Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Φ. Γεννηματά προς Κ. Γαβρόγλου: Σταματήστε τα παιχνίδια με την αγωνία των νέων και των οικογενειών τους

Δημοσίευση: 05/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επεσήμανα σήμερα στον   κ. Γαβρόγλου ότι η Κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει τα παιχνίδια με την αγωνία των νέων και των οικογενειών τους, δήλωσε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά, αμέσως μετά τη συνάντηση με τον υπουργό παιδείας Κ. Γαβρόγλου και τόνισε:

  • Δεν επιτρέπεται η διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να αντιμετωπίζεται με επικοινωνιακούς όρους, πρόχειρα και με αλληλοαναιρούμενες εξαγγελίες.
  • Εμείς, πιστεύουμε σε ένα σχολείο με αυτόνομο μορφωτικό και παιδευτικό ρόλο, με ουσιαστικό εφόδιο το εθνικό απολυτήριο και σύστημα εξετάσεων που δεν εξαντλεί τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
  • Αυτό και θα επιδιώξουμε. Για τα παιδιά μας. Για το μέλλον της χώρας.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ  ΓΙΑ ΤΟ  ΣΧΕΔΙΟ Κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
 
1.    Το Λύκειο πρέπει να αναβαθμιστεί  και να πάψει να είναι  προθάλαμος εξεταστικού κέντρου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στην πράξη παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης  οι αλλαγές δεν είναι ουσιαστικές και οι μαθητές θα εξετάζονται με ένα παραπλήσιο του σημερινού εξεταστικού συστήματος δηλαδή με ένα σύστημα που έχει ως κεντρικό άξονα της Πανελλήνιες εξετάσεις οι οποίες μετονομάζονται σε «Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις».

2.    Στόχος όλων μας πρέπει να είναι ο περιορισμός της παραπαιδείας και η ανάδειξη του Λυκείου σε ένα σχολείο με αυτόνομο μορφωτικό και παιδευτικό ρόλο.

3.    Οι αλλαγές θα πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν όλο το φάσμα της σχολικής ζωής και συγκεκριμένα την βαθμίδα του Γυμνασίου.

4.    Oι διπλές εξετάσεις θα προσθέσουν επιπλέον άγχος στους μαθητές και στις οικογένειες τους.

5.    Η συμμετοχή του βαθμού απολυτηρίου στον συνολικό βαθμό εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και  το ποσοστό συμμετοχής των υπολοίπων κριτηρίων θα πρέπει επανεξεταστεί.

6.    Ο σχεδιασμός θα πρέπει να πληρεί τα κριτήρια του Εθνικού Aπολυτηρίου, όπως αυτό περιγράφεται στις προτάσεις μας, ενός απολυτηρίου το οποίο θα αποτελεί σημαντικό κριτήριο για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα διασφαλίζει τον  αυτόνομο ρόλο του Λυκείου.

7.    Είναι ανάγκη να διασφαλιστεί το αδιάβλητο και η αξιοπιστία της αξιολόγησης των μαθητών κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με την επιστημονικά τεκμηριωμένη εφαρμογή του θεσμού της

8.    τράπεζας θεμάτων σε συνδυασμό με τη  δραστική μείωσης της ύλης.

9.    Η όποια συγχώνευση μαθημάτων θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις διεθνείς επιστημονικές πρακτικές.

10.    Θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε σε μια πρόταση για εθνικό απολυτήριο όπου η Γ΄ Λυκείου θα είναι προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση, αρκεί να διασφαλίζεται η αναβάθμιση της Α΄ και Β΄ Λυκείου έτσι ώστε να οδηγεί σε ένα αξιόπιστο τίτλο σπουδών.

11.    Η απουσία ενός ολοκληρωμένου συστήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης επιτείνει τα αδιέξοδα των μαθητών και των οικογενειών τους. Η προσπάθεια ενιαίας αντιμετώπισης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στα επαγγελματικά προσόντα των ΕΠΑΛ που αποτελούν κλειδί για την μείωση της πίεσης που ασκείται στο εξεταστικό.

12.    Απαιτείται άμεσα η συγκρότηση ενός συστήματος Τεχνικής κι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που να προσφέρει αξιόπιστες εναλλακτικές επιλογές για όλους τους μαθητές και να τους οδηγεί σε απόκτηση πιστοποιημένων επαγγελματικών προσόντων.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