Με κλήρωση η επιλογή των σημαιοφόρων- Καταργείται το κριτήριο της επίδοσης των μαθητών

Αφαιρέθηκε η παρουσία σημαιοφόρων στις δοξολογίες

02/08/2017

Ενημερώθηκε: 02/08/2017, 10:25

Άκουσε το άρθρο

Η νέα ρύθμιση για τις μαθητικές παρελάσεις του Δημοτικού  του νέου Προεδρικού Διατάγματος, προβλέπει τα εξής:

Α. Τα Δημοτικά Σχολεία λαμβάνουν μέρος στις παρελάσεις και στο γενικό εορτασμό των εθνικών και τοπικών εορτών, σύμφωνα με το πρόγραμμα του οικείου Δήμου. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί- συνοδοί των μαθητών για τις ανωτέρω εκδηλώσεις ορίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δύο (2) ή περισσότερα σχολεία συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου στο οποίο διδάσκουν τις περισσότερες ώρες. Τα νηπιαγωγεία δύνανται να παίρνουν μέρος στο γενικό εορτασμό των εθνικών και τοπικών εορτών, σύμφωνα με το πρόγραμμα του οικείου Δήμου.

Β. Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ ́ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ ́ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ ́ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

Γ. Τα μαθήματα δεν πραγματοποιούνται τις ημέρες των εορταστικών εκδηλώσεων. Μετά το πέρας των εορταστικών εκδηλώσεων, οι μαθητές αποχωρούν και οι εκπαιδευτικοί δύναται να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να συμμετέχουν σε έκτακτες ή τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων ή και σε συνεδριάσεις του Σχολικού Συμβουλίου ή σε επιμορφωτικές/ενημερωτικές συναντήσεις με τους Σχολικούς Συμβούλους ή για να διεκπεραιώνουν οποιοδήποτε άλλο διοικητικό έργο τους έχει ανατεθεί. Διδασκαλία μαθημάτων δεν γίνεται επίσης την ημέρα έναρξης και λήξης του διδακτικού έτους.

Δ. Η σημαία παραμένει ανηρτημένη στον ιστό του σχολείου, όπως προβλέπεται σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες.

Αφαιρέθηκε η παρουσία σημαιοφόρων στις δοξολογίες

Επίσης στο νέο Προεδρικό Διάταγμα αφαιρέθηκε η εξής πρόβλεψη που περιλαμβάνονταν στο προηγούμενο Διάταγμα που καταργήθηκε:

“Ο σημαιοφόρος με τη σημαία του σχολείου και οι παραστάτες παρίστανται στη δοξολογία”.

 

Σχόλια (36)

ΠΕ70
|

Εσύ που απάντησες στην @Ελένη.Τι λες στην μαθήτρια την Ελένη για τα αγράμματα χωριατόπαιδα του έπους του 1940.Τότε ο αναλφαβητισμός κυριαρχούσε.Ο απόφοιτος δημοτικού ήταν ο σοφός του χωριού και ο απόφοιτος του 7/ταξίου ή 8/ταξίου γυμνασίου δακτυλοδεικτούμενος στην περιφέρεια.Στις δε γυναίκες ακόμη χειρότερα.Χώρια που οι περισσότεροι ήταν αγρότες ή κτηνοτρόφοι.Λογικό είναι το 90%των στρατιωτών και των εφέδρων να ήταν αγράμματοι.Ήταν όμως στο απώγειο,παρά τους συνεχείς πολέμους και την μικρασιατική καταστροφή, τα αισθήματα της φιλοπατρίας,της ανδρείας,της τιμής ,της πίστης και του ηρωισμού.Αισθήματα που δεν υπάρχουν ή σπανίζουν σήμερα στις νέες γενιές που πολλούς τους πιάνει αλλεργία όταν τα ακούν και προσπαθούν με κάθε τρόπο να τα υπονομεύσουν.Ο πρωθυπουργός προχθές στην ανάκρουση του εθνικού ύμνου στις ΗΠΑ έβαλε αυτός και η γυναίκα του το δεξί χέρι στο μέρος της καρδιάς.Αν τολμούσε εκεί ας έκανε και διαφορετικά.Εδώ αυτός ο ίδιος και οι πολιτικοί το έκαναν ποτέ;Ένας από τους λόγους που η Αμερική είναι υπερδύναμη και η χώρα μας ο διεθνής ζήτουλας και γονυπετής επαίτης που παρακαλάει για ρύθμιση του χρέους.Στις ΗΠΑ που πήγε η αριστεία είναι το υπέρτατο αγαθό και την ανταμείβει με κάθε μέσον και εδώ η κυβέρνησή του την θεωρεί το υπέρτατο κακό.Μπράβο στην Ελένη για τις ιδέες της και εσύ που λες αυτά σαν να είμαστε ακόμη στην εποχή του Βασιλάκη Καίλα και της Μάρθας Βούρτση ετοιμάσου για τις νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις που υπογράφηκαν με το τρίτο μνημόνιο των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ από 1 Ιανουαρίου του 2019 ,μπορεί και νωρίτερα.Ας καταργηθεί η αριστεία,οι παρελάσεις , η πίστη και ας μπορεί ο δεκαπεντάρης να αλλάζει φύλο και ας πεινάσουμε εμείς,τα παιδιά μας,τα εγγόνια μας και ,και ,και...

