Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Δ. Κωνσταντόπουλος προς υπουργό: Απευθυνόμαστε σε τοίχους με αυτιά

Δημοσίευση: 02/08/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Είμαι βέβαιος, κύριε Υπουργέ, ότι γνωρίζετε τη λαϊκή ρήση ότι και οι τοίχοι έχουν αυτιά. Αυτό που ζήσαμε, όμως, με τη συζήτηση του νομοσχεδίου ήταν ότι απευθυνόμασταν σε αυτιά που έχουν τοίχους.

Αυτό είπε ο αγορητής  του ΠΑΣΟΚ Δ. Κωνσταντόπουλος  επί του πλυνομοσχεδίου “σκούπα”, μιλώντας σήμερα στη Βουλή , και υπογράμμισε τα εξής:

ΕΜΜΟΝΗ: Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί διαφορετικά η εμμονή και η επιμονή σας, κύριε Υπουργέ, να μη γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις μας για το άσυλο, τα μεταπτυχιακά, τη συμμετοχή των φοιτητών, τα δικαιώματα των πτυχιούχων των ΤΕΙ, προτάσεις που έγιναν αποδεκτές απ’ όλους τους φορείς.

ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ: Διατυπώθηκαν ενστάσεις και θέλω να αναφερθώ ενδεικτικά στις διαπιστώσεις της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής και στις θέσεις της ΑΔΙΠ.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ: Καταθέτει η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής την έκθεσή της. Τρεις παρατηρήσεις:
Πρώτον, για το άσυλο, με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 3 η αυτεπάγγελτη επέμβαση της δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής. Άρα, η Επιστημονική Επιτροπή διατυπώνει προβληματισμούς, κύριε Υπουργέ, σχετικά με την προστασία κατά άλλων εγκλημάτων, ιδίως αυτόφωρων. Και σημειώνει ότι η διάκριση μεταξύ εγκλημάτων κατά της ζωής και εγκλημάτων κατά της σωματικής ακεραιότητας είναι ενίοτε δυσχερώς διαγνώσιμη κατά τον χρόνο τέλεσής τους.
Και εδώ προκύπτουν ερωτήματα, κύριε Υπουργέ. Πρώτον, ποιος θα κρίνει το αδίκημα και πότε; Δεύτερον, εάν πρέπει να επέμβουν οι αρχές, ποιος θα τις καλέσει; Φυσικά εδώ σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα περιμένουμε αν και πότε θα συνεδριάσει το Πρυτανικό Συμβούλιο και βέβαια, αφότου έχει ολοκληρωθεί το αδίκημα, δηλαδή ποτέ. Τέλος, κύριε Υπουργέ, δεν απαντάτε γιατί δεν συμπεριλαμβάνετε το πλημμέλημα.
Δεύτερη παρατήρηση: Συμμετοχή μελών ΔΕΠ σε όργανα διοίκησης. Η Επιστημονική Επιτροπή διατυπώνει τον προβληματισμό εάν είναι επιτρεπτή κατά το Σύνταγμα η μειοψηφική συμμετοχή των μελών

ΔΕΠ σε όργανα όπως η Κοσμητεία Σχολής με ένα μόνο τμήμα καθώς και εάν πρέπει η συμμετοχή των φοιτητών να συναρτάται με τον χαρακτήρα των εκάστοτε ασκούμενων αρμοδιοτήτων. Αυτό κύριε Υπουργέ έρχεται σε αντίθεση με όσα προβλέπονται από το νομοσχέδιο. Εδώ περιμένω την απάντησή σας.
Τρίτον, όσον αφορά τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, κύριε Υπουργέ, οι καθηγητές των ΑΕΙ μπορούν να είναι πλήρους απασχόλησης ή μερικής απασχόλησης σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.2009/2011. Χρήζει επομένως διευκρίνησης εάν οι καθηγητές μέλη των ΑΣΑΕΕ θα πρέπει να είναι πλήρους ή αποκλειστικής απασχόλησης ή όχι. Ποια είναι εδώ η απάντησή σας;

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΓΥΡΙΖΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ» Κύριε Υπουργέ, να σας θυμίσω το πρόγραμμα «Γυρίζουμε Ελλάδα» που εξαγγέλθηκε πέρσι τον Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ από τον Πρωθυπουργό. Τότε είχε τονίσει ο Πρωθυπουργός ότι το πρόγραμμα έχει στόχο να δώσει κίνητρα επιστροφής στους ανθρώπους της νέας γενιάς που έφυγαν στο εξωτερικό, σε χιλιάδες νέους επιστήμονες που βρίσκονται στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα αυτό, κύριε Υπουργέ, έχει πεταχτεί στις καλένδες. Τα συμπεράσματα δικά σας.

ΑΔΙΠ: Και έρχομαι στην ΑΔΙΠ. Η τοποθέτηση της Προέδρου της ΑΔΙΠ επιβεβαιώνει όλες τις μέχρι τώρα ενστάσεις και διαφωνίες μας. Το άρθρο 44 ορίζει ένα ιδιότυπο σύστημα αξιολόγησης από την Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή, η οποία από τον τρόπο συγκρότησης λειτουργίας και αποτελέσματος προκύπτει ότι δεν συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά και τη φιλοσοφία του πλαισίου διασφάλισης ποιότητας. Το ερώτημα που τίθεται εδώ, κύριε Υπουργέ, είναι για ποιόν λόγο δημιουργείται ένας νέος θεσμός αξιολόγησης;

ΔΙΕΤΗ ΤΜΗΜΑΤΑ : Έρχομαι στα διετή τμήματα με τα οποία συμφωνώ. Κύριε Υπουργέ, τα διετή προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ σας είπαμε και στην Επιτροπή ότι είναι σε θετική κατεύθυνση. Έτσι, στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ θα δίνονται επαγγελματικά προσόντα και πιστοποίηση που μέχρι σήμερα δεν είχαν.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ: Όσον αφορά τη συμμετοχή των φοιτητών, στηρίζουμε το δικαίωμα συμμετοχής των φοιτητών για έκφραση γνώμης εντός των πανεπιστημίων. Δεν διαφωνούμε στο να ψηφίζουν και για θέματα που τους αφορούν, όπως είναι η φοιτητική μέριμνα. Δεν μπορούν, όμως, οι φοιτητές, κύριε Υπουργέ, να συνδιοικούν.

ΕΚΛΟΓΗ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ: Σε σχέση με τους πρυτάνεις και τους αντιπρυτάνεις, η θέση μας είναι ότι πρέπει να αναδεικνύονται από κοινό ψηφοδέλτιο με συμμετοχή στη ψηφοφορία μόνο των μελών ΔΕΠ που έχουν άλλωστε το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ: Σχετικά με το άρθρο 32 για τα μεταπτυχιακά, η θέση μας κύριε Υπουργέ είναι ξεκάθαρη: ισότιμη πρόσβαση όλων στα μεταπτυχιακά και ιδιαίτερα στους οικονομικά ασθενέστερους. Δηλαδή, όπως είπαμε και στην Επιτροπή, θέλουμε τους άριστους και όχι τους οικονομικά εύρωστους. Μάλιστα, είπαμε «ναι» σε ποσόστωση των δωρεάν μεταπτυχιακών  και υποτροφίες για τους οικονομικά ασθενέστερους όπως είπα.

ΔΙΔΑΚΤΡΑ: Τα μεταπτυχιακά με τα δίδακτρά τους δεν μπορεί να είναι ο τροφοδότης λογαριασμός των πανεπιστημίων. Όμως, η έγκριση, η κοστολόγηση, η αξιολόγηση και η πιστοποίηση των μεταπτυχιακών να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της ΑΔΙΠ. Δεν μπορεί να αποφασίζει ο Υπουργός και η Επιτροπή που αυτός ορίζει. Δηλαδή, εδώ λέμε «όχι στον κρατισμό». Αυτά είναι θέματα της ΑΔΙΠ.
Άλλωστε μην ξεχνάτε, αγαπητοί συνάδελφοι, ότι την τελευταία υπογραφή την έχει ο Υπουργός.

ΜΑΣΤΕΡ:   Θεσπίζεται το πέμπτο έτος ως μάστερ για τις σχολές πενταετούς φοίτησης. Ταυτόχρονα όμως στερείτε εν τοις πράγμασι από τους πτυχιούχους τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως μάστερ στη μισθολογική τους εξέλιξη. Το επιβεβαιώνουν άλλωστε με ανακοινώσεις τους οι ίδιες οι πολυτεχνικές σχολές.

ΕΛΚΕ: Το πλαίσιο είναι στενά γραφειοκρατικό. Καμία ευελιξία. Τονίστηκε ιδιαίτερα και από τους φορείς. Δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν επ’ ωφελεία της έρευνας, όπως είπατε.

ΑΡΘΡΟ 70: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας από το άρθρο 70 και εφεξής του νομοσχεδίου. Έχουμε ρυθμίσεις, όπως είπα στην επιτροπή και χθες στην Ολομέλεια, που δεν τέθησαν ποτέ στην διαβούλευση, αν και υπάρχουν ρυθμίσεις προς την θετική κατεύθυνση. Δεν υπήρξε διάλογος και διαβούλευση ώσπου να εκφραστούν οι ενδιαφερόμενοι. Γι’ αυτό και δεν έχετε τη συναίνεσή μας.

ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΕΙ: Κύριε Υπουργέ, το νομοσχέδιο δεν δίνει καμία προοπτική διεθνοποίησης των ΑΕΙ. Αντί να σχεδιάζετε μια τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση το μέλλον μιλάμε για το χθες αγνοώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις και τις καινοτόμες προτάσεις όπως δημιουργία εθνικής ακαδημίας επιστημών και τεχνών που θα έδινε κίνητρο στους νέους επιστήμονες να επιστρέψουν στην πατρίδα. Θα έδινε μια νέα προοπτική στη χώρα. Λείπουν τέτοιες προτάσεις από την ατζέντα σας.

ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΕΙ: Κύριε Υπουργέ, κατέθεσα μια τροπολογία που αφορά την ΕΤΕΜ. Οι πτυχιούχοι μηχανικοί των τμημάτων των ΤΕΙ προκειμένου να ασκήσουν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες πρέπει να είναι μέλη της ΕΤΕΜ. Η ρύθμιση αυτή θα αποτελέσει μια βάση για κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΤΕΙ και ιδιαίτερα των πτυχιούχων των ΤΕΙ. Σας καλώ έστω και τώρα να κάνετε δεκτή αυτή την τροπολογία μας.

 

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.