Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Επιστολή αγωνίας των Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) προς τον υπ. Παιδείας, για το μέλλον του θεσμού

“Μόνοι εμείς μεταξύ όλων των στελεχών της εκπαίδευσης βιώνουμε μια πρωτόγνωρη αβεβαιότητα”.Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) περιμένει εδώ και μήνες, από την ανάληψη των καθηκόντων σας μέχρι σήμερα, να σας δει για
Δημοσίευση: 01/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,     

Η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) περιμένει εδώ και μήνες, από την ανάληψη των καθηκόντων σας μέχρι σήμερα, να σας δει για να συζητήσει μαζί σας ζητήματα που αφορούν στο θεσμό των Σχολικών Συμβούλων καθώς και εκπαιδευτικά θέματα της τρέχουσας εκπαιδευτικής πολιτικής.

Από την αρχική λήξη της θητείας μας, τον Αύγουστο του 2015, μέχρι και σήμερα, με 3 διαδοχικές παρατάσεις (η τελευταία επ’ αόριστο) και διανύοντας ήδη τον τρίτο χρόνο οι Σχολικοί Σύμβουλοι, μόνοι εμείς μεταξύ όλων των στελεχών της εκπαίδευσης βιώνουμε μια πρωτόγνωρη αβεβαιότητα. Παράλληλα, η μείωση του επιδόματος θέσης – μόνο στους Σχολικούς Συμβούλους μεταξύ όλων των στελεχών στην εκπαίδευση – καθώς και ο παραγκωνισμός μας από πρωτοβουλίες, όπως ο εθνικός διάλογος, ο εξορθολογισμός της ύλης, η θεματική εβδομάδα, το οργανόγραμμα των περιφερειακών διευθύνσεων, οι δημιουργικές εργασίες, και πρόσφατα η αναβάθμιση του Λυκείου και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ για το οποίο είμαστε οι μόνοι που έχουμε καταθέσει σχετική πρόταση, δείχνουν σε μια ορισμένη κατεύθυνση. Στο διάστημα αυτό έγιναν κρίσεις των Δ/ντών Δ/νσεων Εκπαίδευσης καθώς και δύο φορές κρίσεις των Δ/ντων Σχολείων, αλλά δεν βρέθηκε χρόνος για την επίλυση της απ’ ό,τι φαίνεται αμφισβήτησης του δασκαλογέννητου θεσμού των Σχολικών Συμβούλων.

Ωστόσο, οι πρόσφατες δηλώσεις σας:

«… έχουμε νέες δομές εκπαιδευτικής στήριξης που «αντικαθιστούν» τη λειτουργία των Σχολικών Συμβούλων,  πολλά στοιχεία παραμένουν τα ίδια αλλά βασικά αντικαθιστούν…» (ΕΡΤ, esos, 28/08/2017)

«....όλα αυτά που σας είπα δεν μπορούν να σταθούν εάν τυχόν  δεν υπάρχει ένα σοβαρό σύστημα επιμόρφωσης και ένα σοβαρό σύστημα υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης. Αυτό που λέγαμε «σχολικοί σύμβουλοι». Θα υπάρχουν πολύ σοβαρές αλλαγές και στα θέματα επιμόρφωσης και στα θέματα επιλογής των σχολικών συμβούλων» (Μετά το Υπουργικό συμβούλιο, 28/08/2017)

δείχνουν ξεκάθαρα πως υπάρχει πλέον επεξεργασμένο σχέδιο για το μέλλον του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων.

Κύριε Υπουργέ,

Είμαστε και εμείς εκπαιδευτικοί, για τους οποίους ενδιαφέρεσθε, υπάλληλοι του Υπουργείου σας, που η πολιτεία με αυστηρές κρίσεις, πολλαπλές γραπτές και προφορικές εξετάσεις, μάς επέλεξε να υπηρετήσουμε από τη θέση στελεχών την εκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΠΕΘ.

