Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Προσδιορισμός του ελάχιστου απαιτούμενου επιπέδου γλωσσομάθειας για απόσπαση εκπαιδευτικών στα Ευρωπαϊκά Σχολεία

Δημοσίευση: 26/07/2017
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με αφορμή τη σχετική διάταξη στο σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Ευρωπαϊκά Σχολεία το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει:

Α. Η διάταξη που προτείνεται δεν καταργεί την προϋπόθεση της άριστης γνώσης ευρωπαϊκής γλώσσας για τους/τις εκπαιδευτικούς που διεκδικούν θέση στα ευρωπαϊκά σχολεία, αυτή η προϋπόθεση προφανώς παραμένει. Στοχεύει μόνο στην άρση των περιορισμών που υπήρχαν έως τώρα όσον αφορά τη γλωσσομάθεια των αποσπασμένων στα ευρωπαϊκά σχολεία.

Β. Συγκεκριμένα ο πρώτος περιορισμός ήταν ότι η άριστη γνώση αφορούσε μία γλώσσα και ο δεύτερος ότι η γλώσσα αυτή έπρεπε να είναι είτε μια οποιαδήποτε από τις γλώσσες εργασίας των ευρωπαϊκών σχολείων (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά) είτε η γλώσσα της χώρας όπου αυτά λειτουργούν. Ωστόσο με βάση τις αποφάσεις του Ανώτατου Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Σχολείων τα τελευταία χρόνια τα κράτη-μέλη έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν θέσεις εκπαιδευτικών για τμήματα στα οποία η γλώσσα διδασκαλίας δεν είναι η μητρική τους, εφόσον υπάρχουν εκπαιδευτικοί που έχουν άριστη γνώση στη συγκεκριμένη γλώσσα διδασκαλίας. Για παράδειγμα οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας θα μπορούσαν να καλύψουν θέσεις σε τμήματα όπου η γλώσσα διδασκαλίας είναι τα αγγλικά (και όχι τα ελληνικά), αρκεί να έχουν άριστη γνώση της συγκεκριμένης γλώσσας. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις προσφέρονται θέσεις που απαιτούν την άριστη γνώση δύο γλωσσών και όχι μίας.

Γ. Για αυτές τις θέσεις το ΥΠΠΕΘ δεν μπορούσε να απευθύνει πρόσκληση στους/στις εκπαιδευτικούς του, καθώς σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο δεν υπήρχε η δυνατότητα να ορίζεται στην προκήρυξη η προϋπόθεση της άριστης γνώσης σε μία συγκεκριμένη γλώσσα ούτε σε δύο γλώσσες.

Δ. Με τη νέα διάταξη, το ΥΠΠΕΘ θα έχει την ευελιξία να προσαρμόζει τις προϋποθέσεις γλωσσομάθειας στις διαφόρων ειδών θέσεις που προκηρύσσονται από το Ανώτατο Συμβούλιο Ευρωπαϊκών Σχολείων.

Σχόλια (2)

 
GEORGIOS SALAMOURAS
26 Ιουλ 2017 18:56

Όλο και περισσότερο εκτίθεται το Υπουργείο με τις "διευκρινίσεις" που αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση.
Η άριστη γνώση μιας εκ των τριών γλωσσών επικοινωνίας δεν αναιρεί, ούτε εμποδίζει την απόσπαση ενός έλληνα εκπαιδευτικού για να διδάξει μαθήματα της ειδικότητάς του σε μία από τις τρεις γλώσσες- συνήθως στα αγγλικά- και σε κάποιο άλλο γλωσσικό τμήμα των Ευρ.Σχολείων.
Ίσα-ίσα για την περίπτωση αυτή, δηλ. κάποιος που δεν είναι φυσικός ομιλητής της γλώσσας που θα κληθεί να διδάξει, πρέπει να έχει την άριστη γνώση σε επίπεδο φυσικού ομιλητή!!!
Πού λοιπόν εμποδίζει η προϋπόθεση της άριστης γνώσης της γλώσσας που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει είναι προϋπόθεση και ελάχιστο προσόν για την απόσπαση
ενός εκπαιδευτικού;
Να σημειώσω ότι ο Νόμος που έθετε την προϋπόθεση για την άριστη γνωση της γλώσσας είναι της κυβέρνησης αυτής(2016)!!!
Επίσης πρόσφατα( περίπου πριν δύο μήνες) ο σημερινός Υπουργός εξέδωσε απόφαση που προβλέπεται- και σωστά
η προϋπόθεση της άριστης γνώσης της ξένης γλώσσας!!!
Μάλιστα πριμοδοτείται ανισοβαρώς με ατομική προφορική εξέταση σε βάρος των άλλων αντικειμενικών προσόντων!!
Μήπως οι ημέτεροι με κατώτερα πτυχία στη γλώσσα θα "αριστεύουν" στην προφορική εξέταση!!!
Το θεωρώ βέβαιο με βάση την μέχρι τώρα εμπειρία που έχουμε, όπως για παράδειγμα από την πρόσφατη επιλογή των Δντών των Σχολείων της ημεδαπής.
Και κάτι άλλο ακόμα.
Αν δεν υπήρχε η δυνατότητα, όπως κακώς ισχυρίζεται το Υπουργείο, για την περίπτωση απόσπασης έλληνα εκπαιδευτικού για να διδάξει σε άλλη γλώσσα από αυτή της μητρικής του, γιατί δεν προσθέτει σχετικό άρθρο που θα ρυθμίζει το θέμα αλλά αντ' αυτού καταργεί για όλους την άριστη γλωσσομάθεια;
Ποιες είναι οι Αποφάσεις του Ανωτ. Συμβουλίου των Ευρ.Σχολείων, τις οποίες επικαλείται το Υπουργείο, οι οποίες αναφέρουν όλα αυτά τα οποία επιεικώς θα χαρακτηρίσω ως ευφυολογήματα !!!
Χάθηκε κάθε ίχνος ντροπής πια!!!
Θα επανέλθω κ. Υπουργέ με άρθρο μου για να μάθετε και άλλα που ξέρετε ή δεν ξέρετε!!!
Και κυρίως να γίνει σε όλους γνωστό και να καταλάβουν ότι, δυστυχώς για όσους το πιστέψαμε, η για πρώτη φορά αριστερά έχει πάρει διαζύγιο-
αν δεχθούμε το γάμο της- με τη διαφάνεια και την αξιοκρατία!!
Ντροπή σε όσους επέλεξαν αυτό το δρόμο της αναξιοκρατίας και της συναλλαγής.
Γ.Σαλαμούρας
Επιτ.Σχολ.Σύμβουλος και Επιθ.Ευρ.Σχολείων

 
EDUCATION
26 Ιουλ 2017 20:11

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ Η ΠΡΩΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΠΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΑΘΜΙΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΣΚΛΗΡΟΤΑΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΦΟΥΛ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΥΤΑ. ΚΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΟΤΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΒΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!! ΛΙΓΗ ΤΣΙΠΑ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ;;;;; ΚΛΑΣΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΟΙ ΑΘΜΙΟΙ ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ, ΕΚΤΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ.....ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΝΟΥΝ...ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΛΛΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ..... ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΑΣΑΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ. ΑΚΟΜΗ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean