Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Επιστολή στον υπουργό για την εισαγωγή υποψηφίων από ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ

Δημοσίευση: 03/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Θεωρώ πως είναι άδικο να εισάγονται υποψήφιοι/ες από ΕΠΑΛ σε ΑΕΙ και κυρίως σε υψηλόβαθμες σχολές.

Σε όλες τις χώρες του κόσμου οι απόφοιτοι Τεχνολογικών Λυκείων εισάγονται σε Τμήματα αντίστοιχα των δικών μας ΤΕΙ.

Νομίζω πως πρέπει να είναι διακριτοί οι ρόλοι των δύο Λυκείων.

Σκεφτείτε τους μαθητές των Γενικών Λυκείων που φτύνουν κυριολεκτικά αίμα σε πολύ μεγάλη ύλη και πολύ δύσκολα θέματα για να εισαχθούν π.χ. στην Ιατρική και τελικά δεν τα καταφέρνουν, εκτός από ένα πολύ μικρό ποσοστό, αν και αυτά τα παιδιά είναι ως προς την επίδοσή τους όλα πάνω από άριστα.

Από την άλλη, παιδιά που πήγαν στο ΕΠΑΛ γνωρίζοντας τις δυνατότητές τους με σκοπό να μπουν σε κάποιο ΤΕΙ, ξαφνικά τα στέλνετε σε ένα υψηλόβαθμο ΑΕΙ και καταλαμβάνουν, έστω και αυτές τις λίγες θέσεις άριστων μαθητών.

Κανονικά, για την ίδια Σχολή ή Τμήμα θα έπρεπε να διαγωνίζονται οι υποψήφιοι/ες υπό ίσους όρους δηλαδή σε ίδια θέματα.

Σκεφτείτε επίσης τη δυσκολία που θα έχουν αυτά τα παιδιά (απο ΕΠΑΛ) να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτών των Σχολών.

Γενικά η ισοπέδωση και η εξίσωση προς τα κάτω δημιουργεί αδικίες και δεν νομίζω ότι θα ωφελήσει την κοινωνία μας.

Πιστεύω ότι πρέπει να στηρίξετε την Τεχνική Εκπαίδευση γιατί την έχει ανάγκη η χώρα μας και πολλά παιδιά έχουν ιδιαίτερες ικανότητες προς αυτή την κατεύθυνση.

Από την άλλη να ενθαρρύνεται τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ικανότητες σε επιστήμες ώστε μέσα από το Γενικό Λύκειο να ακολουθήσουν τη δική τους πορεία μέσα στη χώρα μας και όχι να φεύγουν στο εξωτερικό δημιουργώντας μεγάλο πρόβλημα στις οικογένειές τους και στη χώρα. Πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο για να ξέρει το κάθε παιδί και η κάθε οικογένεια έγκαιρα το δρόμο που θα ακολουθήσει χωρίς αιφνιδιασμούς.

Με τιμή

Δελιγκάς Γραμμένος Εκπαιδευτικός

Σχόλια (16)

 
Jimmys_b
03 Σεπ 2017 22:10

Επιεικως απαραδεκτο το αρθρο και μαλιστα απο εκπαιδευτικο. Απο που να ξεκινησει κανεις και που να σταματησει. Ειναι δυνατο να υπαρχουν τετοιες αντιληψεις εν ετη 2017. Κριμα !!!

 
Ζ. Γαβριήλ
03 Σεπ 2017 22:14

Από που να πιάσει και που να σταματήσει κανείς με αυτά που γράφεις. Το λιγότερο απαράδεκτη η επιστολή σου και το χειρότερο είναι πως δηλώνεις εκπαιδευτικός.

 
xaris
03 Σεπ 2017 22:24

Οι εξετάσεις για πρόσβαση σε ΑΕΙ για λόγους ισονομίας θα έπρεπε να είναι ενιαίες για όλους χωρίς καμία ειδική κατηγορία ( ΕΠΑΛ -ΕΣΠΕΡΙΝΑ- κοινωνικά κριτήρια κλπ)
Οι ακαδημαϊκές απαιτήσεις είναι ίδιες άρα και τα κριτήρια εισόδου πρέπει να είναι τα ίδια.Αρκεί να εξασφαλισθεί η διδασκαλία της ίδιας ύλης

 
Διδάκτορας
03 Σεπ 2017 22:27

Τελικά είμαστε για λύπηση ως χώρα. Κ.Δελιγκα δεν έχετε την παραμικρή ιδεα για το τι ειναι ανώτατη Εκπαίδευση, απορω πως είστε και εκπαιδευτικός.....

