Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΣΗΜΕΡΑ: Νέα έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων για το νέο νόμο “Γαβρόγλου”

Ποιες αλλαγές έκανε ο υπ. Παιδείας στο αρχικό Σχέδιο Νόμου
Δημοσίευση: 17/07/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έκτακτη Σύνοδο Πρυτάνεων μέσω τηλεδιάσκεψης, συγκαλεί η προεδρεύουσα Πρύτανις τους Παν. Πατρών   Βενετσάνα Ε. Κυριαζοπούλου, για σήμερα Δευτέρα 17 Ιουλίου, στις 12.00 το μεσημέρι.

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων θα προχωρήσει σε αποφάσεις μετά την τελευταία συνάντηση του προεδρείου με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Στη συνάντηση αυτή, η οποία σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας έγινε σε θετικό κλίμα,  φάνηκε να υπάρχει διάθεση μικροτροποποιήσεων επί του Σχεδίου Νόμου , κυρίως για τα Μεταπτυχιακά, όχι όμως στη διαδικασία επιλογής των νέων διοικήσεων των ΑΕΙ.

Ειδικότερα όσον αφορά την επιλογή Πρυτανικών αρχών το μόνο που αλλάζει στο Σχέδιο Νόμου είναι  η ηλεκτρονική ψηφοφορία να γίνεται μετά την πρώτη αποτυχία αυτής με κάλπη.
Επίσης υποψηφιότητα για τις θέσεις Πρυτάνεων μπορούν να θέσουν μόνο οι Καθηγητές.

Ο υπουργός Παιδείας απέσυρε τη   διάταξη στην οποία αναφέρεται ότι για τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά  χρειάζεται συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο.  

Επίσης αποσύρονται  οι διατάξεις που αφορούν σε Πανεπιστημιακές Κλινικές στα Νοσοκομεία ώστε να αναδιατυπωθούν  μετά από γόνιμο διάλογο σε κοινή επιτροπή των δύο υπουργείων, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Τι αλλάζει στο Σχέδιο Νόμου για τα Μεταπτυχιακά

Σύμφωνα με ανώτατη πηγή του υπουργείου Παιδείας , στη χθεσινή συνάντηση με το προεδρείο των Πρυτάνεων ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου, συμφώνησε:

ΠΡΩΤΟΝ: Να συσταθεί Επιτροπή σε κάθε Πανεπιστήμιο , αποτελούμενη από  τους Κοσμήτορες και τον Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών  Θεμάτων για τον έλεγχο του κάθε Μεταπτυχιακού

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Να συγκροτηθεί    Μεικτή Επιτροπή  στο υπουργείο Παιδείας , στην οποία θα συμμετέχουν και Πρυτάνεις .  Το έργο της συγκεκριμένης Επιτροπής θα είναι ο   έλεγχος των ΠΜΣ,  ως προς την αιτιολόγηση του ύψους των διδάκτρων που θα καταβάλουν οι Μεταπτυχιακοί Φοιτητές .

ΤΡΙΤΟΝ: Ο αριθμός των υποτροφιών ανά Μεταπτυχιακό να μην ξεπερνά το    30% επί των θέσεων.

ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Το ποσοστό των αμοιβών των καθηγητών  του 20% επί του μισθού τους μπορεί να αυξηθεί, με αιτιολογημένη  απόφαση της Επιτροπής του ΑΕΙ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

Σχόλια (2)

 
xyz
15 Ιουλ 2017 13:02

Σε πολλές χώρες οι προπτυχιακές σπουδές έχουν περιορισθεί στα 3 χρόνια και η επάρκεια γνώσεων σε κάποιο αντικείμενο καθιστά απαραίτητη την παρακολούθηση "Μεταπτυχιακού", που υποκαθιστά τα προπτυχιακά μαθήματα επιλογής/κατευθύνσεων/ροών .... γύρω από μια βασική επιστήμη.
Στην Ελλάδα, οι σπουδές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι από 4 έως 6 χρόνια (π.χ. 5 χρόνια στην ΑΣΠΑΙΤΕ, Γεωπονική) και επιπλέον έχουμε πληθώρα προπτυχιακών Τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ με πολύ εξειδικευμένο αντικείμενο.
Είναι αδιανόητη λοιπόν η "φασαρία" για Μεταπτυχιακά, και από τις δύο πλευρές (Πανεπιστημιακοί και Υπουργείο), και ειδικά από τους Πανεπιστημιακούς, και απλά επιτείνει τη σύγχυση στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Μια απλή απόφαση αρκεί κ. Γαβρόγλου για εξορθολογισμό των Μεταπτυχιακών. Αφήστε τα ελεύθερα στην επιλογή των ΑΕΙ/ΤΕΙ αλλά απαγορέψτε οποιαδήποτε πρόσθετη αμοιβή διορισμένων καθηγητών ΑΕΙ/ΤΕΙ εντός Ελλάδος, συμπεριλαμβανομένων των οδοιπορικών σε συνέδρια.

