Ο Ν. Φίλης για την την επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεση στεφάνων στις εθνικές εορτές

“Οι ακροδεξιές κραυγές και οι ιδεοληψίες με δήθεν ευρωπαϊκό πρόσημο που αναπαράγουν αρχαϊσμούς και καθυστερημένες αντιλήψεις, αναιρούν και εμποδίζουν μια τέτοια προοπτική”.

03/08/2017

Ενημερώθηκε: 04/08/2017, 07:53

Άκουσε το άρθρο

Νίκος Φίλης,Βουλευτής,  πρώην υπουργός Παιδείας

Χέρι-χέρι ο ακροδεξιός λαϊκισμός, ο βαθύς συντηρητισμός και οι δήθεν εκσυγχρονιστικές εμμονές περί αριστείας, βάλλουν εναντίον της πρόβλεψης του νέου ΠΔ για την επιλογή σημαιοφόρου χωρίς αποκλεισμούς.

Συναντιούνται έτσι και σε αυτό το ζήτημα ρεύματα και τάσεις της ελληνικής κοινωνίας και πολιτικής που συγκροτούν σε όλα σχεδόν τα πεδία την "ιερή συμμαχία" που μάχεται τα δικαιώματα και τις ανάγκες των πολλών για να εξυπηρετηθούν τα προνόμια των λίγων.

Για να γίνει το καθεστώς των ποικίλων διακρίσεων και ανισοτήτων βίωμα και "κανονικότητα" από την τρυφερή ηλικία του Δημοτικού.

Πρόκειται για θέσεις που θέλουν να εμφυτεύσουν στην Παιδεία  μια βαθιά ταξική αντίληψη και μάλιστα με τρόπο εντελώς αντιπαιδαγωγικό, αφού σε πάμπολλες περιπτώσεις, αν λάβουμε υπόψη την βαθμολογική κατανομή, έχουμε το φαινόμενο να αποκλείονται χιλιάδες παιδιά με άριστα, που δεν έχουν όμως 10 σε όλα τα μαθήματα, από την κλήρωση για τη σημαία και έτσι να βιώνουν ενός είδους αρνητική διάκριση που μπορεί να αποβεί καθοριστικός για την υπόλοιπη ζωή τους. 

Το αντιπαιδαγωγικό κλίμα ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την πίεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί από τους γονείς για καλύτερη βαθμολογία των μαθητών-υποψήφιων σημαιοφόρων και παραστατών, γεγονός που ξεγυμνώνει την ψευδή αντίληψη περί αριστείας και αξιοκρατίας.

Θα περίμενε κανείς ότι το βασικό αντικείμενο κριτικής θα ήταν αυτός καθαυτός ο μεταξικής εμπνεύσεως θεσμός των παρελάσεων, που η κυβέρνηση καλώς ή κακώς έκρινε ότι δεν είναι ώριμες οι συνθήκες να καταργηθεί.

Μια τέτοια αντίθεση θα ήταν κατανοητή και εντός μιας συζήτησης που πρέπει να διεξάγουμε για την μεταρρύθμιση των θεσμών και της σχολικής ζωής προς μια δημοκρατική και σύγχρονη κατεύθυνση.

Όμως,  οι ακροδεξιές κραυγές και οι ιδεοληψίες με δήθεν ευρωπαϊκό πρόσημο που αναπαράγουν αρχαϊσμούς και καθυστερημένες αντιλήψεις,  αναιρούν και εμποδίζουν μια τέτοια προοπτική.

Βρίσκονται στον αντίποδα των σύγχρονων παιδαγωγικών αντιλήψεων και ως τέτοιες απορρίπτονται από τη μεγάλη πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (3)

ΜΙΧΑΗΛ
|

Προτείνω κι εδώ ....ψηφοφορία!!!

Μιχάλης ΠΕ03
|

Το οτι "απορρίπτονται από τη μεγάλη πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας" πώς το μέτρησες κύριε Υπουργέ μου;
Με γκάλοπ περαστικών στην πλατεία Ομόνοιας ή με κρυφή τηλεφωνική δημοσκόπηση;
Όσο δε μιλούσες μετά το ξήλωμα σου απο το Υπουργείο, σε είχαμε ξεχάσει. Τί τις θες τις παρεμβάσεις καλοκαιριάτικα;
Βλέπω πάντως τον ΣΥΡΙΖΑ τις επόμενες εκλογές να τις αντικαθιστά με κλήρωση.
Και τον Φίλη, μετά απο κλήρωση, να αναλαμβάνει Υπουργός Παιδείας.

Περικλής
|

Να κι ο Φίλης!
Θυμήθηκαμε - μας είχε λείψει πάντως - το γνωστό του ύφος και την ξύλινη γλώσσα με εκφράσεις όπως "ακροδεξιός λαϊκισμός" , "βαθύς συντηρητισμός" κλπ.
Μόνο που δεν έπεισες ούτε τον πρωθυπουργό σου, Υπουργέ μου.
Κάνε τις διακοπούλες σου, κι άσε τις παρεμβάσεις.
Είσαι ήδη κομμάτι της Ιστορίας.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