@Ελένη
|

Ελένη παιδί μου, εσύ που διαβάζεις θα ξέρεις ότι στις μάχες του '40 ανάμεσα στους Έλληνες ήρωες ήταν πολλά αγράμματα χωριατόπαιδα. Επίσης υποθέτω πως γνωρίζεις ότι οι γυναίκες της Πίνδου ήταν στην συντριπτική τους πλειοψηφία εντελώς αμόρφωτες. (Είναι άλλο το γνωρίζω το ύψος της υψηλότερης κορυφής της Πίνδου και άλλο το έχω το σθένος να την περπατήσω φορτωμένη πυρομαχικά μέσα στο χιόνι.)

Eleni
|

Ως μαθήτρια θεωρώ ότι είναι τελείως άδικο.Δεν είναι δυνατόν να κληρώνεται ο σημαιοφόρος ενώ τόσοι μαθητές σκοτώνονται στο διάβασμα και ονειρεύονται να σηκώσουν την ελληνική σημαία και τελικά τη θέση του μαθητή που προσπάθησε τόσα χρόνια νομίζοντας ότι οι κόποι θα ανταμειφθούν να παίρνει ένα παιδί που δε γνωρίζει τι συνέβη το 1940...'Ηταν ένα κίνητρο για εμάς τους μαθητές.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ
|

Μήπως κάποιος από τους"υπεύθυνους " ή όσους υποστηρίζουν το νέο τρόπο επιλογής σημαιοφόρου μπορεί να απάντηση στην αντίδραση της κόρης μου;
"- μαμά είναι άδικο! Ο ...... δεν διαβάζει,
δεν κάνει τις εργασίες, στο διαγώνισμα αντιγράφει. Γιατί να έχουμε τα ίδια δικαιώματα αφού δεν προσπαθούμε το ίδιο;
Κι εγώ θα ήθελα να συμπληρώσω και να θέσω το παράγοντα ήθους και αρχών .
Νομίζω στους άριστους μαθητές αξιολογητε και η συμπεριφορά όχι μόνο η απόδοση στα μαθηματα.

bp
|

Οι πρυτάνεις του λαϊκισμού και της προπαγάνδας έριξαν την πεπονόφλουδα με τους σημαιοφόρους για να μην γίνεται συζήτηση για τα όσα απαράδεκτα θεσμοθετούν στα πανεπιστήμια. Οι τύποι είναι ικανοί να υποστηρίξουν και να "πείσουν" ότι ο γάιδαρος πετάει και χρησιμοποιεί ... τουρμπίνες. Το πρόβλημα βέβαια το έχουν αυτοί που πετούν μαζί του...

άριστος δάσκαλος
|

.....Νομίζω θα ήταν πιο δίκαιο αν γινόταν ψηφοφορία μεταξύ των μαθητών για την επιλογή του σημαιοφόρου και των παραστατών (εκτός αν κρινόταν κι αυτό αντισυνταγματικό από το ΣτΕ).....
τι λέτε....
τα παιδιά θα επέλεγαν τους πιο άξιους μαθητές;;;
Μπορεί να έχουν καλύτερη κρίση, αφού είναι και οι αξιολογητές (αποτιμητές) των δασκάλων τους.......

ΣΑΪΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Τσίπρας ρε φίλε. Από το θα καταργήσω τις παρελάσεις στο με κλήρωση οι σημαιοφόροι. Μιλάμε για τρομερή περίπτωση "βλέποντας και κάνοντας".

Ηλίας
|

"Θα διάβαζα αλλά, αφού δε θα σηκώσω τη σημαία, θα πέσω να κοιμηθώ!!!"

... άλλο ένα δείγμα πως δεν ξέρουμε τι μας γίνεται!

χμμ
|

οσοι προτεινετε να βγαινουν με κληρωση οι βουλευτες, οι δ/ντες σχολειων και δεν ξερω τι αλλο, καταλαβαινω οτι εχετε στερηση επιχειρηματων, αλλα μην εκτιθεστε ετσι ανεπανορθωτα!

αφου δινετε τοση σημασια (ορθως) στο εθνικο μας συμβολο ωστε (συμφωνα με την λογικη σας) θα πρεπει ΜΟΝΟ ο αριστος να την κρατα και οχι οποιοσδηποτε υποδεεστερος του (ακρως ρατσιστικη αντιληψη δλδ) , τοτε μηπως πρεπει να αναλογιστειτε οτι στα εθνικα συμβολα πρεπει να εχουν ΟΛΟΙ δικαιωμα στην προσβαση; γιατι δλδ ενας μαθητης, που δεν βγαζει 10αρια, να μην μπορει να κανει παρελαση ως σημαιοφορος; σας πεφτει λιγος;

ντροπη και μονο ντροπη σε αποψεις περι αριας φυλης και τα σχετικα...

Παππας Παναγιωτης
|

Γιατι λοιπον να μην βγαζουμε και τους βουλευτες με κληρωση; Στατιστικα αποκλειεται να επιλεχθουν 300 ακαταλληλοι οπως ειναι σημερα.

Ν
|

@Μάκης Ε.
Καθόλου άσχημη ιδέα. Τα μέλη της Βουλής των 500 στην αρχαία Αθήνα με κλήρωση επιλέγονταν.

ΠΟΛΙΤΗΣ
|

Επιτέλους, κάτι γνήσια αριστερό! Επόμενο βήμα η επιλογή διευθυντών σχολείων με κλήρωση... Πρώτη φορά αριστερά (και τελευταία).

Γιάννης
|

Να πούμε δυο πράγματα όπως ισχύουν σήμερα κι όχι όπως κάποιοι θυμούνται από τα μαθητικά τους χρόνια:
Από την εποχή που οι γονείς θεωρούν "καθήκον" τους να προστατέψουν τον γιόκα ή την κορούλα από τον "κακό" δάσκαλο, η βαθμολογία περιορίστηκε στο 9 και στο 10. Είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που "τολμούν" να βάλουν το 8.
Όσοι είχαν/έχουν παιδιά στα ΔΗΜΟΣΙΑ Δημοτικά Σχολεία γνωρίζουν πολύ καλά ότι εδώ και χρόνια η Ε΄ τάξη είχε σχεδόν παντού ΜΟΝΟ αριστούχους. Οι περισσότεροι δάσκαλοι, προκειμένου να γλιτώσουν γκρίνιες, παράπονα, ακόμα και καταγγελίες από απαράδεκτους γονείς, έβαζαν σχεδόν σε όλους 10άρια. Σε τμήματα των 20-25 παιδιών συνήθως τα 4/5 έμπαιναν στην κλήρωση για τη σημαία και πολύ συχνά κληρώνονταν παιδιά που δεν ήταν οι πραγματικά άριστοι μαθητές.
Κρίνω ότι η διάταξη για κλήρωση μεταξύ όλων των παιδιών δεν αλλάζει πολύ την υπάρχουσα κατάσταση.
Όσο για τη βαθμολογία, είναι πλέον επείγουσα προτεραιότητα να περάσουμε σε περιγραφική αξιολόγηση - τουλάχιστον στο Δημοτικό.

Μάκης Ε.
|

Μήπως δε θα ήταν άσχημη ιδέα αν οι βουλευτές, ο πρωθυπουργός και ο πρόεδρος της δημοκρατίας επιλέγονται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των κατοίκων της χώρας μας;

Ειπαμε
|

ΦΥΓΕΤΕ

ΣΩΤΗΡΗΣ
|

Επιτέλους κάποιος έπρεπε να το κάνει εδώ και χρόνια.

Έλενα
|

Επιτέλους και κάτι προς την σωστή κατεύθυνση !!
Όσοι έχουν παιδιά στο Δημοτικό ξέρουν πολύ καλά τι καβγάδες γινόταν μεταξύ των γονιών για την σημαία και πόσο δυσκολευόταν οι δάσκαλοι με την βαθμολογία των μαθητών της πέμπτης. Το προηγούμενο σύστημα μόνο αρνητικά είχε για την επίδοση και την συμπεριφορά των παιδιών απέναντι στους συμμαθητές τους

Vivian
|

Οι εθνικές γιορτές, είναι γιορτές για όλους, ή τέλος πάντων για όσους θέλουν να γιορτάσουν. Για το λόγο αυτό ας δώσουμε στο κάθε παιδί που συμμετέχει στην παρέλαση, με την προϋπόθεση να θέλει, και μια ελληνική σημαία. Δεν χρειάζεται κάποιοι να ξεχωρίζουν από κάποιους άλλους, αυτό συνιστά ύβρι προς το πνεύμα μιας εθνικής γιορτής και των αξιών που πρεσβεύει. Δεν είναι μέρες οι εθνικές γιορτές για τη διάκριση των "αρίστων", για να μην τρελαθούμε εντελώς μα εντελώς σε αυτή τη χώρα.
Και κάτι τελευταίο, μιας και γίνεται πολύ ντόρος για την αριστεία: μήπως μπορεί να μας διαφωτίσει κάποιος - αν γίνεται από κάποιους που τρελαίνονται για τη σχέση μεταξύ "10" και σημαίας - σε πιο ακριβώς επίκαιρο ιδεολόγημα εγγράφεται ο σημερινός λόγος περί αριστείας. Το ρωτώ αυτό γιατί πήρε το μάτι μου το εξής: ότι είναι κεντρικό σημείο μιας συζήτησης η οποία θέλει να εξαφανίσει από την έννοια της δικαιοσύνης την έννοια της ισότητας. Μιας και ισότητα δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά μόνο με το φρενάρισμα των "αρίστων", έτσι το επιχείρημα, είναι "θεμιτό" να διασφαλίζουμε ένα μίνιμουμ εκπαίδευσης για τους πολλούς, να προωθούμε τους αρίστους στο φουλ,οι οποίοι στη συνέχεια θα επιδεικνύουν "κοινωνική ευαισθησία" απέναντι στους υπόλοιπους μη "αριστεύσαντες" τους οποίους και θα φροντίζουν "δεόντως". Ωραίοι παράλληλοι κόσμοι, κάτι σαν την εθνική οδό με τα τσουχτερά διόδια από τη μια - ο δρόμος-σύμβολο των "αρίστων" - και τις παράπλευρες οδούς όπου περνάς ως πληβείος ξυστά από νταλίκες κάνοντας το σταυρό σου.
Καλά μπάνια!

Que
|

@rip κι όμως αρίστευσαν στην ανδρεία κ την πατριοσυνη.

rip
|

χμμ@ Jimmys_b@ καμία μα καμία σχέση με την εκπ/ση δεν έχουν, ειλικρινά ...
Α ρε ΚΟΛΟΚΩΤΡΩΝΗ , ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ... έπρεπε να είχατε βγάλει άριστα για να σηκώσετε τη σημαία μας ...

rip
|

χμμ@ Jimmys_b@ καμία μα καμία σχέση με την εκπ/ση δεν έχουν, ειλικρινά ...
Α ρε ΚΟΛΟΚΩΤΡΩΝΗ , ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ... έπρεπε να είχατε βγάλει άριστα για να σηκώσετε τη σημαία μας ...

Αμερόληπτος
|

Να δεις πώς το είπε εκείνος ο υπουργός; "Η αριστεία είναι ρετσινιά;"

Ιωάννης Κ.
|

Η ισοπέδωση προς τα κάτω προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Αν σήμερα βλέπουμε τα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών πολιτικών της δεκαετίας του '80 με τον αντίκτυπο στη σημερινή κοινωνία της απάθειας, της ελάχιστης προσπάθειας, της αποφυγής του κόπου, ας φανταστεί κανείς την κοινωνία μας μετά από 20-30 χρόνια με τα σημερινά μέτρα των αλλοπρόσαλλων ακροαριστερών. Κοινωνία της ζούγκλας .

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ
|

Επιτέλους δε θα γίνεται σκοτωμός ποιος δάσκαλος θα
πάρει την Πέμπτη.

Alex
|

Και πριν με κλήρωση βγαίναν οι σημαιοφόροι γιατί σχεδόν όλοι/ες οι μαθητές/τριες στην πέμπτη δημοτικού είναι αριστούχοι/ες!!!!!!!!!!

Ταραντούλας
|

Να μαντέψω τι θα ισχύσει στα Γυμνάσια-Λύκεια; Σημαιοφόρος ένας μαθητής που την προηγούμενη χρονιά έμεινε στην ίδια τάξη και παραστάτες αυτοί που είχαν μείνει ανεξεταστέοι...

ΓΒ
|

Το μέτρο αυτό είναι καλό και είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν τι ακριβως συμβαίνει στα σχολία με την "σημαία" θα το εγκρίνουν.

Με κλήρωση κύριοι , είναι τιμή να κρατάς την ελληνική σημαία αν είσαι και δηλώνεις Έλληνας ή αν τελοσπάντων τιμάς την Ελλάδα και την αγαπάς.
¨Ομως δεν είσαι παραπάνω Ελληνάς αν έχεις 19 9/10 από κάποιον που έχει 12 1/10.

Κανείς δεν πυροβολεί την αριστεία με το συγκεκριμένο μέτρο. ¨Οσοι έχουν σαν στόχο (και καλά κάνουν) την αριστεία να την επιδιώξουν (και θα το κάνουν) βρίσκοντας πραγματικούς στόχους και όχι τον στόχο της σημαίας που το μόνο που κάνει τόσα χρόνια είναι να δημιουργεί τριβές και αδικίες και μαλλιοτραβήγματα στα σχολεία που έχουν τόσα προβλήματα που αυτό περισσεύει.

Ναι λοιπόν στα αυτονόητα.

ΥΣ:( ουτε ειμαι ούτε ήμουν ποτέ αριστερός)

Jimmys_b
|

Επιτέλους, και μια σωστή κίνηση. Τα περί "καλών" και "κακών" μαθητών ή οι κάτω του 8 και επτά, μάλλον ελάχιστη σχέση έχουν με εκπαίδευση και περισσότερο με διδασκαλία!

χμμ...
|

"Τα παιδιά διαβάζουν για να σηκώσουν τη σημαία..." και τετοια άλλα διαβαζω και αναρωτιεμαι αν εχετε ιδεα απο εκπαιδευση

KOMOL
|

Επιτέλους! Ήταν τόσο δύσκολο πια να το σκεφτεί κάποιος από το Υπουργείο, έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια. Το μόνο που υπήρχε με την επιλογή μεταξύ των "αριστούχων" μαθητών (μην τρελαθούμε αριστούχοι στο δημοτικό) ήταν μια ανθρωποφαγία που καλλιεργούσε το σχολείο από πολύ μικρή ηλικία και το σκότωμα μεταξύ των οικογενειών των μαθητών, ιδιαίτερα στις μικρές κοινωνίες. Ακούω και λένε τι κίνητρο θα υπάρχει τώρα για τα παιδιά; Δηλαδή το κίνητρο για να είναι κάποιος καλός μαθητής και να αγαπά το σχολείο είναι να κρατήσει τη σημαία; Το σχολείο πρέπει να είναι χώρος χαράς, δημιουργίας και συνεργασίας για τα παιδιά και όχι χώρος που θα ενισχύει τον ανταγωνισμό και τα στερεότυπα και θα μένει καθηλωμένο στις αγκυλώσεις του. Φτάνει πια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