Τη ζημιά ο ΣΥΡΙΖΑ στην Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση δεν την κάνει με όσα προβλέπει για τα Μεταπτυχιακά, αλλά με την επιστροφή της Διοίκησης των Πανεπιστημίων στην οχλοκρατία ν και κομματο-εξαρτημένων στρατών . Είναι τυχαίο σύντροφοι ότι με πρύτανη Πελεγρίνη το ΕΚΠΑ ήταν κλειστό για ένα εξάμηνο?

 
Καθηγητής
15 Ιουλ 2017 21:36

Αγαπητέ xyz,

Είναι προφανές ότι δεν γνωρίζεις (όπως και η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου) καθόλου πως λειτουργούν τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στα Ελληνικά ΑΕΙ και γι' αυτό υιοθετείς τόσο εύκολα το αφελές, λαϊκίστικο και καταστροφικά επικίνδυνο για τα ΠΜΣ των ΑΕΙ επιχείρημα "κόψτε τις αμοιβές των καθηγητών στα μεταπτυχιακά". Οι λόγοι που χαρακτηρίζω το επιχείρημα αυτό με αυτόν τον τρόπο είναι πολλοί και ο χώρος είναι πολύ περιορισμένος για να τους αναπτύξω όλους. Οι σπουδαιότεροι ωστόσο είναι ότι οι καθηγητές (και λέκτορες) που διδάσκουν στα μεταπτυχιακά που τους αμείβουν έχουν πολύ ισχυρό κίνητρο να κάνουν μεγάλη προσπάθεια και πολύ καλή και κουραστική προετοιμασία για να αξιολογηθούν ικανοποιητικά (όλοι αξιολογούνται από τους φοιτητές στο τέλος κάθε μαθήματος), να συνεχίσουν να διδάσκουν το μάθημά τους και φυσικά να διατηρήσουν και την αμοιβή τους. Και η προετοιμασία για τη διδασκαλία σε μεταπτυχιακά μαθήματα είναι πολύωρη και επίπονη, όπως και η συγγραφή και διόρθωση των εργασιών που οι διδάσκοντες δίνουν στους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Τίποτα από όλα αυτά δεν θα είναι διατεθειμένοι να κάνουν οι καθηγητές που έως σήμερα διδάσκουν στα μεταπτυχιακά προγράμματα εάν κοπούν οι αμοιβές τους. Επιπλέον οι διαλέξεις σε πολλά ΠΜΣ γίνονται αργά το απόγευμα (από τις 5 μμ και μετά) και πολλές φορές μέχρι τις 10.30 μμ, καθώς και το Σάββατο από το πρωί έως αργά το απόγευμα, επειδή πολλοί φοιτητές ταυτόχρονα εργάζονται. Κανένας καθηγητής δεν θα διδάξει τέτοιες ώρες εάν δεν αμείβεται. Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών καλύπτει τις ώρες που έχουν υποχρέωση να διδάσκουν ανά εβδομάδα με τη διδασκαλία των προπτυχιακών μαθημάτων. Πολλοί μάλιστα διδάσκουν περισσότερες ώρες από αυτό που απαιτεί η νομοθεσία λόγω έλλειψης καθηγητών σε πολλά τμήματα των ΑΕΙ. Άρα ούτε έτσι μπορεί να βρεθούν καθηγητές για να διδάξουν στα ΠΜΣ χωρίς αμοιβή. Αλλά σε διαβεβαιώνω ότι και να βρεθούν κάποιοι, αφενός η ποιότητα διδασκαλίας θα είναι πολύ χαμηλότερη, αφετέρου δεν θα δεχθούν να διδάσκουν απόγευμα, αργά το βράδυ ή και Σάββατο όλη μέρα, ούτε θα κάνουν την προσπάθεια και τον κόπο που βάζουν οι διδάσκοντες που αμείβονται καθώς θα λείπει το κίνητρο. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν καθηγητές για να διδάξουν με αποτέλεσμα να μη μπορούν να υλοποιηθούν τα ΠΜΣ ακόμη κι αν τυπικά υπάρχουν και έχουν φοιτητές.
Εδώ έρχεται επίσης το απλοϊκό και αφελές επιχείρημα "Να προσλάβετε νέους άνεργους κατόχους διδακτορικών που δεν είναι καθηγητές ΑΕΙ". Απάντηση: Η υλοποίηση ενός ΠΜΣ έχει απίστευτα μεγάλη γραφειοκρατία και απαιτεί πάνω από 10 ώρες διοικητική εργασία την εβδομάδα από τους καθηγητές - διευθυντές των ΠΜΣ, κάποιοι από τους οποίους έχουν μια μικρή αμοιβή και κάποιοι όχι. Και φυσικά όλο αυτό το διοικητικό έργο είναι επιπλέον της διοικητικής εργασίας που κάνουν οι διοικητικοί συνεργάτες που προσλαμβάνονται για να κάνουν τη διοικητική υποστήριξη των ΠΜΣ. Ταυτόχρονα, βέβαια, οι καθηγητές - διευθυντές διδάσκουν και αμείβονται. Κανείς από αυτούς δεν θα δεχτεί να κάνει το διοικητικό έργο και να εργαστεί τις δεκάδες ώρες που απαιτεί η διεύθυνση ενός ΠΜΣ εάν δεν διδάσκει σε αυτό με ικανοποιητική αμοιβή. Ως παράδειγμα σου δίνω το ότι η πρόσληψη με ανοιχτή πρόσκληση ΕΝΟΣ διδάσκοντα ή διοικητικού συνεργάτη απαιτεί τουλάχιστον 20 έως 30 ώρες εργασία από τον διευθυντή, καθώς κατά κανόνα χρειάζεται να μελετηθούν δεκάδες βιογραφικά, να γίνουν συνεντεύξεις των υποψηφίων και να γραφτούν με πολλή προσοχή πρακτικά και αποφάσεις με πλήρεις τεκμηριώσεις των αποφάσεων, καθώς καραδοκούν οι προσφυγές και τα τρεχάματα του διευθυντή στα δικαστήρια, όταν κάποιος υποψήφιος θεωρεί ότι αδικήθηκε και κάνει αγωγή. Όλα αυτά κανείς δεν θα είναι διατεθειμένος να διακινδυνεύσει να τα υποστεί εάν δεν αμείβεται ικανοποιητικά. Και αν δεν υπάρχουν καθηγητές να διευθύνουν τα μεταπτυχιακά, τότε δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν και φυσικά ούτε να προσλάβουν "... νέους άνεργους κατόχους διδακτορικών που δεν είναι καθηγητές ΑΕΙ".
Αποτέλεσμα και Επιπτώσεις: Δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες ΠΜΣ των ΑΕΙ στα οποία έως σήμερα οι καθηγητές αμείβονται, θα σταματήσουν να δέχονται χιλιάδες Έλληνες φοιτητές, οι οποίοι δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να πάρουν τις μεταπτυχιακές γνώσεις και τον τίτλο από δημόσιο ΑΕΙ πληρώνοντας σχετικά χαμηλά δίδακτρα, που πολλές φορές είναι και λιγότερα από τα μισά που πρέπει να πληρώσουν στα ιδιωτικά κολλέγια ή στο Ανοιχτό (Δημόσιο) Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) που χρόνια τώρα έχει φοιτητές και λειτουργεί στην Ελλάδα. Τι θα κάνουν αυτοί οι φοιτητές; Όσοι εργάζονται φυσικά δεν μπορούν να αφήσουν τη δουλειά τους και να πάνε στο εξωτερικό. Όσοι από αυτούς μπορούν να πληρώσουν τα πολύ υψηλότερα δίδακτρα, εργαζόμενοι και μη, θα πάνε στο ΑΠΚΥ και τα ιδιωτικά κολλέγια. Όσοι δεν μπορούν να τα πληρώσουν, δηλ. οι οικονομικά ασθενέστεροι (για τους οποίους υποτίθεται ότι γίνεται η προσπάθεια να βοηθηθούν να κάνουν δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές), δυστυχώς θα χάσουν την ευκαιρία να κάνουν ένα σχετικά φθηνό αλλά ποιοτικό μεταπτυχιακό σε δημόσιο ΑΕΙ, με αποτέλεσμα να χάσουν και την ευκαιρία να διεκδικήσουν μια καλύτερη θέση εργασίας με υψηλότερη αμοιβή και έτσι να μπορέσουν να βελτιώσουν το εισόδημά τους, τη ζωή τους αλλά και τη ζωή της οικογένειάς τους. Όσοι, από αυτούς έχουν τα λεφτά, θα πάνε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου, των βόρειων γειτονικών μας χωρών, αλλά και στα πανεπιστήμια της Ευρώπης, κυρίως της Αγγλίας.
Θα μπορούσα να σου δώσω κι άλλα επιχειρήματα, αλλά θα σταματήσω εδώ. Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι ότι τα «δωρεάν» μεταπτυχιακά είναι άλλη μια αυταπάτη των κυβερνόντων. Βέβαια, κάποιοι λένε ότι δεν είναι αυταπάτη αλλά αριστερή ιδεοληψία και προσπάθεια να φανεί ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει αριστερή πολιτική για να ψαρέψει ψήφους για τις εκλογές όποτε κι αν γίνουν. Ότι και να είναι σωστό, το γεγονός είναι ότι τελικά πάλι θα την πληρώσουν πάρα πολύ ακριβά οι νέοι πτυχιούχοι και οι εργαζόμενοι πτυχιούχοι των οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων που είτε δεν θα μπορέσουν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές ή θα τις πληρώσουν πολύ πιο ακριβά. Μακάρι να κάνω λάθος και να μη συμβεί τίποτα από όλα αυτά.

Ένας καθηγητής, χρόνια διευθυντής ΠΜΣ χωρίς αμοιβή, που αμείβει τους διδάσκοντες.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.