Ζητάμε

να μας ενημερώσετε δια ζώσης για τους, απ’ ό,τι φαίνεται, διαμορφωμένους πλέον σχεδιασμούς σας που μας αφορούν, όπως εις μάτην επιδιώκουμε επί μήνες μέχρι και σήμερα από την αρχή της θητείας σας. Σε κάθε περίπτωση όμως, ας μην απαξιώνεται το κατά τεκμήριο πλέον προσοντούχο τμήμα των Εκπαιδευτικών. Πολύ δε περισσότερο όταν στους Σχολικούς Συμβούλους διαχρονικά η Πολιτεία προσφεύγει για την διαχείριση δυσεπίλυτων ζητημάτων της εκπαίδευσης, την διάχυση της εκπαιδευτικής πολιτικής και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όπως συμβαίνει και αυτή την περίοδο με την καινοτομία των Δημιουργικών Εργασιών.

Για το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων (Π.Ε.Σ.Σ.)

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ         Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ        ΑΡΒΑΝΙΤΗ - ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ  ΤΟΤΑ

 

 

Σχόλια (24)

 
ΗΡΑ*
04 Σεπ 2017 13:15

@ DEEEEP
Αγαπητέ μου, προς άρσιν κάθε παρερμηνείας και παρεξηγησης των όσων αναφέρω στο παραπάνω σχόλιό μου οφείλω να διευκρινίσω ότι προσωπικά σε καμιά, μα σε καμιά περίπτωση δεν δικαιολογώ τις ανακολουθίες - παλινωδίες - κωλυσιεργίες - τα ήξεις αφήξεις και εντέλει την ανυπαρξία συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πολιτικής σ΄όλα τα επίπεδα της παρούσας - 4ης κατά σειρά - μνημονιακής κυβέρνησης της χώρας μας. Σημειωτέον ότι ήδη κατά την προεκλογική περίοδο του '14 ( Δεκέμβριος) μελετώντας προσεκτικά το πρόγραμμα για την Παιδεία του τότε ... αντιμνημονιακού ΣΥΡΙΖΑ είχα κάνει το ακόλουθο σχόλιο: Μπλα, μπλα, μπλά δημοκρατία, μπλα, μπλα, μπλα σοσιαλισμός , ζήτω ο απόλυτος βερμπαλισμός! Δηλ. ένα πουκάμισο αδειανό!!! Τίποτα χειροπιαστό και συγκεκριμένο! Κι αυτό αποδείχτηκε ουκ ολίγες φορές και εξακολουθεί να αποδεικνύεται κάθε μέρα. Αλλωστε η περίπτωση τών σχεδόν σε καθημερινή βάση εξοργιστικά αντιφατικών δηλώσεων του νυν υπουργού Παιδείας Γαβρόγλου
επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο του λόγου το αληθές. Εις ό,τι αφορά την "αδικία και ανθρωποφαγία" που αναφέρεις ένα έχω να σου πω: Και την πρώτη (αδικία) και τη δεύτερη( ανθρωποφαγία) τις έχω ζήσει κυριολεκτικά και μεταφορικά Δ Ι Α Χ Ρ Ο Ν Ι Κ Α στο πετσί μου, αλλά θα μου επιτρέψεις να μην μπω σ' αυτήν καθαρά προσωπική ιδιαίτερα τραυματική υπόθεση. Άλλωστε από την ώριμη εφηβεία μου έχω μάθει να τα ξεπερνώ και να προτάσσω το συλλογικό έναντι του προσωπικού. Αυτά και σε ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία να επανέλθω με νέο σχόλιό μου, αρκεί βέβαια η συζήτηση να γίνεται σε ένα καλό επίπεδο, πάντα επί της ουσίας και κυρίως επί του πρακτέου...

 
DEEEEP
04 Σεπ 2017 12:02

@ΗΡΑ*. Αγαπητέ/ή ΗΡΑ:
1. Οι κλάδοι των εκπαιδευτικών όταν θέτουν αιτήματα ασχολούνται ΜΟΝΟ με τα μείζονα προβλήματα της εκπαίδευσης ;
2. Πόσα χρόνια χρειάζονται για να φτιαχτεί το νέο πλαίσιο για το ρόλο των Σ.Σ.; Σχεδόν 3 μετά τη λήξη της θητείας δεν φτάνουν ; Που αλλού συμβαίνει αυτό ;
Τέλος επειδή φυσικά δεν είναι το μείζον πρόβλημα της παιδείας οι Σ.Σ. δεν αναρωτιέστε, ρε μπάς και είναι αδικία και ανθρωποφαγία να απαξιώνουμε ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ με προσόντα ;

 
ΗΡΑ*
04 Σεπ 2017 09:08

Κατανοώ την αγωνία και τις ανησυχίες του Δ.Σ. της ΠΕΣΣ αλλά δεν τις συμμερίζομαι, γιατί απλούστατα δεν είναι αυτό το μείζον πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας. Το βέβαιο είναι ότι ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου θα πρέπει να επανασχεδιαστεί από την αρχή. Κι αυτό είναι υπόθεση της πολιτείας δια των αρμοδίων θεσμικών της οργάνων, της ακαδημαϊκής κοινότητας , των διαφόρων επιστημονικών ενώσεων και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα. Συνεπώς προς το παρόν ( άμεσα) προέχει να ξεκαθαριστεί και να θεσμοθετηθεί ο νέος (διευρυμένος) ρόλος των σχολικών συμβούλων και στη συνέχεια να γίνουν οι κρίσεις με βάση σαφώς προσδιορισμένα κριτήρια, που μάλλον δεν θα έχουν καμιά σχέση με τα ήδη ισχύοντα. Για παράδειγμα κοινή είναι η πεποίθηση στην εκπαιδευτική κοινότητα για την αναγκαιότητα επαναφοράς της 10ετούς ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ εμπειρίας αντί της εκπαιδευτικής που ισχύει σήμερα (η αλλαγή έγινε επί υπουργίας Διαμαντοπούλου για λόγους ...ευνόητους) διαβαθμισμένη μοριοδότηση των τίτλων σπουδών ( μεταπτυχιακά/διδακτορικά) ανάλογα με το βαθμό συνάφειας με το ΕΙΝΑΙ και το ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ του/ στο σχολικο(υ) περιβάλλον(τος). Μέχρι τότε το Δ.Σ. της ΠΕΣΣ αλλά και τα μέλη της, αντί να πετούν μονίμως τη μπάλα εκτός γηπέδου για τα αίτια της απαξίωσης του θεσμού του σχολικού συμβούλου, όπως αυτός υλοποιήθηκε τα τελευταία τριάντα ( 30) χρόνια ( φταίει η απουσία της της αξιολογικής συνιστώσας(!!!), οι διαδοχικές παρατάσεις κ.λπ., κ.λπ.), ας εξετάσουν και τούτο εδώ το ερώτημα: Ρε, μπας και έχουμε κι εμείς μερίδιο ευθύνης για την απαξίωση αυτού του θεσμού και εις τι συνίσταται αυτό το μερίδιο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ;

 
Στράτος
03 Σεπ 2017 21:00

Αναμενόμενη η αντίδραση των Σχολικών Συμβούλων σε κάθε διαφορετική άποψη ή στην αμφισβήτηση του έργου τους.
Σε κάθε περίπτωση το Υπουργείο πρέπει να προχωρήσει σε ενημέρωση του εκπαιδευτικού κόσμου για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο θεσμό των Σχολικών Συμβούλων. Η ενημέρωση πρέπει να γίνει προς όλους τους εκπαιδευτικούς, επισήμως και δημόσια και όχι φυσικά σε κλειστές συναντήσεις με την Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων.

 
iremias
03 Σεπ 2017 17:15

Προς ΦΑ: Διαβάζεις καλά; το αντιγράφω: (Βλέπεις να είπα για σύλλογο διευθυντών σχολείων Δ.Ε.;...φθινοπώριασε είπαμε τέλος το καλοκαίρι!)Υπάρχει Σύλλογος Διευθυντών Εκπαίδευσης, Σύλλογος Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, Σύλλογος Αναπληρωτών, Σύλλογος καθηγητών εικαστικών μαθημάτων, Σύλλογος Τεχνικών Εκπαιδευτικών, Σύλλογος Χημικών κοκ.Όλοι αυτοί δεν καλύπτονται από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ;

 
kmap
03 Σεπ 2017 16:46

Προς ΦΑ :Αν εσύ με την ανθρωποφαγία που σε διακρίνει, χωρίς τεκμηρίωση, θέλεις να νιώθεις εκπαιδευτικός έχει καλώς!. Το θέμα είναι τι σε θεωρούν οι μαθητές σου και οι γονείς τους.Καλό θα μας πεις! Όσο για την ΔΟΕ/ΕΛΜΕ δες πρώτα πόσοι συμμετέχουν ενεργά...και πες κάτι . Εκτός αν αυτοί που δεν συμμετέχουν δεν είναι εκπαιδευτικοί...όπως εσύ!

 
ΦΑ
03 Σεπ 2017 13:04

Φίλε iremia αν και μάλλον είσαι 'από τους πλέον προσοντούχους' η... Ιρεμιάδα σου πάσχει. Καταρχήν στη δευτεροβάθμια δεν υπάρχει σύλλογος διευθυντών σχολείων, ενώ οι υπόλοιποι σύλλογοι που αναφέρεις είναι επιστημονικοί και ποτέ δε ζήτησαν συνάντηση με τον Υπουργό για ζητήματα που αφορούν τη θέση τους, τις κρίσεις τους κοκ. Για αυτά υπάρχει η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ. Ελπίζω να συμφωνείς, αφού είσαι όπως γράφεις εκπαιδευτικός. Η δεν είναι έτσι;

 
DEEEEEEEP
03 Σεπ 2017 08:51

@Στράτος.
1. Μάθετε να διαβάζετε. "αβεβαιότητα μεταξύ των στελεχών". Αυτό είναι απολύτως έτσι και δεν σημαίνει ότι και άλλοι εκπαιδευτικοί δεν βιώνουν άλλου είδους αβεβαιότητες
2. Ξέρετε πόσες φορές πριν γίνουν σχολικοί σύμβουλοι, ως εκπαιδευτικοί βίωσαν ξεσπίτωμα, μεταθέσεις, αποσπάσεις, κτλ. ;
3. Είναι ντροπή και πρωτόγνωρη η ανθρωποφαγία να εκφράζεται απο εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικούς που το μόνο που ζήτησαν ήταν να κριθούν και να αποφασίσει το ΥΠΠΕΘ τι θα κάνει με αυτούς. Ειναι ντροπή μας γιατι κανένας δεν τους χάρισε τις θέσεις και αύριο μπορεί να βρεθεί ο καθένας μας στη θέση τους.

 
Νίκη Παπαδ.
03 Σεπ 2017 00:02

@iremias
με λίγα και απλά λόγια γκολ από αποδυτήρια στον πανταχού παρών και τα πάντα κρίνων @Στράτο

Ακούστε τώρα και μια αληθινή πέρα για πέρα ιστορία την οποία έζησα.
Επί Αρβανιτοπουλου η περίφημη επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων στο Υπουργείο Παιδείας για την αυτοαξιολογηση.
Στα κάγκελα του Υπουργείου οι νυν κατοικουντες τώρα σε αυτό.
Στα κάγκελα γνωστός και μη εξαιρετέος με τιράντες συνδικαλΙστης μαινόμενος κατά σχολικών συμβούλων.
Από την ντουντούκα ξεφωνίζει για πάνω από μια ώρα στους προσερχομενους με τα ΜΑΤ σχολικούς συμβούλους.

