ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ενα διαφορετικό SUCCESS STORY

Πριν 5-6 χρόνια ήρθε στο δημόσιο ΙΕΚ Πειραιά, ένας πατέρας με τον γιό του που τον θεωρούσε «αποτυχημένο». Ανίκανο τον ανέβαζε, άχρηστο τον κατέβαζε (!), μου είπε δε ότι με το ζόρι τελείωσε το λύκειο. Το μόνο που του άρεσε ήταν να μαγειρεύει.
Δημοσίευση: 29/08/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιώργος Διαμαντόπουλος
Μαθηματικός Med
Διευθυντής ΔΙΕΚ Πειραιά και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης – ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ

Κάθε χρόνο πολύ μεγάλος θόρυβος γίνεται για τις Πανελλήνιες, την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων, τις βάσεις, τα Success Stories των επιτυχόντων νέων φοιτητών κλπ.

Ένα μήνα πριν και ένα μήνα μετά όλα τα φώτα της δημοσιότητας είναι στραμμένα στο μεγάλο αυτό γεγονός, το οποίο κακά τα ψέματα καθορίζει και τις εκάστοτε «μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία». Ήδη σήμερα ανακοινώθηκε στον τύπο η νέα μεταρρύθμιση που φυσικά αφορά πάλι τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια.  Φεύγουν οι «Πανελλαδικές» έρχονται οι  «Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις»! Ως γνωστόν πάντα οι πολιτικές ηγεσίες, εναρμονισμένες με την υπάρχουσα «κουλτούρα», του να θέλουν όλοι (μαθητές, γονείς κλπ συγγενείς τους) να μπουν (!) στο πανεπιστήμιο, μεταρρυθμίζουν, απορρυθμίζοντας  θα έλεγα εγώ, τα εκπαιδευτικά συστήματα ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για όλους αυτούς ένα παιδί που θα μπει στο Πανεπιστήμιο στην ιατρική ή στο μαθηματικό είναι ο «πετυχημένος», σε αντίθεση με εκείνο που επέλεξε να γίνει ψυκτικός, αρτοποιός ή μάγειρας, που θεωρείται ο «αποτυχημένος», επειδή στο ελληνικό «εξεταστικοεκπαιδευτικό» μας σύστημα  πετυχημένος είναι όποιος εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο!   

Σήμερα εγώ θα σας καταθέσω ένα διαφορετικό Success Story. Πριν 5-6 χρόνια ήρθε στο δημόσιο  ΙΕΚ Πειραιά, του οποίου έχω την τιμή και την ευθύνη της διεύθυνσης, ένας πατέρας με τον γιό του που τον θεωρούσε «αποτυχημένο». Ανίκανο τον ανέβαζε, άχρηστο τον κατέβαζε (!), μου είπε δε ότι με το ζόρι τελείωσε το λύκειο. Το μόνο που του άρεσε ήταν να μαγειρεύει.  Παρατήρησα τον πατέρα ότι δεν είχε το δικαίωμα να χαρακτηρίζει έτσι το παιδί του, κάτι για το οποίο ευθύνονται και πολλοί συνάδελφοί μου εκπαιδευτικοί που απαξιώνουν μαθητές που δεν είναι καλοί στα μαθήματα που τους διδάσκουν. Δυστυχώς το σημερινό σχολείο δεν καταφέρνει να φέρει στην επιφάνεια όλες τις σε λανθάνουσα κατάσταση δυνατότητες του μαθητή, να τις καλλιεργήσει και να τις αξιοποιήσει. Αυτό λοιπόν το νέο παλληκάρι των 18 χρονών, που όλοι ακόμη και οι γονείς του τον χαρακτήριζαν «αποτυχημένο», τον πήρα από το χέρι, του είπα ότι αυτός έχει μια δεξιότητα που εγώ ως μαθηματικός δεν έχω αφού δεν μπορώ να φτιάξω ούτε αυγό σφιχτό, τον ενθάρρυνα, του ανύψωσα το ηθικό και την αυτοεκτίμηση με αποτέλεσμα να εξελιχθεί σε ένα από τους καλύτερους καταρτιζόμενους της σχολής, συμμετείχε δε και σε πρόγραμμα Erasmus, παρακολουθώντας από μεσογειακή μέχρι μοριακή κουζίνα στην Ιταλία με πολλαπλά οφέλη, αφού άνοιξαν  νέοι ορίζοντες, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και κατάλαβε ότι είναι ικανός να σταθεί σε αυτό το Ευρωπαϊκό περιβάλλον εργασίας. Πρόσφατα τον αντάμωσα όταν με επισκέφτηκε στο γραφείο μου και πέφτοντας στην αγκαλιά μου, μου ανήγγειλε ότι είναι απόλυτα ευχαριστημένος που εργάζεται ως chef σε ένα μεγάλο πολυτελές ξενοδοχείο στο Λονδίνο με πολύ καλό μισθό, ενώ έδειξε την ευγνωμοσύνη του προς το πρόσωπό μου που τον στήριξα και πίστεψα στις δυνατότητές του.  Τι πιο όμορφο για ένα εκπαιδευτικό να εισπράττει αυτόν τον «κοινωνικό» μισθό! Αξία ανεκτίμητη!

Θα μπορούσα να αναφέρω κι άλλα πολλά παραδείγματα τέτοια, μιας και από το ΙΕΚ Πειραιά αποφοίτησαν πάνω από 8.000 σημερινοί επαγγελματίες, ενώ συνεχίζουν συνειδητά να το επιλέγουν και να το εμπιστεύονται οι περισσότεροι νέοι που επιθυμούν να γίνουν γνωστικά αυτάρκεις και επαγγελματικά επαρκείς, προκειμένου να επιβληθούν στο σκληρό ανταγωνιστικό περιβάλλον της σημερινής ραγδαία μεταβαλλόμενης αγοράς εργασίας.  Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΙΕΚ εκτός από την αρχική επαγγελματική κατάρτιση, που παρέχει στους νέους βοηθώντας τους να μπούνε στο κόσμο της εργασίας, παρέχει και επιπλέον κατάρτιση για όσους επιθυμούν να επαναπροσδιορίσουν το εργασιακό τους καθεστώς (υποαπασχολούμενους, άνεργους κλπ) δίνοντάς τους εκτός από τεκμηριωμένα γνωστικά εφόδια πάνω στο αντικείμενο εργασίας τους και πιστοποίηση επιπέδου 5.

Ειδικότερα σήμερα με δεδομένο ότι η ανεργία στη πατρίδα μας, ειδικότερα των νέων, βρίσκεται σε υψηλότατα ποσοστά, η Επαγγελματική Κατάρτιση διασυνδεδεμένη με την αγορά εργασίας, θεωρώ ότι είναι η απάντηση στην νεανική ανεργία.

Φυσικά όπως είπαμε δυστυχώς η ελληνική κοινωνία  δεν δίνει την σημασία που αρμόζει στην κατάρτιση και εν γένει στην διά βίου μάθηση, ενώ και οι επιχειρηματίες στην χώρα μας, όπου κυριαρχούν οι πολύ μικρές, οικογενειακές, επιχειρήσεις, με περιθώρια πρόσληψης νέου προσωπικού, εξέλιξης του αλλά και κάλυψης του κόστους, δεν συμμετέχουν στο κόστος της. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στη Γερμανία και τις άλλες χώρες της βόρειο-κεντρικής Ευρώπης, όπου η αποδοχή της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης είναι μεγάλη. Σήμερα η Ελλάδα παράγει περισσότερο πανεπιστημιακό δυναμικό με προσόντα, το οποίο θα μεταναστεύει (brain drain) για να εξασφαλίσει, τουλάχιστον τα προς το ζην. Αντίθετα έχουμε έλλειψη σε καταρτισμένους επαγγελματίες σε αρκετούς τομείς της οικονομίας και περισσότερο στον τουρισμό που είναι και η βαριά μας βιομηχανία.

Από το 2013 και μετά φαίνεται ότι επιτέλους το υπουργείο Παιδείας  άρχισε να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα παραπάνω. Η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε την αρχή με τις νέες ειδικότητες στα ΙΕΚ, με υποχρεωτική πρακτική, με το Ν. 4186/2013 που περιείχε θεσμικές αλλαγές (περιφερειακές διευθύνσεις  που τελικά δεν υλοποιήθηκαν), στη συνέχεια, με τη σημερινή κυβέρνηση, τα ΙΕΚ πέρασαν από σαράντα κύματα αφού πρόπερσι ξεκίνησε η εκπαιδευτική χρονιά 25 Νοεμβρίου (!), πέρσι οι διευθυντές κάνανε 5 μήνες να τοποθετηθούν, ενώ και φέτος οι υποδιευθυντές ήρθαν λίγο πριν το Πάσχα(!).

Από την άλλη οι καταρτιζόμενοι μέχρι σήμερα είναι εντελώς αβοήθητοι από το υπουργείο αφού πέρα από την έλλειψη οδηγών σπουδών δεν είχαν φέτος ούτε καν την δυνατότητα μειωμένου εισιτηρίου για πρώτη φορά στα χρονικά. Έστω κι αν χρειάστηκαν δυο χρόνια ταλαιπωρίας για τα ΙΕΚ μέχρι να καταλάβουν στο υπουργείο, τελευταία νομίσαμε ότι σαν κάτι να άλλαξε, σαν να κατάλαβαν τα προϊστάμενα κλιμάκια του υπουργείου την σημασία της Επαγγελματικής Κατάρτισης και της δια Βίου Μάθησης και πραγματικά γίνανε κάποια πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια, όπως για παράδειγμα έγιναν σε κάποιες ειδικότητες οι οδηγοί σπουδών, δημιουργήθηκαν οι τράπεζες θεμάτων και όλα αυτά αποκλειστικά από εκπαιδευτές και διευθυντές των ΙΕΚ πατριωτικά και εντελώς αμισθί, για το καλό των καταρτιζομένων και του θεσμού. Φυσικά δεν έπαιρνε άλλη καθυστέρηση το θέμα των οδηγών και της τράπεζας θεμάτων αφού δεν θα μπορούσαν να πιστοποιηθούν οι απόφοιτοι από την μεταρρύθμιση του 2013. Ανάγκα και θεοί πείθονται!  Επίσης έγιναν κάποιες ημερίδες όπου παρουσιάστηκαν τα συστήματα ΕΕΚ άλλων ευρωπαϊκών χωρών και ειδικότερα το δυικό σύστημα της Γερμανίας, ενώ παντού βοήθησαν οι διευθυντές-στελέχη των ΔΙΕΚ μεταφέροντας την εμπειρία των καλών πρακτικών σε όλα τα θέματα που αφορούν την ΕΕΚ από την πρακτική άσκηση, την μαθητεία μέχρι τις ευρωπαϊκές καλές πρακτικές από την όσμωση που έχει αποκτηθεί από τα προγράμματα κινητικότητας (Erasmus, LDV κά).  Και εκεί που λέγαμε «δόξα τω θεώ» η ηγεσία του υπουργείου μας έφερε πάλι στο «βόηθα Παναγιά»! Προχθές την Παρασκευή στις δυόμιση το μεσημέρι πληροφορηθήκαμε από την ιστοσελίδα της ΓΓΔΒΜΝΓ (βλέπε τον σύνδεσμο:    http://www.gsae.edu.gr/el/toppress/1418-enarksi-ilektronikon-aitiseon-st... ) ότι στα ΙΕΚ ότι ξεκινάνε οι ηλεκτρονικές αιτήσεις για τις εγγραφές των υποψηφίων καταρτιζομένων με το ηλεκτρονικό σύστημα να ανοίγει τη Παρασκευή 25/08/2017 και ώρα 14:00 και θα κλείσει τη Παρασκευή 01/09/2017 και ώρα 10.00. Πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια ιστορίας του θεσμού των ΙΕΚ οι αιτήσεις θα γίνουν εντός του Αυγούστου, ενώ πάντα γίνονταν εντός του Σεπτεμβρίου. Είδες που βγαίνεις ψεύτης αείμνηστε Ουμπέρτο Έκο, που υποστήριζες ότι τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις! Μέχρι την Παρασκευή το μεσημέρι το προσωπικό όλων των ΔΙΕΚ της χώρας ενημέρωνε το κοινό που ενδιαφερόταν να φοιτήσει στα ΔΙΕΚ ότι όλες οι διαδικασίες αρχικής εγγραφής πραγματοποιούνται εντός του Σεπτεμβρίου από την 1η έως και τις 30. Σημειωτέον ότι διαδικασίες περιλαμβάνουν: την ηλεκτρονική αίτηση για επιλογή, την έκδοση αποτελεσμάτων αρχικής εγγραφής, την αποδοχή εκ μέρους των επιτυχόντων και την οριστικοποίηση της εγγραφής τους στην ειδικότητα που πέτυχαν ή την εγγραφή τους στο ΙΕΚ με δικαίωμα βελτίωσης σε ειδικότητα υψηλότερης προτίμησής τους, στη συνέχεια έκδοση νέων αποτελεσμάτων με νέους επιτυχόντες που θα εγγραφούν στα ΔΙΕΚ αποδεχόμενοι την ειδικότητα που πέρασαν και τέλος αν υπάρχουν ακόμη κενά καλύπτονται από τους επιλαχόντες. Άλλωστε το «Άρθρο 9 − Έτος και εξάμηνα κατάρτισης, παράγραφος 1» του Κανονισμού Λειτουργίας των ΙΕΚ μεταξύ άλλων αναφέρει: «… Για το χειμερινό εξάμηνο οι εγγραφές, οι ανανεώσεις εγγραφών και οι κατατάξεις στους ανωτέρω φορείς πραγματοποιούνται από την 1η Σεπτεμβρίου έως την 30η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους, ενώ οι εγγραφές για τις ειδικότητες που πραγματοποιούνται το εαρινό εξάμηνο πραγματοποιούνται από την 15η Ιανουαρίου έως και την παραμονή έναρξης του εαρινού εξάμηνου εκάστου έτους (άρθρο 47, παρ. 8 του ν. 4264/2014 (Α’ 118))».

Ειλικρινά δεν μπορούμε να καταλάβουμε τέτοια, τουλάχιστον θα την χαρακτηρίζαμε, απονενοημένη ενέργεια καθαρά κατά των ΔΙΕΚ και του θεσμού της ΕΕΚ γενικότερα που θα έπρεπε να στηρίξει το υπουργείο. Το ποιος ωφελείται είναι προφανές: Φυσικά πρωτίστως τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Βέβαια δεν είναι και η μοναδική εχθρική ενέργεια κατά των δημοσίων ΙΕΚ. Μήπως είδατε καμιά δημοσίευση σε εφημερίδα τουλάχιστον κυριακάτικη; Μήπως είδατε καμιά αφίσα; Μήπως είδατε καμιά διαφήμιση στην τηλεόραση ή έστω στο ραδιόφωνο. Ενώ για τα ΕΠΑΛ να κάτι διαφημίσεις και αφίσες! Ο δεύτερος που ωφελείται! Δηλαδή αξιότιμοι κύριοι υπουργέ, υφυπουργέ, διευθυντές και σύμβουλοι του υπουργείου έχετε την εντύπωση ότι ένας ενήλικας που έχει τελειώσει την δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα ξαναγυρίσει στο ΕΠΑΛ! Τόσο πολύ σας ενδιαφέρει η ΕΕΚ!

Ελπίζουμε ότι, έστω και την τελευταία στιγμή, θα καταλάβουν το εγκληματικό τους λάθος οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας και θα θεραπεύσουν, δίνοντας παράταση μέχρι τουλάχιστον την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου, αυτή την μεγάλη αδικία κατά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που τόσο πολύ την χρειάζεται η χώρα μας προκειμένου να βγει από την κρίση.

Τέλος καλώ τους νέους μας να εμπιστευτούν τα δημόσια ΙΕΚ της πατρίδας μας, γιατί πιστεύω ότι είναι η σημερινή απάντηση στην ανεργία.

Σχόλια (7)

 
IEKtzis
30 Αυγ 2017 09:21

Εξαιρετικό άρθρο!
Στα Δημόσια ΙΕΚ γίνεται πολύ καλή δουλειά! Κρίμα να μην υπάρχει ούτε μια διαφήμηση...

 
μεκριζης σταυρος
30 Αυγ 2017 09:32

Μάλιστα τι μας λέει αυτό το άρθρο, οτι τα ΙΕΚ βγάζουν μάγειρες και κομμώτριες..Τα ΙΕΚ δεν εγιναν για να βγάλουν μάγειρες και κομμωτριες αλλα να βγαλουν λογιστες και προγραμματιστες..με το κλεισιμο των επαγγελματων για τα ΙΕΚ και την μη δυνατοτητα εξασκήσεως επαγγελματος αναβαθμίστηκαν σχολές ΕΠΑΛ Α κύκλου απο ιδιώτες και έγιναν ΙΕΚ. Απο σπουδές γυμνάσιου γίναν σχολές μετα το λύκειο. Αυτη ειναι η επιτυχία των ΙΕΚ οι μάγειρες

 
μεκριζής σταυρος
30 Αυγ 2017 10:53

Προαπαιτούμενο για το κλείσιμο της αξιολόγησης εως τα τέλη του 2017
33. Επαγγελματική κατάρτιση: Αναθεώρηση του πλαισίου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
θέλω να δώ πως αντιλαμβάνεται και αυτός ο υπουργός παιδείας (δεν βγάζω απεξω τους της ΝΔ και του Πασοκ) την αναθεώρηση πλαισίου των ΙΕΚ. Ακομα δεν έχω ακούσει καμμία κίνηση..ΟΥΤΕ ΚΑΝ αναφορά για το περίγραμμα που θα κινηθεί η αρχική επαγγελματική κατάρτιση. Ουτε καν αναφορά περι ΙΕΚ.
Εχουμε μέχρι το τέλος του 2017. Θα παιξει και αυτος ο υπουργός το μέλλον της αξιολόγησης για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στις συντεχνίες που θέλουν την αρχικη επαγγελματική καταρτιση υποβαθμισμένη. Θεωρώ χωρις να ειμαι απόλυτος πως ΝΑΙ

 
kostas
30 Αυγ 2017 10:58

Σωστή η παρατήρηση ότι ένας ενήλικας δε γυρίζει εύκολα στο ΕΠΑΛ αλλά ευκολότερα στο ΙΕΚ. Ο ενήλικας που θα γραφτεί στο ΙΕΚ λογικά πρέπει να προέρχεται από το ΕΠΑΛ και να μην είναι εκείνος που απέτυχε στις πανελλαδικές. Η επαγγελματική κατάρτιση είναι συνέχεια - μέρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και όχι της γενικής. Ο όρος επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ΕΕΚ) το δηλώνει, δεν αναφέρεται πουθενά η γενική εκπαίδευση. Με άλλα λόγια ο θεσμός των ΙΕΚ πάσχει από της ιδρύσεώς του διότι αποβλέπει σε όσους απέτυχαν στις πανελλαδικές και όχι σε όσους θέλουν να αποκτήσουν επιπλέον δεξιότητες.

 
Κωνσταντίνος Μουζάκης
30 Αυγ 2017 17:51

Αναφορικά στις δημόσιες δηλώσεις – απορίες πολιτών σχετικά με την αξία της εκπαίδευσης στα ΙΕΚ δηλώνουμε ότι:
Αρχικά, τα ΙΕΚ κάθε χρόνο εκπαιδεύουν και εξελίσσουν νέα άτομα στο τομέα της μαγειρικής τέχνης όπου στηρίζουν ενεργά τη “βαριά” βιομηχανία του τουρισμού στη χώρα μας (περίπου 90,000 μάγειρες εργάζονται στην Ελλάδα). Η τάση της σύγχρονης επαγγελματικής κατάρτισης βασίζονται στο τομέα των τεχνικών ειδικοτήτων. Ιδιαίτερα ο τομέας της μαγειρικής τέχνης έχει 100% επαγγελματική αποκατάσταση σε μεγάλες επιχειρήσεις όλων των κλάδων πάρα τη δυσχερή οικονομική κατάσταση της χώρας μας.
Αναλυτικότερα, τα ΙΕΚ Mαγειρικής έχουν ως κύριο στόχο την ανάδειξη, επιμόρφωση, προβολή και αξιοποίηση της ελληνικής κουλτούρας στο γαστρονομικό τομέα αναδεικνύοντας την Ελληνική κουζίνα στο ύψιστο βαθμό. Πιο συγκεκριμένα οι φοιτητές μαθαίνουν:
Tον αδιάρρηκτο δεσμό της γαστρονομίας με τον πολιτισμό.
Τη σημαντικότητα της γαστρονομίας ως φιλοσοφία ζωής των ατόμων.
Τη γαστρονομία στο κλάδο της υγείας.
Την εκμάθηση συνταγών με τη χρήση Ελληνικών βιολογικών προϊόντων.
Την αύξηση της σημαντικότητας της γαστρονομίας ως πολιτισμικού προϊόντος και παράλληλα τη καταξίωση της στο παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο.
Την ανάγκη ενδυνάμωσης, της ήδη υπάρχουσας πολιτισμικής βάσης με στόχο την εδραίωση της ελληνικής γαστρονομίας ως ιδανικό προϊόν προς κατανάλωση.
Την αξία της μαγειρικής φιλοσοφίας σε διεθνές επίπεδο.
Το ρόλο του τουρισμού και της γαστρονομίας ως συμβιωτικών παραγόντων.
Την ενίσχυση των μεθόδων και των μορφών της προσφοράς των προϊόντων και των τρόπων προώθησης τους.
Τη Θρησκευτική σημασία στην μαγειρική τέχνη.
Συνδυασμός θεωρητικού με πρακτικού επιπέδου.
Προσφορά άμεσης πρακτικής εκπαίδευσης σε μονάδα επισίτισης.
Εν συνεχεία, O απόφοιτος της ειδικότητας «Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης – Αρχιμάγειρας (Chef)» των ΙΕΚ, με τις εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες που έχει αποκτήσει κατά την εκπαίδευσή του, μπορεί να αναλάβει υπεύθυνα την οργάνωση και τη λειτουργία μιας επαγγελματικής κουζίνας, ανεξαρτήτως μεγέθους και τύπου. Γνωρίζοντας την μαγειρική, στοιχεία ζαχαροπλαστικής καθώς και την εστιατορική τέχνη, εργάζεται στην κουζίνα της επισιτιστικής ή ξενοδοχειακής μονάδας, επιμελείται και οργανώνει τη λειτουργία της, προετοιμάζει, παρασκευάζει και παραθέτει τα εδέσματα για μικρές και μεγάλες ομάδες ατόμων σύμφωνα με τις καθορισμένες προδιαγραφές ποιότητας της επισιτιστικής μονάδας και τα προβλεπόμενα επίπεδα υγιεινής.
Ο φοιτητής είναι ικανός να χειρίζεται υπεύθυνα και αυτόνομα τα ακόλουθα θέματα:
1. Τον ποιοτικό έλεγχο, τη συντήρηση και την αξιοποίηση των τροφίμων.
2. Την υγιεινή των τροφίμων.
3. Την παρασκευή εδεσμάτων κάθε μορφής και ποικιλίας.
4. Την οργάνωση και διοίκηση της κουζίνας.
5. Τον τεμαχισμό και την προετοιμασία κρεάτων – πουλερικών – κυνηγιών –
ψαριών – θαλασσινών και τη χρήση κάθε τεμαχίου.
6. Τη σωστή σύνθεση κάθε μενού με βάση τις ισχύουσες αγορανομικές και
υγειονομικές διατάξεις.
7. Την παρουσίαση και διακόσμηση εδεσμάτων.
8. Την τέχνη της ζαχαροπλαστικής.
9. Την εφαρμογή αρχών κοστολόγησης.
10. Την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομικής ταυτότητας.

Κλείνοντας, είμαστε στην διάθεση για κάθε απορία, ερώτηση ώστε να δώσουμε άμεση λύση του θέματος. Ο τομέας της γαστρονομίας είναι βασικός πυλώνας της ζωής μας και θα τον διασώσουμε με κάθε τρόπο.

Mε εκτίμηση,
ο Πρόεδρος της Λέσχη Αρχιμαγείρων Αττικής - Ακρόπολις,
κ. Κωνσταντίνος Μουζάκης

 
Έλενα
30 Αυγ 2017 20:32

@Κωνσταντίνος Μουζάκης
Όλα όσα αναφέρατε είναι απολύτως σωστά. Εγώ ως εκπαιδεύτρια στα ΙΕΚ, στην ειδικότητα Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης, έχω συναντήσει εξαιρετικά αξιόλογα άτομα με πτυχία πανεπιστημίου όπως πολιτικός μηχανικός, αρχαιολόγος, ιστορικός, οικονομολόγος, μαιευτική κ.α. και που σε καμία περίπτωση δεν ήταν αποτυχημένοι. Στα ΙΕΚ συναντούμε τόσο νέα παιδιά που ξεκινούν τώρα την επαγγελματική τους ζωή αλλά και ώριμους ανθρώπους που αναζητούν μια δεύτερη καριέρα ακολουθώντας το όνειρό τους.

 
Dina
15 Σεπ 2017 02:01

Συμφωνώ απολύτως με το άρθρο. Το Υπουργείο στη προσπάθεια του να κατευθύνει παιδιά στα Επαλ, το μόνο που κατάφερε είναι να αδειάσει από σπουδαστές και τα Διεκ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.