 
Δημήτρης
03 Σεπ 2017 22:41

αγαπητέ συνάδελφε, το ποσοστό 1% των θέσεων που δίνονται σε τελειόφοιτους των ΕΠΑΛ, με πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα (όπως και στο ΓΕΛ), εξασφαλίζει ότι στα ΑΕΙ θα μπουν οι (ελάχιστοι) άριστοι των ΕΠΑΛ (που έχουν επίσης "φτύσει αίμα").

 
George Stp
03 Σεπ 2017 22:44

Κύριε Δελίγκα, αφού αυτά τα παιδιά έχουν κατώτερο υπόβαθρο όπως λέτε, αλήθεια, πώς κατάφεραν να περάσουν σε σχολές που απαιτούν υψηλό βαθμό;
Τα ΤΕΙ όπως λέτε δεν είναι ΑΕΙ; Είστε πράγματι εκπαιδευτικός; αν ναι μάλλον κάτι δεν πάει καλά με εσάς.

 
Μ
03 Σεπ 2017 22:56

Με την ίδια λογική, να αποκλείονται οι μαθητές του ΓΕΛ από τα ΤΕΙ ή να εισάγονται με ένα ποσοστό της τάξης του 2%...και 98% από τα ΕΠΑΛ. Και οι μαθητές του ΓΕΛ υστερούν στα μαθήματα ειδικότητας, αλλά εισάγεται μεγαλύτερο ποσοστό (95%) έναντι των μαθητών του ΕΠΑΛ (5%). ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ; Πόσοι μαθητές του ΕΠΑΛ κατάφεραν νομίζετε να εισαχθούν στα ΑΕΙ της χώρας; Και πολλά μπράβο σε αυτούς τους μαθητές !!!! Έλεος πια με τη μιζέρια μας.

 
panos
04 Σεπ 2017 00:13

κ. Δελιγκα, αυτο που εχετε γραψει οτι σε ολες τις χωρες οι αποφοιτοι των ΕΠΑΛ μπορουν να φοιτουν μονο σε ΤΕΙ και οχι σε τμηματα πανεπιστημιων δεν ισχυει.
Το ποσοστο που καταλαμβανουν οι μαθητες των ΕΠΑΛ ειναι μονο το 1%, αυτο συνεπαγεται σε μια και το πολυ δυο θεσεις ανα τμημα. Ειναι ευκολα αντιληπτο να καταλαβει καποιος οτι οι εισαχθεντες σε αυτα τα τμηματα ειναι οι καλυτεροι με την υψηλοτερη βαθμολογια. Θεωρητικα αυτο μπορει να σημαινει οτι μπορουν να παρακολουθησουν τις σπουδες τους στο τμημα που εχουν πετυχει. Ο χρονος ομως θα το δειξει.
Σιγουρα τα παιδια που εκαναν την επιλογη τους να συνεχισουν το σχολειο στα ΕΠΑΛ γνωριζαν και για την εισαγωγη τους στο Πανεπιστημιο με αυτες τις λιγες θεσεις.
Μη ξεχνατε οτι μαθητες ικανοι που οι γονεις τους δεν εχουν την οικονομικη δυνατοτητα να δαπανησουν χρηματα του ποσου 700,00€ και ανω για φροντιστηριο να επιλεγουν τα ΕΠΑΛ.
Επισης ειναι πολυ σωστο το μετρο να περνουν μαθητες στο Πανεπιστημιο απο τα Εσπερινα Γενικα Λυκεια, μαθητες με ειδικες παθησεις και μαθητες απο οικογενειες ομογενων απο χωρες του εξωτερικου.

