Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπηρεσία Προστασίας και Ασφάλειας σε όλα τα ΑΕΙ της χώρας με το νόμο “Γαβρόγλου”

Ονομάζεται ΥΠΑΦΠΠΙ
Δημοσίευση: 17/08/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η προστασία των φοιτητών και της περιουσίας των ΑΕΙ εισέρχεται σε νέα φάση, καθώς ιδρύονται ισάριθμες υπηρεσίες με υπαλλήλους οι οποιοι θα έχουν την σχετική ευθύνη .

Ο νέος νόμος “Γαβρόγλου” για τα ΑΕΙ που ψηφίστηκε πρόσφατα, κατά πλειοψηφία, στην Ολομέλεια της Βουλής προβλέπει στον Οργανισμό του κάθε Πανεπιστημίου και ΤΕΙ τη σύσταση:

“Υπηρεσίας Προστασίας και Ασφάλειας των Φοιτητών, του Προσωπικού και της Περιουσίας του Ιδρύματος (ΥΠΑΦΠΠΙ)”.

Σήμερα  στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ  δεν υπάρχει σχετική υπηρεσία με αντίστοιχες αρμοδιότητες και ουσιαστικά την απευθείας ευθύνη την έχουν οι Πρυτανικές Αρχές.

Οσον αφορά τις συγκεκριμένες  αρμοδιότητες της νέας Υπηρεσίας Προστασίας και Ασφάλειας των Φοιτητών, του Προσωπικού και της Περιουσίας του Ιδρύματος αυτές θα εξειδικευθούν στα Σχέδια  Οργανισμών  που πρόκειται να συντάξουν τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, προκειμένου να προωθηθούν από τον υπουργό Παιδείας με τη μορφή Προεδρικών Διαταγμάτων.

Τα Σχέδια των Οργανισμών θα πρέπει να κατατεθούν από τις  Συγκλήτους   στον υπουργό Παιδείας,  μέχρι τον Ιούνιο του 2018.  

Με τον Οργανισμό θα ρυθμιστούν  επίσης και τα εξής  θέματα της οργανωτικής δομής και λειτουργίας του οικείου Α.Ε.Ι. :

α) Η οργάνωση των ακαδημαϊκών, διοικητικών και οικονομικών δομών του Ιδρύματος.

β) Η οργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών του Ιδρύματος σύμφωνα με το άρθρο 54 του ν. 4178/2013 (Α ́ 174).

γ) Η σύσταση, ιδίως, των παρακάτω υπηρεσιών του Ιδρύματος και η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην εποπτεία, στη διοίκηση, στη διάρθρωση και στη λειτουργία:

  •  υπηρεσίας πληροφόρησης για ζητήματα σταδιοδρομίας, καθώς και υπηρεσία συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, για την υποστήριξη φοιτητών, στην οποία μέλη Δ.Ε.Π. ασκούν καθήκοντα συμβούλων σπουδών, παρακολουθώντας ταυτόχρονα την περαιτέρω επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων,
  • υπηρεσίας υποστήριξης και διασφάλισης της προσβασιμότητας των φοιτητών και του προσωπικού του
  • Ιδρύματος με ειδικές ανάγκες,
  • νομικής υπηρεσίας,
  • υπηρεσίας αρμόδιας για την παρακολούθηση της  ορθής εκτέλεσης των κάθε είδους και αντικειμένου συμβάσεων που καταρτίζει το Ίδρυμα,
  •  υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου του Ιδρύματος και
  • τεχνικής υπηρεσίας.

δ) Η σύσταση και συγκρότηση τεχνικού και οικονομικού συμβουλίου και η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην εποπτεία, στη διοίκηση, στη διάρθρωση και στη λειτουργία τους.

ε) Η σύσταση και συγκρότηση αυτοτελούς γραφείου με την επωνυμία «Συνήγορος του φοιτητή» και η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία του.

ζ) Η σύσταση και συγκρότηση επιτροπών και η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην εποπτεία, στη σύνθεση, στις αρμοδιότητες και στους κανόνες λειτουργίας τους.

η) Η σύσταση και η κατάργηση θέσεων μελών Δ.Ε.Π. και θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.).

θ) Ο ελάχιστος αριθμός μελών Δ.Ε.Π. που πρέπει να υπηρετούν στο Τμήμα προκειμένου να συσταθούν Τομείς και τα κριτήρια σύστασής τους.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.