Ο κύριος με την κοιλίτσα και τις τιράντες είναι πλέον στην εξουσία .
Η ιστορία είναι απόλυτα πραγματική και μπορεί να την επιβεβαιώσει μεγάλος αριθμός σχολικών συμβούλων αυτήκοων μαρτύρων.

κυριε στρατο δεν χρειαζονται αλλα λογια

 
iremias
02 Σεπ 2017 22:33

Προς:Θανάσης Σερπ
Αδιάβαστο σε πιάνω.Υπάρχει Σύλλογος Διευθυντών Εκπαίδευσης, Σύλλογος Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, Σύλλογος Αναπληρωτών, Σύλλογος καθηγητών εικαστικών μαθημάτων, Σύλλογος Τεχνικών Εκπαιδευτικών, Σύλλογος Χημικών κοκ.Όλοι αυτοί δεν καλύπτονται από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ.Πως τα κατέβασες αυτά από το μυαλό σου...φθινοπώριασε!

 
iremias
02 Σεπ 2017 22:21

Για πες μας εσύ κ.Στράτο πόσοι(αριθμητικά) Σχολικοί Σύμβουλοι διεκδίκησαν θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων στην Πρωτοβάθμια και πόσοι στη Δευτεροβάθμια; Σαν να ήρθες αδιάβαστος στο μάθημά σου.Περιμένω ..να μου γράψεις για να δούμε πόσο ακριβή είναι αυτά που γράφεις ή λόγια του ...καφενείου!

 
iremias
02 Σεπ 2017 22:18

Στράτος: Δεν μας τα λες καλά κ. Στράτο μας.Εσύ που "καμώνεσαι" ως πολύξερος σε τι πάσχει η νομιμότητα;(κόπτεσαι και για την νομιμότητα...κοίταξε τις αναρτήσεις σου πρώτα και θα καταλάβεις! Και όταν δίνεται παράταση τα στελέχη πρέπει να παραιτηθούν. Οι πίνακες δεν δουλεύουν και επίσης να μάθεις και αριθμητική. Η έναρξη της θητείας των Σ.Σ. έγινε(με χάσιμο 5 μηνών) την 9-1-2012.Πόσοι μήνες(αντίστοιχα έτη) είναι μέχρι σήμερα; Τώρα αν στεναχώρησε πολλούς πιθανώς όχι αλλά αυτό σε καίει εσένα;(Οι περισσότεροι θα ξαναγίνονταν αν υπήρχε το ίδιο σύστημα χωρίς 'μαγιεριές".Τώρα τι στο καλό εκπροσωπείς ο θεός υτο ξέρει ..ας σε φωτίσει λοιπόν ...να μετράς καλά!

 
Θανάσης Σερπ.
02 Σεπ 2017 21:57

Το 2010 η τότε υπουργός Παιδείας απαγόρευσε σε όσους επιλέγονταν σε θέση Διευθυντή σχολείου να θέσουν υποψηφιότητα για θέση σχολικού συμβούλου. Μάλιστα με μία πρωτοφανή και αντισυνταγματική κίνηση διέγραφε από τους πίνακες σχολικών συμβούλων τους τοποθετημένους Διευθυντές (εξαιτίας όμως του αλαλούμ που επικρατούσε τότε, αυτό δε συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα αυτοί που τοποθετήθηκαν στη συνέχεια από τον πίνακα επιλαχόντων ως Διευθυντές, επειδή παραιτήθηκε ο αρχικά τοποθετηθείς Διευθυντής λόγω συνταξιοδότησης κοκ, και είχαν υποβάλλει αίτηση για σχολικοί σύμβουλοι, να καλούνται να καταλάβουν θέση σχολικού συμβούλου!!!). Όλοι λοιπόν οι υποψήφιοι που είχαν προσόντα προτίμησαν τη θέση του Διευθυντή, που η εκλογή ήταν άμεση, ενώ η κρίση των συμβούλων παραπέμπονταν στις καλένδες -η τοποθέτηση έγινε τον Ιανουάριο του 2011-. Έτσι ως υποψήφιοι σύμβουλοι παρέμειναν οι Σχ, Σύμβουλοι του 2007 ή αυτοί που είχαν ελάχιστα ή καθόλου "χαρτιά". Επομένως δεν κατανοώ τη φράση "το κατά τεκμήριο πλέον προσοντούχο τμήμα των Εκπαιδευτικών", τη στιγμή μάλιστα που στις τωρινές κρίσεις για την επιλογή Διευθυντών αποδείχτηκε ότι όσοι Σύμβουλοι υπέβαλλαν υποψηφιότητα είχαν πολύ -μα πολύ- λιγότερα προσόντα από τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Τέλος σχολιάζω τη φράση "Είμαστε και εμείς εκπαιδευτικοί". Αλήθεια, αν είναι έτσι δεν καλύπτονται από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ; Γιατί έχουν δικό τους σωματείο; Επομένως πολύ καλά κάνει ο Υπουργός και δεν τους δέχεται. Ας αποφασίσουν πρώτα αν είναι εκπαιδευτικοί, και επομένως θα εκπροσωπούνται από τα σωματεία των εκπαιδευτικών, και μετά - αν θέλουν μόνοι τους - να ζητήσουν συνάντηση.

 
Γιώργος
02 Σεπ 2017 20:40

Ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων είχε κάνει δυναμικό "restart" με το νόμο 3667/2006, όπου έγινε προσπάθεια επιλογής των αρίστων. Δυστυχώς, το 2011 με τις παλινωδίες της κας Διαμαντοπούλου (προηγήθηκε η επιλογή διευθυντών σχολείων της επιλογής σχολικών συμβούλων) ένας μεγάλος αριθμός ικανών στελεχών αποκλείστηκε από τη θέση του συμβούλου μένοντας στη θέση του διευθυντή.

 
Στράτος
02 Σεπ 2017 20:12

@iremias
Η παράταση προφανώς αποφασίστηκε πολλές φορές από το Υπουργείο Παιδείας. Όμως δεν νομίζω ότι "στεναχώρησε" τους Σχολικούς Συμβούλους. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει πάντοτε η επιλογή της παραίτησης από μια θέση ευθύνης. Δεν είδαμε όμως πολλούς Σχολικούς Συμβούλους να παραιτούνται παρά μόνο όσους σκόπευαν να καταλάβουν νέες θέσεις ευθύνης, κυρίως θέση Διευθυντή σχολείου.

Ας μην ανοίξουμε το θέμα της νομιμότητας των αλλεπάλληλων παρατάσεων θητείας...

 
iremias
02 Σεπ 2017 19:54

Προς Στράτο. 1.Σωστά, το ένα δεν αποκλείει το άλλο! Ε;
2. Παράταση παίρνουν από μόνοι τους;Ε;