 
Βικτωρία Π.
04 Σεπ 2017 01:21

Τί να σχολιάσω συνάδελφε στην τοποθέτησή σου; Το απερίγραπτο "..παιδιά που πήγαν στο ΕΠΑ.Λ γνωρίζοντας τις δυνατότητές τους..."; Το ότι θεωρείς το ένα, στις περισσότερες περιπτώσεις, παιδί που μπήκε στην κάθε σχολή, ισοπέδωση και εξίσωση προς τα κάτω; Την αξίωση να εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι στα ίδια θέματα για τις ίδιες σχολές; Αλήθεια, οι μαθητές των ΓΕ.Λ που εισάγονται π.χ στην Αστυνομία έχουν εξεταστεί όλοι στα ίδια θέματα; Οι μαθητές που δίνουν και 5ο μάθημα για να έχουν περισσότερες επιλογές έχουν εξεταστεί στα ίδια θέματα; Ή μήπως την "αγωνία" σου για το πώς θα ανταποκριθούν αυτά τα παιδιά στις απαιτήσεις της σχολής που διάλεξαν, όντας τα "καημένα" προερχόμενα από "το ΕΠΑ.Λ"; (Υποθέτω όπως ανταποκρίθηκα εγώ όταν κλήθηκα ως επιτυχούσα από Γενικό Λύκειο να σπουδάσω Πληροφορική σε ΑΕΙ χωρίς να έχω δει καν Η/Υ μέχρι τα 18 μου).
Οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ που καταφέρνουν να γράψουν πάνω από 19.000 μόρια αγαπητέ συνάδελφε είναι παιδιά εξαιρετικά ευφυή και ικανά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις οποιασδήποτε σχολής. Και συνήθως δεν πήγαν στο ΕΠΑ.Λ "...γνωρίζοντας τις δυνατότητές τους.." αλλά λόγω αδυναμίας των οικογενειών τους να σηκώσουν το οικονομικό βάρος των φροντιστηρίων που απαιτούσε το ΓΕ.Λ. Ίσως πάλι να κατάλαβαν πως είναι πιο λογικό να εξετάζεσαι στην Ανατομία παρά στην Φυσική ή στην Χημεία όταν θέλεις να γίνεις γιατρός.
Απόψεις σαν αυτή που εκφράζεις δεν ταιριάζουν σε έναν σημερινό παιδαγωγό αλλά σε άλλες, πολύ παλιές εποχές, που ο καθένας "ήξερε την θέση και τις δυνατότητές του". Και όπως είπε και ο Αριστοτέλης "Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση αντιμετώπιση των ανίσων".

 
Mr Νίκος
04 Σεπ 2017 02:50

Δεν είναι λάθος η άποψη αν δεις το θέμα από την οπτική του υποψήφιου, σίγουρα κάποιοι έμειναν έξω με περισσότερα προσόντα από αυτούς που τα κατάφεραν. Αυτή όμως είναι η πολιτική επιλογή, το υπουργείο ελπίζει ότι θα αρπάξουν την ευκαιρία και άλλοι, μη κορυφαίοι μαθητές και θα γραφτούν στα ΕΠΑΛ, χρησιμοποιώντας τα απλώς σαν πιο εύκολο δρόμο. Ελπίζει επίσης ότι με αυτούς θα ανεβάσει το επίπεδο των μαθητών στα ΕΠΑΛ. Μαζί όμως δέχεται και αυτό που ξέρουν όλοι, ότι το δύσκολο είναι να μπεις σε μια σχολή και όχι το να βγεις. Αν λοιπόν μαθητής χαμηλού επιπέδου, καταφέρει με οποιονδήποτε τρόπο να μπει στην ιατρική, είτε από ΕΠΑΛ, είτε από αθλητής, είτε από το εξωτερικό και τελικά καταφέρει να αποφοιτήσει, αυτό σημαίνει ότι η ιατρική τελικά είναι υπερεκτιμημένη

 
Σοφία Χ.
04 Σεπ 2017 10:01

Επειγόντως αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς. Απαράδεκτη η τοποθέτησή σας Δεν θα το αναλύσω από εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής άποψης, άπλα να αναφέρω ότι γνώριζω απόφοιτους ΕΠΑΛ οι οποίοι έχουν πάρει αριστεία σε μάστερ από Πανεπιστήμια της Αγγλίας και είναι κάτοχοι Διδακτορικού, συγγραφείς βιβλίων κτλ. Η νοοτροπία σας παραπέμπει σε αντιλήψεις περασμένου αιώνα. Έχετε μείνει πολύ πίσω. Η κοινωνία γίνεται πιο ανοιχτή και ευέλικτη και νοοτροπίες σαν τη δική σας την καθηλώνουν σε ξεπερασμένα στερεότυπα.

 
Z
04 Σεπ 2017 12:31

Τα παιδιά των ΕΠΑΛ δεν καταλαμβάνουν καμία θέση των παιδιών των γενικών λυκείων στα ΑΕΙ. Οι θέσεις αυτές είναι 1% επιπλέον των θέσεων του γενικού λυκείου.
Διαβάστε το ΦΕΚ που δημοσιεύει το esos, https://www.esos.gr/arthra/49187/se-poia-tmimata-ton-aei-mporoyn-na-eisa...

άρθρο 5, παρ. 1.

 
Mr Νίκος
05 Σεπ 2017 10:46

@Z Διευκρίνηση.
Καλώς δίνεται δυνατότητα σε μαθητές ΕΠΑΛ να μπουν στα πανεπιστήμια, αλλά αυτό που λες. οτι το ποσοστό είναι ξεχωριστό, ισχύει μόνο για τα εσπερινά σελ 4732-33 στο ΦΕΚ
Συγκεκριμένα:
Ειδικά οι υποψήφιοι/ες των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ...
(β) θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για εισαγωγή σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι.,
στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Α.Σ.Τ.Ε. και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού διεκδικώντας ξεχωριστό ποσοστό θέσεων 1% επιπλέον του αριθμού εισακτέων...

 
Μαρια
07 Ιουλ 2019 18:57

Θεωρώ πως όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα , έχουμε τις ίδιες αξίες και ίδιους στόχους κάποιες φορές ! Δεν είναι λογικό στον 21 αιώνα να ξεχωρίζουμε τα Επαλ από τα γελ! Δεν θεωρώ ότι τα Επαλ είναι η εύκολη λύση αλλά ένας άλλος δρόμος που ίσως κάποιος να τον προτιμάει! Ποσό πίσω μπορεί να είμαστε ώστε να κάνουμε τέτοιους διαχωρισμού ! Υπάρχουν παιδιά τα οποία είναι πιο επιμελή και πιο έξυπνα από παιδιά των γελ και κατάφεραν να τελειώσουν μια Σχολη πανεπιστημιακού επιπέδου με μεγαλύτερη ευκολία και σε λιγότερο χρονικό διάστημα από παιδιά τα οποία ήταν από γελ! Ας ανοίξουμε λίγο τα μάτια μας , το μυαλό μας και να ξεφύγουμε από στεραιοτυπα τα οποία κυριαρχούσαν πριν 20-30 χρόνια υποθέτω !

 
ΓΣ
08 Ιουλ 2019 13:45

Ειδική κατηγορία για ΕΠΑΛ. Ειδική κατηγορία για λόγους υγείας. Ειδική κατηγορία για αδέλφια που πέρασαν σε σχολή με 11χιλιάδες μόρια και βρίσκονται σε σχολή των 16 χιλ. μορίων. Ειδική κατηγορία για μουσουλμανική μειονότητα, για ελληνες απο το εξωτερικό, κλπ κλπ κλπ.

Ολα αυτά καταστρατηγούν κάθε έννοια ισότητας και ισονομίας. Η "μπάρα" για να περάσεις στα ΑΕΙ πρέπει να είναι ίδια για όλους. Κάθε "ειδική" κατηγορία ανοίγει το παράθυρο για να περνάνε υποψήφιοι με χειρότερες επιδόσεις απο άλλους που μένουν απ'έξω και γι'αυτό αποτελεί στρέβλωση και αδικία.

Το κράτος μπορεί και ΠΡΕΠΕΙ να βοηθάει όσους θεωρεί ότι πρέπει να βοηθάει (και τις παραπάνω κατηγορίες μαθητών) αλλά καθ'οδόν, στο σχολείο, με ενισχυτική διδασκαλία, η όποιον άλλο τρόπο θεωρεί εύλογο. ΟΧΙ χαμηλώνοντας τον πύχη στην τελική εξέταση.

Οταν πάει κάποιος να πετάξει με αεροπλάνο ή να χειρουργηθεί θέλει τον πιλόγο ή χειρουργό με τις καλύτερες ικανότητες στη δουλειά που πάει να κάνει. Οχι έναν που ήταν λίγο χειρότερος αλλά προήθλε από ειδική κατηγορία.
Ακριβώς για τον ίδιο λόγο, η χώρα πληρώνει αδρά για να εκπαιδεύσει φοιτητές στα ΑΕΙ - και θα πρέπει να πληρώνει για να εκπαιδεύσει τους καλύτερους στη δοκιμασία που διάλεξε να βάλει (Πανελλαδικές εξετάσεις στην προκειμένη περίπτωση). Οχι αυτούς που είναι χειρότεροι αλλά έτυχε να πιστεύουν στον Αλλάχ και να ζουν στην Κομοτηνή, η να φοιτούν σε ΕΠΑΛ και να διαγωνίζονται σε πιο εύκολα θέματα κ.ο.κ.

 
@ΓΣ
08 Ιουλ 2019 17:34

Να αγιάσει το στόμα σου! Γίναμε χώρα ειδικών κατηγοριών και εξαιρέσαιων και παραθύρων. Παντού, όχι μόνο στην Παιδεία. Δυστυχώς.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean