Placeholder

Εθνικός Διάλογος

Η άποψη του Α. Λιάκου για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

«Ως προς τη βελτίωση του εξεταστικού συστήματος, οι αλλαγές φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, υπό τον όρο βέβαια ότι θα αλλάξει ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο των μαθημάτων και θα δοθεί έμφαση στην αυτενέργεια των καθηγητών και των μαθητών».
Δημοσίευση: 29/08/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos ζήτησε από τον πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδείας Αντώνη Λιάκο την άποψή του επί της πρότασης του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.

Ο κ. Λιάκος μας δήλωσε τα εξής:

Οι προτάσεις χρειάζονται εξειδίκευση : Οι προτάσεις του ΥΠΕΠΘ για το Λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ χρειάζονται εξειδίκευση ώστε να συζητηθούν δημιουργικά και να κριθούν.

Οι προτάσεις στέκονται σε ένα ενδιάμεσο  χώρο : Εκ πρώτης όψεως στέκονται σε ένα ενδιάμεσο  χώρο: ανάμεσα στον άξονα της ριζικής μεταρρύθμισης του συστήματος, δηλ. στη δημιουργία   καινούργιου τύπου λυκείου, την οποία είχε προτείνει το πόρισμα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, και στον άξονα της βελτίωσης    του υπάρχοντος  εξεταστικού συστήματος. Οι προτάσεις βρίσκονται πλησιέστερα στον δεύτερο άξονα,  ώστε αφενός η τύχη των υποψηφίων φοιτητών  να μην εξαρτάται από μια και μόνη στιγμή, αφετέρου να αποκτήσει αξία το ίδιο το σχολείο και οι μαθησιακές διαδικασίες.  

Προς τη σωστή κατεύθυνση: Ως προς τη βελτίωση  του εξεταστικού συστήματος, οι αλλαγές φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, υπό τον όρο βέβαια ότι θα αλλάξει ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο των μαθημάτων και θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην αυτενέργεια  των καθηγητών και των μαθητών. Δεν αντιμετωπίζουν βέβαια τα περισσότερα από τα μεγάλα προβλήματα που είχε επισημάνει ο Διάλογος.

Υποχρεωτική Εκπαίδευση:  Ως προς την επέκταση των χρόνων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας σήμερα είναι η ποιοτική εκπαίδευση, όχι η οριακή επέκταση της υποχρεωτικότητας. Ποιοτική αναβάθμιση και της γενικής/επιστημονικής, και της επαγγελματικής, και της τεχνικής εκπαίδευσης.   

Όχι δημαγωγική αντιμετώπιση των προτάσεων:  Οι προτάσεις αυτές δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν δημαγωγικά   από την αντιπολίτευση, όπως δείχνουν οι πρώτες αντιδράσεις.

Έκκληση για εθνική συζήτηση:  Η δημαγωγία, η παραπλάνηση και η απαξίωση, το διχαστικό κλίμα που επικρατεί στον δημόσιο χώρο, η κουλτούρα της υπερβολής, δείχνουν ότι η εκπαίδευση εργαλειοποιείται  και θυσιάζεται σε κομματικές επιδιώξεις. Μια εθνική συζήτηση για την εκπαίδευση γίνεται με στοιχεία και επιχειρήματα.  

Όταν ανακοινωθεί το αναλυτικό σχέδιο: Θα επανέλθουμε όταν το ΥΠΕΠΘ προσκομίσει αναλυτικότερο σχέδιο.    

Οι προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία

1. Πατήστε εδώ για να δείτε την πρόταση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία για το Νέο Λύκειο (μαθήματα, Διετές Λύκειο, τετραετές Γυμνάσιο, Εθνικό Απολυτήριο)

2. Πατήστε εδώ για να δείτε την πρόταση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία για το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Ετικέτες: 
Αντώνης Λιάκος

Σχόλια (8)

 
Baa Iaa
29 Αυγ 2017 21:21

Ναι, αυτή είναι η πιο ψύχραιμη ανάγνωση.

 
John john
29 Αυγ 2017 23:06

Αυτή η αυτενεργια είναι συγκλονιστική... έννοια...διότι αν δεν αυτενεργουν..πως θα ενεργούν οι ...μαθητές..θα επενεργούν .. ή αλοιμονο θα υπενεργουν..και κατόπιν θα απενεργουν ..διότι αγαπητοί οι διαλεκτικές δομές της αυτενεργειας μιας υποκειμενικής ταξινόμησης της ταξικής πάλης όπως καταγράφεται στην αναδιάρθρωση του επέκεινα της εκπαίδευσης αν δεν αυτενεργει υποτάσσεται ..στο σύστημα...

 
Αμερόληπτος
29 Αυγ 2017 23:47

Μήπως Λιάκομ' να αλλάξετε και την ύλη της ιστορίας μετά από τα θρησκευτικά; Αρκετό κακό έκανες με τις προτάσεις σου στον περιβόητο "εθνικό διάλογο" που αποδείχτηκε πλήρως προσχηματικός και αμετανόητος δυστυχώς συνεχίζεις να μας δίνεις τα σκουριασμένα σου "φώτα".

 
DEEEEP
30 Αυγ 2017 08:12

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ? Πόσο έγκυρη μπορεί να μια τέτοια άποψη είναι όταν στον διάλογο δεν συμμετείχαν οι πλέον αρμόδιοι: ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ;? (όχι με δική τους ευθύνη)

 
anna
30 Αυγ 2017 12:59

Σωστή προσέγγιση.Ωστόσο,ορθά να μεγαλύτερη έμφαση στην αυτενέργεια των καθηγητών και των μαθητών με παράλληλη όμως ανάπτυξη κατάλληλων υποστηρικτικών δόμων..όχι απλά ..πετάμε το "μπαλάκι" στους καθηγητές..

 
Γιώργος
01 Σεπ 2017 11:23

Τι εμπειρία έχει ο κ. Λιάκος από τη Μέση Εκπαίδευση για να εκφέρει γνώμη;

 
Σιχλ.Βασίλης
06 Σεπ 2017 17:01

Και ποιός είναι τελικά ο κ.Λιάκος?..Η άποψή του αποτελεί το...ευαγγέλιο?Πόσες ώρες έχει διδάξει?
Γιατί αυτός ο κύριος και κάποιοι άλλοι..αποτελούν τις..αυθεντίες-στην εκπαίδευση- στην Ελλάδα..
Οι απόψεις καιοι αποφάσεις του υπουργείου πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν πιό πολύ την γνώμη των μάχημων εκπαιδευτικών,και όχι των γραφιάδων του κάθε υπουργείου..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.