Στον “πάτο” η Ελλάδα σε αναλογία φοιτητών/διδασκόντων

Σε επίπεδο χωρών Ευρωπαϊκής Ένωσης (28), το σύνολο των διδασκόντων είναι 1.448.500. Οι άνδρες υπερτερούν αριθμητικά των γυναικών κατά 239.300, δηλαδή σε ποσοστό 28,3%.

09/08/2017

Άκουσε το άρθρο

Η Ελλάδα έχει την  χειρότερη αναλογία, μετά την Κροατία σε φοιτητών/διδασκόντων  με ένα διδάσκοντα ανά 44,5 φοιτητές.

Ειδικότερα , σύμφωνα με την ΑΔΙΠ, τη χειρότερη επίδοση μεταξύ όλων των χωρών εμφανίζει η Κροατία, με αναλογία μόλις ένα διδάσκοντα ανά 74,5 φοιτητές.

Η Ελλάδα έχει την αμέσως επόμενη χειρότερη αναλογία με ένα διδάσκοντα ανά 44,5 φοιτητές.

Οι χαμηλές επιδόσεις της Ελλάδας, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης, αιτιολογούνται εν μέρει από τις περικοπές στη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, στην Ευρώπη των 28 αναλογεί ένας διδάσκων ανά 15,6 φοιτητές. Την καλύτερη αναλογία φοιτητών/διδασκόντων εμφανίζουν δυο πολύ μικρές χώρες, το Λιχτενστάιν (1/8,5) και η Μάλτα (1/9,8). Από τις υπόλοιπες χώρες ξεχωρίζουν οι επιδόσεις της Σουηδίας (1/10,4), της Νορβηγίας (1/10,5), της Δανίας (1/11,2), της Γερμανίας (1/12), της Ισπανίας (1/12,7) και της Πορτογαλίας (1/13,9).

Κατανομή διδακτικού προσωπικού ανά φύλο

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αριθμός και η κατανομή του διδακτικού προσωπικού ανά φύλο.

Σε επίπεδο χωρών Ευρωπαϊκής Ένωσης (28), το σύνολο των διδασκόντων είναι 1.448.500.

Οι άνδρες υπερτερούν αριθμητικά των γυναικών κατά 239.300, δηλαδή σε ποσοστό 28,3%.

Τους περισσότερους διδάσκοντες διαθέτει η Γερμανία (396.200) και ακολουθούν η Ισπανία (157.000), το Ηνωμένο Βασίλειο (148.500), η Γαλλία (109.200) και η Ιταλία (90.000).

Οι γυναίκες υπερτερούν αριθμητικά των ανδρών μόνο σε τρείς (3) από τις 28 χώρες της ΕΕ, Φινλανδία, Λετονία, Λιθουανία.

Η Ελλάδα διαθέτει μόλις 15.200 διδάσκοντες (10.200 άνδρες, ποσοστό 67,1% και 5.000 γυναίκες, ποσοστό 32,9%), δηλαδή αριθμό πολύ μικρότερο σε σχέση με χώρες της ΕΕ παρόμοιου μεγέθους, όπως η Πορτογαλία (32.300), το Βέλγιο (28.600) και η Σουηδία (34.100).

 

Σχόλια (6)

@@Stelios
|

Βερμπαλισμοί και εύκολα επιχειρήματα.

Πριν 20-30 χρόνια (που έδωσα κι εγώ Πανελλήνιες) οι θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ήταν οι μισές και οι θέσεις Καθηγητών κατά πολύ περισσότερες απ' ό,τι σήμερα. Τότε, όντως, ο συγκεκριμένος δείκτης ήταν κατά πολύ καλύτερος.

Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω τόσο τον χώρο των Παν/μίων όσο και των Τ.Ε.Ι., ρωτήστε (ή αναλογιστείτε): πότε γινόταν καλύτερη δουλειά και πότε ήταν καλύτερο το επίπεδο των σπουδών (ακόμη και σε σχολές που σήμερα η βάση διαμορφώνεται στα 6000 μόρια). Τότε ή τώρα;

Κατά τ' άλλα, οι όποιες κατηγορίες για κομματική κατεύθυνση είναι ανούσιες. Αλίμονο αν μόνο τα κόμματα μπορούσαν να κατευθύνουν τη γνώμη όλων μας. Ούτως ή άλλως, δεν εξαίρεσα από τις επιλογές τα Δημόσια Μεταλυκειακά Εκπαιδευτήρια. Απλώς, δεν προσποιήθηκα ότι δεν βλέπω και τις επιλογές της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης (οι οποίες δεν αποθαρρύνθηκαν από το γεγονός ότι έχουμε υπερπληθώρα "επιτυγχόντων" με τόσο χαμηλές βαθμολογίες).

Ο νοών νοείτω...

@@Stelios
|

1. Έχει εφαρμοστεί η βάση του 10 και δε μειώθηκε στο μισό ο αριθμός των διδασκόμενων, κύριε/α.
2. Άρα αν θα πάνε στα ιδιωτικά αυτοί που έχουν κάτω από 10,000 μόρια θα συντελέσουν στην ανέλιξη... των ιδιωτικών! Συμφωνώ, αλλά μόνο ως προς το κομμάτι της τσέπης τους.
3. Αυτό κύριε/α δεν λέγεται ρεαλισμός, αλλά πολιτική. Και πολιτική σημαίνει με ποιου το συμφέρον συντάσσεσαι. Όποιος είναι με τα ιδιωτικά, στην πραγματικότητα, χωρίς ίσως να το καταλαβαίνει, διότι μπορεί να είναι άσχετος με την διαδικασία της εκπαίδευσης, συντάσσεται με το συμφέρον των ιδιωτών και όχι με την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πριν 10 χρόνια λοιπόν ο λογος ήταν στο μισό, για να κάνουμε όμως οικονομία, ο λόγος διπλασιάστηκε. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρώπης δαπανούμε 30% λιγότερα χρήματα αναλογικά με το πληθυσμό από το μέσο όρο της Ευρώπης για παιδεία, η οποία θεωρείται επενδυτική δαπάνη. Όποιος λοιπόν δεν καταλαβαίνει μετά από αυτά ποια είναι η λύση μάλλον είναι οπαδός κόμματος και όχι της λογικής

Stelios

@Stelios
|

Δε νομίζω ότι οι φοιτητές με μόρια πρόσβασης πολύ κάτω από τα 10.000 συντελούν στην ανέλιξη των Α.Ε.Ι.! Τα Ιδρύματα θα μπορούσαν να ζήσουν άνετα και χωρίς αυτούς...
Το αν θα πάνε σε ιδιωτικά ή σε δημόσια εκπαιδευτήρια ή τέλος πάντων σε άλλες επαγγελματικές επιλογές δεν είναι αρνητική εξέλιξη για την τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά ρεαλισμός.

Stelios
|

Αν μειώσουμε στο μισό τον αριθμό των διδασκόμενων, δεν θα βελτιωθούν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Θα μειωθεί το παραγόμενο έργο, στο οποίο βοηθούν οι φοιτητές, και θα πέσουν στις κατατάξεις, άρα αυτό είναι υποβάθμιση. Αν μειωθούν οι διδασκόμενοι, ο μόνος που μπορεί να κερδίσει οικονομικά και μόνο είναι τα ιδιωτικά...

sarakatsanos
|

Μπορούμε να μειώσουμε τον αριθμό των διδασκομένων στο μισό (όπως άλλωστε έχουμε δεσμευτεί) και θα πετύχουμε το ίδιο αποτελεσμα. Και βέβαια υπάρχουν τεράστιες αποκλίσεις από τμήμα σε τμήμα καθώς οι ιατρικές είναι πολύ κάτω του μέσου όρου. Και να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή οι καθηγητές της τριτοβάθμιας δεν ξεπερνουν τις 12000.

Stelios
|

Συνεπώς, αν προσλάβουμε 15.000 νέους καθηγητές ΑΕΙ, ώστε να διπλασιαστεί ο πληθυσμός θα είμαστε πάλι στον πάτο στην αναλογία φοιτητών/διδασκόντων! Ταυτόχρονα, τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι στην κορυφή. Ένα μπράβο πρέπει να ακουστεί επιτέλους για τα πανεπιστήμια. Η πρόσληψη διδασκόντων είναι η καλύτερη επένδυση για την ελληνική κοινωνία.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