ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ενόψει της δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής: Αφετηρία της νέας εποχής- Οχι αντιπαλότητας!

Δημοσίευση: 10/08/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ας αναδειχθεί σε αυτό που πράγματι είναι: Σπάνια ευκαιρία για εξορθολογισμό της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και απόδοση της νέας ταυτότητας στα Ιδρύματά μας που και την δικαιούνται και την αξίζουν. Όχι αιτία ανταγωνισμών και επιπόλαιων αντιπαλοτήτων μεταξύ Τμημάτων και Σχολών.

Θεωρώ υποχρεωτική την  σύνταξη αυτού του άρθρου μετά από τις τοποθετήσεις του  κ. Πολίτη επί των σημείων της ανοικτής επιστολής μου η οποία δημοσιεύθηκε στο esos στις 9 / 8 / 17.   https://www.esos.gr/arthra/52175/anoikti-epistoli-enopsei-tis-dimioyrgia...

Θα αρχίσω με την παράγραφο Ε όπου αναφέρει: “Με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, μας δίνεται η δυνατότητα να πάμε σε ισχυρά τμήματα...” Μα κύριε Πολίτη, αγαπητέ συνάδελφε το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών είναι ήδη ισχυρό. Αποδείξιμα πολύ ισχυρό!

α.Υψηλός βαθμός βάσης εισαγωγής (φέτος αναμένεται να ξεπεράσει το 13)

β.Υψηλή ζήτηση – σχεδόν δεκαέξι χιλιάδες μηχανογραφικά!

γ.Πολύ μεγάλη προσέλευση στις κατατακτήριες. Κάθε χρόνο οι προσερχόμενοι ξεπερνούν τους 50!

δ.Πολύ μεγάλο δίκτυο συνεργαζόμενων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Πέραν των 60 συμφωνιών!

ε.Επιτυχημένο πιστοποιημένο εργαστήριο “ARTEC”

στ.Επιτυχημένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Οπτικοακουστικά Μέσα, Κινούμενα Γραφικά & Παραγωγή Βίντεο”

Θα μπορούσα να συνεχίσω το μακρύ κατάλογο των σημείων που αποδεικνύουν την ευρωστία του Τμήματός μας αλλά θα το αποφύγω γιατί πολλές φορές η μεγάλη έκθεση των ημετέρων αρετών διολισθαίνει σε αυτοδιαφήμιση και έπαρση.

Σε ένα άλλο σημείο, στην παράγραφο Α αναφέρετε ότι πουθενά δεν προβλέπεται η μείωση των μαθημάτων στο 1/2 &  στο 1/3 για συγχώνευση 2 ή 3 τμημάτων αντίστοιχα. Δεν αναγράφεται γιατί είναι αυτονόητο κ. Πολίτη. Αυτονόητο! Η υβριδική και αποτυχημένη ένωση τμημάτων τα οποία διατηρούν ανεπηρέαστο το πρόγραμμά τους από το πρώτο ως το τελευταίο εξάμηνο σπουδών είναι οριστικά παρελθόν. Δοκιμάστηκε με αποτελέσματα λίαν απογοητευτικά...

Εξεπλάγην δυσάρεστα κύριε συνάδελφε όταν στην Β παράγραφο της απάντησής σας λέτε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι το ρεκόρ δηλώσεων σε σύνολο προτίμησης στις πανελλαδικές του 2016 που κατέγραψε το Τμήμα Φωτογραφίας με 15840 μηχανογραφικά κατατασσόμενο έτσι στην πρώτη θέση μεταξύ όλων των ΑΕΙ της χώρας, οφείλεται στο γεγονός ότι οι υποψήφιοι δεν εξετάζονται στα ειδικά μαθήματα!!! Μα σε πολλά τμήματα δεν εξετάζονται σε ειδικά μαθήματα. Γιατί δεν καταγράφουν αντίστοιχες επιδόσεις;..

Θα ήθελα να ολοκληρώσω εδώ αυτόν τον “διάλογο”. Οι διάλογοι αξίζει να τροφοδοτούνται όταν διακατέχονται από θετικό και δημιουργικό πνεύμα... Εμείς στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών κ. Πολίτη πάντα χαιρόμασταν για επιτυχίες των άλλων αδελφών τμημάτων της Σχολής.  

Επιτρέψτε μου όμως να καταθέσω μερικές σκέψεις μου που αφορούν το Τμήμα Γραφικών Τεχνών ενόψει της δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Κ. Πολίτη καταδεικνύετε ως υπαίτιο για τα προβλήματα και τους αποκλεισμούς το σχέδιο Αθηνά. Τότε ίσως ήταν η πρώτη φορά που εμφανιζόταν μια ευκαιρία εξορθολογισμού και εκσυγχρονισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Αντί αυτού όμως το αποτέλεσμα για το Τμήμα σας (και όχι μόνον) ήταν τα προβλήματα να διογκωθούν. Αυτό φυσικά συνέβη για πολλούς λόγους με κυρίαρχο κατά την γνώμη μου αυτόν του πρόχειρου και χωρίς να έχει προηγηθεί έρευνα, σχεδιασμού . Τώρα κ. συνάδελφε έχω την βεβαιότητα ότι παρουσιάζεται μια μοναδική ευκαιρία να υλοποιηθούν στόχοι δεκαετιών και να μπουν υγιείς βάσεις για αυτό που διακαώς οι ακαδημαϊκές κοινότητες και φοιτητές των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων επιθυμούν. Τον εκσυγχρονισμό και εξορθολογισμό μέσω της πανεπιστημοποίησης της Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Μέσα από αυτό το πρίσμα καλώ (επιτρέψτε μου) όλους τους συναδέλφους του Τμήματος Γραφικών Τεχνών να δουν με όραμα και προοπτική το μέλλον του Τμήματος. Αυτό τολμώ να το γράψω διότι παρουσιάζεται ίσως μια μοναδική ευκαιρία να μεταβεί το τμήμα εκεί που φυσικά ανήκει. Είναι μέγα λάθος συνάδελφοι η συγχώνευση με ετεροειδή τμήματα. Όταν ενώνονται ανόμοια με μηδαμινές συγγένειες το αποτέλεσμα είναι να μετατρέπεται η μία πλευρά μπάλα από σίδερο δεμένη στο πόδι της άλλης πλευράς και εν προκειμένω με θύματα του φοιτητές ενός τμήματος που αναζητά την ταυτότητά του!  

Κατά την ταπεινή μου άποψη (αν σφάλλω διορθώστε με) ο φυσικός χώρος του ΤΓΤ είναι η ΣΤΕΦ. Αυτό καταδεικνύεται σαφώς όχι μόνο από το περιεχόμενο του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών αλλά και από τον προσανατολισμό του μεταπτυχιακού σας προγράμματος “Νέες Τεχνολογίες και Marketing - Έξυπνη Συσκευασία”. Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά συνάδελφοι του ΤΓΤ μεταξύ του δικού σας και των υπολοίπων τμημάτων της Σ.Κ.Σ. Κυρίαρχο όχημα σε αυτά τα τμήματα είναι η δημιουργική φαντασία η οποία καλλιεργείται μέσω της Τέχνης, τεκμηριώνεται μέσω της Επιστήμης και υλοποιείται μέσω της Τεχνολογίας. Στο τμήμα σας οι τεχνολογικές εφαρμογές και μάλιστα αιχμής σαφώς πρωταγωνιστούν! Ίσως λοιπόν να εμφανίζεται μία μοναδική ευκαιρία για ενδυνάμωση και εκτίναξη του  σημαντικού και απαραίτητου τμήματός σας αφού προσφέρει την δυνατότητα για νέο ξεκίνημα με όραμα, σχεδιασμό, εκσυγχρονισμό, απαλλαγμένο από αγκιστρώσεις και αγκυλώσεις του παρελθόντος. Αυτές τις 3 δεκαετίες συνάδελφοι του Τμήματος Γραφικών Τεχνών τα τμήματα της Σχολής μας λειτούργησαν υποδειγματικά. Όμως ο τότε σχεδιασμός δείχνει να έκλεισε τον κύκλο του.

Πρέπει να κάνουμε χώρο για το Νέο.

Το Νέο με όραμα, ψυχραιμία, σχεδιασμό, συνέπεια και διορατικότητα.

Με Εκτίμηση
Καθ. Χαράλαμπος Πρέσσας
Πρόεδρος Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών
Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών
ΤΕΙ Αθήνας

 

Σχόλια (7)

 
Απορών
10 Αυγ 2017 18:57

Παραθέτω την πρώτη παράγραφο του χθεσινού σχολίου μου, καθώς ο κ. Πρέσσας δεν είχε κάτι να πει:

"Επειδή το πολυπληθέστατο αναγνωστικό κοινό του esos πρέπει να ενημερώνεται πλουραλιστικά, καλό είναι να σημειωθεί ότι από τα 15 υπηρετούντα μέλη ΕΠ (ΔΕΠ με τον νέο νόμο) στο Τμήμα Φωτογραφίας & Οπτικοακουστικών τα 14 έχουν γνωστικά αντικείμενα που είναι συναφή αποκλειστικά με τη φωτογραφία, ενώ μόνο ένα έχει αντικείμενο Εικαστική Σύνθεση & Εφαρμογή. Επομένως η συνιστώσα των Οπτικοακουστικών δεν υπάρχει σε επίπεδο μόνιμου προσωπικού.
Πώς είναι δυνατόν να σταθεί τετραετές πρόγραμμα σπουδών πανεπιστημιακού επιπέδου χωρίς διδάσκοντες με τα κατάλληλα γνωστικά αντικείμενα;"

 
ΘΩΜΑΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
11 Αυγ 2017 11:05

@ Απορών

Μα «απορών» τι θα πει πανεπιστημιακού επιπέδου? ΤΕΙ και Πανεπιστήμια είναι στο ίδιο επίπεδο, οπότε είναι πολύ λογικό για ένα τμήμα που μπορεί να λειτουργεί τώρα να μπορεί να λειτουργεί και μετά.

 
Απορών
11 Αυγ 2017 13:05

κ. Πασχάλη,
πανεπιστημιακού επιπέδου θα πει ο διδάσκων να είναι συναφούς γνωστικού αντικειμένου και να μην "εξαναγκάζεται" να διδάξει πλήθος αντικειμένων για να καλύψει τις ανάγκες του Τομέα ή του Τμήματος. Επίσης θα πει οι φοιτητές να διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ, τα οποία θα έχουν την ευχέρεια να δομήσουν τα μαθήματά τους καθώς θα είναι η κύρια απασχόλησή τους. Δεν μπορεί να γίνει σοβαρό έργο με επιστημονικούς συνεργάτες, οι οποίοι ακόμη κι αν κατέχουν τα απαύγασμα της γνώσης, μπορεί φέτος να διδάξουν το Χ μάθημα και του χρόνου, προκειμένου να συνεχίσουν να εργάζονται στο Τμήμα, να αναλάβουν το Υ μάθημα. Επίσης δεν μπορεί να γίνει σοβαρό έργο με ανθρώπους που όταν τους ρωτάς με τι ασχολούνται, πρώτα αναφέρουν κάποια άλλη εργασία και ακολούθως την διδασκαλία τους στο Τμήμα, μη έχοντας την αίσθηση του "ανήκειν".

Η λογική "πασπαρτού" πρέπει να σταματήσει και τα τμήματα του νέου Πανεπιστημίου να είναι επαρκώς στελεχωμένα - για να μην πω άρτια - τόσο σε πλήθος μελών ΔΕΠ όσο και σε ποικιλία γνωστικών αντικειμένων.

Δείξτε μου ένα πανεπιστημιακό τμήμα του Λεκανοπεδίου με αριθμό μελών ΔΕΠ της τάξης των Τμημάτων Φωτογραφίας και Κοινωνικής Εργασίας (τα οποία έχουν επιλέξει τη διαδικτυακή αντίσταση), το οποίο να θεωρείται σοβαρό από την ακαδημαϊκή κοινότητα, και θα ανακαλέσω.

Στο ρήμα "λειτουργεί" θα περίμενα ένα επίρρημα όπως το "υποδειγματικά" ή "άρτια" ή έστω το "επαρκώς" για να πειστώ από το επιχείρημά σας.

Η προσπάθεια μετεξέλιξης των δύο Τεχνολογικών Ιδρυμάτων του Λεκανοπεδίου είναι πολυεπίπεδη και κάποιοι εργάζονται εντατικά και χωρίς παρωπίδες καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ευτυχώς το εγχείρημα υπερβαίνει τις ενδοσχολικές αντιπαλότητες, βασίζεται σε μετρήσιμα μεγέθη και έχει ρεαλιστικούς στόχους. Επαναλαμβάνω ότι προκαλεί εντύπωση η αδυναμία συνεργασίας ανάμεσα σε τμήματα του ίδιου Ιδρύματος, όταν ολοκληρώθηκε «αναίμακτα» το διάδοχο σχήμα στη ναυαρχίδα των δύο ΤΕΙ (ΣΤΕΦ) και στη ΣΔΟ.

 
Ταμτούρι
12 Αυγ 2017 14:09

Κ. Απορών,

Την ευθύνη της ύπαρξης εργαστηριακών και επιστημονικών συνεργατών (για οποιοδήποτε Τμήμα ΤΕΙ) την αποδίδετε ως πολιτική επιλογή του (κάθε) Τμήματος τη στιγμή που οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου είχαν και το καρπούζι και το μαχαίρι σχετικά με το θέμα αυτό;

Κόβουμε δηλαδή τα πόδια κάποιου (προυπολογισμός, μείωση μισθών, πάγωμα προκήρυξης θέσεων, κλπ κλπ) και μετά κάνουμε μερικά βήματα πίσω παίρνοντας το ρόλο του αξιολογητή και του λέμε: μα εσύ δεν μπορείς να περπατήσεις, λυπούμαστε ...αλλά δεν λειτουργείς υποδειγματικά

Μιλάτε για «λογική "πασπαρτού" που πρέπει να σταματήσει και τα τμήματα του νέου Πανεπιστημίου να είναι επαρκώς στελεχωμένα».
Αυτό σε ποιόν το απευθύνεται, στο Τμήμα ή στο Υπουργείο (;)

Το δικό σας πρόβλημα που ακριβώς εντοπίζεται, στο ότι υπάρχουν μέλη ΕΠ που εργάζονται (νόμιμα) και εκτός ΤΕΙ; Μέλη ΔΕΠ δεν εργάζονται εκτός Πανεπιστημίων;
(θυμίζω την πρόσφατη ρύθμιση χρεών μελών ΔΕΠ προς ΕΛΚΕ)

Και τέλος πάντων, η δική σας παρέμβαση εδώ σε τι αφορά ακριβώς; Και τι εννοείται με το "σοβαρό" (το χρησιμοποιείται δύο φορές).

ΥΓ: Οι εξωτερικές αξιολογήσεις των Τμημάτων είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της ΑΔΙΠ .

 
Ταμτούρι
12 Αυγ 2017 20:09

(διόρθωση) λυπάμαι για τα δυο τρανταχτά "αι" στο τέλος, αλλά ζέστη ειναι αυτή, καμιά φορά σε πιάνει απ το μυαλό

 
Απορών
12 Αυγ 2017 21:05

Προς Ταμτούρι,

Δεν αναφέρομαι σε μέλη ΕΠ που εργάζονται και εκτός αλλά σε συνεργάτες.

Σε ο,τι αφορά την παρεμβαση; Εκφράζω τη γνώμη μου, όπως άλλωστε κι εσείς, χωρίς να ασχημονώ και να ειρωνεύομαι. Φαντάζομαι ότι αυτή ειναι ουσία του σχολιασμού.

 
Ταμτούρι
14 Αυγ 2017 05:51

κ. Απορών,

Γνωρίζεται τι χρήματα και κάθε πότε τα παίρνουν οι Συνεργάτες; Είναι η επιτομή της ντροπής ... δεν χρειάζονται άλλες εξηγήσεις.
Σιγά μη δε δούλευαν οι άνθρωποι εκτός ΤΕΙ, ποιός θα τους τάϊζε, το κράτος;
Ακόμα και αυτοί που δικαιώθηκαν από τα δικαστήρια για τις "μαγκιές" και τον "εμπαιγμό" του σε παίρνω σε απολύω (δις, τρις, τετράκις .. αιωνίως κλπ) δεν ξέρω καν αν έχουν δει ακόμα χρήμα στις τσέπες τους.
Είναι μια θλίψη, όπως και να το κάνεις.

* Το αίσθημα ευθύνης και του ανήκειν κερδίζεται από αυτόν που σε προσλαμβάνει και σου δείχνει εμπιστοσύνη, έμπρακτα. Όταν σε κάνει να αισθάνεσαι ένα απλό γρανάζι και τσιγκουνεύεται ακόμα και το γράσο, .. καταλαβαίνετε ..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.