 
Στράτος
02 Σεπ 2017 18:52

Θα σχολιάσω μόνο μία φράση των Σχολικών Συμβούλων:
Γράφουν: "...μόνοι εμείς μεταξύ όλων των στελεχών της εκπαίδευσης βιώνουμε μια πρωτόγνωρη αβεβαιότητα".
Μήπως έχουν καθόλου υπόψη τους οι αγαπητοί Σχολικοί Σύμβουλοι ποια αβεβαιότητα βιώνουν οι χιλιάδες συνάδελφοί τους εκπαιδευτικοί που περιμένουν κάθε Μάιο την ανακοίνωση των μεταθέσεων και κάθε Αύγουστο την ανακοίνωση των αποσπάσεων για να δούνε αν και πότε θα πάνε κοντά στο σπίτι τους ή πόσοι εκπαιδευτικοί περιμένουν αυτές τις μέρες τοποθετήσεις ή διαθέσεις για να δούνε σε ποια και σε πόσα σχολεία θα τρέχουν φέτος για συμπλήρωση ωραρίου, ποιους Διευθυντές και ποιους Συλλόγους διδασκόντων θα έχουν να αντιμετωπίσουν και πως θα μετακινούνται καθημερινά στα διάφορα σχολεία όπου θα διδάσκουν;
Σχολικοί Σύμβουλοι με επτά χρόνια συνεχιζόμενη παρατεταμένως παρατεταμένη θητεία είναι τουλάχιστον άκομψο (για να αποφύγω άλλη έκφραση) να "κλαίγονται" για το αβέβαιο μέλλον τους...

 
alkis
02 Σεπ 2017 17:26

Η στοχοποίηση των σχολικών συμβούλων είναι παρωχημένη και δεν παράγει κανένα ουσιαστικό νόημα, αφού η όποια κριτική χρειάζεται να θεμελιώνεται σε γεγονότα και βιώματα της καθημερινής σχολικής πραγματικότητας. Αυτός είναι και ο λόγος, που δυσκολεύομαι κάθε φορά να ερμηνεύσω μηδενιστικές αναφορές που γίνονται για τα στελέχη της εκπαίδευσης (περιφερειακοί διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων), στην περίπτωσή μας των σχολικών συμβούλων. Άραγε γιατί υπάρχει αυτή η δυσκολία να αναγνωριστεί το σημαντικό έργο των ΣΣ αναφορικά με την παιδαγωγική υποστήριξη και τη συμβουλευτική καθοδήγηση που παρέχουν στους εκπαιδευτικούς ως προς τη διαχείριση των ποικίλων προβλημάτων που έχουν να αντιμετωπίσουν με τους μαθητές και τους γονείς; Επίσης, αναρωτιέμαι, εάν υπάρχει η πολυτέλεια στο σύγχρονο δημόσιο σχολείο της κρίσης να καλλιεργείται ένα κλίμα αντιμαχιών και επιθέσεων στον κλάδο μας έναντι συγκεκριμένων ομάδων συναδέλφων εκπαιδευτικών με κάποια αφορμή. Παραμένω με την ισχυρή πεποίθηση ότι όλοι εμείς που εργαζόμαστε στη δημόσια εκπαίδευση, ο καθένας από τη θέση του, χρειάζεται πρωτίστως να λειτουργούμε συνεργατικά και αλληλέγγυα χωρίς αντιμαχίες και διακρίσεις προς όφελος τόσο των μαθητών και των οικογενειών τους όσο και της ελληνικής κοινωνίας.

 
Κωστας
02 Σεπ 2017 17:08

Προς την ευθικτον Αλεξάνδρα.

Δεν επιτέθηκα σε κανέναν.
Εξηγώ: ο φαιδροτατος Γαβρογλου θα αιφνιδιάσει τους νυν συμβούλους. Θα τους γυρίσει στην τάξη με 18ωρο και χωρίς οργανική. Καλύτερα. Με διδακτική υπηρεσία θα γίνουν Δντες το 2020. Αλλιώς θα συνταξιοδοτηθούν με τον μαρκαδόρο ( η την κιμωλία) κυρία Αλεξάνδρα μου. Είστε νευρική.Ψαξτε το.

 
Θανάσης
02 Σεπ 2017 16:16

Παρατηρώ, πολύ καιρό τώρα, ένα μένος, μια απαξία και μια συλλήβδην αποδόμηση για τους Σχολικούς Συμβούλους. Είναι αδύνατο το σώμα των Σχολικών Συμβούλων να μην είναι αξιοπρεπές και να μην «κάνει καλά τη δουλειά του» (η πλειονότητά του τουλάχιστο), καθότι εκπαιδευτικοί είναι και αυτοί και για κάποιους λόγους (όχι απαραίτητα ιδιοτελείς) ανέλαβαν καθοδηγητικό ρόλο. Δηλαδή, όσο ήταν «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί (γιατί υπήρξαν και τέτοιοι) ήταν σεβαστοί και επαρκείς (όπως είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί) και τώρα απώλεσαν την περηφάνια, την αυτοεκτίμηση και το ήθος τους και μετεξελίχθηκαν σε προκλητικά φυγόπονους και ανεπαρκείς υπαλλήλους και συνεπακόλουθα σε εισπράκτορες ακυρώσεων, ταπεινώσεων και χλευασμών; Το έργο των Σχολικών Συμβούλων είναι καθαρά ποιοτικό και για αυτό είναι μη μετρήσιμο και κατ’ επέκταση εύκολα επικρινόμενο. Κάποιες άλλες αιτίες πρέπει να αναζητηθούν αλλού, όπως για παράδειγμα στην (ανενεργή, όμως) αξιολογική συνιστώσα του έργου των Σχολικών Συμβούλων. Όσον αφορά, δε, στην ομηρία τους, η εξήγηση είναι αρκετά απλή: Μέσω των συνεχών παρατάσεων, ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου να μαραζώσει και να διαλυθεί (κατά ένα μέρος επιτεύχθηκε). Η προκήρυξη νέων κρίσεων επιλογής αυτόματα θα σηματοδοτούσε την αποδοχή του.
Καλή σχολική χρονιά…

 
ΗΡΑ*
02 Σεπ 2017 12:38

@ Αλεξάνδρα

Εσείς ποια κάποια Αλεξάνδρα είστε και τι εξυπηρετείτε; Βουτήξατε, κυρία κάποια Αλεξάνδρα, πρώτα τη γλώσσα σας στο μυαλό προτού καταθέσετε εγγράφως τα παραπάνω; Τόση πνευματική προσπάθεια εκ μέρους σας με τόσο πενιχρό αποτέλεσμα !

 
Αλεξανδρα
02 Σεπ 2017 11:42

Κύριε Κώστα από πότε έγινες Σύμβουλος των Συμβούλων και "Θα τους συμβούλευες: παραίτηση και επιστροφή στην οργανική τουςς θέση".
"Καλό είναι να βουτάμε τη γλώσσα μας στο μυαλό" πριν δημοσιοποιούμε τις σκέψεις μας εγγράφως. Να μην κρυβόμαστε πίσω από το μικρό μας όνομα.
Όταν επιτίθεστε άκομψα -Κάποιε Κύριε Κώστα- σε Κλάδους γράψτε και αιτιολογείστε το Επωνύμως... να ξέρουμε ποιος είστε... και τι εξυπηρετείτε....

 
Ελένη
02 Σεπ 2017 08:13

''Σε κάθε περίπτωση όμως, ας μην απαξιώνεται το κατά τεκμήριο πλέον προσοντούχο τμήμα των Εκπαιδευτικών.'' Υπήρχαν και άλλοι εξίσου προσοντούχοι ή και περισσότερο από εσάς που το 2011 επί Διαμαντοπούλου εξαναγκάστηκαν να παραιτηθούν από τον πίνακα των υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων γιατί ήταν στον πίνακα των διευθυντών σχολείων. Ας μην ξεχνιόμαστε.

 
Κωστας
01 Σεπ 2017 23:23

Θα σας συμβουλευα παραίτηση και επιστροφή στην οργανική σας θέση. Σας βλέπω απροειδοποιητα στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Αφηστε που μία επαναμοριοδοτηση του διδακτικού χρόνου θα σας αποκλείσει από τις επόμενες κρίσεις διευθυντών Σχολείων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.