρρυθμιστικής πολιτικής για να αντιμετωπιστεί η οικονομική και κοινωνική κρίση (υψηλή ανεργία, brain drain, υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και της έρευνας)˙ δεύτερον, η επίλυση χρόνιων διαρθρωτικών προβλημάτων (όπως ο κατακερματισμός, οι αλληλεπικαλύψεις και η μεγάλη γεωγραφική διασπορά των εκπαιδευτικών και ερευνητικών μονάδων) που μεγεθύνουν το προηγούμενο πρόβλημα˙ τρίτον, το δημογραφικό θέμα που υπονομεύει με πολλούς τρόπους το μέλλον του τόπου˙ και τέταρτον,  ένα γενικότερο ζήτημα που αναδύεται διεθνώς, δηλαδή η αναντιστοιχία γνώσεων, εμπειρίας και δεξιοτήτων με αυτά που απαιτεί  ο δεδομένος τρόπος παραγωγής (qualification mismatch). Άλλες προκλήσεις είναι επίσης η τεράστια συσσώρευση νέας πληροφορίας (Big Data), το ζήτησμα της πρόσβασης σε νέα ερευνητικά αποτελέσματα (Open Science) και η ανάγκη εφεύρεσης νέων δεικτών για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού και του ερευνητικού έργου.

ΡΗΞΙΚΕΛΕΥΘΕΣ ΙΔΕΕΣ: Μέσα σ’ αυτό το σύνθετο τοπίο, το Συμβούλιο θα πρέπει να μελετήσει με προσοχή ορισμένες ρηξικέλευθες ιδέες που έχουν διατυπωθεί το τελευταίο διάστημα σε ό,τι αφορά την κινητικότητα των φοιτητών και του επιστημονικού προσωπικού στα ΑΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα, τη δυνατότητα παροχής συνδυαστικών πτυχίων (joined degrees) και την αναμόρφωση του πλαισίου επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων.

ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: Πρέπει επίσης να ενισχυθεί η εξωστρέφεια του εκπαιδευτικού συστήματος, γιατί αυτό επιτάσσει η εποχή και η πραγματικότητα –μας αρέσει ή όχι- μιας παγκοσμιοποιημένης Οικονομίας.

ΠΡΑΓΩΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΕΙ: Τέλος, με τη δέουσα προσοχή θα πρέπει να δούμε προγράμματα παραγωγικής συνεργασίας ανάμεσα σε ΑΕΙ και  δημόσιες ή ιδιωτικές επιχειρήσεις, καθώς και συνέργειες ανάμεσα σε φορείς παροχής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και τα ΑΕΙ.

ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΙΕΚ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: Το ζητούμενο δεν είναι βέβαια να εκχωρήσουμε το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στον ιδιωτικό τομέα, ούτε να μετατρέψουμε τα ΙΕΚ σε ... πανεπιστημιακά τμήματα. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί βαθμιαία ένα πλέγμα θεσμών και ώριμων πρακτικών που καλύπτουν τόσο τις γνωσιακές απαιτήσεις της κοινωνίας όσο και την ανάγκη προσαρμογής σε μια διαρκώς και ποικιλοτρόπως μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας. Η σχέση εκπαίδευσης και παραγωγής δεν ήταν ποτέ γραμμική, ακόμα κι όταν η Οικονομία έπαιρνε μια μορφή «πολεμική» ή εντελώς «στρατευμένη» σε διάφορες χώρες.

 

Ετικέτες: 
ΕΣΥΠΕΣΕΚΑΑΔ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean