Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Στη Βουλή οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

ΧΡ. ΚΕΛΛΑΣ:ΜΑΘΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Δημοσίευση: 29/08/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το θέμα “της πρωτοφανούς δυσλειτουργίας της διαδικασίας νέων αποσπάσεων και παρατάσεων αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού για το σχολικό έτος 2017-18” φέρνει στη βουλή με ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας,  Κώστα Γαβρόγλου, ο Αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας   Χρήστος Κέλλας.

Την ερώτηση συνυπογράφουν η Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Επικρατείας κ Νίκη Κεραμέως και οι Αν. Τομεάρχες του τομέα Παιδείας, Βουλευτές Αργολίδας και Καστοριάς,  Ιωάννης Ανδριανός και Μαρία Αντωνίου.

«Το ότι οι άνθρωποι που διαχειρίζονται της τύχες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ζουν στη δική τους πραγματικότητα, το ξέρουν πλέον όλοι οι ομοεθνείς μας μαθητές, γονείς και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο εξωτερικό.

Γνωρίζουν, ακόμα, ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διακατέχεται από αναβλητικότητα και ιδεοληψία προτιμώντας να κωλυσιεργεί από το να παραδεχθεί τις αυταπάτες της και την κυβερνητική της ανεπάρκεια», ήταν οι χαρακτηριστικές δηλώσεις του Λαρισαίου πολιτικού.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

Ιδιαίτερα έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα του εξωτερικού όσο και στην ελληνική διασπορά εν γένει, η πρωτοφανής δυσλειτουργία της διαδικασίας νέων αποσπάσεων και παρατάσεων αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού για το σχολικό έτος 2017-18.

Συγκεκριμένα, όπως έχουμε έγκαιρα προειδοποιήσει με ερώτησή μας, η νέα υπουργική απόφαση (Φ821/85747/Η2/1888-31.05.2017) που καθορίζει τη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, με τις διατάξεις που εισάγει, οδηγεί στην αποψίλωση των σχολείων του εξωτερικού από έμπειρους εκπαιδευτικούς και σε πρωτοφανή μαρασμό την εκπαίδευση των ομογενών μαθητών.

Ωστόσο, αυτό που προκαλεί έκδηλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και στον ελληνισμό της διασποράς, όπως καταγγέλλουν με επιστολές τους τόσο ο Σύλλογος Γονέων του Ελληνικού Λυκείου του Μονάχου όσο και το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας, είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας «δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη τους οριστικούς αξιολογικούς πίνακες των προς απόσπαση εκπαιδευτικών, ενώ τα σχολεία του εξωτερικού υποδέχονται ήδη τους μαθητές σε άδειες αίθουσες, δημιουργώντας την αίσθηση της διάλυσης και της έλλειψης προγραμματισμού αναστατώνοντας γονείς και μαθητές, οι οποίοι ήδη βλέπουν να χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες»

Ο παραλογισμός της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι στην εμμονική στάση  που κρατά στο θέμα των παρατάσεων απόσπασης των εκπαιδευτικών που βρίσκονται ήδη στο εξωτερικό, αφού όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, « το σχολικό έτος στην περιοχή του Ντύσσελντορφ ξεκινά στις 30 Αυγούστου ενώ οι αποσπάσεις των εν λόγω εκπαιδευτικών λήγουν τυπικά στις 31 του ίδιου μήνα και στην περίπτωση που οι παρατάσεις δεν υπογραφούν τις επόμενες ημέρες θα πρέπει οι συνάδελφοι να αναλάβουν υπηρεσία στη Γερμανία, δύο ημέρες αργότερα να γυρίσουν στην Ελλάδα, για να επιστρέψουν στη Γερμανία μετά την υπογραφή της παράτασης...»

Τέλος, φανερή είναι επίσης η αίσθηση αυθαιρεσίας απέναντι στους εκπαιδευτικούς από το γεγονός ότι, ενώ η κυβέρνηση αποφάσισε να επιβαρύνει αναίτια τον οικονομικό προϋπολογισμό με επιμίσθια, βάζοντας «μαχαίρι» στα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, εντούτοις, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι, «χωρίς καμία προειδοποίηση και χωρίς επαρκή δικαιολογία τα χρήματα δεν πιστώθηκαν στους λογαριασμούς των συνάδελφων για την πληρωμή του επιμισθίου του Ιουνίου».

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

1.    Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες νέων αποσπάσεων και παρατάσεων αποσπάσεων, προκειμένου να στελεχωθούν τα σχολεία σύμφωνα με και με τις επιστολές τόσο του συλλόγου γονέων του Λυκείου Μονάχου, όσο και του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας;

2.    Προτίθεστε, τελικά, εφόσον συνεχιστεί η εικόνα δυσλειτουργίας των σχολικών μονάδων, με πρωτοφανή έλλειψη εκπαιδευτικών, όπως αναφέρεται και στις προαναφερθείσες επιστολές, να επαναφέρετε σε ισχύ πάγια διάταξη προηγούμενων νομοθετημάτων για τη διαδικασία αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, βάσει της οποίας, «οι εκπαιδευτικοί κατατάσσονται σε δύο (2) πίνακες επιλογής, Α χωρίς επιμίσθιο και Β με επιμίσθιο, κατά χώρα, γλώσσα και κλάδο, με βάση τον συνολικό αριθμό μορίων που συγκεντρώνουν. Η επιλογή από τον πίνακα Β (απόσπαση με επιμίσθιο) πραγματοποιείται μετά από εξάντληση του πίνακα Α (απόσπαση χωρίς επιμίσθιο)» συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην εξοικονόμηση πόρων και την επαρκή στελέχωση των σχολικών μονάδων όλων των τύπων του εξωτερικού;

 

Σχόλια (6)

 
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ
29 Αυγ 2017 16:28

Καταλαβαίνω πως είναι πολύ δελεαστικό για έναν πολιτικό και ευρύτερα για ένα πολιτικό κόμμα να σπεκουλάρει πάνω σ' ένα υπαρκτό πρόβλημα, που ταλανίζει εκατοντάδες οικογένειες εκπαιδευτικών.
Που βρισκόταν όμως όλοι αυτοί οι υπογράφοντες την ερώτηση, όταν τον Αύγουστο του 2016 συντελούνταν ο βιασμός της λογικής στη Βουλή, με την ψήφιση του Ν.4415/2016;
Κάποιες αποσπασματικές ανούσιες αντιδράσεις και κάποια ασύνδετα, χλιαρά και άστοχα επιχειρήματα, ήταν ότι είχε να επιδείξει η αντιπολίτευση και μάλιστα η αξιωματική!
Απ' ότι δε είμαι σε θέση να γνωρίζω η πληροφόρησή τους ήταν ακριβής, παραστατική, περιεκτική και τεκμηριωμένη...
Η αντιπολίτευση που άσκησαν όμως ήταν αφελής, υποτονική και παιδαριώδης..
Αυτά, για να μην υμνούμε απλά και μόνο τους εκ των υστέρων καταγγέλοντες, αλλά να παρακολουθούμε προσεκτικά και διαχρονικά τις θέσεις τους και πάνω απ' όλα τον τρόπο που τις υπερασπίζονται...

 
αννα
29 Αυγ 2017 18:37

Πού ηταν η αξιωματικη αντιπολιτευση οταν
α. περσι τετοια εποχη παλι δεκαδες εκπαιδευτικοι συζυγοι εργαζομενων και εγκατεστημενων στο εξωτερικο λιγο πριν ανοιξουν τα σχολεια μαθαιναν οτι δεν παιρνουν παραταση ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΤΟΤΕ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ,οτι πρεπει να αφησουν την οικογενεια τους και να γυρισουν πισω στην Ελλαδα ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ , δηλ επρεπε να αλλαξουν χωρα σε μια νυκτα ,με οτι αυτο συνεπαγεται
β.το υπουργειο επιβαρυνε τον Ελληνα φορολογουμενο με πολλες αποσπασεις με επιμισθιο ,ενω μπορουσε να στελεχωσει τα σχολεια με εκπαιδευτικους που επαιρναν μονο το μισθο τους
Η κυβερνηση και η αντιπολιτευση μας απεδειξαν οτι δεν ιδρωνει το αυτι τους ουτε απο την παραβιαση των νομων του κρατους που υποτιθεται πως υπηρετουν ουτε απο τη διαλυση και οικονομικη εξουθενωση οικογενειων και των πολιτων που υποτιθεται πως προστατευουν.
Τωρα πια ο,τι και να πουν δεν τους πιστευει κανεις ειτε στην κυβερνηση βρισκονται ειτε στην αντιπολιτευση .Ξερουμε πια οτι εργαζονται εναντιον μας και οι δυο.

 
Κατερίνα
29 Αυγ 2017 18:52

Η πολιτική του υπουργείου είναι καταστροφική για τα σχολεία του εξωτερικού που μένουν με πολλά κενά εκπαιδευτικών.Οι γονείς και οι μαθητές βρίσκονται σε απελπισία .Τα σχολεία ξεκινούν και σε πολλά δεν υπάρχουν βασικές ειδικότητες.

 
Maya
29 Αυγ 2017 23:57

Πού ήσαστε τότε που ψηφιζόταν το αίσχος κύριε Κέλλα?

 
Stefanos
30 Αυγ 2017 09:31

Πολλοί πολιτικοί δεν έχουν αντιληφθεί τα οφέλη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού. Αναλώνονται σε μικροπολιτικές και καιροσκοπικές δηλώσεις. Χωρίς ουσιαστικό ενδιαφέρον ή πραγματική προσπάθεια. Οι Έλληνες του εξωτερικού δεν είναι ξένο σώμα. Δυστυχώς, ο παραλογισμός των αποφάσεων του υπουργείου και η προχειρότητα αντιμετώπισης σοβαρών καταστάσεων απογοητεύουν εκπαιδευτικούς και γονείς...

 
Aimilia
30 Αυγ 2017 11:58

Η ιστορία άρχισε το 2015 όταν ο γ.γ. γραμματέας του υπουργείου κος Χασάπης αποφάσισε ότι όλοι οι παντρεμένοι εκπαιδευτικοί στο εξωτερικό χαίρουν προνομίων και ότι δεσμεύουν τις θέσεις για τους καινούριους εκπαιδευτικούς. Έτσι, ξαφνικά και με το "έτσι θέλω" κανείς δεν πήρε παράταση, έγινε μια αναστάτωση χωρίς προηγούμενο, οι εκπαιδευτικοί προσέφυγαν σε ένδικα μέσα, κέρδισαν και επέστρεψαν στις θέσεις τους. Όμως η ιδεοληψία παραμένει και ψηφίζεται ο νόμος του 2016. Και πάλι πολλοί παντρεμένοι στο εξωτερικό δεν παίρνουν παρατάσεις, αφήνουν οικογένειες τελευταία στιγμή και γυρνούν στην Ελλάδα. Και το υπουργείο στέλνει καινούριους με επιμίσθιο στις θέσεις τους. Οι παντρεμένοι προσφεύγουν σε ένδικα μέσα και πολλοί πάλι δικαιώνονται: ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΟ: να βρίσκεται και ο καινούριος και ο παλιός στην ίδια θέση, και φυσικά το ελληνικό Κράτος (βλέπε ο Έλληνας φορολογούμενος) να'χει πληρώσει έξοδα πρώτης εγκατάστασης και επιμίσθιο για νεοφερμένους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ουσιαστικά δουλειά. Χωρίς να υπολογιστεί το γεγονός ότι πολλοί από τους καινούριους εκπαιδευτικούς ζητούν σύντομα λήξη της απόσπασής τους γιατί φυσικά σε ορισμένες χώρες δεν αρκεί ελληνικός μισθός και επιμίσθιο να τα βγάλεις πέρα. ΑΛΛΟ ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΟ: πάλι ζητούν από τους ήδη υπάρχοντες να καλύψουν τις θέσεις... Φέτος τα ίδια: άλλη σφαγή. Πάρα πολλοί παντρεμένοι μαθαίνουν στο παραπέντε (28 Αυγούστου) ότι δεν παίρνουν απόσπαση, φεύγουν όπως - όπως, δημιουργείται χάος στις τοπικές κοινότητες, τα σχολεία δεν μπορούν ν'ανοίξουν ενώ ο υπουργείο υπόσχεται ότι θα στείλει νέους με επιμίσθιο στις θέσεις τους, όπου μπορεί. Και ερωτώ: ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΗ Η ΕΜΜΟΝΗ ΜΕ 20 ΤΟ ΠΟΛΥ 25 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ; Των οποίων η προσφορά είναι αναγνωρισμένη στα σχολεία του εξωτερικού; Που έχουν πείρα και γνώση ; ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ που ΔΕΝ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ σε σχέση μ'αυτούς που τους αντικαθιστούν; Γιατί δεν τους αφήνουν στις θέσεις τους ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΚΕΝΑ με τους καινούριους; Γιατί τέτοια ιδεοληψία; Αν το ελληνικό κράτος θέλει να μη ξοδεύει για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, ας κλείσει όλα τα σχολεία και να επαναφέρει όλους τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα να γεμίσει τα ελληνικά κενά του. Αν όμως θέλει να αποσπά με δίκιο, σύνεση και κυρίως με ΠΝΕΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ας αφήσει στην ησυχία τους τους ήδη υπάρχοντες στο εξωτερικό κι ας αποσπά καινούριους στα καινούρια κενά. Κι επιτέλους ας σταματήσει αυτή η κοντόφθαλμη αντιμετώπιση των ανθρώπων αυτών ως "ευνοημένων" παλαιοτέρων καθεστώτων και δη "της Δεξιάς" γιατί κι αυτό έχει ακουστεί. Ας σταματήσουν πια αυτές οι ιδεοληψίες . Οι άνθρωποι αυτοί έπαιρναν παρατάσεις νόμιμα. Η νομοθεσία άλλαξε επίτηδες λόγω στενότητας πνεύματος και κοντόφθαλμης αντιμετώπισης. Ας ελέγξει το υπουργείο επιτέλους την προσφορά των "παντρεμένων" στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, ας τους αξιολογήσει και ας επιστρέψουν αυτοί που δεν πληρούν τα κριτήρια. Ή κάτι ανάλογο. Αλλά δίκαιο. Όχι άντε γυρίστε εσείς να μπουν άλλοι γιατί "έτσι το θέλω". Και να πληρώνουμε κάθε φορά τα σπασμένα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean